Harjoittelun progressivisuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhata
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

juhata

Banned
Ikä
52
Vuosia tahkoin sillä tyylillä , että aina kun sai suunnitellun sarjan tehtyä, niin seuraavaan treeniin piti lisätä painoa. No homma toimii noinkin, mutta minulla jatkuva painon kasvatus lisäsi nivelkipuja ym.
Nyt olen suorittanut painonlisäyksen vasta siteen kun sarjatoistot on parantunut. esim. tehdään 3x6, kun tämä ok, niin sitten seuraavalla viikolla tehdään 3x7 ja kun tämäkin on ok, niin lopuksi tehdään 3x8. Kun sekin on saatu tehtyä , niin sitten vasta seuraavan viikon treeniin lisätään 5 kiloa ja homma alkaa siitä 3x6 :sta.

Joten näin treenattua nivelet( ym. paikat) pysyy paremmin mukana painojen noustessa ja eikä kiputiloja ei ole ollut.

Mites muut hoitaa ton progressiivisuuden ?

Itse treenaan niin, että on esim. toisto määrä 8 ja kun se saavutetaan lisätään 2,5kg lisää. Määrät vaihtelee kyllä liikkeiden välillä. Yleensä toinen sarja on kevyemmällä painolla mutta samanlaisesti edetään eli 2,5kg lisää kun toistot tulee täyteen. Nivelkipuja ei ole esiintynyt ainakaan itselläni noilla lisäyksillä.

Mulla loppui tuolla systeemillä kehitys vuosikausia sitten. Nyt katson sarjapituudet ja painot HST-taulukosta. Lisäinfoa pakkiksen pisimmästä treenithreadista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom