Hammassuojat?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt on Oprot muotoiltu. Malli jonka siis tilasin, oli Opro Gold. Ensi tuntuma käsissä pyöritellessä oli, että suojat olisivat liian pienet omaan suuhuni, mutta miten kävikään.
Ensimmäinen muotoilu: Suojat eivät epähuomiossa osuneet aivan keskelle, eivätkä toisenpuolen ylälaidat muotoutuneet aivan ikenien mukaisiksi, mutta siltikin ne pysyivät suussa vaikka miten hytkyi ja pomppi.
Toinen yritys: nyt kaikki osui kohdalleen ja suojien istuvuus on aivan toiselta planeetalta verrattuna "normaaleihin" hammassuojiin. En saanut suojia pois ylähuulella työntämällä, kuten sain edelliset vaan ne täytyi tosissaan vetää sormilla pois suusta.

Tuon perusteella siis uskallan sanoa, että ovat kokeilemisen arvoiset suojat ja uskon, että ette tule pettymään :5:

HOXHOX! Suosittelen, että laitatte kylmän veden suuhun pillillä imien, jotta suojat säilyttäisivät muodon muotoillessa varmemmin. Itse huomasin, että jos joi suoraan kupista, niin imun aiheuttama paine katosi ja suojat eivät muotouneet aivan kunnolla. Toisella yrittämällä tein näin ja homma toimi ;)

Joopa joo, ostin tässä tällaset 10 e fighter hammas suojat ja vaikka kuinka lämmittää puree ja imee ja painelee ni löysät on ja kaiken lisäks sisäpuolelta meni karheeks toi pinta niin ientä vasten hankaa, hyvä minä. :/

Jeajea prismasta 4,50e muistaakseni tommoset perussuojat, vuoden nyt ollu bjjssä ja satunnaisissa nyrkkeilyhommissa ja helvetin hyvin pelittää. Enpä vaihtais.

Ite tilasin briteist powrgard stealth2 ja 4 muotoilukerran jälkeen oikeen napakat ja hyvin istuvat. Hintaa tais jäädä postikulujen kanssa 25e

Nyt on Oprot muotoiltu. Malli jonka siis tilasin, oli Opro Gold. Ensi tuntuma käsissä pyöritellessä oli, että suojat olisivat liian pienet omaan suuhuni, mutta miten kävikään.
Ensimmäinen muotoilu: Suojat eivät epähuomiossa osuneet aivan keskelle, eivätkä toisenpuolen ylälaidat muotoutuneet aivan ikenien mukaisiksi, mutta siltikin ne pysyivät suussa vaikka miten hytkyi ja pomppi.
Toinen yritys: nyt kaikki osui kohdalleen ja suojien istuvuus on aivan toiselta planeetalta verrattuna "normaaleihin" hammassuojiin. En saanut suojia pois ylähuulella työntämällä, kuten sain edelliset vaan ne täytyi tosissaan vetää sormilla pois suusta.

Tuon perusteella siis uskallan sanoa, että ovat kokeilemisen arvoiset suojat ja uskon, että ette tule pettymään :5:

HOXHOX! Suosittelen, että laitatte kylmän veden suuhun pillillä imien, jotta suojat säilyttäisivät muodon muotoillessa varmemmin. Itse huomasin, että jos joi suoraan kupista, niin imun aiheuttama paine katosi ja suojat eivät muotouneet aivan kunnolla. Toisella yrittämällä tein näin ja homma toimi ;)

Onkos nyt ihan treenikokemuksia jakaa jo? miten onnistuu hengitys

Onkos nyt ihan treenikokemuksia jakaa jo? miten onnistuu hengitys

En ainakaan itse huomaa surempaa eroa ilman tai suojien kanssa. Eikä tosiaankaan tarvi pelätä, että irtoaisivat vaikka hengittäsitkin suu auki koko ajan, pysyvät varmasti tiukasti suussa!

Jotain vinkkejä miten pääsis tosta yökkäämisestä eroon? Uudet hammassuojat hankittu, mutta niitten kans tulee yökkäiltyy sen verran ettei kehtaa suussa pitää. Lyhennetty on mutta silti on vaikeeta. Vanhat hammassuojat on jo jotain 90-luvun vanhaa kamaa, oikeastaan purukumia joka ei suojaa enää yhtään mitään, eikä viittis niitäkään enää pitää reeneissä :D Nii ja uudet hammassuojat on Powrgard Stealth merkkiset.

Jotain vinkkejä miten pääsis tosta yökkäämisestä eroon? Uudet hammassuojat hankittu, mutta niitten kans tulee yökkäiltyy sen verran ettei kehtaa suussa pitää. Lyhennetty on mutta silti on vaikeeta. Vanhat hammassuojat on jo jotain 90-luvun vanhaa kamaa, oikeastaan purukumia joka ei suojaa enää yhtään mitään, eikä viittis niitäkään enää pitää reeneissä :D Nii ja uudet hammassuojat on Powrgard Stealth merkkiset.

Ostin kans samat tuossa joskus vuosi sitten, mutta eipä niitä pystynyt mitenkään käyttämään yökkäilemättä. Ratkaisu mun kohdalla tuohon oli uudet (=erimerkkiset ja halvemmat) suojat.

Itsella auttoi yökkäilyyn, kun lyhensin vanhoja suojia reilulla kädellä ja hioin suojien kitalaen puoleista reunaa matalammaksi. Sitten muotoilin ne uudestaan suuhun ja ei yökkäyttänyt enää.

En ainakaan itse huomaa surempaa eroa ilman tai suojien kanssa. Eikä tosiaankaan tarvi pelätä, että irtoaisivat vaikka hengittäsitkin suu auki koko ajan, pysyvät varmasti tiukasti suussa!

Mulla ollut käytössä Opro Gold Premium hammassuojat nyt n. 6kk, Lajina BJJ, Muay Thai ja MMA. Ennen käytin Shock Doctorin hammassuojia enkä ikinä saanut niitä pysymään kunnolla suussa. Tuli kokeiltua melkein kaikki Shock Doctorin mallit :-/

Uskon että istuvuuden kannalta suurin ero hammssuojien välillä on nuo "raidat" noissa Opron hammasuojissa jotka sulaa/muotoutuu sitten hampaiden ympärille muotoiltaessa.

Missään muissa hammassuojissa ei tietääkseni niitä ole. Joten onhan se helppo päätellä että eihän se "tyhjä" kolo muotoudukkaan kunnolla.

Treeneissä ei edes hammassuojia huomaa, ennen piti aina ottaa hammassuojat pois kuin puhui jotain. Nyt niin ei tarvitse tehdä, suojat ei suusta irtoa kuin "ottamalla" pois suusta. Hengittämiseen ei ainakaan omalla kohdalla vaikuta mitenkään.

Hintaa oli muistaakseni 29,90€

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Uskon että istuvuuden kannalta suurin ero hammssuojien välillä on nuo "raidat" noissa Opron hammasuojissa jotka sulaa/muotoutuu sitten hampaiden ympärille muotoiltaessa.

Missään muissa hammassuojissa ei tietääkseni niitä ole. Joten onhan se helppo päätellä että eihän se "tyhjä" kolo muotoudukkaan kunnolla.

Tuon takia noiden suojien istuvuus onkin niin hyvä, että sitä ei voi kunnolla kuvailla. Kuin olisi hammaslääkärissä teetetyt (ei ainakaan kauas heitä).

Kuulostaa kyllä lupaavalta! Pitäsköhä sitä itekki tilailla tuollaiset, vaikka nykyiset Adidasin suojat sopivatkin suuhun hyvin. Mut hampaiden suhteen ei varmaan kannata pihtailla.

Mistäs Mahtihousu ja muut on viimeaikoina tilannut powgard stealthit?
Ei tunnu löytyvän mistään...

Tilasin noi uudemmat versiot south bank taekwondo kaupasta briteistä.. Viikonverran meni toimituksessa ja jäi hieman halvemmaksi mitä suomessa oon nähny maksavan.

Ok kiitokset vinkeistä. Pitääkin katsoa josko intersportista löytäisi.
Itse kun koitin tilata south bankista niin ilmoittivat ettei niitä ole eikä ole tulossa ainakaan hetkeen ja palautti rahat...
Pitääpi kysellä uudestaan

Semmoset hammassuojat on mun mielestä parhaat mitkä suojaa ylä ja alahampaat mut ne on vähän kalliimmat. Mut kyllä kannattaa oikeesti ostaa hyvät hammassuojat ku miettii et maksat hammassuojista 5€ ja sitte hammaslääkäris parisataa euroo tai ostat n.100-150€ hammassuojat ja ei tarvii käydä hammaslääkäris.
NO kaikkihan riippuu tuurista..... :D

Itse tilasin tuossa Fight Store -liikkeestä Opro merkkiset kaksikerros-hammassuojat (vastaavat kuin Powrgardit). Hintakin oli huomattavasti miellyttävämpi lompakolle kuin Powrgardien. Laittelen tuntemuksia, kunhan saan kyseiset kapistukset hyppysiini :)

Opro näyttäis tekevän myös custom-hammassuojia mm. Iso-Britanniassa ja USA:ssa...
Oletko jo saanut hyppysiin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom