Hampaiden valkaisusta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Cassu sanoi:
Suomessa ei käsittääkseni noita Crest Whitestripseja saa myydä, joten tilasin niitä viime syksynä jenkeistä http://www.dentist.net. Siellä noita Crest Whitestripsejä on monenlaisia: Classic (22.99$) on miedoin, Supreme (44.98$) tehokkain ja muut siltä väliltä. Postimaksua en muista, mutta halvemmaksi ainakin tuli kimppatilaus kaverin kanssa.

Itselläni oli Crest Whtestrips Professional (39.95$). Välillä hoidon aikana hampaita vihlaisi, mutta muuten homma oli perin helppoa. Ja kyllä ne hampaat vaalenivatkin. Olisi pitänyt ottaa ennen ja jälkeen kuvat, niin olisi sen tuloksen voinut konkreettisesti havaita.

En tiedä onko Crest Whitestripseillä mitään suositusta siitä, kuinka usein noita valkaisuja voi tehdä. Kuinka pitkä väli sulla, Faidra, oli valkaisukertojen välillä? Pohdiskelin, että voisiko tuo vihlonta ja ikenien ärtyminen johtua liian lyhyestä välistä valkaisujen välillä.

Seuraavan valkaisun (sitten jokus hamassa tulevaisuudessa) teen kyllä hammaslääkärillä. Vai pitäisiköhän sittenkin tilata taas noita Crest Whitestripsejä, kun ne niin edullisia ovat :jahas:

Siinä on varmaankin jokin syy miksi suomesa ei niitä saa myydä. Liian vaaralliset hammaskiilteelle tms. Olisikohan tuo vihlominen peräisin liian voimakkaasta valkaisuaineesta mikä liottaa myös hammaskiillettä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Faidra sanoi:
Tässä samalla muuten voi varmaan kysyä, että mikä toimenpide se on kun haluaa nätit, valkoiset ja suorat hampaat ja niihin pistetään kuoret tms.? Mun hampaistani ei ikipäivänä edes oikomalla tule sellaisia kuin haluaisin, ja jos jotain lähtisin korjailemaan niin se olisi hampaat. Ei tarttis olla mikään leffatähtihymy, mut sellainen mitä voisi itsekin katsoa peilistä tyytyväisenä. Paljonkohan tuollaiset operaatiot maksaa ja missä kaikissa hammaslääkäreissä niitä tehdään?

edit: Oho, Hippahan vastasikin jo puoliksi kysymykseeni. Googlettelemaan... Onko kellään kokemusta tai enemmän tietoa tuosta kruunujen laitosta?

Kruunut ovat aika hintavia, mutta taitava ja esteettisesti suuntautunut hammaslääkäri saa todella ihmeitä aikaan jo pienellä hampaiden viilauksella ja mahdollisesti paikka-aineen käytöllä. Itse olin vakuuttunut, että omia epätasaisia majavanhampaitani ei millään pikkutoimenpiteillä korjata... ...mutta itse asiassa kahden (toistan: kahden) hampaan muotoileva viilaus teki aivan käsittämättömän suuria ihmeitä ilmeelle! En nyt tarkoita sitä, että kukaan ei välttämättä kruunuja tarvitse, mutta kannattaa mennä hyvälle hammaslääkärille, niin selviää hommasta pienimmin mahdollisin toimenpitein (ja todennäköisesti myös halvimmalla). Itse arvelin tarvitsevani vähintään yhden kruunun... ...mutta pitkän hampaan lyhennys toi varjoon jääneen viereisen hampaan niin paljon paremmin esiin, että kruunu olisi enää hienosäätöä. Enkä halua täydellisiä hampaita!

Aivan käsittämätön juttu on se, että olen kärsinyt huulen päälle putoavista roikkuvista, epätasaisista hampaista tietysti maitohampaiden vaihtumisesta saakka. Ketään hammaslääkäriä ei nitinäni ole kiinnostanut pätkän vertaa, sillä "eihän tervettä hammasta kannata uhrata estetiikan takia" :curs:

Loppujen lopuksi hiontatoimenpide kesti sitten vähän yli kaksi minuuttia :jahas: . Että tuskinpa siinä terve hammas ratkaisevan paljon ehti kärsimään...

Laita, Faidra, privaa, jos haluat hammaslääkärisuosituksen Helsingistä!

Faidra sanoi:
edit: Oho, Hippahan vastasikin jo puoliksi kysymykseeni. Googlettelemaan... Onko kellään kokemusta tai enemmän tietoa tuosta kruunujen laitosta?

Laminaatit maksaa Suomessa noin 300euroa kappale tai siitä ylöspäin. Voi olla, että halvempiakin on, mutta ei varmaan paljoa halvempia.

Tallinnassa maksaa puolet vähemmän. Olen itse harkinnut sinne menemistä.

Vihaan hampaitani..

Laminaattien hinnaksi tulee noin 500 euroa/kpl töineen kaikkineen. Halvemmaksi kuulemma voi tulla. Eli toi Hipan arvio on aika hyvä. Kannattaa varata tuo 500 euroa per hammas.

Caitlynin kanssa samoilla linjoilla, että kannattaa vaatia hoitoa hammaslääkäriltä. Mulle sanottiin, että kannattaa olla tyytyväinen. Sain ne kuitenkin laittamaan kulmahampaisiin paikka-aineella pinnat. Katkenneiden hampaiden saumat näkyvät väksinkin. Nyt kolmannella kerralla vaihtui lääkäri ja oli kyllä aika karua hoitoa. Ikenet vuosi verta kokonaisen vuorokauden hoidon jälkeen. Mutta kyllä kannatti.

Kannattaa koekilla myös noita extrasofteja harjoja. Esim Junior-mallit. Ne hio loppujen lopuksi paremmin ja ovat ikenille parempia. Nykyisin kun tuppaa olemaan kaikenmoista tippiä ja uloketta ja ainakin henkilökohtaisesti ne on epämiellyttäviä.

Mitä tapahtuu jos pesee hampaat soodavedellä? Olen kuullut että puhdistaa tummentumia aika hyvin. Ja vetää ikenet verille.

Mites noi mömmöt muuten vaikuttaa hampaisiin. Itsellänihän ei ole koskaan ollut reikiä hampaissa vaikka en niitä juuri koskaan ole pessyt :evil: pitäis varmaan tosin ruveta :rolleyes:

Kaikki tahnat kuullostavat siltä, että hampaat kärsisivät niistä...onko kuitenkaan näin...?

Cassu sanoi:
En tiedä onko Crest Whitestripseillä mitään suositusta siitä, kuinka usein noita valkaisuja voi tehdä. Kuinka pitkä väli sulla, Faidra, oli valkaisukertojen välillä? Pohdiskelin, että voisiko tuo vihlonta ja ikenien ärtyminen johtua liian lyhyestä välistä valkaisujen välillä.
Tais siinä olla joku 7kk välissä joten en jotenkin usko, että voisi olla liian lyhyt aika. Tuntui tosiaan siltä, kuin kiille menisi mukana... ja nyt jos syö esim. mustikoita, niin ei meinaa se sininen väri lähteä hampaista ollenkaan pois. :eek: Pitää harjata ja harjata...

Sepä oiskin hieno juttu, kun nämä pipari-nököhampaat muuttuis vielä siniseksi. Tarttis lähteä suht sukkelaan hammaslääkärille. :D

Caitlyn, pistä ihmeessä mulle privalla sen hammaslääkärin tiedot!

Kuten edellä on mainittu, jotkut eivät sovi hampaille, koska ovat liian vahvoja (ulkomailta/netistä ostetut tuotteet).

Suomessa käytetyt valkaisumenetelmät ovat varsin turvallisia.

Faidra sanoi:
Tais siinä olla joku 7kk välissä joten en jotenkin usko, että voisi olla liian lyhyt aika. Tuntui tosiaan siltä, kuin kiille menisi mukana... ja nyt jos syö esim. mustikoita, niin ei meinaa se sininen väri lähteä hampaista ollenkaan pois. :eek: Pitää harjata ja harjata...

:eek: Taidan sitten jättää väliin uusien Crest Whitestripesien tilaamiseen ja odottaa, jos joskus olisi varaa mennä ihan hammaslääkärille hoitoon. Vaikka eivät nuo hinnat tosiaan kovin kauheilta kuulostakaan :)

AGR sanoi:
Mitä tapahtuu jos pesee hampaat soodavedellä? Olen kuullut että puhdistaa tummentumia aika hyvin. Ja vetää ikenet verille.

Tavallinen soodavalkaisu (siis ruokasoodalla hankaus) tuhoaa kiilteen todella äkkiä, joten sitä tuskin voi kenellekään suositella.

Mä tilasin netistä tuon Dentwayn setin ja olen tykännyt, eli siinä tuli 3 muottia jotka sai muotoiltua omiin hampaisiin sopiviksi, yksi oli siis ylimääräisenä varuiksi mukana. Sitten tuli ruiskut, jossa on valkaisuainetta. Käytin noita 5 päivänä putkeen siten, että aluksi vaan 30 min kerralla ja vikoilla kerroilla pidin muotteja tunnin suussa. Jo 5 päivän jälkeen näkyi selkeästi, että hampaat on valkoisemmat. Muutkin huomasi, että jotain on tapahtunut, vaikken ollut kertonut asiasta.

Nyt en ole varmaan reiluun kuukauteen tehnyt ja pitäisi tehdä uudestaan, että tulos säilyy, eli noin viikon välein varmaan riittäisi. Itse olen hyvin tyytyväinen, vaikka vähän muakin arvellutti, mutta päätin silti kokeilla. En juonut/syönyt mm. kahvia/teetä/cocista tms. värjäävää ton viiden päivän aikana ollenkaan, mutta valkaisun jälkeen aloitin taas normaalisti kahvin juonnin (noin 2kuppia päivässä). Lisäksi vaalennuksen jälkeen hampaat oli pitkään tosi hyvän tuntuiset.

Itse olen tässä juuri tupakointia lopettelemassa ja kuten arvata saattaa, on tupankin vetäminen jättänyt jälkensä hampaisiin. Muuten mun hammasrivistö on, hah vaikka nyt itse sanonkin, melko hyvännäköinen tuota ikävää orastavan kellertävää väriä lukuunottamatta. Ajattelinkin siis tehdä asialla jotain.

Suunnitelmissa olisi mennä aluksi hammaslääkäriin valkaisuhoitoon. Nyt kaipaisinkin vinkkejä Helsingin seudun paikoista, missä kannattaisi käydä. Tähän tai sitten vaikka privaan, ihan miten vain. Mites sitten, kun hampaat on hoidettu hammaslääkärissä niin voiko sitten siirtyä tuohon itsevalkaisuun (esim. Dentwayn setti vaikuttaa ihan lupaavalta)?

Itte en halua mitään a4:n (valkaistu, ei luomu-a4) väristä hammasriviä suuhuni. Näyttää mun mielestä erittäin häiritsevältä, suoraan sanottuna.

Eihän sellaselle kehtaa kukaan tavalliset hampaat omistava edes hymyillä.

:)

aelioe: Käy ensin ottamassa se pelkkä pastapuhdistus, sekin voi jo riittää "valkaisemaan" hampaat.

Itse kävin valkaisemassa hampaani Vilhonvuorenkadulla (Hämeentien hammas... joku?). En kyllä osaa vertailla paikkaa mihinkään. Palvelu oli ihan ok ja hinnat, mutta en huomannut valkaisun jälkeen mitään erityistä eroa värissä. Mutta ei se varmaan paikan vika ollut.

Lopetin röökin polton 3 vko. sitten(hyvä minä:) ) Ja olen nyt pessyt apteekin Yotuelilla hampaita ja kyllä hohtaa auringon punottamasta naamasta. Ekan viikon vedin tehokuurina eli ohjeen mukaisesti harjasin 3x3min. päivässä. Nyt vain aamuin illoin.

..taitava ja esteettisesti suuntautunut hammaslääkäri saa todella ihmeitä aikaan jo pienellä hampaiden viilauksella ja mahdollisesti paikka-aineen käytöllä.

Paljonkohan kyseinen toimenpide maksoi? Ja tehdäänköhän näitä viilauksia ym. tavan hammaslääkärissä? Jos jollain on tietoa, ni kertokaa omia kokemuksia.. aivan uskomattoman ihana ajatus, että munkii hampaita voisi vähän korjailla pienellä viilauksella.

Olen nyt päättänyt, etten enää jaksa olla tyytymätön näihin hampaisiin vaan teen asialle jotain, jos vaan budjetti sallii. On vaan jäänyt jotenkin sellainen mielikuva, että kaikkia hammaslääkäreitä ei jaksa pienet kosmeettiset viat kiinnostaa..

Noh, kohta soittoa hammaslääkärille, kunhan vaa eka varmistuu uus työpaikka!

Sama juttu. Mua ei saa hammaslääkäriin kirveelläkään. Kaiken muun fyysisen tuskan kestän helposti mutten hampaisiin pienintäkään kajoamista. Kauheat traumat lapsuudesta.

Joskus sattuu varmaan katsominenkin?

American History X:

attachment.php

Viimeksi muokattu:
Paljonkohan kyseinen toimenpide maksoi? Ja tehdäänköhän näitä viilauksia ym. tavan hammaslääkärissä? Jos jollain on tietoa, ni kertokaa omia kokemuksia.. aivan uskomattoman ihana ajatus, että munkii hampaita voisi vähän korjailla pienellä viilauksella.

Olen nyt päättänyt, etten enää jaksa olla tyytymätön näihin hampaisiin vaan teen asialle jotain, jos vaan budjetti sallii. On vaan jäänyt jotenkin sellainen mielikuva, että kaikkia hammaslääkäreitä ei jaksa pienet kosmeettiset viat kiinnostaa..

Ei maksa montaa kymppiä nuo hionnat.

Suomessa ei käsittääkseni noita Crest Whitestripseja saa myydä, joten tilasin niitä viime syksynä jenkeistä http://www.dentist.net. Siellä noita Crest Whitestripsejä on monenlaisia: Classic (22.99$) on miedoin, Supreme (44.98$) tehokkain ja muut siltä väliltä. Postimaksua en muista, mutta halvemmaksi ainakin tuli kimppatilaus kaverin kanssa.

Itselläni oli Crest Whtestrips Professional (39.95$). Välillä hoidon aikana hampaita vihlaisi, mutta muuten homma oli perin helppoa. Ja kyllä ne hampaat vaalenivatkin. Olisi pitänyt ottaa ennen ja jälkeen kuvat, niin olisi sen tuloksen voinut konkreettisesti havaita.

Seuraavan valkaisun (sitten jokus hamassa tulevaisuudessa) teen kyllä hammaslääkärillä. Vai pitäisiköhän sittenkin tilata taas noita Crest Whitestripsejä, kun ne niin edullisia ovat :jahas:

Minä myös komppaan tuota vihlomisjuttua. Just lopetin tuon Professional 10 päivän kuurin ja kyllähän sitä pientä vihlontaa on, ei kuitenkaan mitenkään järkyttävästi. Muistaakseni yksi "kuuri" antaa n. 12 kuukauden "suojan", voihan se tietty yksilöllisesti olla lyhyempikin aika. Kuitenkin, ens vuonna tulee Ameriikan matka ja melkein 100-varmasti tulee ostettua ainakin yks tollanen boksi. Sen verran tyytyväinen olen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom