Harmittomat herkut?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Makeista vaihtoehdoista en osaa niin sanoa, oisko vaikka siemenettömät viinirypäleet? ei tartte niitä siemeniä sit lattialle syljeskellä :D niistä tulee ainakin se napostelufiilis. Mutta entäs vaikka pähkinät? saa hyviä rasvoja ja proteiinia mut määrä tosin pitää kattoo kohdalleen koska energiaa niissä riittää. Mulla itelläkin iskee aina leffaa kattoessa (oli se sitten kotona tai leffassa) napostelun himo, mitä oon koittanu hillitä syömällä aterian just ennen leffaa tai lipittämällä dieettilimsaa. Tai sit ei oo niin justiinsa ja otan popparia :P

Mä oon joskus ajatellut, että leffaan vois ottaa ihan eväsboksissa valmiiksi pilkottua omenaa, mandariinia, päärynää... mistä nyt kukin tykkää. Ei lainkaan tympeän makuinen vaihtoehto mun mielestä, ja on ainakin terveellisempää kuin karkki :) Pähkinöiden suhteen samaa mieltä kuin MissVerde, niitäkin vois ottaa siihen kylkeen. Cashewit nyt on ainakin niin makeita, että käy karkista nekin. Ja jos ei kuivahedelmien "hirveitä" sokerimääriä pelkää, niin kuivatut viikunat ja taatelit, varsinkin jälkimmäiset! Ne ihan sulaa suussa <3

Itselläni on suunnitelmissa kokeilla joku viikonloppu banaanipannukakkuja, joihin tulee pelkästään banaania ja kananmunaa (vinkki napattu täältä).

Leffaan ostin viimeksi mukaan pussillisen miniporkkanoita - eivät toki ole makeita, mutta pääseepähän rouskuttamaan edes jotain, kun muut syövät karkkia.

Se on ihan sairaan hyvää, kun lohkoo omenan paloiksi ja dippailee niitä lohkoja maapähkinävoihin. Jos ei sokerit huolestuta, niin voi leikata ompusta siivuja, voidella maapähkinävoilla ja laittaa siihen päälle mysliä ja rusinoita :kuola: mutta vallan hyvää on ilman mysliäkin :)

Onko teillä kaikilla vaan makean himoa?
Mä pystyn kyllä elämään ilman makeaa. tai siis jos sattuu tekemään mieli,niin menee ohi rahkalla,raejuustolla ja marjoilla tai lasillisella mehukeittoa.
Mutta mun tekee mieli jotain suolaista.
Mikä ois hyvä suolainen herkku?

Välillä mulla tulee jostain syystä käsittämätön himo sellaisiin pieniin cocktail-suolakurkkuihin. Kiskon niitä suoraan purkista. Toisaalta ymmärrän, jos tää ei vastaa yleistä käsitystä herkusta :D Samaan kategoriaan satunnaisista mieliteoista kuuluvat oliivit, munakas erilaisilla täytevirityksillä ja kylmäsavutofu suoraan paketista tai sinapin kanssa, dieetin ulkopuolella myös suolatut pähkinäsekoitukset.

Dieetin aikana on tullut joskus sekoiteltua pesto-jogurttikastikeviritystä kaikenlaisiin ruoka-aineisiin.

Ei oo enää mitään himoja :D just pähkäilen, että kun huomenna on syöntipäivä (dieetin eka) et mitä sitä oikein mässäisi. Överiksi en ajatellut kuitenkaan vetää, joten ehkä teen ihan vaan jotain ns. normiruokaa mitä en dieetillä voi syödä, lasagnea tmv tai sitten jotain lämpösiä voileipiä uunissa ja pannaria. Mitään sokeripitoista ei juurikaan tee mieli, ainakaan yleensä. Ehkä joku riisisuklaa maistuisi, mut mitkään irtokarkit ym ei houkuta.

Onko teillä kaikilla vaan makean himoa?

On, ja etenkin NYT! Likipitäen 2kk on nyt dieetti pitänyt lähes kivenkovana, yhtä Läkerol-askia ja paria suklaakonvehtia lukuunottamatta - +500 kcal-päivä sitten tietysti erikseen. MUTTA nyt alkaa näköjään kasetti pettämään jostain syystä, eikä asiaa auta talossa parhaillaan leijuva pizzan tuoksu. Runebergin tortusta oli tunti sitten pakko käydä kaivamassa 30 g siivu, mistä makeanhimotus alkoi. Apua, nytkö alamäkeni alkaa hissukseen... Mistä ihmeestä sitä äkkiä tempaisisi jotain makeaa, kun dieettilistassa pitäis pysyä - makeutusjauhetta suoraan purkista? :face: A-P-U-A-A-A!!!

Jos juot teetä, niin pistä siihen makeutusainetta. PALJON. Voin kertoo, ettei hetkeen tee makeaa enää mieli :D Tai jos sulla on Funlightia kotona, niin juo sitä. Sekin toimii. Ja miten ois purkka?

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Vaikka tämä ketju on naisten aihealueella, niin katsoin silti että saan postata tänne. :)

Eli tämmöinen: http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/324428/Suklaa-kaurakeksit/

Eli alkuperäinen resepti on tällainen:
100 g margariinia

2 dl sokeria

3 dl kaurahiutaleita

0,5 dl ruisleseitä

0,5 dl korppujauhoja

1,5 tl kaakaojauhetta

1 tl leivinjauhetta

4 rkl vehnäjauhoja

1 muna

mutta ajattelin että jos sitä vähän muuttaa, niin siitä saa oivallisen ja herkullisen leivoksen, jossa on runsaasti hitaita hiilihydraatteja. Eli näin:
100 g margariinia

1 dl sokeria

4 dl kaurahiutaleita

1,5 tl kaakaojauhetta

1 tl leivinjauhetta

4 rkl vehnäjauhoja

1 muna

Mitäs olette mieltä?

pilko omena pieniks palasiks ja vähän kanelii sekaan ja sit mikroon n.2min. Ihan paras ja todella harmiton herkku!! hyväää!

Uusi harmiton suolainen herkku:
Pilkon raakaa kukkakaalia ja miksaan sen kanssa 3% salaattijuustokuutioita sekä salsa verde -kastiketta (kevyesti tulista). Tolkuttoman hyvää paitsi ei varmasti niille, jotka inhoaa kukkakaalia :D (Varmaan menis myös keitettynä tuossa, mutta en jaksa keitellä herkkuhetkeä varten ja rouskuu kivasti, kestää pidempään.)

Makea klassikko, jota ei ehkä oo mainittu(?):
Valkuaisvaahto. Sopivaa makeutusainetta ja kovaksi vatkattua munanvalkuaista. Lapsuudessa söin tätä usein, täyttää ihan tajuttomasti. Raaka valkuainen blokkaa biotiinin imeytymistä, joten joka aterialla tätä ei kannata syödä mutta satunnaisherkkuna toimii. Aloinkin jo miettiä, pitäiskö tehdä pitkästä aikaa kun muistui tässä dieetillä mieleen :drool:

Nyt dieetillä ollessa suurin himotus ei ole ollut makea vaan kaikenlainen syöminen. Eli mitä naposteltavaa keksisi mikä olisi tosi kevyttä mutta toisi sitä syömisen fiilistä. Kun vetelee keittoa ja rahkaa niin välillä kaipaa jotain erilaista suutuntumaa. Porkkanat olleet ihan jees mutta alkavat kyllästyttämään. Kaali ei uppoa. Mullekin muuten vasta iski coctailkurkku himotus vaikken edes suolakurkuista oikein välitä. :D

Hyviä vinkkejä täälläkin! Itsellä on vaan suklaa se heikoin lenkki, enkä suostu siitä muutenkaan luopumaan. Hyvä terveellinen ja täyttävä ruoka on kyllä kaiken a ja o!

Oon ite tehny suolaisennälkään mm. kuivalihaa, siinä on reiluhkosti kaloreita mutta myös paljon proteiinia, eikä sitä tuu vedettyä määräänsä enempää, toisin kuin vaikkapa perunalastuja.. :) Toinen suolainen snack minkä olen kehitellyt on kesäkurpitsan palat, jotka pyöritellään kananmunassa, soijarouheessa ja vehnäleseissä ja paistetaan tän jälkeen uunissa matalassa lämmössä. Sekä tietty maustetaan suolalla, pippurilla, oreganolla ja valkosipulilla.

Nykyään tosin on napostelun tarve aikalailla loppunut, tiedä sitten miksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom