Hampurilaiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikh0
  • Aloitettu Aloitettu
Sellaista kysyttävää noista hampurilaisista (McDonald's, Hesburger) että minkälaista ravintoa ne oikeen ovat? Hyviä ja huonoja puolia? Jos syö pari kertaa viikossa hampurilaista (en voi vastustaa kiusausta) niin miten se vaikuttaa lihaskasvuun vai vaikuttaako mitenkään?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mikh0 sanoi:
Sellaista kysyttävää noista
Huonoimmat puolet taitaa olla vaalea leipä ja turhan paljon tyydyttyneitä rasvoja. Tosin saahan noita nykyään jotain ruissysteemejäkin. Ja tuskin noilla lihaskasvuun kovin merkittäviä vaikutuksia on, mikäli muu ruokailu on kunnossa. Läskiksi taitaa enemmänkin mennä.

Jos sulla on ruokapuoli muuten kunnossa niin extra kaloreitahan noi vaan on, jätä majoneesi pois niin ei tuu huonoa rasvaa niin paljoo. Kyllä massakaudella voi syödä välillä noitakin, sitä läskiä tulee joka tapauksessa enemmän tai vähemmän. Mutta vastaus kysymykseesi että vaikuttaako lihaskasvuun: Ei ne sitä ainakaan hidasta jos sulla muuten tulee riitävä määrä proteiinia, hiilareita ja hyvää rasvaa. Ja kuten sanoin, extra kaloreita ne vaan on eli lisää ravintoa lihaksille. Jos en ihan väärin muista niin esim. Big Macissa on protskua yli 30g ja hiilareita hyvin myös, mutta tosin suurimmaks osaks nopeita sellasia.

Miinukset:
- ei ravintokuitua nimeksikään
- korkean GI:n hiilareita ja rasvaa samassa paketissa, eli täsmäpommi rasvakudoksen rakenteluun
- tolkuttomasti energiaa suhteessa täyttävyyteen
- ei välttämättömiä rasvahappoja
Plussat:
+ proteiinia kohtalaisesti
+ maistuu hyvälle

Jos pikaruokia vertaillaan, niin täyslihahamppari (ei tietenkään mitään ranskiksia eikä limua, ruokajuomaksi joko maitoa tai vettä) on ihan ok ja parempi, jos sen saa ruisleivällä vaalean höttösämpylän sijaan.

Näitä kun syö pari kpl päivässä niin saa kivasti lisää kaloreita.

BigMac

Tuotteen koko 220 g/ml
Energiasisältö 2210 kJ
Kaloreita 530 kcal
Proteiinia 28 g
Hiilihydraatteja 44 g
Rasvaa 27 g

Pidä hauskaa dieettikaudella.

Pikaruoka ja muu ton tyylinen mässy ei kyllä mielestäni kuulu tähän hommaan mitenkään, ruoka-arvot eivät ole optimaaliset, mausta voidaan väitellä mutta siitä kaikki on varmaan samaa mieltä että parempia vaihtoehtoja on 10+n^2. Kasvata selkäranka niin ei tule kiusausta.

Nii juu, alkup. kysyjä kysyi, miten hampparit vaikuttavat lihaskasvuun. Mitään ruokaa anabolisempaa ei ole olemassakaan. Taannoin näin jossain artikkelissa listan, jossa oli suosituimpia steroideja listattuna ja lopussa sitten BigMac. Kysymys kuului: mikä näistä on anabolisin? Vastaus oli: BigMac.

On päivänselvää, että olisi parempi syödä ns. siististi, kuin mättää hamppareita, mutta yksi tai kaksi viikossa ei varmasti pahaa tee ainakaan, jos ei ole tavoitteena kiristellä, eikä laardia kasaa kovin paljoa, JOS muuten syö siististi, reenaa tiukasti ja vieläpä sopivasti aerooppistakin tekee. Mun mielestä on sitäpaitsi aina parempi syödä vaikkapa hamppari kuin esim. 300g irtokarkkeja (jos nyt herkuista puhutaan).

Iivilin kanssa samaa mieltä. Eli dieetillä noilla on turha itseään kiusata. Normaalisti noita voi syödä silloin tällöin. Voi laskea yhdeksi ateriaksi. Mitäs sitä kokoaikaa hifistelemään.

Tää menee vähän offtopiciks, mutta eikös noi korkean gi:n hiilarit oo ihan ok massakaudella. Eikös se insuliini aiheuta myös sen, että ne protskut menee sinne lihaksiin? Tietenkin siinä täytyy olla mukana sitä proteiinia, eli eipä taida tommonen 300g irtsareita olla hyvä juttu. :kuola:

Ei hyvää päivää! Noi on ihan törkeen lihottavia.-Paitsi Subi.

www.mcdonalds.fi/ruokaopas/laskuri.php
www.hese.fi/ravintoainetaulukko.phtml
www.kotipizza.fi/kaloritaulukko/pizza_kalori.htm
www.subway.fi/ (pdf)

Jos nyt vältämättä haluu nopeesti jotain hyvää, niin kannattaa ainakin kattoo, mitä sitten ostaa. esim. Big Mac-ateria: yli 1000 Kcal. Kannattaa ainakin ranskalaiset ja kokis jättää väliin. Kanahampurilaisissakin näyttää olevan rasvaa pirusti.

Yks kaveri ei meinannut uskoo kun selitin, että jos syö 7 Bic Mac- ateriaa/ 7 purkkia Pringlesejä, niin saa kilon lisää painoo.

frs sanoi:
Pikaruoka ja muu ton tyylinen mässy ei kyllä mielestäni kuulu tähän hommaan mitenkään, ruoka-arvot eivät ole optimaaliset, mausta voidaan väitellä mutta siitä kaikki on varmaan samaa mieltä että parempia vaihtoehtoja on 10+n^2. Kasvata selkäranka niin ei tule kiusausta.

Kaikki eivat ota tata hommaa niin vakavasti. Valilla voi jopa ottaa olutta ja roskaruokaa, ainakin minun tavoitteet kestavat sen.

Tavoitteena on saada selkarangan ymparilla lisaa lihaa, selkarangan jatan mieluusti ihan entiselleen.

taisto sanoi:
Kaikki eivät ota tätä hommaa niin vakavasti. Välillä voi jopa ottaa olutta ja roskaruokaa, ainakin minun tavoitteet kestavat sen.

Tavoitteena on saada selkärangan ymparille lisää lihaa, selkärangan jätän mieluusti ihan entiselleen.

:worship: :worship: :worship:

Edit:
Niin, olen siis samoilla linjoilla. Ei se ainakaan mun iässä ole enään ihan niin vakavaa. Vaikka tavoitteita toki on. Ja paljon...

Kostaja X sanoi:
Yks kaveri ei meinannut uskoo kun selitin, että jos syö 7 Bic Mac- ateriaa/ 7 purkkia Pringlesejä, niin saa kilon lisää painoo.

pakko kysyä että millä aikavälillä pitää syödä nuo 7 ateriaa/priglespurkkia?
meinaan itselläni on sellainen keho että voin vetää aika uskomattomasti roskaruokaa, eikä painoa tule lisää. liikunta on vähäistä ja ainut liikunta on kuntosalia melkeinpä.

Tosin en syö enää pelkkää roskaruokaa. yhteenaikaan kylläkin paljonkin, mutta yleinen olo muuttui niin etovaksi ja henkinen olo kanssa, että paree syödä vähän terveellisemmin. Silloin kun hese-shittiä vedin paljon, niin kiloakaan ei tullut.
Kaveritkin ihmetteli että mikä läpipasko mä olen kun ei liha/läsä tartu :D
olisko elimistö vain kova kuluttamaan itestään?
isukkikin oli melkoisen laiha nuorena miehenä.

jalat sanoi:
pakko kysyä että millä aikavälillä pitää syödä nuo 7 ateriaa/priglespurkkia?
meinaan itselläni on sellainen keho että voin vetää aika uskomattomasti roskaruokaa, eikä painoa tule lisää. liikunta on vähäistä ja ainut liikunta on kuntosalia melkeinpä.

Tosin en syö enää pelkkää roskaruokaa. yhteenaikaan kylläkin paljonkin, mutta yleinen olo muuttui niin etovaksi ja henkinen olo kanssa, että paree syödä vähän terveellisemmin. Silloin kun hese-shittiä vedin paljon, niin kiloakaan ei tullut.
Kaveritkin ihmetteli että mikä läpipasko mä olen kun ei liha/läsä tartu :D
olisko elimistö vain kova kuluttamaan itestään?
isukkikin oli melkoisen laiha nuorena miehenä.
Kyllä se on aivan satavarma että kun vedät ruokaa mitä tahansa yli sun kulutuksen niin paino nousee. Sillon kun Hese-shittiä vedit niin et vetänyt sitä yli kulutuksen, siks ei paino noussu.

