- Ikä
- 36
Tarviiko arvuutella jos ei ole mitään tietoa asiasta? :face:
No sä varmaan voit sitten oikaista tämän asian?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
15-25e/h omista asiakkaista, siihen pyritään että tarvitsisi pelkästään tehdä omien asiakkaiden ohjauksia ja sitten free ohjaukset (eli ne jotka liittyvät kuntosalille) 11e/h, noin ne suurinpiirtein menee kaikilla isoimmilla kuntosali ketjuilla...No sä varmaan voit sitten oikaista tämän asian?
Ilman vaivaa? Jos sä oikeasti perehdyt jonkun treenitaustaan, tavoitteisiin, joudut siinä ehkä perehtymään esim. jonkin vähemmän tuntemasi urheilulajin ja/tai ruokavaliorajoitteen tai vanhan urheiluvamman asettamiin vaatimuksiin, kehität varta vasten niihin sovitetun ohjelman, jota säännöllisen seurannan perusteella viilaat muutamaan kertaan, vastailet kysymyksiin, jne., niin ei se ole helppoa ja nopeaa rahaa edes harrastelijalle eikä hullukaan tekisi sitä viidelläkympillä kuussa, tuskin sillä satkullakaan. Jos joku sitten elää siinä fantasiamaailmassa, että lyödään käteen paperilla kuusikko, kanaa ja rahkaa ja kerran viikossa käydään salilla vähän vilkuilemassa asiakkaan treeniä sivusta, niin ei puhuta edes hyvästä amatööri-pt-toiminnasta vaan huuhaasta, jonka hinta/laatusuhde on heikko aivan hinnasta riippumatta.
Kun asiakas maksaa yrittäjälle 60e/h niin siitä kun ottaa pois alv:n YEL:n ja ansioverot, niin jäljelle jää yleensä vajaa puolet summasta eli about 25-30e.
Tuosta summasta sitten vasta pitäisi maksaa kaikki juoksevat kulut eli mm. kirjanpito, mainostus, matkat, vakuutus jne. jne. ja syödäkin jotain pitäisi.
Pystyn sanomaan elixian ja sykkeen tämän hetkiset palkat, syke 18e/h oma asiakas ja elixialla startti hinta omasta asiakkaasta 15e/h. Sykkeellä tuo hinta pysyy tuossa eikä muutu, elixialla taas tunti hinnan saa aika nopeasti paremmaksi kun hetken aikaa on töitä tehnyt, (siellä on tarkka palkkamalli jonka mukaan menee)+ siihen tulee bonukset päälle. Sulla on tuossa mennyt free ja maksulliset pt asiakkaat sekaisin...Kaikilla uusilla PT:llä tuo lähtöpalkka on sama olisi sitten työkokemusta tai ei...Itse asiassa on ihan kongreettistakin tietoa. Tampereella olen kysynyt kolmelta isolta saliketjulta ja starttipalkat PT:llä on tuossa 10-12e tuntumassa, koneneimmillakin se jää sinne 15e pintaan. Hyvä näin, jos sulla on enemmän ;)
Ongelma #3: Ketjua lukiessa täällä ei kovinkaan moni ilmeisesti ole valmentanut ketään voimailun, ravinnon ja elämäntapojen saralla? On kokolailla eri asia lukea artikkeleita ja pyöritellä pubmediä ristiin rastiin kuin ottaa tuolta kadulta 10 leena lettutaikinaa ja saada niille kullekin haluamiansa tuloksia. En ole varmaan koskaan ollut yhtä itsevarma omista taidoistani kuin silloin kun en ollut valmentanut vielä ketään.
off-topic, mutta eiköhän yrittäjän kannata ottaa palkkio firmalle ja maksaa firman tileiltä nuo firman kulut - eli mainonnat ym. mitä yllä mainitsit. Ja sitten vasta maksaa palkka itselleen ja mahdolliset henkilökohtaiset verot siitä. Tai sitten laskuttaa 50e käteisellä ja lyö setelin taskuun. Varmasti monelle näin käykin vaikken asiasta mitään tiedäkään.
Tässä asiassa en ole asiantuntija, mutta käsittääkseni tämän mahdollisuus riippuu täysin yritysmallista... Oy:ssä onnistuisi, mutta väitän, että suurin osa omiin nimiin toimivista valmentajista / PT:sta on yksityisiä elinkeinoharjoittajia, joten itselleen varsinaisen palkan maksaminen on silloin aika hiljaista, koska henkilö itse on koko firma. On vain yksi tili ja sieltä sitten ottaa rahaa omaan käyttöön minkä elääkseen tarvii ja lopuilla yrittää maksaa toiminimen menoja ja kuluja.
Jatkan vielä off topicia yhdellä viestillä, kun kerran muutkin...itse rainereiden asiakkaana olen törmännyt sellaiseen seikkaan, että rainerit tuntuisivat olevan hyvin tarkasti suuntautuneita yhteen alueeseen (tämä siis hyvin pienellä otannalla). Mikä on varmasti aivan järkevää asiakaskunnan kysynnän huomioiden. Mutta sitten jos haluaa tehdä muutakin kuin käydä salilla, niin on aika up yours esim juoksun kanssa, tai sitten jos saa apuja muuhun liikkumiseen, niin saliohjelma on just sitä laitteiden kiertämistä tai esim kaikki liikkeet jumppapallon päällä pinkseillä käsipainoilla.
En pahastu yhtään, jos joku kumoaa tämän havainnon.
Lähinnä tuossa varmaan tarkoitettiin sitä, että maksat ensin kulut jonka jälkeen vasta maksat sen ansioveron.
Kun asiakas maksaa yrittäjälle 60e/h niin siitä kun ottaa pois alv:n YEL:n ja ansioverot, niin jäljelle jää yleensä vajaa puolet summasta eli about 25-30e.
Tuosta summasta sitten vasta pitäisi maksaa kaikki juoksevat kulut eli mm. kirjanpito, mainostus, matkat, vakuutus jne. jne. ja syödäkin jotain pitäisi.
off-topic, mutta eiköhän yrittäjän kannata ottaa palkkio firmalle ja maksaa firman tileiltä nuo firman kulut - eli mainonnat ym. mitä yllä mainitsit. Ja sitten vasta maksaa palkka itselleen ja mahdolliset henkilökohtaiset verot siitä. Tai sitten laskuttaa 50e käteisellä ja lyö setelin taskuun. Varmasti monelle näin käykin vaikken asiasta mitään tiedäkään.
Tässä asiassa en ole asiantuntija, mutta käsittääkseni tämän mahdollisuus riippuu täysin yritysmallista... Oy:ssä onnistuisi, mutta väitän, että suurin osa omiin nimiin toimivista valmentajista / PT:sta on yksityisiä elinkeinoharjoittajia, joten itselleen varsinaisen palkan maksaminen on silloin aika hiljaista, koska henkilö itse on koko firma. On vain yksi tili ja sieltä sitten ottaa rahaa omaan käyttöön minkä elääkseen tarvii ja lopuilla yrittää maksaa toiminimen menoja ja kuluja.
Lähinnä tuossa varmaan tarkoitettiin sitä, että maksat ensin kulut jonka jälkeen vasta maksat sen ansioveron.
Niin toki kulut saa verovähennyksiin laittaa, mutta ei se veron maksamattomuus niistä silti samaa summaa tee kuin, että voisi jättää kulut kokonaan maksamatta.
Tässä sanot maksavasi ensin ansioverot vaikka et ole vähentänyt kuluja.
Tässä sanotaan, että vähennä ensin kulut josta vasta sitten maksat ansioveron.
Eli yritysmuodolla ei ole väliä.
Tässä yritin sanoa vain Kodari76:n asian selvemmin.
En nyt tiedä mistä verojen maksamattomuudesta tai, että kulut voisi jättää maksamatta puhut, mutta pointti oli vain tuo jo em.
Ei kai siihen yrittäjä tartte olla, että pitää hintaan kalliina/halpana. Minua kuluttajana ei vois vähempää kiinnostaa se mistä palveluntarjoaja maksaa ja mitä hänelle jää käteen. Sen mä kyllä ymmärrän, että mulla tuntipalkka taitaa olla bruttona 20€ luokkaa ja yhteen kuudenkympin salituntiin mun pitää istua toimistotulolissa lähemmäs puolenpäivää.