Tyhymä kysymys
Moi! Täällä Noviisi kyselee asiasta, josta ei oikein tiedä mitään. En ole koskaan ostanut mitään proteiinijuomajauheita tms enkä tiedä tarvitsenko niitä nytkään. Olen aloittanut kohtuullisen kuntoilun ja laihdutuksen ja mietin olisiko moinen proteiinidrinkki hedelmän kanssa hyvä aamupäivän ja iltapäivän välipala töissä ja mikä erottaa nämä jauheet noista Nutrileteistä yms. En pyri kasvattamaan lihasmassaa, käyn salilla vain pari kertaa viikossa ja kerran jumpassa, vahdin syömisiäni (painonvartijoiden systeemin mukaan) tarkoituksenani laihtua, kohottaa kuntoa, kiinteytyä. En toki panisi pahaksi jos lihaksetkin tulisivat jostain kohdin vähän näkyviin, sitten kun saan rasvaa päältä pois.
Mitä halpisjauheet maksavat verrattuna kalliimpiin ja kuinka monta kerta-annosta esim tuollaisesta n 51 € maksavasta pussista tulee, jota joku mainosti. Olen nuuka minäkin, mutta jos tällaista proteiinilisää käyttäisin pitäisi sen kuitenkin olla vähälaktoosista tai laktoositonta.
Tuli mieleen kysyä, kun luin Novan Ile Jokisen kuntokoulusta radionovan sivuilta ja kunto-ohjelmasta, jonka heille oli laatinut joku expertti. Laihduttavaan vähähiilihydraattiseen ruokavalioon oli kaikille kolmelle osallistujalle ympätty välipaloiksi kaksi proteiini(hera)drinksua hedelmän kanssa per päivä. Muuten suht samanlaisia sohvaperunoita kuin minä, mutta heidän kunto-ohjelmansa on paljon rankempi kuin minun. Siis tarvitseeko tavallinen tallaaja näitä proteiinijuomia?? Kiitos!