Halpisherat, ystäviä vaiko vihollisia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slikki
  • Aloitettu Aloitettu
kyosti sanoi:
Kun esim Leaderilla&U**:llä on omat halpisheransa,niin oletko ikinä tullut ajatelleeksi oman pakkotoisto protskun tuomista markkinoille?Meinaan että hinta on kuitenkin monelle se ratkaisevin tekijä ja ei Fastin tuotteet kovin edullisia ole.
Pakkotoisto ei ole tuomassa omia jauhoja markkinoille. Jos hinta on monille ratkaiseva tekijä, niin miten Fast voi olla vuosi toisensa jälkeen Suomen ylivoimaisesti suosituin sarja? Olisiko siksi, ettei sitä markkinoida maailman mullistavimmilla sanoilla ja muita totaalisesti dissaten.

Me toimimme aikaisemmin Evolutionin kanssa yhteistyössä ja vittu miten perseestä se oli kun mikään ei toiminut. Nyt toimimme reilun yrityksen kanssa, enkä ole ihmetellyt, miksi Fast myy. Se on laaja sarja ja sitä ei markkinoida kuin se olisi avaruussukkula. Ei Fast mainosta lehdissä ja kehu omia tuotteitaan ylivoimaiseksi samalla haukkuen muita heikkotasoisiksi. He valmistavat hyvää sarjaa ja toimitukset ovat kellontarkkoja.

Meidän tapauksessa emme voi vaikuttaa sen enempää Fastin hintoihin, mutta Pakkotoisto taas tarjoaa paljon lisäarvoa, sitä arvostaa moni ja tilaa meidän kaupan tuotteita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mike sanoi:
.....niin miten Fast voi olla vuosi toisensa jälkeen Suomen ylivoimaisesti suosituin sarja? Olisiko siksi, ettei sitä markkinoida maailman mullistavimmilla sanoilla ja muita totaalisesti dissaten.

Tähän on helppo vastata. Kuluttajista iso osa on tolloja, jotka maksavat vikisemättä kalliinpaa hintaa samasta tuotteesta, kun eivät viitsi/tajua etsiä kilpailukykyisempää tuotetta. Fastin osalta on ainakin turha vedota mitenkään normaalia laadukkaampaan tuotteeseen.

Kai se joskus on vaan pakko luottaa siihen pussin kylkee, sillä millä sä tutkit kaikki makroravinteet ym. jauhojen sisällöstä jos ei oo siihen tarvittavia laitteita.

Ps. en käytä fast tuotteita, olen käyttänyt, nyt käytössä leader sportin hera ja malto. Maku on tärkeä!

Maso sanoi:
Tähän on helppo vastata. Kuluttajista iso osa on tolloja,
Ja sulla on jotenkin varaa haukkua ihmiset tolloiksi? Onko sulla joku ristiretki menossa?

Pieni offtopic kysymys sinulle. Miten itse ajattelet Pakkotoistosta? Ajatteletko sen antavan käyttäjille paljon ilmaista tietoa, paljon oheisjuttuja ja tapahtumia? Katsotko sen vaikuttavan yhtään ihmisten ostopäätökseen oli sitten ravinteemme mitä merkkiä tahansa? Pakkotoiston liikevaihto kasvoi noin 150% edellisestä tilikaudesta kun vaihdoimme Fast tuotemerkkiin Evolutionin sijasta. Silti tässä painetaan nöyrästi duunia ja olen vain lisännyt kaikenmoisen sisällöntuoton määrää käyttäjille. Lisään jatkossakin ja uskon, että meidän kaupan tarjonta riittää kovin monelle juuri sen takia, että kaikki eivät suoraan tuijota hintaa. Me emme pysty kilpailemaan yritysten kanssa jotka itse valmistavat ravinteensa, joten me tarjoamme välikäden kautta ravinteet.

Mun mielestä on aika turhaa vääntää tälläisistä asioista. Jos poka haluaa sitä halvinta heraa, se sen hakee sanottiin foorumilla mitä tahansa. Niin sanotusti koirat haukkuu mutta karavaani kulkee. FAST on kuten Mike totesi, kattava sarjoiltaan ja kauppiaan osalla se toimitusten laatu on monasti ratkaisevaa. Pakkis foorumina tarjoaa niin paljon tarpeellista tietoa ja vinkkejä, että se IMHO kattaa helposti foorumin pienen suuntautuneisuuden aiheuttamat seikat. Jos pää-asiaksi alkaa nouisemaan foorumilla vääntäminen heroista jne. niin pitäisi katsoa peiliin ja miettiä miksi siellä salilla käy.

Ne joilla ei sitä rahaa juuri ole ostavat tasan tarkkaan kilohinnan mukaan ,siinä ei mitkään lisäarvot auta, ei vaikka kuin yrittäisi.
Ja turha siitä on syyttää ihmisiä syyttää, taikka tehdä laskelmia kuinka vähän se vuositasolla tekee. Halvempi on halvempi ja se houkuttaa kun rahaa on kuitenkin rajallinen määrä.

Itse ensimmäinen ostamani lisäravinne oli fastin kreatiini, ja syy tähän valintaan oli se että jossain hehkutettiin kovasti fastin olevan puhtaasti suomalainen, ja kun hinnoittelukin oli keskitasoa tai sinnepäin niin se oli siinä.

Tässä yksi haukkuu tolloksi kaikki ja kun vastaan, niin onko se jotenkin syyttämistä?

Olin itse nuorena ihan broke, ostin silti aina vaatteissa laatua enkä viimeisillä rahoilla baariin mennessä kelannut missä saa halvimman bissen. Siinä vaiheessa olisi ollut silkkaa hurskastelua selittää, että tuo toinen hera on 3€ halvempi kilolta.

Mike sanoi:
Tässä yksi haukkuu tolloksi kaikki ja kun vastaan, niin onko se jotenkin syyttämistä?

Ei toki, viittasin lähinnä siihen asenteeseen että ostetaan "halvinta mahdollista" ettei kukaan sitä lähde arvostelemaan.
Monelle opetetaan rahan arvo ja kuinka sitä "pitää käyttää" jo muksuna. Vaikea siinä on saada myytyä identtistä tuotetta pikkaisen kalliimmalla jos tarjotut lisäpalvelut ovat ilmaisia.
Kyllähän sun vertauksissa on vinha perä, se on selvä.

Älä ota Mike niin hirveän negatiivisesti/henkilökohtaisesti viestejä ;)

Luulen Fastin olevan suosituin vain siitä syystä, että tuli markkinoille oikeaan aikaan, markkinoi tuotteensa oikein, on osannut muuttua ajan hengessä, ja siksi että sitä on nykyään niin helppo ostaa joka putkasta. Lisäksi se jättää hyvän katteen joka taas tarkoittaa sitä, että kauppias sietä tarjoaa ja laittaa parhaiten esille oven viereen.

Halpishera=ystävä
Mie kun oon vähän huono syömään heti aamusta niin otan puuron/ruisleivän lisäksi heradrinkin niin saan proteiiniä mitä en saa tarpeeksi aamupalasta muuten.

Mike sanoi:
miten Fast voi olla vuosi toisensa jälkeen Suomen ylivoimaisesti suosituin sarja?

Yksi syy voisi olla että Fastia löytyy suurinpiirtein jokaisen marketin hyllyltä, siinä missä halppisherat ovat pikkufirmojen tuotteita. Sen jälkeen kun Tauno Tavis näkee artikkelin missä suositellaan palautusjuoman käyttöä, mistä Tauno ostaa proteiininsa, lähimarketistako vai netistä tilaamalla? Aivan lähimarketista ja minkä valmistajan tuotteita sieltä löytyy?.....

Itse ostaisin erään toisen valmistajan tuotetta,
joka maistuu IMO paremmalta ja sekoittuu kepeesti paremmin kuin Fastin sementit...mutta toistaiseksi
en ole nähnyt kuin Fastilla sellasta kerrassaan vähälaktoosista Heraa, ja kun on näin laktoosivammainen kuin meikäläinen, niin silläkin on vissi ero että onko tuotteessa laktoosia 0.3g/100 vai 0.9g/100.

Semmonenkin vielä hämää, että jenkkilän elintarvikelakien mukaan:
jos tuotteessa on alle 1% jotain ainesta, niin sen tuotteen katsotaan olevan jotainainesta-free.
Eli meikäläinen Hyla-maito (laktoosia alle 1% kokonaisvahvuudesta) ois jenkkilässä lactose-free.

Mistä laktoosiherkän ihmisen massu on vahvasti eri mieltä...

SerialLoser sanoi:
Itse ostaisin erään toisen valmistajan tuotetta,
joka maistuu IMO paremmalta ja sekoittuu kepeesti paremmin kuin Fastin sementit...mutta toistaiseksi
en ole nähnyt kuin Fastilla sellasta kerrassaan vähälaktoosista Heraa, ja kun on näin laktoosivammainen kuin meikäläinen, niin silläkin on vissi ero että onko tuotteessa laktoosia 0.3g/100 vai 0.9g/100.
Pitää paikkansa että Hera80 taitanee olla laktoosittomin konsentraatti kotimaisilla markkinoilla.

Lienee turhaa puhua yhdenkään konsentraatin laktoosittomuudesta tai laktoosisuudesta, koska yksikään konsentraatti ei sovi laktoosi-intoleranssista kärsiville. Ellei se sitten ole todella lievänä esiintyvä imeytymishäiriö.

Mitä hintaan tulee, niin siitä on minusta aivan turha natista. Jostakin näkökulmasta katsottuna kalliimpi on aina parempaa kuin halpa, kuten esimerkiksi nyt se laktoosin määrä.

SerialLoser sanoi:
Semmonenkin vielä hämää, että jenkkilän elintarvikelakien mukaan:
jos tuotteessa on alle 1% jotain ainesta, niin sen tuotteen katsotaan olevan jotainainesta-free....

Kyllähän täälläkin on sama meininki, rasvaton ehrmann ei olekkaan täysin rasvaton tai rasvaton jugurtti sisältääkin 0,2% rasvaa.

Mike sanoi:
Ja sulla on jotenkin varaa haukkua ihmiset tolloiksi? Onko sulla joku ristiretki menossa?

Kenellä tahansa on varaa kritisoida suomalaisia kuluttajia. En tarkoittanut mitenkään erityisesti pakkotoiston asiakkaita. Jos pussissa A on samaa tavaraa kuin pussissa B, kokoluokka on samaa, mutta pussi B maksaa 30% enemmän, niin kai hyvällä omalla tunnolla voi kutsua tolloksi, joka tuon B pussin ostaa. Fastin menestys perustuu ainoastaan niiden agressiiviseen mainontaan, joka tietysti puree kuluttajaan, kuin mikä muu tahansa mainonta. Kyllä minä sen ymmärrän, että laadusta voi maksaa ylihintaa ja paljonkin, mutta tässä keskustelussa ei ole siitä kysymys.

Mike sanoi:
Pieni offtopic kysymys sinulle. Miten itse ajattelet Pakkotoistosta? Ajatteletko sen antavan käyttäjille paljon ilmaista tietoa, paljon oheisjuttuja ja tapahtumia?

En tiedä mikä tämän kysymyksen takana on kun en ole pakkotoistoa kritisoinut mitenkään. Hienoa on pakkiksen idea foorumina ja muu oheistoiminta. Mutta jos palvelu on kerran ilmaista, turha odottaa, että voidaan ottaa raha kuluttajalta jossain muussa muodossa. Tällaiseen ei valistunut kuluttaja tänä päivänä lankea.

jpm sanoi:
Mitä hintaan tulee, niin siitä on minusta aivan turha natista. Jostakin näkökulmasta katsottuna kalliimpi on aina parempaa kuin halpa, kuten esimerkiksi nyt se laktoosin määrä.
Ei se ole ihan noin yksinkertaista, hintaan kun vaikuttaa niin moni muukin asia kuin pelkästään tuotteen laatu.

Mike sanoi:
Meidän tapauksessa emme voi vaikuttaa sen enempää Fastin hintoihin, mutta Pakkotoisto taas tarjoaa paljon lisäarvoa, sitä arvostaa moni ja tilaa meidän kaupan tuotteita.
Ymmärrän kyllä tuon palstan tukemisen, esim vip-jäsynyyden muodossa, mutta että vielä pitäisi lisäravinteista maksaa extraa tukeakseen palstaa, niin se ainakin menee minulta hieman yli. :rolleyes:

Täytyy myös muistaa, että köyhän taskut ovat aina syvemmällä

Tarkoitin kyllä, että josko jotkut ihmiset pitäisivät arvokkaana sitä mitä pakkotoisto tekee ja myös siksi ostaisivat meidän kaupasta tuotteet(vain marginaalisesti kalliimpia). Eli en leimaisi kaikkia tolloksi suoralta kädeltä.

Rahkanaama, jos itseäsi köyhäksi viittaat, niin onko Pakkotoisto sitten jotenkin pois lompakostasi? Ainakin kommenttisi muualla ovat kohtuullisen pakkotoisto vastaisia.

Mitä agressiiviseen mainontaan tulee, niin JR mainostaa MTV kolmosella prime aikaan, myös radiossa ja lehdissä kattava mainonta. Toinen kilpailija mainostaa 75 tuhannen euron katumainoksilla + lehdissä.

Pakkotoisto ei mainosta missään, josko tämä forumi on itsessään iso mainos ja moni kokee sen antaman hyödyn arvokkaaksi ja päättää suunnata ostoksensa myös samaan kauppaan.

Sen haluan sanoa, että itse panostan aina vain enemmän omaa aikaani sisällöntuottoon. En nosta palkkana Mike´s median tuottoa, vaan investoin kaikki mainosmaksut ja vippimaksut takaisin forumiin kuvien ja muiden muodossa(kameralaitteet, matkat jne). 25 000€ oli liikevaihto viime vuonna toiminimelläni ja melkein kaiken lykkäsin takaisin mutkan kautta tänne. Joku muu voisi rahastaa kylmästi vain kaiken pois, pistää pop up mainoksia, härskisti tykittää suoramarkkinointia ja vastaavaa. Mä pidän tärkeänä että asiakkaat saavat sitä oheispalvelua. Tätä arvostavat monet ihmiset ja siitä olen iloinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom