Hammassuojat?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Siis nehän ovat täysin käyttökelvottomat, elleivät ne pysy kunnolla suussa! Muotoile ne uudestaan.

Ei pysy paikallaan ja ei niillä mitään tee jos ei pysy. Yritän muotoilla uudestaan. Todennäköisesti meni muotoilussa joku pieleen sillä nämä on minun ensimmäiset suojat ja "näppituntumaa" hommaan ei ole.

Noniin nyt on Opron goldit muokattu omaan suuhun. Meinas loppua usko ku jouduin jopa kolme kertaa muokkaamaan ja luulin että menee suoja pilalle jos joutuu useammin ku kerran muokkaamaan. Mut nyt on tosi hyvä! Omalla kohdalla tämä on eka suoja niin tuntuu siks oudolta suussa ku on sellainen pehmeen ja hiukan joustavan tuntuinen, mut pysyy hampaissa ja voi puhua melkein normaalisti. Vähä joutuu imemään paikalleen ku laittaa et menee kohdalleen. Kaiken kaikkiaan hyvä kokemus ja loistava tuote.

Jaan nyt omiakin kokemuksia myös hammassuojista. Ostin ensin urheilukaupasta 5e "halpikset". Ne oli helppo muotoilla (kunhan ei pure liian kovaa) ja niistä tuli todella hyvin istuvat ja mukavan tuntuiset. Muotoilin muistaakseni 2-3 kertaa. Jossain vaiheessa tuntuivat vähä liiankin mukavilta, materiaali on erittäin pehmoista. Tästä syystä ajattelin kokeilla vielä Tapoutin suojia. Niiden muotoilu olikin sitten vähän hankalampaa. Suojia piti liottaa ensin kiehuvassa vedessä, välillä käyttää kylmässä ja taas kiehuvassa, viileässä ja sitten suuhun. Sekunttikello pitää olla vieressä jos meinaa ohjeen mukaan tehdä. Materiaali on huomattavasti kovempaa kumia joka ainakin minulla aiheutti melkoista irvistelyä ja kakomista suojia muotoillessa. Vähän kun purisi auton roiskeläppää. Näissä ei tunnu olevan pelkoa, että puree hampaat läpi suojasta, vaan sai purra ihan sydämmensä kyllyydestä. Muutaman muotoilukerran jälkeen sain suojat istumaan melko hyvin. Kovaa purressa pitää yrittää pitää leuka mahdollisimman "neutraalissa" asennossa, itselläni tuppasi alaleuka menemään eteen/taakse, jolloin suojia käyttäessä tuntui että suojat kiskovat alaleukaa kokoajan johonkin suuntaan. Luulisin kuitenkin, että Tapoutit suojaavat iskuilta paremmin kuin nuo halpikset. Suojat ovat kuitenkin suuremmat sekä paksummat hampaiden välistä ja siitä syystä epämiellyttävämmät suussa kun nuo halvat. Myös puhuminen on paljon vaikeampaa näillä. Siksi olen usein käyttänyt noita halpoja treeneissä. Jos olisi rahaa niin teettäisin varmaan nuo Decasportit mutta siihen asti, näillä mennään. Toivottavasti näistä kokemuksista oli apua jollekin.

Edit: Tilasin muuten myös nuo Opro Goldit, kirjottelen infoa sitten kun saapuvat.

Kumpaa mieluummin tykkäätte käyttää: ylähampaisiin- vai ylä ja ala hampaisiin tulevia suojia? Mulla on aina ollut pelkästään ylähampaissa olevat suojat ja ne alkoi olla niin kuluneet, että ostin uudet - JACO hammassuojat. No ne olikin sitten kaksipuoleiset ja tuntuu suuhun laitettaessa ennen muotoilua aivan tolkuttoman kokoisilta. Näyttääkin ihan orangilta kun puolet suojista näkyy kun suu ei mahdu kunnolla kiinni. Kai se pitää kärvistellä kun 30€ niihin tuli tungettua, eikä niitä varmaan kukaan kerran suussa käytettynä osta :) Toivottavasti noihin tottuu, koska alkushokki oli kova. Ostin ne siis vahingossa kun en tajunnut, että tuollaisiakin on myynnissä. Onhan niissä tietty hienoo tekniikkaa ja nyt mua ei varmaan ikinä enää saa tyrmättyy vaikka pesismailalla hakkais.

Onko kokemuksia vai pitääkö suosiolla hakea ne opro goldit jostain?

Kaksipuoleiset on kelvottomat. Ei saa hengitettyä ja joutuu aukomaan suuta, jolloin työrmäysriski kasvaa tolkuttomaksi.

Ainakin noissa Jaco:n suojissa on kyllä ihan kunnolliset ilmakanavat, eli hengittämisen suhteen en eroa huomannut. Suurimpana erona mun mielestä on tuo koko. Niitä mainostetaan myös "huippu vapaaottelijoiden käyttämänä suojana". Oli tai ei, niin yritän itselleni tätä ideaa niiden käyttökelpoisuudesta myydä, koska muuten rupee ärsyttämään tuo ostos.

Onko kellään kokemusta noista Opron Bronze -hammassuojista?
Pohdin tässä että riittäisikö ne "kevyeen" sparraukseen vai hommaako suosiolla nuo silverit... :)

Onko kellään kokemusta noista Opron Bronze -hammassuojista?
Pohdin tässä että riittäisikö ne "kevyeen" sparraukseen vai hommaako suosiolla nuo silverit... :)

Ei tarvitse pohtia, kun teetätät hammasteknikolla omiin hampaisiin käyvät kunnon suojat....Voin kertoa, että ero esim. Oproihin on kuin yöllä ja päivällä. Hinnat liikkuu varmaan 100e molemmilla puolilla. Toisaalta itse pidän hammassuojia tärkeimpinä varusteina, joten ihan sama kuinka paljon ne maksaa. Voisin vaikka vannoa, että tähänkin ketjuun osallistujilla on kaikki muut treenivarusteet viimoisen päälle, mutta sitten mietitään mistä saataisiin " halvimmat" hammassuojat. Asia pitäisi olla mielestäni toisinpäin!

Teettäkää kunnon suojat hammaslääkärissä niin ei tarvi kärvistellä palaneitten ikenien ja suusta tippuvien suojien kanssa.
Itselle kanssa kohta edessä hammassuojien uusiminen ja kyllä mä kiertelen hammaslääkärit enkä netissä halvimpien kumiklimppien perässä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite tilasin ebaysta Opron Gold Premiumit ja oon todella tyytyväinen niihin. Muotoutu suuhun ihan erilailla kun perus Tapoutit tai Bluecornerit. Pysyy hampaissa kiinni hyvin, eikä maksanu kun joku 18€ posteineen.

Juu, varmasti olette oikeassa että teetetyt ovat parhaimmat ja sen olen tiedostanut kyllä ja alustavasti niitä tutkinutkin :D

Tässä ollaan vasta aika alkuvaiheilla ja vasta eilen ottanut ekan kevyen "leikki" sparrin...
Ajatuksena oli että saisi edes ne yhdet suht ok hammassuojat hankittua että saisi vähän enemmän tuntumaa koko hommaan...
Jos ei tunnukaan hyvältä niin mitä sitä sitten hankkimaan 100 euron hammassuojia jos harrastus loppuukin alkuunsa ;)

Mietin asiaa myös siltä kannalta psykologisesti että jos ensin ostaa vähän edullisemmat niin ei ole niin suuri kynnys
hankkia kalliimpia ja kunnollisempia kun ensimmäisistä ei ole maksanut niin paljoa :rolleyes:

Näin tätä asiaa olen pohdiskellut vaikka moni varmasti katsookin asiaa eri tavalla.

Ei tarvitse pohtia, kun teetätät hammasteknikolla omiin hampaisiin käyvät kunnon suojat....Voin kertoa, että ero esim. Oproihin on kuin yöllä ja päivällä. Hinnat liikkuu varmaan 100e molemmilla puolilla. Toisaalta itse pidän hammassuojia tärkeimpinä varusteina, joten ihan sama kuinka paljon ne maksaa. Voisin vaikka vannoa, että tähänkin ketjuun osallistujilla on kaikki muut treenivarusteet viimoisen päälle, mutta sitten mietitään mistä saataisiin " halvimmat" hammassuojat. Asia pitäisi olla mielestäni toisinpäin!

Itse ainakin mieluummin pistän mittatilauksena tehtyihin hammassuojiin rahaa kunnolla ja treenaan vaikka vanhoilla reikäsillä pierun rikkomilla shortseilla kun lähden leegoja uusimaan monella tonnilla sen takia et säästin hammassuojissa :rolleyes:

Eiku... Eihän peruskursseille voi mennä ilman niitä shortseja joita GSP pitää kans ja pakko olla myös se makein, kallein ja siistein rashguardi heti ekoissa treeneissä, hammassuojathan sit saa 2€ hintaan kalasataman romaneilta :david:

Mistä kannattaisi kysyä teetettyjä hammassuojia Helsingin seudulla?

www.decasport.fi
Itsellä kokemusta noiden tekemistä, perkeleen hyvät. Ei voi edes vertailla noiden 5euron suojien kanssa, joiden suojaavuus ja tukevuus on luokkaa hubbabubba.
Toki peruskurssilla ei ekoissa treeneissä tarvi satasen suojia olla suussa ja pärjää ihan hyvin noilla halvemmilla, mutta niille jotka harrastaa vähän pidempään niin suosittelen ehdottomasti hankkimaan kunnon suojat.
Jättä pari kaljaa väliin, tai sitten ei osta niitä uusimpia täpautin kamosortseja niin rahat noihin kunnon hammassuojiin on kasassa.

sekert: Oletko käynyt paikan päällä vai käyttänyt tuota itsejäljennöspakettia?

Mietin että kuinka helppo on itse hampaat "jäljentää" jos sitten tulevaisuudessa tuollaiset hommaisi...
Tuo on aika kätevä jos onnistuu "etänä" tilata, kun yleensä vain viikonloppuisin tulee Helsingissä piipahdettua :)

sekert: Oletko käynyt paikan päällä vai käyttänyt tuota itsejäljennöspakettia?

Olin itse paikanpäällä teettämässä, joten en osaa sanoa miten toimii tuo itsejäljennöshomma.
Itse onnistuisin sen kuitenkin tyrimään, mutta kyllä se varmaan ihan kohtuullisen hyvin toimii noin yleisesti?
Jos ihmettelet niin ota yhteyttä tuonne, tosi hyvää palvelua oli.

Minulla on Decasportin suojat ja suosittelen varauksetta. Halpissuojiin ei ole paluuta enkä ole kuullut kenestäkään noihin siirtyneestä että harkitsisi enää lämpömuovattavia. Toki nämä henkilöt ovat kaikki kilpaurheilijoita tai muuten HC-treenaajia, jotka haluavat panostaa treeniinsä.

Hammasvammoja en kyllä ole nähnyt koskaan, jos on ollut edes jotkut kumilätkät leegojen suojana. Yksilöllisten suojien etuna on siis mukavuus, paikoillaan pysyvyys ja tyrmäyskestävyyden lisääntyminen iskun osuessa leukaan.

Jäljennöspaketin käyttö on helppoa kun noudattaa ohjeita.

Itellä eniten härittee noissa halpissuojissa se, kun jytisee ikeniin aika lujaa välillä. Pysyy muuten kyllä paikoillaan hyvin ja on jo päässyt suojaustehtäviinki mutta tuo ienhomma ärsyttää. Aika vähän olen harrastanut vasta mutta uskon, että tulen siirtymään kunnon suojiin ihan siitä syystä, että ne hampaat mahtaa olla kalleimmat suojattavat "paikat", joten ei voi liikaa maksaa suojissa niiden suhteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom