Hampurilaissa usein liikaa PROTEIINIA(?) ja rasvaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaki_
  • Aloitettu Aloitettu
maximillian sanoi:
Minkä verran sun hampurilaisissa tulee hyviä rasvoja? :)
En tiedä eikä suoraan sanottuna kiinnosta ;)
Otan hyvät rasvat pilleristä.

Vrt. kylmäpuristettu rypsiöljy-

Hmm, speksien mukaan kastikkeissa on kasviöljyä. Nyt alkoi kiinnostaa niin paljon, että pitää kysäistä heseltä mitä öljyä se on. Lienee pienelle podarille suuri katastrofi jos se onkin oliiviöljyä eikä rypsäriä. :david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
D.Yates sanoi:
Logiikkasi on aukoton, eli loppupäätelmänä lisäravinteet ovat roskaruokaa.

Pliis, antakee armoo, naurattaa niin. Sama porukka vetää paljaaltaan rypsäriä että napa ruskaa ja sitten ollaan niin prinsessaa kun samaa kamaa tulee hampurilaisen välissä. Jotain logiikkaa noihin väittämiinne, pyydän.

Logiikkana ja päätelmänä vähintään yhtä hyvä ja aukoton kuin alkuperäinen väite johon vastasin.

Sumu sanoi:
Mielestäni esimerkiksi hampurilaisketjujen ruoat ovat pääsääntöisesti roskaruokaa.

eivät pääsääntöisesti vaan kauttaaltaan, johtuen siitä että ne pakataan roskaan(paperiin/pahviin), josta nimitys roskaruoka on alunperin keksitty jos et sitä tiennyt.

nykyään kun tää terveysinnostus on taas yhteiskunnassa ylimmillään niin parempi onkin syödä vaan neljän seinän sisällä niitä "terveellisiä" chipsejä, makeisa ja leivoksia, mutta kunhan vaan et erehdy astumaan mäkkiin tai heseen syömään sitä viattomasta lehmästä tehtyä jauhepihviä ja hirvittävän rasvaista cheddarjuustoa ja vaaleaa samsamsämpylää :eek:

paalu sanoi:
eivät pääsääntöisesti vaan kauttaaltaan, johtuen siitä että ne pakataan roskaan(paperiin/pahviin), josta nimitys roskaruoka on alunperin keksitty jos et sitä tiennyt.

Mulle on melko lailla sama, pakataanko ne muovirasioihin vai pahvilaatikoihin. Joka tapauksessa ravintosisällöt ovat pääsääntöisesti täyttä paskaa.

nykyään kun tää terveysinnostus on taas yhteiskunnassa ylimmillään niin parempi onkin syödä vaan neljän seinän sisällä niitä "terveellisiä" chipsejä, makeisa ja leivoksia, mutta kunhan vaan et erehdy astumaan mäkkiin tai heseen syömään sitä viattomasta lehmästä tehtyä jauhepihviä ja hirvittävän rasvaista cheddarjuustoa ja vaaleaa samsamsämpylää :eek:

Miten tää nyt liittyy yhtään mihinkään? Paska on paskaa vaikka sen voissa paistais tai metsässä söis. Viaton lehmä on muutenkin niin kaukana tästä threadista kuin olla ja voi.

Sumu sanoi:
Mulle on melko lailla sama, pakataanko ne muovirasioihin vai pahvilaatikoihin. Joka tapauksessa ravintosisällöt ovat pääsääntöisesti täyttä paskaa.

Pointti ei ollutkaan että sillä olisi jotain väliä mihin ne pakataan, vaan se että valaisin vaan tietämystäsi siltä osin että mistä nimitys roskaruoka on lähtöisin. Mielestäsi siis lihan juuston salaatin sämpylän ja kastikkeen ravintosisällöt ovat täyttä paskaa...hmm... :rolleyes:

Sumu sanoi:
Miten tää nyt liittyy yhtään mihinkään? Paska on paskaa vaikka sen voissa paistais tai metsässä söis. Viaton lehmä on muutenkin niin kaukana tästä threadista kuin olla ja voi.

Se liittyy johonkin siten että nykyään ihmisten ravintokäsitykset on aika tuuliajolla kun valtaosa väestöstä tuputtaa lapsilleen kotiruuan jälkeen jälkiruuaksi sipsejä ja karkkeja yms. mutta hampurilaisille ei voi mennä kun ne on epäterveellisiä. Enkä nyt väitä että sinä olisit sellainen joten turha ottaa pultteja.

paalu sanoi:
Pointti ei ollutkaan että sillä olisi jotain väliä mihin ne pakataan, vaan se että valaisin vaan tietämystäsi siltä osin että mistä nimitys roskaruoka on lähtöisin. Mielestäsi siis lihan juuston salaatin sämpylän ja kastikkeen ravintosisällöt ovat täyttä paskaa...hmm... :rolleyes:

No voi RATAKISKO sentään. Voit ihan rauhassa väännellä ja käännellä tätä asiaa, joskin uskon sinun tajunneen jo pointin. Jos et tajunnut, otan syvästi osaa ja toivon parempaa uudestisyntymistä.

Se liittyy johonkin siten että nykyään ihmisten ravintokäsitykset on aika tuuliajolla kun valtaosa väestöstä tuputtaa lapsilleen kotiruuan jälkeen jälkiruuaksi sipsejä ja karkkeja yms. mutta hampurilaisille ei voi mennä kun ne on epäterveellisiä. Enkä nyt väitä että sinä olisit sellainen joten turha ottaa pultteja.

No valtaosa väestöstä on täysin tietämättömiä kuuppauunoja. Proteiini on kauhea sana ja kukaan ei tiedä sitä normaalista ruoasta saavansa, sehän on joku hormoni tai jotain.. vissiin... Niin ja mä käsittääkseni tiedän mitä syön, joten totta, en ole tuollainen.

Se on oikeasti ihan sama jos parikertaa kuussa tekee mieli Hese mättöä. Olen ihan varma että suurin osa Amerikkalaisista Pro ukoistakin vetää roska ruokaa välillä offarilla, kun ollaan.

Jos hifistellä haluaa, niin kannattaa vähän valkata mitä noista mättää. Eroja ainakin rasvan määrässä näyttää löytyvän. (olettaen että ilmoitetut koostumukset pitää paikkansa)

prot/fat/carb
hesen kerros: 26,9g/38,8g/30,3g
minimega: 23,5g/34,8g/30,5g
bigmac: 28g/27g/44g

LAUMAT sanoi:
Se on oikeasti ihan sama jos parikertaa kuussa tekee mieli Hese mättöä. Olen ihan varma että suurin osa Amerikkalaisista Pro ukoistakin vetää roska ruokaa välillä offarilla, kun ollaan.

Näin on :kuola:. Monet noista terveen elämäntavan epitoomeista ovat tunnustaneet off seasonilla syövänsä roskaruokaa ei vain välillä, vaan joka halvatun päivä. Kalori on kalori -aatemaailmaan taipuville pullistelijoille 6000 riisikanakaloria ei näemmä maistu :urjo:. Venice Beachin Gold's Gymin viereisessä purilaisbaarissa juttelin omistajan kanssa ja hän totesi keskeisen asiakaskunnan olevan Gold'silta tulevat sudennälkäiset suurlihamestarit.

Mua taas suoraan sanottuna VITUTTAA se että kaikki "bodarit" ei voi syödä hampurilaisia yms roskaruokaa, ei edes koskaan. Siitähän tulisi läskiä 10 kg HETI. Kyllä nyt elämästä pitää nauttia ja ei sitä joka ikipäivästä rahkamössötyksessä ole mitään järkeä. Se ei oikeesti haittaa jos syötte joskus roskaruokaa...

n00kie sanoi:
Kyllä nyt elämästä pitää nauttia ja ei sitä joka ikipäivästä rahkamössötyksessä ole mitään järkeä.

Viitsisitkö vielä selventää, mitä tekemistä hampurilaisten yms. roskaruoan syömisellä ja elämästä nauttimisella on toistensa kanssa? Ja rahkan syömisessä vaikka päivittäin on paljonkin järkeä, vaikken bodari olekaan. :)

Gillyanne sanoi:
Viitsisitkö vielä selventää, mitä tekemistä hampurilaisten yms. roskaruoan syömisellä ja elämästä nauttimisella on toistensa kanssa? Ja rahkan syömisessä vaikka päivittäin on paljonkin järkeä, vaikken bodari olekaan. :)

tarkoitin sillä että monet vetää kiukulla monta päivää putkeen riisi-kana mössöä ja ei kiinnitä niinkään ruuan makuun huomiota (itse tein tätä n. 1v). Mutta tajusin lopulta että ei sillä olen paskaankaan vertaa syökö välillä vähän HYVÄÄ ruokaa. Äläkä väitä että proteiinipirtelöt yms. on makuelämys, ei ole.
Eli voi sitä nauttia ruuan _mausta_. luulisi että moni pitää pikaruokaa(kebab, pizza, hampurilainen yms.) hyvänmakuisena ruokana. Jos ei niiin so not....

No mitä järkeä on sitten jokapäiväisellä rahkansyönnillä?
Itsensä kidutukseksi ?:)

Kyllä välillä voi vähän oikee repäistä ja vaikka syödä kunnon rasvaa tirskuvat pihvit ja vielä rasvaisemmat kermaperunat...ja ei vaikuta YHTÄÄN mihinkään (paitsi rahallisesti) jos se yhden illan rahkapurkki ei nyt tultu syödyksi. ;)

n00kie sanoi:
tarkoitin sillä että monet vetää kiukulla monta päivää putkeen riisi-kana mössöä ja ei kiinnitä niinkään ruuan makuun huomiota (itse tein tätä n. 1v). Mutta tajusin lopulta että ei sillä olen paskaankaan vertaa syökö välillä vähän HYVÄÄ ruokaa. Äläkä väitä että proteiinipirtelöt yms. on makuelämys, ei ole.
Eli voi sitä nauttia ruuan _mausta_. luulisi että moni pitää pikaruokaa(kebab, pizza, hampurilainen yms.) hyvänmakuisena ruokana. Jos ei niiin so not....

No mitä järkeä on sitten jokapäiväisellä rahkansyönnillä?
Itsensä kidutukseksi ?:)

Tuo rahkakysymys oli varmaan retorinen tai sitten provoamista, mutta tartunpa siihen silti: Rahkan syöminen, myös ns. herkkupäivinä, on aina hyväksi. Se kun sisältää runsain mitoin laatuproteiinia ja kalsiumia. Ja voihan sen rahkan maustaa, jos ei mene raakana alas. :)

Tuosta ruoan hyvyyvdestä sitten: Pointti aikaisemmassa postauksessani oli juurikin se, etten ymmärrä sitä ihmisten outoa asennetta. että kaikki terveellinen ruoka on automaattisesti pahaa/mautonta/itsensä kiduttamista, ja roskaruoka taas herkkua ja sitä oikeaa elämästä nauttimista. Omalla nautintolistallani roska/pikaruoka ei nimittäin mahdu edes kärkikymmenikköön, ei vaikka mukaan kelpuutettaisiin vain niitä ruokanautintoja... ;)

Ja minkäs minä sille voin, jos sinä olet maistanut vain pahanmakuisia proteiinijuomia? Omalle kohdalleni on nimittäin sattunut montakin oikeasti hyvänmakuista. :)

EDIT: Oikea kunnon pihvi on muuten varsin vähärasvainen, ja maistuu mielestäni parhaalta raikkaan salaatin ja/tai höyrytettyjen kasvisten kanssa - ja hyvän, voimakkaan punaviinin, tottakai. Ja se pihvi sitten verisenä, kiitos :kuola:

Kana ja riisikin on muuten hyvää, kunhan ne maustaa kunnolla makunsa mukaan. Eikä tarvitse silti yhtään tinkiä terveellisyydestä. :)

Hampurilainen ei tosiaan ole kovin terveellinen vaihtoehto, mutta jos syöt ulkona mikä ylipäänsä on jos et halua syödä pelkkää salaattia?

Pizzat ja kebabit on täynnä huonoa rasvaa, suolaa ja huonoja hiilihydraatteja. Kiinalainen tms. on usein myös suolaista ja rasvaista. Jos menet normaaliin ruokaravintolaan niin viimeistään kastikkeessa on kermaa ja lisukkeet on yleensä ranskalaisia, kermaperunoita tai valkoista riisiä/pastaa.

n00kie sanoi:
Mua taas suoraan sanottuna VITUTTAA se että kaikki "bodarit" ei voi syödä hampurilaisia yms roskaruokaa, ei edes koskaan. Siitähän tulisi läskiä 10 kg HETI. Kyllä nyt elämästä pitää nauttia ja ei sitä joka ikipäivästä rahkamössötyksessä ole mitään järkeä. Se ei oikeesti haittaa jos syötte joskus roskaruokaa...

Ensinnäki rahkamössötys on nauttimista. Ainaki mun mielestä hemmetin hyvää. :rock: Mulla on ainaki hyvä mieli ku tällähetkellä en syö leivonnaisia ja makeisia muuten kun jossain juhlissa. Juhlia vaan harvemmin kyllä on. Sehän ei tosiaankaan haittaa jos joskus vaan sitä roskaruokaa syö mutta mihin sitten vetää sen rajan. Joku aattelee et eihän toi nyt oo paha jos käyn tänään hesessä ku en käy siellä ku kerran kuussa. Seuraavana päivänä se aattelee et taidampa vetästä suklaalevyn. Eihän se pahaa tee kun kerta kerran kuussahan mä vaan suklaata syön. Kolmantena päivänä sama sälli vetää jonku donitsin. Ei tää voi pahaa tehä kun en tätäkää ota ku kerran kuussa. Tollein niitä alkaa kerääntyä ja kohta syö joka päivä jotain shaissee. Paljon parempi pitää semmonen kokonaisvaltasempi kielto eikä tollein aatella että ei se haittaa jos joskus syö. Tää kuitenki on vaan mun mielipide. :)

ZweCCo sanoi:
Paljon parempi pitää semmonen kokonaisvaltasempi kielto eikä tollein aatella että ei se haittaa jos joskus syö. Tää kuitenki on vaan mun mielipide. :)

Itsellä on tällä hetkellä semi-tiukka "kokonaisvaltainen kielto" päällä. Ajoitan herkuttelun juhliin ym. Puttepossun nimipäiviin ja treenitauot lomamatkoihin, sukulointeihin yms.

tehkää mitä tehtää...mä silti käyn syömässä roskaruokaa!

Zwecco, no tietenkin rajansa kaikella.

gilly, aika usein terveellinen ruoka on pahempaa...tietenkin on poikkeuksia.

Gillyanne sanoi:
Se kun sisältää runsain mitoin laatuproteiinia ja kalsiumia.
:anssi:
Laatuproteiinia on lihassa, kanassa, kalassa ja munissa. Toki noita maitotuotteitakin voi vetää jos haluaa pitää kroppansa jatkuvassa käymistilassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom