hampilekurille pitäisi mennä ja kyllä kait se yksityiselle kallistuu... pelkään aivan tolkuttomasti hampilekuria vaikka siellä on pentuna joutunut juoksemaan enemmän kuin tarpeeksi ja tästä varmaan johtuu myös se että jo pari vuotta on tullut tuotakin reissua jo lykättyä ;) toivottavasti ne tuolla yksityisellä puolella tosiaan reagoi asiakkaan pelkotiloihin asianmukaisella tavalla (esim. nuijanukuttamalla) :D
itse asiassa pitäisi puhua kivunsietokyvystä, koska kipukynnys (=kohta, missä tunne mielletään kivuksi) on melko samanlainen eri ihmisillä -miten paljon kipua sitten kestää, on yksilöllistä. Tällaisestakin tutkimuksesta olen lukenut.
).Ton jälkeen monen kommentit oli että wtf kun kerroin ettei käytetty puudutusta.
Skidinä mulla oli hammasraudat, ja silloin tuli käytyä enemmän hampilekurissa. En pidä hammaslääkärissä käyntiä elämän mukavimpien asioiden joukossa, mutta en kyllä osaa pelätäkään. Jälkikäteen on aina kyllä mahtavan puhdas tunne suussa, kun on raavittu kaikki plakit ja kivet pois. Suosittelen säännöllistä hammaslangan käyttöä ja harjausta 2xpvä :D :pepsodent: