Hapkido

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikkiss
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tervehdys Kaikille. Sellaista asiaa tässä kirjoittelen että olen aloittamassa hapkidon kun seuraava peruskurssi alkaa.
Kyselisinkin että miten tällainen laji sopii raskasta työtä tekevälle?(raksa,purkuhommat) Salilla olen käynyt jo monta vuotta ja kotoontakin löytyy kaikki mahdolliset vermeet säkki ym.. No tossa aina kun töistä tulee niin alkaa reenaminen puntti+säkki, Muttakun yrittää säkkille antaa kyytiä esim:1-2min lyöntejä putkeen kevyttä sekä voimaa(kädet kokoajan liikkeessä) niin eipä meinaa kädet jaksaa pysyä ylhäällä vaikka kui yrittää . johtuen tosta duunista aikas paljon . Lajista olen TODELLA KIINNOSTUNUT ja odotan innolla että pääsee aloittamaan. Kertookaapas te lajia harrastaneet että millä nuo kädet saa pysymään ylhäällä. Jaloissa ja muussa kunnossa ei ole vikaa. Niin ja millaisia nuo lyönti harjoitukset ovat kyseisessä lajissa? eihän tossa muu auta kun kova treenaminen eiköhän se kroppa kaikkeen totu:rock:

Miksei se sopisi?
Kyllä ihmiset treenaavat 12tunnin työpäivienkin jälkeen se on vaan itsestä kiinni sopiiko vaiko ei.
Jos kerta olet kiinnostunut niin mene sinne jos tuntuu että ei jaksa niin se on usein alussa näin kun alkaa kamppailulajeja harrastamaan vaikka omaakin sali taustaa mutta kamppailussa on aivan eri lihakset käytössä kun salilla on tottunut runnomaan.
eli summasummar Jos muutkin ni mikset sä pystyisi ;)

väsyykö hartiat vai pelkästään kädet?
tekniikka vaje "shruggaat" olkapäitä ylöspäin se on ainakin aika yleinen suu siihen että kädet väsyy kun jännittää olkapäitä. Eli pidä olkapäät rentona ja tottakai lyöminenkin ottaa aikansa että tottuu ja huonolla tekniikalla kädet on kovilla kunhan vaan maltillisesti teet etkä riko käsiäsi huonolla tekniikalla.

Tuo lapasten ylhäällä pysyminen helpottuu ajan myötä, kun oppii rentouttamaan hartiat ja olkapäät lyödessä. En nyt tarkemmin osaa neuvoa kuin, että yritä vain pitää ne rentona äläkä jäkitä niin ylhäällä pysymisen ei pitäisi olla ongelma.

Moro james89. Mulla väsyy just noi olkapäät ja oon miettiny ihan tota samaa et onko mun taktiikas jotain feeluu. Se varmaan johtuu just tost jännittämisest,täytyy vaan pitää paikat rentona:) Kiitosta vaan paljon hyvästä vastauksesta. Kovaa reeniä vaan.

^hartiat / olkapäät täysin rennoiksi. Rennon otteluasennon löytää, kun roikotat käsiä rennosti vyötärön vieressä ja nostat sitten nyrkit ylös niin, että kyynerpäät ei juurikaan liiku mihinkään. Totta kai ne sitten kuitenkin vähän liikkuu, kun kuitenkin joudut nostamaan ne nyrkit tarpeeksi korkealle suojamaan leukaa. Ja kun lyönnit lähtee, niin ne lähtee aina jaloista lantiota pitkin ja kroppaa kääntäen. Nyrkkien pitäisi lähteä ikään kuin tykin suusta, eikä olkapäitä tarvitse jännittää ollenkaan.

Hapkidosta sen verran, että olen itse sitä nuorempana harrastanut taekwondon kanssa samaan aikaan. On hieno ja monipuolinen laji. Suosittelen.

Hartioista onkin jo oikeat neuvot tulleet. Rennoilla hartioilla lyöminen on kuitenkin erittäin vaikeaa ja kunnollinen hartioiden rentouttaminen vie yleensä hyvässäkin valmennuksessa pikemmin vuosia kuin kuukausia. Omin päin säkkiä hakaten se ei luultavasti onnistu koskaan. Paras vinkki mitä itse osaan tuohon antaa on se, että älä yritä työntää säkkiä lyönnillä, se on omiaan aiheuttamaan hartioiden jännitystä.

Punttitausta on yleensäkin tässä suhteessa vähän ongelmallinen. Isoja rautoja nostellessahan yritetään yleensä jännittää koko keho tukemaan suoritusta. Lyömisessä taas ei-työskentelevien lihasten pitäisi olla mahdollisimman rentoina. Näiden yhteensovittaminen ei ole peruspentin koordinaatiolla ihan triviaalia.

Mitä hapkidoon tulee, niin Suomessa treenataan useita erilaisia hapkidotyylejä, jotka poikkeavat toisistaan hyvinkin paljon. Jos joku kertoo kokemuksistaan hapkidossa, niin ei ole yhtään sanottua että sinun kotipaikkasi seurassa treenataan lähellekään samalla tavalla.

helposti neuvottuna.
1. roikota käsiä sivuilla rentoina
2. nosta kädet naaman eteen niin että kyynerpäät ei nouse
3. pidä kyynerpäät kyljissä kiinni
4. älä jäkitä ollenkaan lavoilla / olkapäillä (saattaa olla vaikeaa jos on pitkä sali tausta kun lavat voivat olla niin jäykät, tottumis asia taas)
5. kun löydät hyvän asennon muista että kyynerpäät pysyy kyljissä kiinni ja kädet suojaa naamaa jos tuntuu että ovat liian alhaalla laske päätä ja kato kulmien alta (taas pitää muistaa että ei jäkitä yhtään olkapäitä)
6. lyöntiä lyödessä kannattaa ajatella että sun päälaesta on lyöty rautaputki läpi joka tulee haarojen välistä ulos maahan, kun lyöt niin jalka kiertyy lantion JA olkapäiden mukana. Eli lyönti ei missään nimessä tapahdu niin että pelkät kädet lentää eteen, vaan juuri niinkuin disgust sanoi lyönti lähtee kuin tykinsuusta ja käden linja on täysin suora kun lyöt suoraa lyöntiä.

Mene sinne hapkidoon siellä opetetaan joku hajahaja lyönti varmaan joka sitten taas on ristiriidassa tän tekniikan kanssa niinkun noissa on aina karatessa hapkidossa yms.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
http://www.youtube.com/watch?v=9SX2C1FsWwA aika gay touhua :0: ja maailmasta löytyy 30 parempaa kamppailulajia kun hapkido.

hapkido vs muay thai : http://www.youtube.com/watch?v=G0fA3aFgbbw

Harvinaisen dorkia posteja sulta Tube. Mee jo himaas. Hapkido on yksi kamppailulaji muiden joukossa. Aika gay? Gay on ne, jotka on alkanut seuraamaan / kiinnostumaan kamppailu-urheilusta, vasta kun katsonut UFC 75:den ja on sitä mieltä, että vapaaottelu on ainoa laji maailmassa. Jopa ralli ja mäkihyppy on gay. Ja mikä toi hapkido vs MT video on? hahahaha.. mä voin kaivaa sulle videon, jossa muay thai mies ottaa pataan pizzakuskilta. Ei se tee pizzakuskeista yhtään se kovempaa.

Eikä kaikki välttämättä halua alkaa harrastamaan kamppailu- ja itsepuolustuslajeja vaan siksi, että olisi vitun kova tappelee. Noi gay kommentit on todella noloja ja kertoo susta todella paljon. Jokaisessa lajissa on hienot piirteet ja jokainen valitsee lajinsa sen mukaan mistä tykkää. Silloin aikoinaan kun harrastin hapkidoa, niin voin sanoa, että 16v Disgust olisi leiponut niillä hapkido gay muuvseilla Tuberkuloosin takaisin Nintendon ääreen.

Karate, Judo, Escrima, Kendo, Jeet Kune Do, Taekwondo, Hapkido etc etc.. kaikkia pitää kunnioittaa. Ei niistä kaikista tarvitse tykätä.

no hei, etippä se video missä joku thaikkuboxeri saa pitsakuskilta naamaan :) kyllä tuo hapkido on näitä show(gay)-lajeja, millä ei ole vaparikehissä, eikä kadulla mitään käyttöä. ja itse en ole vapaaottelu fani edes, ainoat kamppailulajit mitä seuraan tiiviisti on nyrkkeily ja kreikkalais-roomalainen piain.

on kamppailulajeja, ja "kamppailulajeja". oppeja haetaan jostai vitun itämaista, vaikka on jo monesti todistettu että länsimaalaiset lajit (poislukien muay thai), ovat maailman kovimpia kamppailulajeja.

eiköhä ne oikeat lajit ole, kb, nyrkkeily, muay thai, bjj, lukkopaini, kreikkelaisroomalainen/vapaapaini, vapaaottelu, sambo, jne.

ja oisin saanu naamaan, heh. en haluais tässä alkaa "saavutuksillani" kehuskelemaan, mutta painista ja nyrkkeilystä on useampi mitalli tulltu blakkariin. mutta jos sparrailla haluat niin mulle käy sekä pystyssä että matossa. :D

no hei, etippä se video missä joku thaikkuboxeri saa pitsakuskilta naamaan :) kyllä tuo hapkido on näitä show(gay)-lajeja, millä ei ole vaparikehissä, eikä kadulla mitään käyttöä. ja itse en ole vapaaottelu fani edes, ainoat kamppailulajit mitä seuraan tiiviisti on nyrkkeily ja kreikkalais-roomalainen piain.

on kamppailulajeja, ja "kamppailulajeja". oppeja haetaan jostai vitun itämaista, vaikka on jo monesti todistettu että länsimaalaiset lajit (poislukien muay thai), ovat maailman kovimpia kamppailulajeja.

eiköhä ne oikeat lajit ole, kb, nyrkkeily, muay thai, bjj, lukkopaini, kreikkelaisroomalainen/vapaapaini, vapaaottelu, sambo, jne.

ja oisin saanu naamaan, heh. en haluais tässä alkaa "saavutuksillani" kehuskelemaan, mutta painista ja nyrkkeilystä on useampi mitalli tulltu blakkariin. mutta jos sparrailla haluat niin mulle käy sekä pystyssä että matossa. :D

BJJ, lukkopaini ja sambo on judon ja potkunyrkkeily karaten ja nyrkkeilyn pohjalta kehitettyjä lajeja. Tuossa listassasi puhtaasti länsimaisia lajeja ovat ainoastaan nyrkkeily ja greco/vapaapaini. Nekin ovat kaikessa hienoudessaan varsin yksipuolisia lajeja verrattuna esim. karateen tai judoon. Mun mielestä ihan helvetin tyhmää tuomita koko laji ja sen harrastajakunta parin yksittäistapauksen pohjalta, koska jokaisessa lajissa on niitä helvetin kovia kamppailijoita ja sitten niitä satunnaisesti harrastelevia jotka luulevat itsestään suuria.

kyllä tuo hapkido on näitä show(gay)-lajeja, millä ei ole vaparikehissä, eikä kadulla mitään käyttöä.

Eli jos joku vaikka känniläinen tulee snägärillä riehumaan, ei hapkidoa harrastavalla ole mitään saumaa koska ei treenaa
kb, nyrkkeily, muay thai, bjj, lukkopaini, kreikkelaisroomalainen/vapaapaini, vapaaottelu, sambo, jne.???

Pineapple-laughing.gif

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom