Haluaisitko personal trainerikseni?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ciril
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
No sä varmaan voit sitten oikaista tämän asian?
15-25e/h omista asiakkaista, siihen pyritään että tarvitsisi pelkästään tehdä omien asiakkaiden ohjauksia ja sitten free ohjaukset (eli ne jotka liittyvät kuntosalille) 11e/h, noin ne suurinpiirtein menee kaikilla isoimmilla kuntosali ketjuilla...

Ilman vaivaa? Jos sä oikeasti perehdyt jonkun treenitaustaan, tavoitteisiin, joudut siinä ehkä perehtymään esim. jonkin vähemmän tuntemasi urheilulajin ja/tai ruokavaliorajoitteen tai vanhan urheiluvamman asettamiin vaatimuksiin, kehität varta vasten niihin sovitetun ohjelman, jota säännöllisen seurannan perusteella viilaat muutamaan kertaan, vastailet kysymyksiin, jne., niin ei se ole helppoa ja nopeaa rahaa edes harrastelijalle eikä hullukaan tekisi sitä viidelläkympillä kuussa, tuskin sillä satkullakaan. Jos joku sitten elää siinä fantasiamaailmassa, että lyödään käteen paperilla kuusikko, kanaa ja rahkaa ja kerran viikossa käydään salilla vähän vilkuilemassa asiakkaan treeniä sivusta, niin ei puhuta edes hyvästä amatööri-pt-toiminnasta vaan huuhaasta, jonka hinta/laatusuhde on heikko aivan hinnasta riippumatta.

Kyllä, mutta aloittaja ei maininnut vielä tässä vaiheessa ainakaan mistään vammoista tai rajotteista, joten oletan, että niitä ei ole.. Sopivan ohjelman laatiminen tavoitteisiin pohjautuvasti jollekkin muulle, kuin itselle puhumattakaan henkilön treenihistoriaan perehtymisestä niin kyllä, pidän sitä helppona ja helvetin mielenkiintoisena puuhana tälläiselle opiskelijalle, jolla ei ole muuta elämää kuin treenit ja syöminen ja tietenkin pakkiksen selaus..

Niin ja jos siitä mulle paperirahaa vielä annetaan niin kyllä mä mielelläni muutaman päivän viikosta tähän harrastukseen muustakin, kuin omasta näkökulmasta perehdyn..

Tarviiko arvuutella jos ei ole mitään tietoa asiasta? :face:

Itse asiassa on ihan kongreettistakin tietoa. Tampereella olen kysynyt kolmelta isolta saliketjulta ja starttipalkat PT:llä on tuossa 10-12e tuntumassa, koneneimmillakin se jää sinne 15e pintaan. Hyvä näin, jos sulla on enemmän ;)

On ollut mielessä pistää pystyyn toiminimi ja 17v salireeni (josta pari vuotta oli säntillistä voimanostoa ja parit hassut kisat) ja opiskelupohjalta ja entisenä opettajana rueta osa-aikaisena ja sivutoimisena tarjoamaan juurikin jto:n esittämien suuntaviivojen mukaan reeni- ja ravintsemuspalveluita. Olen tullut samoihin johtopäätöksiin, kuin jto, että eniten voisi olla kysyntää pätevälle, mutta ei niin paljon yksilöohjausta ja patistusta sisältävälle ja halvemmalle palvelulle, jossa ehkä noin 2-3h aikana katsottaisiin ekan ohjelman (joka olisi muokattu haastattelun mukaan asiakkaan tarpeisiin sopivaksi, sähköpostilla tai puhelimella, ei tarvitsisi olla naamakkain) liikkeet ja suoritustekniikat. Sitten olisi lähinnä sähköpostitse tai keskustelupalstan tai vastaavan nettimekanismin kautta seurantaa ja kommentointia ja hinnoittelu suunnilleen jto:n mainitsemien suuntaviivojen mukaan. En näe itelleni mitään tarvetta käydä mitään maksullista pt-koulutusta. Vaikea nähdä, että saisin sieltä kurssin hintaa vastaavan määrän uutta tietoa jo nykyiseen koulutus-, työkokemus- ja itseopiskelu/harrastuspohjaani.

En ole vielä kumminkaan mitään muuveja em. ajatusten pohjalta tehnyt, koska olen suoraan sanottuna ollut pelokas ja ajatellut, että ehkä asiakkaita ei löytyisi vähääkään, että ehkä sillä ei tienaisi edes pieniä alkukuluja (lähinnä läjä käyntikortteja ja duuniluuri, tuskin muuta tarvitsisin). Ehkä olen ollut liian pessimisti, kun kumminkin jo nyt ilman mitään firmaa tai että olisin missään mitään ilmoitellut ovat muutamat kyselleet tuommoisia palveluja, jopa maksusta.

Kun asiakas maksaa yrittäjälle 60e/h niin siitä kun ottaa pois alv:n YEL:n ja ansioverot, niin jäljelle jää yleensä vajaa puolet summasta eli about 25-30e.
Tuosta summasta sitten vasta pitäisi maksaa kaikki juoksevat kulut eli mm. kirjanpito, mainostus, matkat, vakuutus jne. jne. ja syödäkin jotain pitäisi.

off-topic, mutta eiköhän yrittäjän kannata ottaa palkkio firmalle ja maksaa firman tileiltä nuo firman kulut - eli mainonnat ym. mitä yllä mainitsit. Ja sitten vasta maksaa palkka itselleen ja mahdolliset henkilökohtaiset verot siitä. Tai sitten laskuttaa 50e käteisellä ja lyö setelin taskuun. Varmasti monelle näin käykin vaikken asiasta mitään tiedäkään.

Tätä keskustelua vaivaa mielestäni ainakin pari juttu ja niiden vuoksi ei oikein edetä mihinkään. Toisaalta voiko palveluntarjoaja ja -ostaja koskaan päästä hinnasta yhteisymmärrykseen? :)

Ongelma #1: Jos pakkiksen porukan jakaa karkeasti kahtia niin toinen puolisko tietää ja toinen "tietää" miten bodausjutut menee. Tästä syystä ymmärrettävästi kumpikaan ei ole valmis maksamaan bodausvalmennuksesta ihan hirveästi koska ei koe sen tuovan niin paljon lisäarvoa.

Jos me mennään johonkin sieniforumille niin siellä jengin mielestä on ihan käsittämättömän typerää maksaa jollekin kanttarelleista kilohintaa koska "ne voi kerätä metsästä itekin". Mutta silti uskoisin, että peruspakkislaista ei kiinnosta lähteä itse rämpimään lepikkoon ja opetella parhaat sienipaikat vaan hakee ne torilta ja maksaa palveluntarjoajalle siitä. Eli kyseessä on tällainen perinteinen arvostusongelma.

Ongelma #2: Niin uskomattomalta kuin se ehkä saattaakin kuulostaa niin Suomessa on yllättävän paljon ihmisiä, joille 500-600e/kk hyvinvointiin on peanuts. Esim. joku yrittäjä 500ke+ liikevaihdolla kun laittaa pt-ohjauksen "konsultaatio" nimikkeellä kirjanpitoon niin verottajakaan ei kysele mitään. Plus sitten pääkaupunkiseudullakin on koko lailla hyväpalkkaista jengiä joille tuo ei ole paha raha ollenkaan. Ja sitten on vielä ne, joille tuo summa on iso raha mutta he ovat valmiit sijoittamaan sen hyvinvointiinsa.

Kenelle tulee yllätyksenä, että monesti nämä ihmiset eivät ole täällä pakkiksella vääntämässä asioista? :)

Ongelma #3: Ketjua lukiessa täällä ei kovinkaan moni ilmeisesti ole valmentanut ketään voimailun, ravinnon ja elämäntapojen saralla? On kokolailla eri asia lukea artikkeleita ja pyöritellä pubmediä ristiin rastiin kuin ottaa tuolta kadulta 10 leena lettutaikinaa ja saada niille kullekin haluamiansa tuloksia. En ole varmaan koskaan ollut yhtä itsevarma omista taidoistani kuin silloin kun en ollut valmentanut vielä ketään. :)

Jatkan vielä off topicia yhdellä viestillä, kun kerran muutkin...itse rainereiden asiakkaana olen törmännyt sellaiseen seikkaan, että rainerit tuntuisivat olevan hyvin tarkasti suuntautuneita yhteen alueeseen (tämä siis hyvin pienellä otannalla). Mikä on varmasti aivan järkevää asiakaskunnan kysynnän huomioiden. Mutta sitten jos haluaa tehdä muutakin kuin käydä salilla, niin on aika up yours esim juoksun kanssa, tai sitten jos saa apuja muuhun liikkumiseen, niin saliohjelma on just sitä laitteiden kiertämistä tai esim kaikki liikkeet jumppapallon päällä pinkseillä käsipainoilla.
En pahastu yhtään, jos joku kumoaa tämän havainnon.

Itse asiassa on ihan kongreettistakin tietoa. Tampereella olen kysynyt kolmelta isolta saliketjulta ja starttipalkat PT:llä on tuossa 10-12e tuntumassa, koneneimmillakin se jää sinne 15e pintaan. Hyvä näin, jos sulla on enemmän ;)
Pystyn sanomaan elixian ja sykkeen tämän hetkiset palkat, syke 18e/h oma asiakas ja elixialla startti hinta omasta asiakkaasta 15e/h. Sykkeellä tuo hinta pysyy tuossa eikä muutu, elixialla taas tunti hinnan saa aika nopeasti paremmaksi kun hetken aikaa on töitä tehnyt, (siellä on tarkka palkkamalli jonka mukaan menee)+ siihen tulee bonukset päälle. Sulla on tuossa mennyt free ja maksulliset pt asiakkaat sekaisin...Kaikilla uusilla PT:llä tuo lähtöpalkka on sama olisi sitten työkokemusta tai ei...

Ongelma #3: Ketjua lukiessa täällä ei kovinkaan moni ilmeisesti ole valmentanut ketään voimailun, ravinnon ja elämäntapojen saralla? On kokolailla eri asia lukea artikkeleita ja pyöritellä pubmediä ristiin rastiin kuin ottaa tuolta kadulta 10 leena lettutaikinaa ja saada niille kullekin haluamiansa tuloksia. En ole varmaan koskaan ollut yhtä itsevarma omista taidoistani kuin silloin kun en ollut valmentanut vielä ketään. :)

Tämä tässä tiivistääkin kaiken olennaisen. Valmennus on valmennusta, ei sitä että tietää kaiken anatomiasta ja osaa tehdä hauiskäännön oikein. Just kun luulee jotain tietävänsä, niin tuleekin fiilis ettei tiedä yhtään mitään. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
off-topic, mutta eiköhän yrittäjän kannata ottaa palkkio firmalle ja maksaa firman tileiltä nuo firman kulut - eli mainonnat ym. mitä yllä mainitsit. Ja sitten vasta maksaa palkka itselleen ja mahdolliset henkilökohtaiset verot siitä. Tai sitten laskuttaa 50e käteisellä ja lyö setelin taskuun. Varmasti monelle näin käykin vaikken asiasta mitään tiedäkään.

Tässä asiassa en ole asiantuntija, mutta käsittääkseni tämän mahdollisuus riippuu täysin yritysmallista... Oy:ssä onnistuisi, mutta väitän, että suurin osa omiin nimiin toimivista valmentajista / PT:sta on yksityisiä elinkeinoharjoittajia, joten itselleen varsinaisen palkan maksaminen on silloin aika hiljaista, koska henkilö itse on koko firma. On vain yksi tili ja sieltä sitten ottaa rahaa omaan käyttöön minkä elääkseen tarvii ja lopuilla yrittää maksaa toiminimen menoja ja kuluja.

Onko PT:llä olemassa jonkinlaista tulos-/tyytyväisyystakuuta?

- - - Updated - - -

Tässä asiassa en ole asiantuntija, mutta käsittääkseni tämän mahdollisuus riippuu täysin yritysmallista... Oy:ssä onnistuisi, mutta väitän, että suurin osa omiin nimiin toimivista valmentajista / PT:sta on yksityisiä elinkeinoharjoittajia, joten itselleen varsinaisen palkan maksaminen on silloin aika hiljaista, koska henkilö itse on koko firma. On vain yksi tili ja sieltä sitten ottaa rahaa omaan käyttöön minkä elääkseen tarvii ja lopuilla yrittää maksaa toiminimen menoja ja kuluja.

Lähinnä tuossa varmaan tarkoitettiin sitä, että maksat ensin kulut jonka jälkeen vasta maksat sen ansioveron.

Jatkan vielä off topicia yhdellä viestillä, kun kerran muutkin...itse rainereiden asiakkaana olen törmännyt sellaiseen seikkaan, että rainerit tuntuisivat olevan hyvin tarkasti suuntautuneita yhteen alueeseen (tämä siis hyvin pienellä otannalla). Mikä on varmasti aivan järkevää asiakaskunnan kysynnän huomioiden. Mutta sitten jos haluaa tehdä muutakin kuin käydä salilla, niin on aika up yours esim juoksun kanssa, tai sitten jos saa apuja muuhun liikkumiseen, niin saliohjelma on just sitä laitteiden kiertämistä tai esim kaikki liikkeet jumppapallon päällä pinkseillä käsipainoilla.
En pahastu yhtään, jos joku kumoaa tämän havainnon.

Näin se menee... kehonrakennusvalmentaja osaa valmentaa kehonrakennusta ja juoksuvalmentaja osaa valmentaa juoksua. On toki niitäkin, jotka keskittyy useampaan lajiin, mutta niitä on vielä enemmän, jotka on lähinnä tietävinään useammasta lajista. Kyllä osaaminen ja ammattitaito asiassa on sitä parempaa mitä keskitetympään osa-alueeseen perehtyy. Kun minulla oli olkapää paskana, niin en etisinyt ortopedia, vaan olkapääortopedia.

Itse henk. koht. olen tarkoituksella pyrkinytkin profiloitumaan vain ja ainoastaan aktiivisten saliharrastajien valmentajana, koska sellaisia ihmisiä osaan ja tykkään valmentaa. Tiedän kyllä paljonko pitää juosta, että rasva palaa, mutta ei se minusta juoksuvalmentajaa tee, joten maratonia varten on turha tulla ohjelmaa kysymään ja jos joku sellaista minulta kysyy (kuten on kysynytkin) niin sanon ihan suoraan, että ei riitä osaaminen.

Jos joku haluaa ohjausta tavoitteellisen juoksun tms. lajin suhteen, niin turha sitä on kuntosalien PT:ltä mennä kysymään, vaan ottaa yhteyttä esim. paikalliseen juoksuseuraan.

- - - Updated - - -

Lähinnä tuossa varmaan tarkoitettiin sitä, että maksat ensin kulut jonka jälkeen vasta maksat sen ansioveron.

Niin toki kulut saa verovähennyksiin laittaa, mutta ei se veron maksamattomuus niistä silti samaa summaa tee kuin, että voisi jättää kulut kokonaan maksamatta.

Kun asiakas maksaa yrittäjälle 60e/h niin siitä kun ottaa pois alv:n YEL:n ja ansioverot, niin jäljelle jää yleensä vajaa puolet summasta eli about 25-30e.
Tuosta summasta sitten vasta pitäisi maksaa kaikki juoksevat kulut eli mm. kirjanpito, mainostus, matkat, vakuutus jne. jne. ja syödäkin jotain pitäisi.

Tässä sanot maksavasi ensin ansioverot vaikka et ole vähentänyt kuluja.

Tässä sanotaan, että vähennä ensin kulut josta vasta sitten maksat ansioveron.

Eli yritysmuodolla ei ole väliä.

Tässä yritin sanoa vain Kodari76:n asian selvemmin.

Niin toki kulut saa verovähennyksiin laittaa, mutta ei se veron maksamattomuus niistä silti samaa summaa tee kuin, että voisi jättää kulut kokonaan maksamatta.

En nyt tiedä mistä verojen maksamattomuudesta tai, että kulut voisi jättää maksamatta puhut, mutta pointti oli vain tuo jo em.

Tässä sanot maksavasi ensin ansioverot vaikka et ole vähentänyt kuluja.
Tässä sanotaan, että vähennä ensin kulut josta vasta sitten maksat ansioveron.
Eli yritysmuodolla ei ole väliä.
Tässä yritin sanoa vain Kodari76:n asian selvemmin.

Alkuperäinen postini ei ollut kattava selonteko yritysverotuksesta, vaan pointtina koko hommassa oli, että kun täällä tulee kommenttia kuinka PT suurinpiirtein ryöstää asiakkaitaan 60e/h taksalla kuntosaliohjauksesta, että loppupeleissä vain pieni osa tuosta summasta jää PT:lle ja siitä syystä sitä ei juurikaan tuon halvemmalla kukaan tee, koska sitten käteen ei jäisi enää mitään.

En nyt tiedä mistä verojen maksamattomuudesta tai, että kulut voisi jättää maksamatta puhut, mutta pointti oli vain tuo jo em.

Tarkoitin, että jos yrityksellä on kuluja esim. 1000e, niin sen saa laittaa verovähennyksiin, jolloin saa 1000e pois ansioistaan ja tuota 1000 eurosta ei veroteta, mutta verottamattomuudesta saatava hyöty on pienempi summa kuin tuo 1000e (jos sen 1000e voisi siis olla maksamatta kuluina).

...mutta antaa tämän olla tässä ja palataan itse asiaan :)

^ no jos alkuperäiseen pointtiin pitää jotain sanoa niin tuo on ihan normaali tuntiveloitus melkein alalla kuin alalla ja pitää vielä huomioida se, että läheskään jokainen tunti ei ole laskutettava eli ei noita tietenkään voi verrata tuntipalkkoihin joka on duunarilla saman verran työ- ja sairaspäivänä.

Tän threadin keskustelua seuratessa en ihmettele yhtään, että Crossfit yms. vastaavat lajit on ottanut nyt hyvin tuulta alleen. Jos Pentti Perustallaaja saa 100 eurolla / kk, jokapäivä useita kertoja päivässä mahdollisuuden osallistua ohjattuun treeniin, jossa katotaan tekniikkaa kohilleen ja treenataan kovaa. Eipä tuolla 100 eurolla taitais saaha kun 1 kpl personal trainer tunnin + salikortin kuukaudeks.

No tuota, crossfitissäkin on sitä ohjausta monenlaista. Olen kuullut sitä harrastaneilta, että myös umpisurkeaa ja asiantuntematonta ohjausta on ja ns. tsemppaus on aina sitä, että pitäisi mennä verenmaku suussa täysillä, muu ei käy, että muunlaisella reenillä ei olisi mitään arvoa. Ei kuulosta kovin järkevältä pitemmän päälle.

Kyllähän mihin tahansa ohjattuun ryhmäjumppaan (cross fit, spinning, mikä vaan) pääsee muutamalla eurolla tunniksi.
Henkilökohtainen ohjaus on sitten jotain muuta... siitä nimitys PERSONAL training.

Missä tahansa asiassa yksilöohjaus on hintavampaa kuin ryhmäluento.

Ei kai siihen yrittäjä tartte olla, että pitää hintaan kalliina/halpana. Minua kuluttajana ei vois vähempää kiinnostaa se mistä palveluntarjoaja maksaa ja mitä hänelle jää käteen. Sen mä kyllä ymmärrän, että mulla tuntipalkka taitaa olla bruttona 20€ luokkaa ja yhteen kuudenkympin salituntiin mun pitää istua toimistotulolissa lähemmäs puolenpäivää.

Ja minä en tienaa edes tuota, joten joutuisin sykkimään duunissa melkein päivän... Siis ihan oikeasti tavallinen palkansaaja ei kykene mitään 600 euroa kuukaudessa juttuja maksamaan mistään pt palveluista. Tuohon hintaan pitäisi jo pestä hikise treenikalsarit ja antaa hieronnat sun muut jotta voisi edes jotenkin perustella. Siis vaatisin itse kyllä n. 20 tuntia töitä tuollaisen eteen. Joku perus timpuri saa tänäpäivänä olla onnellinen jos pystyy laskuttavaan alveineen yli 30 euroa vähänkään pidemmästä hommasta.

Ehkä mä vielä jonkun 40 euroa tunti veroineen voisi hyväksyä jos oikein kunnon ammattilainen on ja siellä salilla on pakko nysvätä mukana.

Itse voisin ihan harratusmielestä mielenkiinnosta nimellisellä korvauksella jotain aloittelevaa jeesta jos aikataulut sopii yhteen. Siis Jyväskylässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom