Hampaiden valkaisusta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Luehan sigus ja mee sinne vaa rohkeesti :P Ku eikös ton pitäs olla kuitenki täysin kivuton toimenpide?

Itseäni kans kiinnostanut. Ja kiinnostaa edelleen.

E: Typotus on taitolaji.
Onhan sitä rohkeutta nyt kerätty jo reilu pari vuotta.:rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hampaiden valkaisussa pitää muistaa se, että hammaslääkäri ei pysty vaalentaa hampaita sen vaaleammaksi, mitä ne luonnostaan on.

Oli itselle hiukan pettymys mennä valkaisuun ja kuulla, että mun hammas on luonnostaan toisiksi vaaleinta sävyä, joten valkaisun vaikutus ei ollut kovin huima.

Se on tietty eri asia, jos hampaat on käytössä värjääntyneet. Kyllähän sen eron sitten näkee aika hyvin. Itse olen taas vetänyt pepsi maxia urakalla ja pitäs taas valkaista vähäsen.

Nyt alkaa olla laservalkaisu (Hollywood Smile) ihan kohtuu hintainen, 250 €. Onko kukaan käynyt testaamassa tuota?

Itsellä tekisi kovasti mieli mennä, koska yhden kotivalkaisusetin kokeilleena tulin siihen tulokseen, että ennemmin vähän enemmän rahaa tiskiin ja takuuvarma (?) hyvä lopputulos, kuin parin viikon jokailtainen muotit suussa istuminen ja lopputulos, jonka huomaa vaan törkeästä vihlonnasta ja verestävistä ikenistä. Ei sopinut mulle Valkoisethampaat.comin aine (eli tuskin sopii muukaan), mutta onneksi sain oikeasti rahani takaisin, niin kuin lupasivat.

Lähinnä vaan siis kiinnostaa, että onko toi laser nyt niin hyvä, mitä mainokset antaa ymmärtää?

Lopetin röökin polton alkuvuodesta ja lupailin valkaisua itselle vähän niinku palkinnoksi. Nyt hampaat ei enää varmaan tummuiskaan niin äkkiä takaisin :)

Kysyin hammaslääkäriltäni valkaisusta, ja hän sanoi ettei suosittele valkaisua. Sanoi, ettei ole vielä mitää tutkimustulosta siitä, mitä se tekee hampaille 10 vuoden kuluttua. Hammaskiillehän ei ole uusiutuva, ja jokainen tietää mitä vetyperoksidi tekee esim. hiuksille. Pelkällä hammaskiven poistolla ja värjäytymien (plakin) poistolla tuli aika valkoinen lopputulos, eikä maksanut kuin reilut 30e (yksityisellä).

Lainatakseni itseäni...

Itse kävin valkaisemassa hampaani Vilhonvuorenkadulla (Hämeentien hammas... joku?). En kyllä osaa vertailla paikkaa mihinkään. Palvelu oli ihan ok ja hinnat, mutta en huomannut valkaisun jälkeen mitään erityistä eroa värissä. Mutta ei se varmaan paikan vika ollut.

Mun mielestä kyse oli Rembrandt-kristallivalkaisusta. Ennen valkaisua mulle tehtiin pastapuhdistus ja katsoin, että se tuotti enemmän tulosta värjäytymien osalta kuin varsinainen valkaisu, joka ei luonnollisestikaan valkaise hammasluuta, vaan poistaa värjäymät. Tää maksoi mun mielestä noin 250-300 euroa tuohon aikaan, noin viisi vuotta sitten. Mäkin palkitsin itseni siitä, että lopetin tupakoinnin.

Mun mielestä hammasalan ihmiset ovat kehuneet eniten zoom-valkaisua, mutta itse en ollut valmis maksamaan niitä hintoja, joita pyysivät tuohon aikaan.

Hampaiden valkaisussa pitää muistaa se, että hammaslääkäri ei pysty vaalentaa hampaita sen vaaleammaksi, mitä ne luonnostaan on.

Oli itselle hiukan pettymys mennä valkaisuun ja kuulla, että mun hammas on luonnostaan toisiksi vaaleinta sävyä, joten valkaisun vaikutus ei ollut kovin huima.

Se on tietty eri asia, jos hampaat on käytössä värjääntyneet. Kyllähän sen eron sitten näkee aika hyvin. Itse olen taas vetänyt pepsi maxia urakalla ja pitäs taas valkaista vähäsen.

Mä poltan ja käyn säännöllisesti hammaslääkärissä. Värjäytyminen ei, ihme kyllä ole ollut ongelma, tumman "sävyn" tiettyyn kohtaan tekee hammaskivi ja sävy lähtee kiven poiston myötä pois. Kannattaa tosiaan hammaslääkäriltä varmistaa kuinka vaaleat hampaat voi saada. Olin siinä luulossa, että hampaani ovat vähintäänkin keltaiset vaan oletettavasti samaisesta värikartasta katsottuna myös toiseksi vaalein väri täsmäsi nykyiseen hampaideni väriin eli vaalennus ei kuulemma olisi muuttanut mitään.

Kävin vähän aikaa sitten laservalkaisussa ja se sattu kyllä tosi paljon. Homma kesti 1,5 tuntia ja siinä tunnin jälkeen tuli kyllä melkeen itku, niin paljon se vihloi. Hampaista tuli tosi valkoiset, eivätkä sitten enää jälkikäteen yhtään vihloneet, edes juodessa, vaikka lääkäri sanoi, että se olisi normaalia.
Taidan jatkossa tyytyä vain noihin hammastahnoihin, kun ei tuo valkaisun tuloskaan kuulemma paljoa vuotta kauempaa kestä (juon paljon kahvia ja poltan). Ei varmasti tee hyvää hampaille tuollaisessa käsittelyssä parin vuoden välein juosta...

Nyt mietitään, et käviskö hampaat valkasemas täällä Suomessa vai Viron puolella. Onko kellään kokemuksia Viron puolelta? Hintaa ja paikkoja mis tekevät noita.

Kuluttaako kaikki valkaisumenetelmät pahastikin kiillettä? Mulla on vähän eroosiota hampaissa, joten pelottaa lähteä kiillettä lisää syövyttämään. Kyllähän noissa monissa valkaisumenetelmissä lukee, että olisivat hellävaraisia eikä vahingoita kiillettä mutta epäilyttää silti, voiko sellaisia olla olemassa. :rolleyes:
Eipä nää hampit nyttenkään kovin kellertävät ole, mutta oishan sellanen pepsodenttihymy kiva! :D

Hammaskiven poiston yhteydessä otin tuollaisen yhden kerran käsittelyn. Suuhun vedettiin sellainen vittumainen muotti suojaamaan ikeniä ja hampaisiin polttavat tahnat. Siinä sitten odottelin elämäni pisimmät 2 x 15 minuuttia (?). Pikkasenkin jos on flunssainen niin tuntuu nimittäin siltä että tuohon tukehtuu. Tulos oli ihan ok ottaen huomioon että käsittely tehtiin vain kerran. Nähtävästi se pitää tehdä muutamaan otteeseen jos haluaa todella dramaattisen tuloksen. Hinta oli hammashoitoineen karvan alle 200 euroa. Hintansa väärti ja itse en viitsisi Viroon asti lähteä tuon takia.

Suosittelisin Opalescencen kotivalkaisua. http://www.opalescence.com/takehome.php
Henkilökohtaiset valkaisulusikat voit teettää hammaslääkärisi tai suuhygienistisi kautta, samoin tarvittavat valkaisugeelit voi ostaa vastaanotolta. Niitä samoja lusikoita voit sitten käyttää uudestaan vielä monen vuoden jälkeenkin. Lisäksi on viisasta ennen valkaisua, tarkistuttaa hampaistonkunto ammattilaisella (karies, hammaskivi, värjäymät, vihlovat hammaskaulat ja eroosio). Mahdolliset erisävyiset muovitäytteet voidaan vaihtaa kun toivottu lopputulos on saavutettu, samoin joillekin tulee valkaisun jälkeen pientä vihlontaa, johon on myös olemassa helpotusta.

Itse olen nähnyt parempaa ja luonnollisempaa tulosta muutaman kerran toistetulla miedommalla ( 15-22%) karbamidiperoksidilla kuin voimakkaammilla aineilla. Täytyy myös muistaa, että valkaisutulokset ovat hyvin yksilöllisiä. Ammattilainen osaa arvioida kuinka sinä saavutat itsellesi parhaan lopputuloksen.

Kannattaa soitella oman paikkakunnan yksityisiä vastaanottoja ja kysellä/vertailla hintoja. En usko, että tässä Viroon lähteminen on suuri säästö.

Huuto netistä sain s-postin osoitteen ja Oulusta yhdeltä naiselta (elluvaa@gmail.com) tilasin alla olevan setin kesällä ja toimi. Maksoi 15€ + 3€ postit =)

Uusi ja tehokas hampaiden 36%-kotivalkaisusetti. Mukaan tulee Remineralizing Jälkihoito Geeli.

Tämä tuote on nopea ja erittäin helppokäyttöinen. Tuloksia jo jopa 30 minuutin käytöllä. Tämä on turvallinen ja toimivaksi testattu
laatutuote (mm. tuhannet hammaslääkärit käyttävät tätä Usa:ssa ja Kanadassa).

-Kotivalkaisusetti sisältää:

- Valkaisugeelin (10ml karbamid peroxidia)
- 2kpl muotoiltavia hammaslastuja
- Remineralizing Geeli!
+ SUOMENKIELISET OHJEET

Onko kennelläkään kokemusta Yotuel-all-in-one vallkaisevasta hammastahnasta eli valkaiseeko hampaita oikeasti?
Ja onkohan täysin turvallista käyttää säännöllisesti kun tuote sisältää Karbamidiperoksia (0,3 %) eli samaa ainetta joilla varsinaisia hampaiden valkaisuja tehdään tässä tosin pajon miedompana? Tosin pakkauselosteessa sanotaan, että pitäisi vahvistaa todistetusti kiillettä.

http://www.yotuel.fi/yotuel.asp?viewID=361

Yotueluusi-algolpharma.fi.JPG

Itse olen käyttänyt Crest Whitestrips- liuskoja, joita kaveri toi aikoinaan USA:sta. 30min (itse pidän tunnin) kahden viikon ajan ja sen jälkeen kerran viikossa. Suhteellisen halpaa ja tulos kestää tuon parin viikon kuurin jälkeen ainakin puoli vuotta.

http://www.isosmile.com/

Onko kennelläkään kokemusta Yotuel-all-in-one vallkaisevasta hammastahnasta eli valkaiseeko hampaita oikeasti?
Ja onkohan täysin turvallista käyttää säännöllisesti kun tuote sisältää Karbamidiperoksia (0,3 %) eli samaa ainetta joilla varsinaisia hampaiden valkaisuja tehdään tässä tosin pajon miedompana? Tosin pakkauselosteessa sanotaan, että pitäisi vahvistaa todistetusti kiillettä.
Mä ostin tätä apteekista. Siellä sanoiviat, että tämä on paras. Tiedä sitten onko oikeasti. Katsotaan ja kokeillaan. Onhan siinä duunia pestä hampaat kolmesti päivässä kolme minuuttia kerrallaan. Onneksi on sähköhammasharja, jossa on digitaalinen aika.

Mä ostin tätä apteekista. Siellä sanoiviat, että tämä on paras. Tiedä sitten onko oikeasti. Katsotaan ja kokeillaan. Onhan siinä duunia pestä hampaat kolmesti päivässä kolme minuuttia kerrallaan. Onneksi on sähköhammasharja, jossa on digitaalinen aika.

no onko toiminu??

Täältä ääni myös Crestin Whitestripseille, otin jonkun 5pv kuurin muistaakseni ja kyllähän ne leegot oli selkeesti kivemman näköset, vielä vuoden jälkeenkin on purukalusto kirkkaampi ku ennen käyttöä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom