Hampaiden oikominen vai laminaatit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BlueSun
  • Aloitettu Aloitettu
Hei K82, missa hoisit hampaasi kuntoon?kuvat ovat hienoja. osaatko suositella hyvia paikkoja. mina olen aina karsinyt vampyyrimaisista torahampaista ja olisi hienoa saada ne suoriksi. tuhannesti kiitos vastauksestasi!

Anteeksi myöhäinen vastaus...mutta toivottavasti on vielä apua :) Minä kävin siis tampereella hammaslääkäriasema dentum:issa, citysokosta vastapäätä olevassa rakennuksessa. Kovasti suosittelen :D

kiitos kiitos vastauksista. tänään oon hamppilääkärille menossa, toivottavasti saadaan homma alulle.:hyper:

nii vielä sitä, et minkä takia piti puudutella?

kiitos kiitos vastauksista. tänään oon hamppilääkärille menossa, toivottavasti saadaan homma alulle.:hyper:

nii vielä sitä, et minkä takia piti puudutella?

Ainakin sen takia kun nuo muovithan työnnetään ikenen alle osittain (kuulostaa pahemmalta mitä oikeasti onkaan ;) ) ja oliskos tuolla hiomisellakin ollut osuutta puudutuksen laittoon.

Mielenkiinnolla odottelen sun kuulumisia :)

noniin, valkaisumuotit saan tälläviikolla. muoviset laminaatit tulee mullekin, sitten kun saadaan hampaat valkoisiksi. :hyper:

miten k82, tuliko sulle ikenet kipeäksi tosta valkaisusta? mulle se hammaslääkäri sanoi että saattaa tulla.

Kyllä muistaakseni tuli, ja sen muistan että hampaita vihloi heti muutaman käyttökerran jälkeen mutta hyvin senkin kesti lopputulosta odotellessa ;) Tsemppiä!

Kyllä se sitten loppuu kun sen aineen käyttökin :) mut eikös oo jo parin päivän jälkeen aika mukava ero hampaiden värissä?

no kyllä! jo ekan käyttökerran jälkeen vaaleni todella paljon!:dance: mä kun luulin että mun keltahampaita ei saa millään valkoisiksi.

Mulla on vinot hampaat :( . ottaisin kyllä laminaatit, mutta lopputulos tuskin olisi hyvä, kun ovat aika ulkonevat ja yksi hammas on ylenpänä muita(jouduttaisiin hiomaan todella pieneksi) ja toisaalta arveluttaa pilata hionnalla muuten hyvät hampaat.
onko kenelläkään ollut tuollaisia sisäpuolelle tulevia rautoja? http://www.lenzorthodontics.com.au/photos/large/Lingual-Braces.jpg ja saako sellaset ihan kuka vaan vai käytetäänkö niitä vain tietyn tyyppisissä oikomisissa?

Mäkin olen miettinyt parisen vuotta hampaiden (täys)korjausta. Mulla kun on sellanen ongelma että, on pieni leukaluu mutta isot hampaat. Yks vaki-yksityinen aina päivittelee että miten näin pieneen tyttöön mahtuu näin paljon isoja hampaita. Tulee aina hyvälle tuulelle kun käy tällä yksärillä.
Hän viimeksi suositteli 4etuhampaan korjausta laittamalla kuoret ja muuta hienosäätöä. mutta lähtösummaksi tulisi 800e :wtf: Mun työttömyysrahoilla ei paljon tällä hetkellä maksella tollasia laskuja.
Pelkään myös sitä kun olen kohta 24w ,että jos viisauden hampaat vielä pukkaa tähän nii joudun varmaa revityttään kaikki pois ja laittaan tekarit :( :D Mutta sekin vielä kun viimeks otettiin röntgen kuvat leuasta niin lääkäri sanoi ettei viisauden hampaita näy.Ei osannut sitten sanoa tuleeko mulle vai ei.
Mut jos töihin pääsen tässä joku päivä vielä niin ihan saletisti eka palkka ja suoraan hamppilekurille :dance:

Mäkin olen miettinyt parisen vuotta hampaiden (täys)korjausta. Mulla kun on sellanen ongelma että, on pieni leukaluu mutta isot hampaat. Yks vaki-yksityinen aina päivittelee että miten näin pieneen tyttöön mahtuu näin paljon isoja hampaita. Tulee aina hyvälle tuulelle kun käy tällä yksärillä.
Hän viimeksi suositteli 4etuhampaan korjausta laittamalla kuoret ja muuta hienosäätöä. mutta lähtösummaksi tulisi 800e :wtf: Mun työttömyysrahoilla ei paljon tällä hetkellä maksella tollasia laskuja.
Pelkään myös sitä kun olen kohta 24w ,että jos viisauden hampaat vielä pukkaa tähän nii joudun varmaa revityttään kaikki pois ja laittaan tekarit :( :D Mutta sekin vielä kun viimeks otettiin röntgen kuvat leuasta niin lääkäri sanoi ettei viisauden hampaita näy.Ei osannut sitten sanoa tuleeko mulle vai ei.
Mut jos töihin pääsen tässä joku päivä vielä niin ihan saletisti eka palkka ja suoraan hamppilekurille :dance:

Tervetuloa klubiin :kippis1: itse en uskalla edes hammaslääkäriin mennä :D

Mistä saa 800e:llä neljä hammasta, kun mulla yksi maksoi 300e ja se oli Helsingissä tosi edullinen hinta. Kyselin monista eri hammaslääkäreistä ja kaikkialla hinta oli lähempänä 500e/hammas. Oma hammaslääkäri arvioi hinnaksi lähemmäs 400e, mutta jostain syystä pääsin sitten selvästi halvemmalla.

Tuo k82:n muutos on kyllä aika sikamakee! :)

Mistä saa 800e:llä neljä hammasta, kun mulla yksi maksoi 300e ja se oli Helsingissä tosi edullinen hinta. Kyselin monista eri hammaslääkäreistä ja kaikkialla hinta oli lähempänä 500e/hammas. Oma hammaslääkäri arvioi hinnaksi lähemmäs 400e, mutta jostain syystä pääsin sitten selvästi halvemmalla.

Tuo k82:n muutos on kyllä aika sikamakee! :)

virossa on halvempaa...mutta tuskin sielläkään saa 800e:llä neljää joten todella edullista on kyllä ollut :wtf: ja pakko myöntää, että käy kyllä vähän kateeksi k82:n hampaat. niin hienot ovat :).

Oisko jossain päin helsinkiä sellasta ilmaista tai edes halpaa konsultaatiota/tarkastus -käyntiä missä saisi jonkun arvioinnin voiko laminaatteja laittaa ja paljon kustantaa jne.?

Ei se 800e justiinsa ole vaan siitä summasta lähdetään eteenpäin, se oli semmonen nopea pikapäässälasku.En sitten tiedä mikä lopullinen summa on.

Ihan pikkuvinkkinä sellaisille joilla on aikaa istua hammaslääkärissä että Helsingissä (kuten Oulussa ja Turussakin) koulutetaan hammaslääkäreitä, joten kannattaa kysellä pääseekö opetusterveyskeskukseen hammashoitoon. Opiskelijan työ on varsin halpaa, teknikko tosin ottaa työstään samat maksut kuin yksityisen kautta tilattunakin. Saatan muistaa väärin mutta olisikohan etualueen kruunutus maksanut alle tonnin luokkaa..? Ja vaikka työ tehdäänkin opiskelijatyönä niin se on kuitenkin laadukasta, mutta varsin hidasta, siksi kannattaa varata tarpeeksi aikaa. :D Esteettistä hammashoitoa voi tosin olla aika nihkeää saada, mutta jos sieltä suusta purennallista ongelmaa löytyy niin sen hoito on toki perusteltua oikomalla/kruunutuksilla.

Ihan pikkuvinkkinä sellaisille joilla on aikaa istua hammaslääkärissä että Helsingissä (kuten Oulussa ja Turussakin) koulutetaan hammaslääkäreitä, joten kannattaa kysellä pääseekö opetusterveyskeskukseen hammashoitoon. Opiskelijan työ on varsin halpaa, teknikko tosin ottaa työstään samat maksut kuin yksityisen kautta tilattunakin. Saatan muistaa väärin mutta olisikohan etualueen kruunutus maksanut alle tonnin luokkaa..? Ja vaikka työ tehdäänkin opiskelijatyönä niin se on kuitenkin laadukasta, mutta varsin hidasta, siksi kannattaa varata tarpeeksi aikaa. :D Esteettistä hammashoitoa voi tosin olla aika nihkeää saada, mutta jos sieltä suusta purennallista ongelmaa löytyy niin sen hoito on toki perusteltua oikomalla/kruunutuksilla.

Kaveri oli pyytäny lähetteen hammasremonttiin Oulun Yliopistolliseen sairaalaan (muistaakseni oli paikan nimi) Todella halvalla sai täyshoidon. Itelläki ollu mielessä mennä sinne mutta kun ei saa aikaseksi.

Ohhoh miten hieno muutos ja niin helposti k82:lla! Todella hieno juttu - hampaista kannattaa huolehtia!

Oon saanu tässä todeta kuinka loistavaa on kun on asiantunteva ja huolellinen hml!
Ikinä ei oo ollut rautoja, hammasluu on kunnolla valkoinen, reikiä ollut muutama mutta hammaskiveä kertyy kun on pieni suu ja tiukat hammasvälit.

Tänä kesänä puhkesi sitten viisauden hampaat (ennen sitä ihmettelin miksi niskat on leukohin saakka niin jumissa), toinen ien tulehtui silloin toista kertaa ja oli TODELLA kipeä..edes kodeiini ei auttanut. Kävin kotipaikkakunnalla (yksityisellä, mli) hml:ssä - huuhteli sitä NaCl:lla ja määräsi "miedon" antibiootin!! (wtf) Tilanne pahentui, kipu oli sietämätön ja se mitä sain nukuttua oli jääpussi poskella ja kaiken maailman mömmöt huivissa. Viikko meni melko pitkälti jätskin voimin :/

Olin todella epätoivoinen kipuineni. Menin päivystykseen (hki) yksityiselle n. klo 19, ilman soittoa/aikaa, hml (kirg) otti silti vastaan!! :) Katsoi/kokeili tilannetta ja sanoi etten kestä edes puhdistusta tai parantavan aineen laittoa ilman puudutusta. Ja voin kertoa - ikinä en oo ollu onnellisempi ku sillon kun sain sen piikin!! Homma hoitui, otti samalla röntgenit, määräsi tujut antb+hiivalääkkeen samalla ja varasi ajan poistoon!
Hml oli todella mukava, asiantunteva sekä häneltä uskalsi kysyä vaikka mitä! Suositteli myös että kävisin kysymässä mielipiteen oikomishoidosta; 4 keskimmäistä alahammasta ovat ahtautuneet/työntyneet muuta rivistöä hieman eteenpäin. Samalla kysyin parin alahampaan epätasaisuudesta ja hän sanoi ettei kestäisi kuin hetki niin ongelma poistuisi hiomalla! ..ja mä kun ajattelin että se on joku iso proggis!

Nyt sitten konsultoimaan oikkaria. Tuntuu hassulta kun ei ikinä mitään ongelmia hampaiden kanssa ole ollut! Hampaat on ollu mulle aina niin tärkee juttu että haluaa hoitaa ne kuntoon kun on kerran mahdollista!
Ja kaikille jotka kärsivät keltaisista hampaista - suosittelen valkaisua, se tekee ihmeitä hymylle! :)

Teini-iän oikomishoidosta sellaista kokemusta, että itselläni ainoastaan yläetuhampaiden hoito (yhdistäminen leikkauksella & ristipurennan korjaus) onnistui pysyvästi. Kaikki muut hoidot ovat pitemmän päälle epäonnistuneet, eli hampaat olivat jo varsin lyhyen ajan kuluttua vinksin vonksin. Hammaslääkärit eivät tahdo uskoa, että multa olisi mitään edes oiottu :-P Joillakin tutuilla hoidot ovat kyllä onnistuneet paremmin pidemmän päälle -- voi riippua lähtötilanteesta, joka itselläni oli varsin vaikea.

Hampaathan pyrkii palautumaan entisille paikoilleen.
Oikomishoidon jälkeen laitetaan usein alahampaiden taakse metallilanka, joka estää hampaiden liikkumisen. Ylähampaita varten yleensä öisin pidettävä valettu kitalakimuotti, joka tukee ylähampaita ikenen tasalta. En tiedä miksei ylähampaiden kanssa harrasteta tuota kiinteä metallilankaa. Joka tapauksessa, metallilanka jää paikalleen ainakin 10 vuodeksi ja samoin ylätukea pidetään muutaman kerran viikossa vuosia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom