Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ole vaan tyytyväinen, on se niin kallista.. Itteä ei kyllä räiskiminen kiinnosta vaan enempikin tarkkuusammunta ja lataus hommat. Tai kaikki mikä liittyy kiväärin tarkkuuteen. Tuon voi aloittaa helposti kun hommaa vaan metsästyskortin ja kiväärin.Päätin lopettaa ennen kuin edes päässyt vauhtiin. Kyllä radalla on kiva käydä mutta koko prosessi olisi ollut liian pitkä jos tavoitteena esim practical. Paikallinen seura ei vastannut mun kysymyksiin tai vastaukseksi sain että pääsen kokeilemaan ilmakivääriä. Yritin myös hakea sopivaa kurssia (pakollinen jos meinaa practicalia harrastaa) mutta sekin oli vaikeaa. Ymmärrän että aseita ei jaeta kaikille mutta ei tämä ainakaan motivoi millään tavalla.
Joo olen miettinyt sitä. Ehkä jonain päivänä. Onhan se kallista mutta jos saa hankittua aseen ja liittyy kerhoon niin ei se nyt vaikuttanut niin kalliilta. Yhdelle seuralle annan pisteet kuitenkin. Kaveri kertoi miten hommat toimii ja porukkaan olisi päässyt mukaan. Tosin oli turhan kaukana. Onhan noita vaihtoehtoja mutta ainakin pistoolihommat voi unohtaa. Olihan se aika kallista, 60€ siitä että ammut noin 20 min. Ei oikein saa sitä fiilistä verrattuna siihen että menisi yksin ulkoradalle tai metsäänOle vaan tyytyväinen, on se niin kallista.. Itteä ei kyllä räiskiminen kiinnosta vaan enempikin tarkkuusammunta ja lataus hommat. Tai kaikki mikä liittyy kiväärin tarkkuuteen. Tuon voi aloittaa helposti kun hommaa vaan metsästyskortin ja kiväärin.
Kyllä ne omat välineet pitää olla että siinä on jotain järkeä. Sehän tuossa rahaa syö kun välineitä päivitetään jatkuvasti ja hankitaan uusia. Uusia latausvälineitä ym.. Menisi helposti kaikki mitä tienaa. Voihan sitä tietysti halvallakin harrastaa jos haluaa eikä välineiden uusiminen kiinnosta. Jos vaikka kiväärin haluat ostaa niin ase 1500€, kiikari 500-2000€, kiikarinjalat 100-500€, ostolupa 100€, patruunoita 50kpl 70-150€. Nuilla pääsee alkuun kivääri hommassa. Sitte varaa vielä 500€ kaikkeen pikkuhilpetööriin mitä huomaa tarvitsevansa. Jos metsästää niin tuohon hieman lisää..Joo olen miettinyt sitä. Ehkä jonain päivänä. Onhan se kallista mutta jos saa hankittua aseen ja liittyy kerhoon niin ei se nyt vaikuttanut niin kalliilta. Yhdelle seuralle annan pisteet kuitenkin. Kaveri kertoi miten hommat toimii ja porukkaan olisi päässyt mukaan. Tosin oli turhan kaukana. Onhan noita vaihtoehtoja mutta ainakin pistoolihommat voi unohtaa. Olihan se aika kallista, 60€ siitä että ammut noin 20 min. Ei oikein saa sitä fiilistä verrattuna siihen että menisi yksin ulkoradalle tai metsään
Haulikoita saa ilmaisena tai Max 50€, kärkkäiseltä halvinta hiekkopaukkua millä myös metsästää, käy soramontulla ilmaisena ampumassa radalta kerättyjä ehjiä kiekkoja. Metsästää ilmaisilla alueilla. Ei tosiaan ole kallista.Metsästämiseen ja kiekkojen ammuntaan riittää:
-Haulikko.
-Patruunoita.
Okei, radalle tulpat ja lasit, + kiekkomaksu. 5-8 e kierros.
- joo haulikoitaa saa halvalla ja jopa ilmaikseksi mutta aseen ostolupa joku +90€?Haulikoita saa ilmaisena tai Max 50€, kärkkäiseltä halvinta hiekkopaukkua millä myös metsästää, käy soramontulla ilmaisena ampumassa radalta kerättyjä ehjiä kiekkoja. Metsästää ilmaisilla alueilla. Ei tosiaan ole kallista.
Pohjaton kaivo... tällä hetkellä ostoslistalla:Täällä vähän samoja havaintoja, että harrastaminen onnistuu kyllä halvalla, mutta harrastajilla on taipumus ostella kaikkea rojua ja päivitellä kamoja jatkuvasti. Mulla meni viimeks muistaakseni joku reilu 100 kpl (n. 20 senttiä kipale) kuteja + ratamaksu 12 euroa. Kertainvestointina toki menee aseeseen jne. rahaa. Bensoja en jaksa laskea noihin reissuihin, kun sitä nyt menee muutenkin niin helvetisti kaikkeen harrastamiseen ja töihin.
Valtiolla on ympäri suomen metsästysmaita, löytyy netistä.
Seuraan ei tarvitse liittyä, senkus kävelee radalle ja ostaa tikettejä heittimille. Tai näin ainakin täällä suunnalla.
No juu, jos satasen ostolupa, metsästyskortti ja muut alkukulut on ehdoton ei, niin sit toki joku muu harrastus parempi. Ei se nyt ammunta harrastuksena halvin toki ole, mutta ei se välttämättä maksa tuhansiakaan.
Tämä siis haulikolle, metsästyskäyttöön hommatulle.
-Ostolupa on se 90€- joo haulikoitaa saa halvalla ja jopa ilmaikseksi mutta aseen ostolupa joku +90€?
- halvinta kiekkopaukkua millä metsästää??? no en lähtis jahtiin kyllä kiekkopaukulla....
-jos ei omaa soramonttua omista niin en menis muitten montulle ampumaan. Ja jos menen radoille joissa minulla on seura jäsenyys keräämään kiekkoja niin tulee sanomista.
-ilmainen metsästysalue??? missä niitä on? Ainakaan itse en keksi muuta kuin lapissa paikkakuntalaisten oikeudet mutta joku etelä-suomi niin mahdotonta luullakseni?
Päätin lopettaa ennen kuin edes päässyt vauhtiin. Kyllä radalla on kiva käydä mutta koko prosessi olisi ollut liian pitkä jos tavoitteena esim practical. Paikallinen seura ei vastannut mun kysymyksiin tai vastaukseksi sain että pääsen kokeilemaan ilmakivääriä. Yritin myös hakea sopivaa kurssia (pakollinen jos meinaa practicalia harrastaa) mutta sekin oli vaikeaa. Ymmärrän että aseita ei jaeta kaikille mutta ei tämä ainakaan motivoi millään tavalla.