Kostaja X sanoi:
Millä aikavälillä toi kilo tulee? Nouseehan se paino jos juot kymmenen litraa vettä. Ei toi nyt ihan noin teoreettista ole, onhan joku laskenut, että jos syöt kourallisen sipsejä kerran kuussa nousee paino x kg vuodessa, teoreettista paskaa.

Tylerd sanoi:
Kyllä se on aivan satavarma että kun vedät ruokaa mitä tahansa yli sun kulutuksen niin paino nousee. Sillon kun Hese-shittiä vedit niin et vetänyt sitä yli kulutuksen, siks ei paino noussu.

Näinhän sitä järki sanoo. Tosin mullakin on kaveripiirissä yksi todella ihme hiihtäjä, joka pysyy sellaisessa sutjakkaan kireässä kunnossa koko ajan, vaikka ruokavalio on aivan täysin paska, joka päivä vedetään lounasta rekkamiesputiikissa tyyliin kilo pekonia, munat ja ämpärillinen ranskalaisia - illalla sitten pizzaa tai kebua. Eikä koskaan mitään liikuntaharrastuksia. Kaveri vielä kiskoo kaljaakin useampana iltana viikossa, mutta aina vaan paistaa vatsat ja käsivarsissa ei ole rasvaa ollenkaan - suonet pinnassa jne.

Alkanut oikeasti epäilyttää että ukko painaa pitkät päällä arkena ja sunnuntaina - ei tuollainen nyt ilman kemikaaleja pitäisi enää minkään järjen mukaan olla mahdollista.

Itkettää tälläistä estrogeenin(?) turvottamaa, joka joutuisi vetämään natsidieettiä puoli vuotta, eikä silti olisi lähelläkään samaa kireyttä. Tasan ei käy onnen lahjat.

IronMind sanoi:
Näinhän sitä järki sanoo. Tosin mullakin on kaveripiirissä yksi todella ihme hiihtäjä, joka pysyy sellaisessa sutjakkaan kireässä kunnossa koko ajan, vaikka ruokavalio on aivan täysin paska, joka päivä vedetään lounasta rekkamiesputiikissa tyyliin kilo pekonia, munat ja ämpärillinen ranskalaisia - illalla sitten pizzaa tai kebua...

Aivan. Oma järkenikään ei sitä sano että miten pysyn tässä kunnossa. Eikä muidenkaan. Olen tullut siihen tulokseen että pakko olla niin että toisilla vain se aineenvaihdunta ja kulutus on erilaista luonnostaan.
KAveri dieettaa kans kokoajan eikä pääse millään samaan. ja mä vetelen suuhun mitä eteen tuodaan. No mutta...
Enempää tästä en ala tivaamaan. On tää elämä ihmeellistä. :kippis1:

Mä syön aina joskus Maccarillä, ku on kiire, niin pari ravallista hampurilaista ja 2dl maidon. Niistä tulee muistaakseni 632kcal. MÄccärin tavallisessa hampparissa on täyslihapihvi, joten ei se kovin paha oo. Mulla ei oo dieetti kärsinyt ollenkaan herkutteluista.

jalat sanoi:
Aivan. Oma järkenikään ei sitä sano että miten pysyn tässä kunnossa. Eikä muidenkaan. Olen tullut siihen tulokseen että pakko olla niin että toisilla vain se aineenvaihdunta ja kulutus on erilaista luonnostaan.
KAveri dieettaa kans kokoajan eikä pääse millään samaan. ja mä vetelen suuhun mitä eteen tuodaan. No mutta...
Enempää tästä en ala tivaamaan. On tää elämä ihmeellistä. :kippis1:
Olis kiva mielenkiinnosta tietää sun kalorit? Sillon kun syö hamppari ym. roska ruokaa niin niistä tulee niin ähky olo, että ehkä tietämättään sinä päivänä kalorit jää alle kulutuksen. Onhan noita tosin eri ihmistyyppejä, meso, endo ja ektomorfeja, mutta niistäkin saa sen joka ei lihoa helpolla (en nyt muista mikä se noista on) lihoamaan kun ruokkii kunnolla, ja se on testattu juttu.

Kostaja X sanoi:

Helpompia tapoja saada kilo lisää:

- syö litra jugurttia kertaheitolla.
- juo litra vettä yhdellä istumalla.

Siinäpä se kilo tuleekin railakkaasti, ja alle tunnissa!! Vau!! :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom