Harmittomat herkut?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Minä haksahdin Mulperi marjoihin ja Inkamarjoihin joku aika sitten. Syön aika paljon pähkinöitä ja niitä on kiva heittää pähkinäboxiin sekaan piristykseksi.

Voi pyhä eerikki, mä voisin niiiiiin allekirjoittaa ton ylle linkatun blogipostauksen otsikon, ja nyt mun maha tekee kärrynpyöriää toivoen että kokeilisin tota jädereseptiä. Taidan hakea ainekset heti huomenna.

Eilen tein lettuja, joiden taikinaan tuli kananmuna, 1 prk rahkaa, 0,5dl riisijauhoja ja ripaus makeutusainetta. Paistoin neljä amerikkalaista pannukakkua muistuttavaa tekelettä ja pinosin lautaselle. Viereen 200g mansikoita ja mustikoita. Ei hullumpi arkipäivän iltapala perus rahka-marja-kaurahiutalemössön tilanne :)

Ostin tänään kokeeks noita aikaisemmin mainittuja kuivattuja mulperin marjoja. Ne on aika nameja. :kuola: Vähän sellainen toffeeseen vivahtava maku. Ovat kyllä aika hintaviakin, mut eipä noitakaan tartte säkillistä kerralla vetää niin kuin ei muitakaan herkkuja. Nyt on myös btw taas se aika vuodesta, kun torilta saa pensasmustikoita, jotka toimii kans erinomaisena terveellisenä naposteltavana. ;)

Oli pakko tulla jakamaan ihan herkku kesäjuoma näin helteelle :)

Mansikoita (jäisiä)
Rahkaa (1 prk)
vähän maitoa
jäitä
vissyä (itse käytin sitruunan makuista)

Blenderiin, pyöräytys ja lasiin. Tuolla vissyllä voi säätää sitä koostumusta, itse tein tosi vetelää että saa pillillä juotua. Tosi raikastava tuohon helteeseen ja lisäksi hyvät ravintoarvot :). Tarkotus oli laittaa vähän kookosöljyä, mutta unohtui...

Viimeksi muokattu:
Oli pakko tulla jakamaan ihan herkku kesäjuoma näin helteelle :)

Mansikoita (jäisiä)
Rahkaa (1 prk)
vähän maitoa
jäitä
vissyä (itse käytin sitruunan makuista)

Blenderiin, pyöräytys ja lasiin. Tuolla vissyllä voi säätää sitä koostumusta, itse tein tosi vetelää että saa pillillä juotua. Tosi raikastava tuohon helteeseen ja lisäksi hyvät ravintoarvot :). Tarkotus oli laittaa vähän kookosöljyä, mutta unohtui...

Ite teen saman mustikoilla ja vadelmilla. :) Tosin jäitä eikä vissyä oo erehtyny vielä sekaan. On kyllä hyvvää!

Miten muuten hedelmien syönti yleensä? Onko esim. kahdesta banaanista päivässä jotain haittaa jos haluan saada lihaksia enemmän näkyviin :D

Banaani maistuu ihanan makealta kypsennettynä. Esim. joku banaani-marja kiisseli on mitä parhainta herkkua. Tilkka vettä kattilaan, banaanit ja marjat murskataan sekaan esim. haarukalla tai jollain soseuttajalla.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Mä kokeilin äsken ihan tän ketjun innoittamana(innostuin, että keksinpä jotain uudenlaista) erästä päähänpistoa :D ; Fastin Pudding-proteiinivanukasjauhetta, yks kananmuna vatkattuna ja vettä notkeuttamaan mössöä, kaikki yhteen >> hyvää on, ja hurrrrjasti prodeeee ;D

Btw, mulla iskee joskus viinirypälemania, et voin vetästä hotkimalla putkeen rasiallisen viinirypäleitä... :D Yhtä hyvin sama voi kyllä käydä vaikka mandariinien (jos ovat sellaisia oikein makeita ja mehukkaita, aijajai!<3), päärynöiden ja mansikoiden kanssa. Nyt kun on kesä, niin mansikoita tulee takuulla välillä ahmittua yli oman tarpeen ;)

Unelmien omenapiirakka proteiinilla ladattuna | The Good Morning

Tää on ihan mahtava ohje! Itse tosin korvasin banaanit hienoksi muussatulla raejuustolla ja vaniljan makuisen heran sijaan lykkäsin cookies & cream makuista protskua. Äitini, joka siis yleisesti ottaen ei innostu mistään terveellisistä ruuista ja tykkää herkutella lähinnä karkeilla ja sipseillä, rakastui tähän piirakkaan myös. Sanoi hänkin, että ehkä jopa parempaa kuin se perus omppupiirakka!

Ja ainakin omasta mielestäni tuo piirakka on yllättävän täyttävää, että vie kyllä nälänkin mennessään. Ja tuossahan on pirun vähän kaloreitakin, yhdessä palassa 90-100kcal.

Kastikkeeksi piirakan päälle sekoitin tilkan rasvatonta maitoa, maitorahkaa ja makeutin kys litkun makeutusaineella. Kuulostaa vähän äklöltä, mutta toimi piirakan kanssa ja oli sopivan raikasta. :)

Testasin eilen tätä ja oli ihan sikahyvää :kuola: :Yleisön pyynnöstä: Helppo raakasuklaakakku - Kaikki mitä rakastin | Lily.fi

Tuo on tosi tuhtia kakkua, koska pohjaan tulee niin hervottomasti pähkinöitä. Ei siis kaloreiden puolesta mitään kevyttä herkkua, vaikka raaka-aineiden puolesta onkin normia terveellisempi herkku. Tuota avocadopohjaista moussea voi kyllä syödä ihan sellaisenaankin, jos ei ihan hirveesti niitä kaloreita halua saada. Se oli kyllä ihan tajuttoman hyvää. Avocado ei maistunut ollenkaan, koska kaakaojauhe on niin voimakkaan makuinen, mut koostumuksesta se teki ihanan silkkisen.

Mä syön ihan herkkuja sillon kun siltä tuntuu = melkein joka päivä :D Melkein hävettää. Mutta yritän myös korvata herkkuja hedelmillä. Oon hirvee makeen perään, joten korvaan ne hedelmillä. Ananas ja omena on suosikkeja! :P

Jonkun aiemmin mainitsema kananmuna-banaanipannukakku on sairaan hyvää! Teen sen niin, että lisään kahteen kananmunaan ja yhteen (keskikoiseen-isoon) banaaniin huiskauksen kauralesettä, jotain proteiinijauhetta jonkun verran ja pari teelusikallista makeuttamatonta luomukaakaojauhetta. Ja hieman 100% steviajauhetta jos haluaa. Tuo suklaa tekee siitä sairaan hyvää, ja banaani tosiaan on ihanaa kypsennettynä. En ole juurikaan makeiden herkkujen perään, mutta tuo vain on mielettömän hyvää. Sen kanssa kyllä tekee aina mieli vaniljakermajäätelöä...

Komppaan tuota muna-banskupannaria, nam nam :) mulla on aina ollut sallittu herkku kevyt leipäjuusto, hyvin proteiinia ja niiiiin ihanaa rahkan ja marjojen kanssa :hyper:

Ei tullut epämääräisistä wannabe-raejuusto-jäätelövirityksistä mitään riittävän jäätelömäistä, joten hankin sitten jäätelökoneen. :D Saahan sillä ihan syntisiäkin herkkuja, mutta saa myös proteiinijäätelöä!

Teen noin 2,5 dl maitoon vanilja- tai mansikkaherasekoitusta, lisään vähän ekstrasteviaa (ja vaniljaa) sekä noin 0,5 dl vaahtoutuvaa vaniljakastiketta. Puolikas banaani parantaa rakennetta ja muutama mansikka makua. Valmiissa setissä on noin 260-300 kcal ja ehkä 20-30 g proteiinia (heran määrästä riippuen).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom