hassua...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja makew
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by Ämmbee
Etkö lukenut mitä minä kirjoitin... vai onko se mielestäsi tarua ?

Eli: lisääntynyt voima voisi olla hyödyksi kun treenaa massaa varten. Kulkeehan ne ikään kuin käsi kädessä, voima ja massa.

No noin se mun mielestä meni kuten yllä kirjoitin mutta joku enemmän asiaan tutustunut vois kertoo tarkemmin. En väitä etteikö voiman treenauksesta olis apua massan hankintaan

Joo, ihan oikein menee kyllä. Voit lukea TÄMÄN ARTIKKELIN Siinä on hieman syvempi näkemys... aika vanha on mutta ihan jees. Jos ei englanti ole ihan super niin kannattaa printata... :)

Juu eli nostellaan thread taas ylös.

Eilen kävin testaamassa sen massaa voimaa kirjan toistotesti homman ja 80% painolla maksimista tein 17 toistoa, joka viittaa siihen, että massaa tulee hyvin toistoalueella 8-30 ja toi 17 toistoa on hyvä yleisohje millä kannattaa testailla massan hankintaan.
Käytännössä olen tehnyt selkää nyt(richard75 vinkistä) aika useasti 12-15 toistoalueella ja hyvin tuntuu toimivan.
12 sarjaa selälle tuntuu tarvitsevan, jos tekee lähinnä 15 toistoalueella.

Rinnalle on toiminut taas vähän ääripäästä oleva treeni:
5 sarjaa kokonaisuudessaan ja lähinnä 8 toiston sarjoja joskus yli.
Vaikka vinopenkki tangolla 2X8, käsipainopenkki 3X8 niin rinta saa kyytiä hyvin.

Täytyy kyllä suositella ton toistotestin tekemistä, jos ei ole treenikokemusta 10 vuotta, ihan sen takia että ei ole järkeä junnata paikoillaan pelkillä 3X6-8 ,2X8-12 treeneillä, jos sattuukin olemaan niin, että kroppa reagoi paremmin pienempiin painoihin.
Toisaalta paikoillaan junnaaminen voi johtua monesta muustakin asiasta...

Ps. Täytynee kokeilla vähän korkeampi toistomääriä myös muille lihasryhmille kuin selälle.
Jalat on tuntunut tykkäävään 15-20 toiston sarjoista myös :evil:. Esim. hack kyykky tangolla on 15-20 toiston sarjoja tehdessä sellanen kokemus, että suosittelen kokeilemaan liikettä.

Suositut

Back
Ylös Bottom