Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tosi upeat on kyllä uudet hampaasi ja hieno muutos saatu aikaan !! Niin upeat, että pakko kysyä missä päin asut ja missä laitatit? Pitikö tuossa hioa omia hampaita? Nyt taas kallistun oikomisesta pinnoittamisen puoleen.. On tää niin vaikeeta
k82, Saitko sä minkäänlaista hinta-arviota ennen operaatiota? Kysyitkö monesta paikasta hintoja? Mä yritän ottaa selvää lähes samanlaisesta operaatiosta (-valkaisu) ja saan täysin ympäripyöreitä vastauksia. Kuulemma hintaa voi edes sinne päin arvioida vasta, kun olen käynyt näyttämässä purukalustoani paikan päällä (maksaa n.30euroa paikasta riippuen). Miten silloin muka voi vertailla eri hammaslääkäriasemia? Mikäköhän on niin vaikeaa arvioida muutaman satasen tarkkuudella neljän muovilaminaatin hintaa.
Tosi upeat on kyllä uudet hampaasi ja hieno muutos saatu aikaan !! Niin upeat, että pakko kysyä missä päin asut ja missä laitatit? Pitikö tuossa hioa omia hampaita? Nyt taas kallistun oikomisesta pinnoittamisen puoleen.. On tää niin vaikeeta
Tässä lupaamani kuvat...
Niin ja mulla siis on muovipinnotteet ja hammaslääkäri sano että ne on "ikuiset" , joskus saattaa pinnote haljeta tai jotai muuta pientä mutta se on nopeesti ja pienellä vaivalla korjattu.
Siskoo harmitti kun hänellä on ollu raudat ym. oikomisjuttuja koko nuoren ikänsä ja sitten mä kävin parin tunnin reissun ja sain suorat & valkoset hampaat.
^Mitä kelakorvauksia tuollaisesta saa? Mikä siitä summasta oli laminaattien osuus? Yritän nyt hahmottaa omaa tilannetta. Valkaisuun mulla ei ole tarvetta. Sulla on kyllä uskomattoman hieno muutos:thumbs:
Oli pakko tarkistaa viisaammalta tota kelakorvaus asiaa ja kyllä noista hammasrempoista korvausta saa,yleensä se pitää hakee jälkikätee mutta tää mun lääkäri vähentää sen heti laskusta ja hakee ne korvaukset sit itse. Muistaakseni loppusummasta lähti jotai 400e kelakorvausta. Mielelläni auttaisin ja kertoisin noista hinnoista enemmänkin mutta hitto kun se eritelty lasku meni sinne sairaskassaan. Muistan vaan että lopullinen summa oli n.800e ja siitä lähti se kelan osuus -400e ja vielä sairaskassan -260e. Mulle ei siis jääny paljo mitää itte maksettavaks.
Onko välttämättä pysyvä? Mulla kävi niin, että teini-iän oikomishoidon jälkeen meni n. 5 vuotta ihan ok ja sen jälkeen tietyt oiotut hampaat lähtivät vaeltamaan alkuperäisille paikoilleen :( (vaikka on retentiokaarikin vielä paikoillaan). Konsultoimani hammaslääkärit ovat olleet aika pessimistisiä, aikuisiällä on kuulemma hankala lähteä oikomaan ja hampaat saattavat oikomisen lähteä taas palautumaan ennalleen. Onko kukaan muu kuullut tällaista tapahtuneen, vai onko mun suuvärkki vaan harvinaisen yhteistyökyvytön?
No eipä juuri... Retentiokaari on edelleen etuylähampaiden takana. Itse oikomishoito on tehty yläasteikäisenä 90-luvun lama-aikana Vantaalla, joten periaate luultavasti oli, että niin vähällä hoidolla kuin mahdollista . Jos olisi itse huomannut ajoissa, että hampaat liikkuvat takaisin, niin olisi varmaan ollut enemmän tehtävissä. Sen verran hitaasti se kuitenkin tapahtui, että en tajunnut ollenkaan ennen kuin ihan pari vuotta sitten. Nyt oon siis käynyt näyttämässä hampaita kaupungin hammaslääkärillä ja YTHS:llä. Yksityisellä olisi varmasti innokkaampia hoitajia, mutta hinnat on sitten hurjat. Mulla on vielä kaiken päälle hampaat tosi helposti reikiintyvää sorttia, joten mulla on varmaan 10 vuoden päästä tekohampaat kuitenkin :wall:.Onko teillä, joilla hampaat on liukunu takasin entisille paikoilleen, ollut minkäänlaista jälkihoitoa oikomisen jälkeen?
Onko teillä, joilla hampaat on liukunu takasin entisille paikoilleen, ollut minkäänlaista jälkihoitoa oikomisen jälkeen?
Minä ainakin käytän yörautoja vaikka loppu elämän:D En halua että hampaat on Taas vinot, vaikka olen käynyt piiiiitkän prosessin läpi. Ennemmin yöraudat ku oikeat raudat taas.
Ja vielä tosta kivusta. Ei se hammaslääkärissä tekemä rautojen kiristys satu mut aika äkkiä menee tooodella araks ja kipeäks kun on kiristetty. Mutta voin sanoa että its all worth it! Mulla on vielä muoviset yöraudat joita pidän joka kolmas yö eikä haittaa yhtään kunhan saan pitää nätit hampaani:D
Edit: minultaki piti irrottaa hampaita ja eihän se satu..mut kun on hammaslekuri kammo niin ei se herkkua silti oo:D