Mulla on kokemusta kolmesta erilaisesta hammassuojasta, kaikki itse muotoiltavia.
Ekat oli ne perus Tap Out kaksiväriset. Olin niihin ihan tyytyväinen, tosin niiden olemassaolon jotenkin huomasi koko ajan. Vaihtelun ja värin vuoksi ostin sitten Shock Doctor Gel Maxit ja niiden jälkeen ei Tap Outiin ole paluuta.
Shock Doctor muokkautui täydellisesti (tosin ekalla kerralla tuli liian löysä, eikä pysyneet suussa. Toka kerta onnistui.) ja oli mukavan pehmeä. Aluksi ne tuntui paksuilta ja painavilta Tap Outiin verrattuna, mutta kun kokeilin uudelleen Tap Outeja, niin ei saakeli. Kivikovat ja tönköt, hampaita vihloi. Nyt ostin Venumin Predatorit testiin, ihan vaan värivaihtelun vuoksi, olen edelleen täysin tyytyväinen Shock Doctoreihini.
Venumin muokkaaminen oli näistä kolmesta ehkä vaikeinta, mutta onnistui about 4 kerralla (luin silloin vasta ohjeet :D ). Ne ovat ohuemmat ja kevyemmät kuin Shock Doctorit, pehmeämmät kuin Tap Outit. Ei mitään moitittavaa, pysyvät tiukasti suussa, eikä niitä huomaa treenatessa. Silti kun laitoin välillä Shock Doctorit, ne tuntui jotenkin "omemmalta". Se aluksi kummastuttanut paksuus tuntuukin nyt mukavalta, kun Venum on lituskampi.
Eipä sitä omia mieltymyksiään kai tiedä ennenku kokeilee. Itse tykkään noista pehmeämmistä materiaaleista ja Shock Doctorillahan on joku takuukin, jos onnistut rikkomaan leegot ne suussa niin hammashuoltokustannuksiin osallistutaan oliko 10 000 dollarilla?
Oma suositus on Shock Doctor.