BB Hans Fell

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja makew
  • Aloitettu Aloitettu
lalli1 sanoi:
Esim itselläni oli suuria vaikeuksia saada massaa ylärintaan joten aloittelin erikoistekniikkojen käyttämisen jo nuorena .(tuli luettua weiderin systeemit useaan kertaan)
Kaverini taasen joka oli minua lyhyempi sai helposti ihan vinopenkillä massaa.
Millä keinoilla sä sitten sait ylärintaan paksuutta?

Itellä on sama ongelma ollu ihan alusta asti ja nyt oon viimeisen vuoden yrittäny keskittää rintatreeniä ylärinnalle, mutta tulosta ei vaan tunnu syntyvän. Yhdistettynä suuriin epäkkäisiin litteä ylärinta ei näytä ollenkaan hyvältä :down: .
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minuakin kiinnostaisi tietää, että kuinka ylärintaan saisi tehokkaasti paksuutta. Ylätalja toimii jotenkin, muttei riittävän tehokkaasti.
 
cji sanoi:
Minuakin kiinnostaisi tietää, että kuinka ylärintaan saisi tehokkaasti paksuutta. Ylätalja toimii jotenkin, muttei riittävän tehokkaasti.

MItä vittua? ylätaljalla rintaan paksuutta :eek:
 
Mr.Kynis sanoi:
MItä vittua? ylätaljalla rintaan paksuutta :eek:

Ristikkäistaljalla tarkoitin, hieman harhaanjohtavasti ilmaistu :)
 
Mainitsit aiemmin jättäneesi kyykyn pois ohjelmasta jo nuorena. Mikä tässä mahtoi olla syynä. Sopii muut liikkeet paremmin pitkälle miehelle?
 
suortti sanoi:
Millä keinoilla sä sitten sait ylärintaan paksuutta?

Itellä on sama ongelma ollu ihan alusta asti ja nyt oon viimeisen vuoden yrittäny keskittää rintatreeniä ylärinnalle, mutta tulosta ei vaan tunnu syntyvän. Yhdistettynä suuriin epäkkäisiin litteä ylärinta ei näytä ollenkaan hyvältä :down:

:offtopic:

Epäilen vahvasti, että ylärinta olisi se heikoin kohta kropassa.
Useimmat kehonrakentajat usein luulevat, että rinta ja kädet on jäljessä, kun reidet ja pohkeet ovat aivan surkeat. Näin ainakin mulla.
Toolate:lla taisi olla sigussakin jotain tähän suuntaan.


Hauiksella on muuten 2 fuktiota, taivuttaa kättä ja kiertää kyynärvartta eli supinaatiota kannattaa kokeilla käsipainoliikkeissä, jos haluaa hauiksia kehittää.

Supinaatiolla tarkoitetaan, että liikkeen yläasennossa kierretään kyyrärvartta niin, että pikku rilli on ylempänä kuin peukalo.


Vähän enemmän hauiksiin saa supinaatiota suorallakin tangollakin, kun tehdään hartioita leveämmällä otteella(jotkut tekee cheat kääntöä leveällä otteella ja ihan mukavat hauikset sillä saa myös kehittettyä).


Samaan mantraan perustuen, hauiksella on vahvin vetokulma, kun treenataan latseja n. 60 cm lapio-otteella.


Ns. tuplat takaa poseerauksessa hauis on supinaatiossa ja periaatteessa turhaa heikentää hauisten vetokulmaa, kääntämällä kättä myötä otteeseen.
Ihmisen kropan toiminta perustuu, että toiset lihasryhmät tukee ja muutamat lihakset toimivat liikkeen pääsuorittajina.


Vasta ote leuat alarintaan vedettynä ja rinta rottingilla on mun mielestä paras latseille, lavat pääsee vetämään yhteen ja supistamaan latseja kunnolla.


Jos rinta ei ole koholla niin teres major saa enemmän kyytiä, kun yläselkä pyöristyy.


Arthur Jonesin teorioita ja Vince Girondan juttuja kannattaa lueskella, fysiologiasta tiesivät aika perkeleesti jo aikoinaan.


Liikkeet voivat olla raskaita moninivel liikkeitä mutta ne voidaan tehdä eristävästi ja isoilla painoilla(tämä mun mielestäni esim. takakyykkyssäkin).

Eli tehdään raskaasti perusliikkeet mutta tehdään lihaksen toiminnan ehdoilla.


Kehonrakennus poseerauksia voi jäljitellä joissain liikkeissä, missä saa paljon liikkumaan painoa esim.

takakyykkyä voi tehdä jalat kapealla(kantapäiden välissä tilaa 2 nyrkin verran about) ja jalkaterät reilusti ulospäin käännettyinä, paino kantapäillä ja takareisi osuu pohkeeseen ja ylös.


Tässä tyylissä pääsee samanlaiseen fiilikseen, mitä väärin päin hack/hack kyykyllä pääsen, kuitenkin pääsen tekemään raskaampaa liikettä, mitä hack kyykky. Itse luulin, että takakyykky on täysin sysi paska liike, totuus oli että alaselkä pyöristyi ja en osannut katsoa rakennettani, miten sillä voi kyykätä reisillä.

Lee Priest tekee videoillaan smith etukyykkyä vastaavalla jalka-asennolla ja takakyykkyäkin smith koneessa. Taitaa tehdä perusjalkakyykkyäkin myös jonkun leffan alussa.

Muutenkin Priestin treenaaminen on hienon näköistä, suht. isoja rautoja 6-8 toiston sarjoja ja paine pysyy sopivasti lihaksilla.


Eli raskaita liikkeitä ja omalle kropalle sopivia variaatioita niistä.
Ja vähän fysiologiaa ja lihasten toimintaa.

Maastavetoa voi myös koittaa leveällä myötä otteella, sekin tuntuu käyvän latseille ja alemmille trapseille/lavanlähentäjille.

Vince Gironda sanoi:
I do not think I have seen six men in my life do a chin properly. Don Howorth was one of them. Don pulled up with his chest high and touched his chest to the bar almost as low as his low Pec line. His elbows were drawn down to his sides, touching his lats, and with the chest high and the shoulders down and back, he contracted his lats to the maximum.

If you look up the function of the lat in any Kinesiology book, it will show that the lat – in the fully contracted position – the shoulders are drawn down and back! Round the back and shoulders forward, and you shift to the Teres major muscles. Also, if you do not arch your back to full contraction, you will not develop any of the fibres across the back that attach to the spine. This will give you a flat underdeveloped look with no thickness.

This is how you do the chin: Reach up and grasp the chinning bar, but not too wide…closer than you ordinarily do them, because the lats are partially contracted in a wide grip. Next, stand on a box so that you can jump up into the contracted position and hold at the top for a split second. Now, lower your body and stand on the box (Do singles). Jump up again and touch your low pec to the bar and arch the back. Most important – elbows must touch the sides in the top or contracted position to achieve maximum contraction.

http://www.ironguru.com/Home/tabid/637/articleType/ArticleView/articleId/31/DIPS-AND-CHINS.aspx

edit: perus v-kahvakin on ihan kohtuullinen latseille mutta on turhan kapealla on ote useimmat kahvat.
Savolaisen Marko on aika luovasti noita hauisliikkeitä tehnyt myös, melko hyviä liikkeitä ristikkäistaljassa saa tehtyä, kun paine pysyy lihaksilla.
Tosin mitäs tälläinen mies tietäisi, kun kroppa on kuin kuiva oravan nahka...
:offtopic:
 
Hauiksella on muuten 2 fuktiota, taivuttaa kättä ja kiertää kyynärvartta eli supinaatiota kannattaa kokeilla käsipainoliikkeissä, jos haluaa hauiksia kehittää.

Supinaatiolla tarkoitetaan, että liikkeen yläasennossa kierretään kyyrärvartta niin, että pikku rilli on ylempänä kuin peukalo
.

Hyvä kommentti...teen saman taljalla jotta voisin keskittyä enemmän siihen että lihaksen jännitys olisi kokonaan hauis lihaksessa.

Ns. tuplat takaa poseerauksessa hauis on supinaatiossa ja periaatteessa turhaa heikentää hauisten vetokulmaa, kääntämällä kättä myötä otteeseen.
Ihmisen kropan toiminta perustuu, että toiset lihasryhmät tukee ja muutamat lihakset toimivat liikkeen pääsuorittajina.




Arthur Jonesin teorioita ja Vince Girondan juttuja kannattaa lueskella, fysiologiasta tiesivät aika perkeleesti jo aikoinaan.
Totta tämäkin...

Liikkeet voivat olla raskaita moninivel liikkeitä mutta ne voidaan tehdä eristävästi ja isoilla painoilla(tämä mun mielestäni esim. takakyykkyssäkin).

Eli tehdään raskaasti perusliikkeet mutta tehdään lihaksen toiminnan ehdoilla.



takakyykkyä voi tehdä jalat kapealla(kantapäiden välissä tilaa 2 nyrkin verran about) ja jalkaterät reilusti ulospäin käännettyinä, paino kantapäillä ja takareisi osuu pohkeeseen ja ylös.

Tein aikanani tuota smith koneessa ja pidin kyllä mutta kun 100% suorituksesta 5 % menee asennon pitämiseen niin minusta se on haaskausta kun saan Hack kyykyssä koko 100% suoraan reiteen periaatteella jolla säästän jännityksen keskivartalosta. Ei tarkoita sitä miten pitää asiat tehdä mutta näin teen itse. Parhaimmillani sain reidenympäryksen noin 85 sentin tietämille.


Lee Priest tekee videoillaan smith etukyykkyä vastaavalla jalka-asennolla ja takakyykkyäkin smith koneessa. Taitaa tehdä perusjalkakyykkyäkin myös jonkun leffan alussa.

Raajojen välityksillä on merkityksensä. Kyykky on hyvä liike jos vain saat sen tunteen täysin reisien päälle.

Maastavetoa voi myös koittaa leveällä myötä otteella, sekin tuntuu käyvän latseille ja alemmille trapseille/lavanlähentäjille.

Tässä täytyy olla tarkka jotta et revi latsien alakiinnitystä irti. Näin on käynyt eräälle tunnetulle bodarille. [I]Savolaisen Marko on aika luo... saa tehtyä, kun paine pysyy lihaksilla. [/I]
 
suortti sanoi:
Millä keinoilla sä sitten sait ylärintaan paksuutta?

Itellä on sama ongelma ollu ihan alusta asti ja nyt oon viimeisen vuoden yrittäny keskittää rintatreeniä ylärinnalle, mutta tulosta ei vaan tunnu syntyvän. Yhdistettynä suuriin epäkkäisiin litteä ylärinta ei näytä ollenkaan hyvältä :down: .


Aloita vaikkapa siitä että aloitat joka toisen rintatreenin käsipainoilla ja teet joko viparit vinopenkiltä tai vinopenkin käsipainoilla. Toki voit aloittaa viparreilla ja kun liike loppuu niin jatkat muutamalla käsipainopunnerruksella.

Siihen päälle sitten penkkiä muutama sarja.
 
Mikä olisi mielestäsi hyvä määrä sarjoja etu-ja takareisille sekä pohkeille? Toki vaihtelen viikoittain joko sarjamääriä, painoja tai palautuksia sarjojen välissä. Treenaan jalat omana päivänä ja kerran viikossa. Kiitokset hyvästä threadistä ja ottakaahan kuvia treeneistä randenin kanssa:thumbs:
 
Pohjoisvirta sanoi:
Epäilen vahvasti, että ylärinta olisi se heikoin kohta kropassa.
Useimmat kehonrakentajat usein luulevat, että rinta ja kädet on jäljessä, kun reidet ja pohkeet ovat aivan surkeat. Näin ainakin mulla.
:nolo: Mistä sä tiesit, että mun kädetkin on jäljessä? Kiinnostipa vaan toi ylärinta homma, kun on mua vaivannu niin pitkään.

Täytyy sit kokeilla noita vipareita kulmassa ja pitää tuntuma mielessä.
 
PrideOfLondon sanoi:
Mikä olisi mielestäsi hyvä määrä sarjoja etu-ja takareisille sekä pohkeille? Toki vaihtelen viikoittain joko sarjamääriä, painoja tai palautuksia sarjojen välissä. Treenaan jalat omana päivänä ja kerran viikossa. Kiitokset hyvästä threadistä ja ottakaahan kuvia treeneistä randenin kanssa:thumbs:


Mitä kovempia sarjoja ja mitä vähemmän niin parempi. Toistomääriäkin kannattaa vaihdella. Joskus otan suoraan hack kyykkyjä taas toisinaan saatan ottaa reisiojennuksen alle+hack kyykky + prässi yhtenä sarjana.
Toistojen määrät saatta yhteenlaskettuna mennä sitten jo pitkästikin yli 100kappaleen. Hyvän reisitreenin jälkeen olo on kuin olisi hakenut kaupan lihatiskiltä ylimääräiset fileet jalkojen etupuolelle.

Tunne lihaksessa ratkaisee minun kohdallani. Nuorempana jos tuota fiilistä ei tullut varsinaisessa treenissä niin menin vielä illalla 10-11 jälkeen jatkamaan treeniä jotta löysin sen oikean fiiliksen.
 
lalli1 sanoi:
Tein aikanani tuota smith koneessa ja pidin kyllä mutta kun 100% suorituksesta 5 % menee asennon pitämiseen niin minusta se on haaskausta kun saan Hack kyykyssä koko 100% suoraan reiteen periaatteella jolla säästän jännityksen keskivartalosta. Ei tarkoita sitä miten pitää asiat tehdä mutta näin teen itse. Parhaimmillani sain reidenympäryksen noin 85 sentin tietämille.

Raajojen välityksillä on merkityksensä. Kyykky on hyvä liike jos vain saat sen tunteen täysin reisien päälle.

Hack kyykky on kyllä tosiaan ainutlaatuinen liike siinä mielessä, että painoja saa käyttöön paljon ja samalla eristävä ns. massaliike, vaikka ei keskivartaloa rasita.

Jos maastavetoa tekee niin keskivartalo vahvistuu siinä hyvin.

Lee Priest:in treenivideot kyllä kannattaa katsoa, mies tekee aika hyvällä kontrollilla liikkeet ja vähän omilla variaatioillakin.

Joka ekalla sarjalla pitäisi melkein olla selvä, että lihas saa kyseisellä liikkeellä rajusti kyytiä, eikä niin että:

esim. kyykyssä ensin rasittuu alaselkä ja joskus 8 sarjalla alkaa vasta vähän tuntumaan etureisissä.

Päämääränä on rasittaa etureisiä, voimanostajat erikseen.

On muutenkin ilo lukea näitä Hans:in juttuja, melkoisesti on tietoa treenauksesta ja tästä, että "omaa kroppaa pitää kuunnella", jotta saa hyviä tuloksia:thumbs:.


suortti sanoi:
:nolo: Mistä sä tiesit, että mun kädetkin on jäljessä? Kiinnostipa vaan toi ylärinta homma, kun on mua vaivannu niin pitkään.

Täytyy sit kokeilla noita vipareita kulmassa ja pitää tuntuma mielessä.

Useimmilla on kädet ja rinta ns. ongelmina.

Usein se ongelma on siinä, että epäkkäät ja yläselkä on niin heikossa kunnossa, ettei suurempia käsiä edes voida kehittää ennen kuin isommat lihasryhmät on kunnossa.

Se ei vain fysiologisesti ole mahdollista.

Vai moniko on nähnyt lihaksikkaita käsiä ilman kunnollista yläselän kehitystä?
 
Pohjoisvirta sanoi:
Useimmilla on kädet ja rinta ns. ongelmina.

Usein se ongelma on siinä, että epäkkäät ja yläselkä on niin heikossa kunnossa, ettei suurempia käsiä edes voida kehittää ennen kuin isommat lihasryhmät on kunnossa.

Se ei vain fysiologisesti ole mahdollista.

Vai moniko on nähnyt lihaksikkaita käsiä ilman kunnollista yläselän kehitystä?
Mihin tää siis tarkkaan ottaen perustuu? Uusi asian mulle ainakin tuolla tavalla kerrottuna.
 
Luin Ove Rytterin kirjasta et jos hauista ei ole venytelty tarpeeksi niin se voi vaikeuttaa rintalihaksen kasvua. Olisko jollain tästä tietoa?
 
Terve Hanssi
Minua kiinnostaisi tämmöinen juttu tuossa olet puhunut treenin yhteydessä lämmittelyn tärkeydestä,samoin sanoit niistä turvahommista että käytät sellaisia tekniikoita joita pystyy kylmiltään tekemään(siis tositilainteissa).
Olisi kiva kuulla enemmän näistä IP-treeneistä sekä ajatuksia juuri tästä,että seisovilta jaloilta joudut niin sanotusti laittamaan 100% peliin.Siinähän on ilmeisesti itselläkin melkoinen vaara että lihakset tai jänteet paukkuu kun joudut jonku hullun pcp-sekopään kanssa painimaan.
 
Kuli sanoi:
Terve Hanssi
Minua kiinnostaisi tämmöinen juttu tuossa olet puhunut treenin yhteydessä lämmittelyn tärkeydestä,samoin sanoit niistä turvahommista että käytät sellaisia tekniikoita joita pystyy kylmiltään tekemään(siis tositilainteissa).
Olisi kiva kuulla enemmän näistä IP-treeneistä sekä ajatuksia juuri tästä,että seisovilta jaloilta joudut niin sanotusti laittamaan 100% peliin.Siinähän on ilmeisesti itselläkin melkoinen vaara että lihakset tai jänteet paukkuu kun joudut jonku hullun pcp-sekopään kanssa painimaan.

En ole itsepuolustustekniikkojen opettaja lähinnä oppilas mutta:

Kaikkihan perustuun rentouteen ja sisältä lähtevään voimaan. Pyrin tarvittaessa torjumaan sitten horjuttamaan ja lopuksi sitten tarvittavat toimenpiteet. A vitamiinimiesten kanssa on pakko katkoa ilmaventtiilit koska muuten näillä miehillä ei kunto lopu. Varovainen täytyy olla koska näillä myös sykkeet ovat usein aika kovat joten siinä on omat ongelmansa.

"Kylmiltään toimivia tekniikkoja" tarkoitan että ei siinä paljoa jalkoja lämmitellä jotta voisi suoritta jonkun teknisen potkun. Homman täytyy perustua yksinkertaiseen tekniikkaan...hyvä ystäväni on jo vuosia yrittänyt takoa päähäni sisäisen energian merkitystä. Valitettavast tuokin asia on vaan saanut yleisesti paljon vääriä käsityksiä.

Törmäsin tuossa yhteen kaveriin lauantaina ovella joka oli joutunut puolustautumaan puukolla tapahtuvaan hyökkäykseen. Kaveri oli joutunut kirjaimellisesti katkaisemaan toiselta käden jotta selvisi tilanteesta.
Ne ovatkin sitten jo tilanteita joissa ei ratkaise tekniikka tai kova ego.
Toiset vain ovat luonnostaan jäämiehiä noissakin tilanteissa.

Mun periaate vain on että jätetään machoilut sikseen sillä jokaiselle kovallekkin löytyy kouluttaja...näin se vaan menee lopulta ennemmin tai myöhemmin!!!
(miehen pitää kuitenkin olla mies jotta ei tarvi hameostoksille mennä)
 
Uusi Bodaus-lehti on ilmestynyt.
Lalli 1:sta on iso juttu.... nyt kaikki ostamaan lehti, niin tiedetään mikä on miehiään HANSSI FELL.:worship: :worship:
 
Boogie sanoi:
Uusi Bodaus-lehti on ilmestynyt.
Lalli 1:sta on iso juttu.... nyt kaikki ostamaan lehti, niin tiedetään mikä on miehiään HANSSI FELL.:worship: :worship:

Joo vilasin itteki justiin samaa juttu bodilehestä harmi ettei kerenny vielä lukemaan kun piti mennä rautaa nöyryyttämään.
 
"hyvä ystäväni on jo vuosia yrittänyt takoa päähäni sisäisen energian merkitystä."

Hyvä vaan ettei ole mennyt perille, koska tuo sisäinen energia, ki, on melko salatieteellistä eli okkulttista filosofiaa.

Jos joku on kiinnostunut kuinka kung fu -mestarin tasoinen henkivartija hakkaa tosielämässä gangstereita kappaleiksi, lukekoon kirjan "Kesytä tiikeri", josta tietoa enemmän http://www.rikurinne.com/index.php?sid=96
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom