Harvinaisin aihe: Ravinto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja [larry]
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En viittiny kenenkään muunkaan threadiin tunkea tätä, joten teinpä oman.
Käyn kolmijakoisella ohjelmalla salilla monipuolisin liikkein jne.. mutta en ole sen kummemmin perehtynyt ravintopuoleeni, kuin että silloin tällöin rahkaa naamariin vedän ja ruisleivän syöntiä lisännyt - vähentänyt muita leipiä. Ja olisi tarkoitus tuota lihasmassa lisää hommata. Tämä on varmasti :wanha: aihe, mutta jos joku täältä löytyisi vielä vastaamaan tähän. En haluisi mitään "supertarkkaa ruokavalio-hommaa" tehdä - mutta toki jos se on tarpeen niin valaiskaa minua. Vähän jonkun näköisiä vinkkejä tms. kaipaisin.

Kiitos vastanneille.

Muista syödä yli oman kulutuksesi, silloin saat massaa - läskiä tai lihasta sen mukaan miten treenaat ja kuinka paljon olet plussalla.

noin 3500 kcal luulisi sulle riittävän, joten syö vaikka sen veraan nyt aluksi ja katso lähteekö paino nousuun ja minkälaista massaa sieltä alkaa tulla. Jos paino nousee liian nopeasti (siis lihoat), tiputa kaloreita, jos taas paino pysyy samana, syö lisää. Yksinkertaista! Lähde liikenteeseen Timban linkistä.

Sama vika Rahikaisella, eli minäkään en jaksa tarkkaa ruokavaliota noudattaa. Mutta koska kehittyminen on kuitenkin erittäin paljon kiinni tuosta ravintopuolesta, niin pakkohan siihenkin oli alkaa kiinnittää huomiota. Aikani pähkäiltyä asian kanssa tein itselleni seuraavat erittäin karkeat "pääsäännöt" ravinnon suhteen:

- kunnollinen aamupala (tässä olikin tekemistä, sillä vielä viime kesänä aamupalani koostui pelkästä puolikkaasta lasista tuoremehua)
- ei pitkiä "paastoja", eli ruokaa naamaan noin neljän tunnin välein (kolme tuntia olisi kai vielä parempi, mutta en pysty siihen)
- valitsen joka aterialle eniten proteiinia sisältäviä tuotteita tarjolla olevista ruuista (esim. työpaikkaruokalassa enemmän lihaa-vähemmän perunaa -meiningillä)
- treenin jälkeen aina palautusjuoma
- iltapala on varmaan puoliintunut kalorimäärältään entisestä (on vähän taipumusta kerätä fläsää;)

Nämähän ovat nyt täysin sunnuntaikuntoilijan näkökulmasta vetäistyt ohjeet. Pakkikselta löytyy varmasti ihan "oikeitakin" ruokavalio-ohjeita (esim. Timban laittama linkki), mutta näilläkin ohjeilla varmasti saa ruokailupuolta hieman oikeaan suuntaan.

Kiitoksia vastanneille. Otetaan opiksi.
Mutta mitenkäs kun en haluaisi luopua viikonloppumässyistä? popkorneista/vähän karkkia/pepsiä.. Tuohon ravintopuoleen olen jo jokseenkin paneutunut.

Et halua?...Siis oletko bulkilla vai onko tarkotuksena dietata? Jos bulkilla olet, voit mun mielestä hyvillä mielin tempasta viikonloppuna vaikka komian säkin karkkia, limsan voit vaihtaa sokerittomaksi ja popkorneja/sipsejä en suosittelisi, vaihda vaikka hassel-,maa-,saksanpähkinöihin tai vaikka manteleihin.

Jos taas dietillä olet niin asia on eri...

Xtreme sanoi:
Et halua?...Siis oletko bulkilla vai onko tarkotuksena dietata? Jos bulkilla olet, voit mun mielestä hyvillä mielin tempasta viikonloppuna vaikka komian säkin karkkia, limsan voit vaihtaa sokerittomaksi ja popkorneja/sipsejä en suosittelisi, vaihda vaikka hassel-,maa-,saksanpähkinöihin tai vaikka manteleihin.

"bulkilla.." vitsi mä kyllä kuulun tänne aloittelijoiden osastolle. Mitähän se meinaa? :)
No ei ole tarkoituksena dietata, vaan juuri lisätä massaa käymällä salilla ja sopivalla ravintopuolella. Sitten dietataan kun on lihasmassaa hommattu.
Pepsiä juuri sokerittomana vedän ja no - popkornia kotitekoisena yleensä. en pahemmin sipsiä.

bulkkaus on juuri tuota massan hankintaa

Koeta syödä joka kolmas tunti jotain hidasta hiilaria (tumma leipä,pasta,riisi jne)+ lihaa/prode juoma tai esim rahka. Varmasti alat kasvaa jos et nyt ihan päin persettä treenaa.

Xtreme sanoi:

Muuten ihan samaa mieltä. Mutta ei nuo popkornit mikään kovin paha ole, ainakaan jos ne itse kattilassa valmistaa. Rypsiöljyssä poksauttelee ne ja pistää suolaa maltillisesti. Paljon parempi vaihtoehti kuin esim. sipsit.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Timba79 sanoi:
Muuten ihan samaa mieltä. Mutta ei nuo popkornit mikään kovin paha ole, ainakaan jos ne itse kattilassa valmistaa. Rypsiöljyssä poksauttelee ne ja pistää suolaa maltillisesti. Paljon parempi vaihtoehti kuin esim. sipsit.

Juu, en nyt ottanut kantaa itsevalmistettuihin, vaan ajattelin tänä mikron kulta-aikana, juuri noita mikropoppiksia, joissa on perkeleelliset määrät suolaa, ei juuri lainkaan kuituja eikä juuri ravintoaineitakaan.

Silti pitäisin viisaampana, vaihtoa vaikka manteleihin, hasselpähkinään tms. Ja jos mistään näistä nyt ei satu sitten pitämään niin sitten voi palata popkornien pariin :)

mulla on sellanen onkelma tossa massan hankinnassa että en ikinä jaksa syödä yli kulutuksen. mutta on sitä lihaa kuitenki tullu lisää tässä parin kuukauden sisällä

luukasa sanoi:
voiko lihakset kasvaa jos vaan syö riittävästi proteiineja eikä syö yli kulutuksen? (sekavaa)

No ei kasva, ei ainakaan mitenkään merkittävästi. Ei se pelkkä proteiini riitä lihasten kasvatukseen.

luukasa sanoi:
ok. elikkä ruokaa lisää nassuun :)

Todellakin. Dieetille taas tuo runsas proteiini ja tottakai miinuskalorit sopiikin erittäin hyvin, eli on oiva tapa yhdessä kovan treenin kanssa SÄÄSTÄÄ lihaksia.

Mutta se kasvu vaatii ihan yhtälailla hiilareita ja rasvaa, ne kuitenkin on kehon polttoainetta.

anteeksi tyhmä kysymykseni,mutta pitää jokapäivä syödä ylikulutuksen jotta saisi massaa vaiko vaa treeni päivän aikana?

luukasa sanoi:
anteeksi tyhmä kysymykseni,mutta pitää jokapäivä syödä ylikulutuksen jotta saisi massaa vaiko vaa treeni päivän aikana?

No tehokkaammin sitä massaa kertyy, jos on jatkuvasti kalorit plussalla...

edit: niin siis jos ei ole väliä, että mitä se massa on. Mutta lihaa se on valkoinenkin liha! :hyper:

Jeps. Koko ajan jotain imeytymässä. Tonnaripastat kutittelee vielä kurkussa, mutta kauho lisää vaan! :D :whip:

Oikein odottaa kun pääsee taas bulkkaamaan ja tämä diettaaminen loppuu, on se vaan mukavaa puuhaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom