Halpa kala, liha ja kana (köyhille)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 128474
  • Aloitettu Aloitettu

Deleted member 128474

Tänne voi laittaa tärppejä tarjouksista tai muuten vain halvoista eläinproteiinilähteistä meille köyhille bodareilla oli sitten tuoretta, pakastettua tai purkitettua. Ei maitotuotteita eikä pulvereita.

Toivoisin ettei otettaisi kantaa eettisyydestä tai kotimaisuudesta, niille voi halutessaan perustaa oman ketjun. Korkeintaan makuun voi ottaa kantaa.

Tukun "saastekana" on suht edullista, mut paskan makuista. Mistä jengi ostaa fisunsa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lidlin paistileikkeet on ihan huippuja ja hinta kans 7e/kg. Mun mielestä huomattavasti paremman makuisia kuin rintafileet, sisäfileet, fileesuikaleet yms.

paistileike.jpg

Ei nyt ihan sellainen vastaus kuin kysyjä esitti, MUTTA se konsti millä me, kaksi pienituloista lähihoitajaa säästämme ruokakustannuksissa, on PUNAISET LAPUT JA PAKASTIN.

Lidl, Minimani, Prisma ja joskus S-market. Parhaimmillaan ostettu 30 pakettia jauhelihaa lapulla ja suoraan pakkaseen. Hyvin säilyy kuukausia. Samoin klo20 tarjoukset eli -60% kannattaa hyödyntää.

Kana menee pakkasessa aika nopeasti puiseksi tai muuten omituiseksi, mutta jauheliha ja liha säilyy hyvin.

Joskus olin aamutuimaan tsadissa venekeikalla ja sinne tuli sellainen pieni kalastusalus ja katsoin että ihan isoja kaloja oli rytoksi lootissa ja mietin että myisköhän he suoraan siitä niitä.
Enpä viittinyt kysyä kun olisi mennyt pahaksi kun ei olisi saanut kylmään.

Talvet menee pilkillä ja kesät ongella.

No mutta tosissaan, niin itsekin suosin ihan - 30tuotteita ja pakastinta. Ei taida olla oikein muita vaihtoehtoja. Itse toivoisin, että kasvisten hinta laskisi, niihinkin rahaa uppoaa melko lailla.

Viimeksi muokattu:
Lidlissä on välillä hyvä tarjous naudan jauhelihalle, 5,99/kg. Ostanut muutaman kerran, jokaisessa paketissa mukana pari yllätystä. En onneks ehtinyt halkaista legoja niihin luunpaloihin.

Talvet menee pilkillä ja kesät ongella.

No mutta tosissaan, niin itsekin suosin ihan - 30tuotteita ja pakastinta. Ei taida olla oikein muita vaihtoehtoja. Itse toivoisin, että kasvisten hinta laskisi, niihinkin rahaa uppoaa melko lailla.
Satokauden mukaan kun menee niin saa kasviksiakin halvalla.

Joskus olin aamutuimaan tsadissa venekeikalla ja sinne tuli sellainen pieni kalastusalus ja katsoin että ihan isoja kaloja oli rytoksi lootissa ja mietin että myisköhän he suoraan siitä niitä.
Enpä viittinyt kysyä kun olisi mennyt pahaksi kun ei olisi saanut kylmään.

Kalastajat on sen luokan koijareita että puhdas käteinen kelpaa aivan varmasti...

Lidlin paistileikkeet on ihan huippuja ja hinta kans 7e/kg. Mun mielestä huomattavasti paremman makuisia kuin rintafileet, sisäfileet, fileesuikaleet yms.
Mä olen aina miettinyt, että mussa on oltava jotain vikaa, kun tykkään kyllä kanasta, mutta en voi sietää tuota paskaa missään muodossa. Pienenä itse asiassa luulin, että kana on pahaa, mutta sehän johtui siitä, että mulle syötettiin vain koipia. Vasta kotoa muutettuani aloin syödä kanaa kun kävin itse kaupassa ja tajusin, että näitähän on muitakin kuin koipia.

Ei nyt ihan sellainen vastaus kuin kysyjä esitti, MUTTA se konsti millä me, kaksi pienituloista lähihoitajaa säästämme ruokakustannuksissa, on PUNAISET LAPUT JA PAKASTIN.

Lidl, Minimani, Prisma ja joskus S-market. Parhaimmillaan ostettu 30 pakettia jauhelihaa lapulla ja suoraan pakkaseen. Hyvin säilyy kuukausia. Samoin klo20 tarjoukset eli -60% kannattaa hyödyntää.

Kana menee pakkasessa aika nopeasti puiseksi tai muuten omituiseksi, mutta jauheliha ja liha säilyy hyvin.
Itse syön pelkästään -60% lihaa eikä mitään oireita. Suosittelen tätä meille kaikille köyhille. On halpaa ja kaiken lisäksi eettistä. Otetaanpa nopea laskutoimitus: syön 600g lihaa päivässä, joten vuodessa lihaa menee pelkästään minulla 365pv x 0,6kg/pv = 219 kg. Oletetaan lihan hinnaksi keskimäärin 10 EUR/kg, joten rahaa menisi vuodessa 219kg x 10EUR/kg = 2190 EUR. Nyt kun ostan kaikki lihani -60 % niin todellinen vuosikustannus on 219kg x 4EUR/kg = 876 EUR. Vuosisäästö on 2190 EUR - 876 EUR = 1314 EUR. 109 EUR/kk.

Ainut huono puoli on tuossa se että joutuu kyttäämään niitä alennuksia ja se että pakkaseen ei ikinä mahdu muuta kuin niitä lihoja :D mutta ei tuon selvempää ja helpompaa rahansäästöä ole. Tämä mahdollistaa myös hieman laadukkaampien lihojen syömisen. Itse pidän tuota 10EUR/kg rajaa ns kipurajana, sitä kalliimpaa ei tule tällä kulutuksella ostettua.

Ale tarralla varustettuja tuotteita kannattaa bongailla muistakin tuotteista, maitorahka säilyy todella pitkään syöntikelpoisena avaamattomana.

Parasta ennen päivän ylittäneen maidonkin voi pakastaa ja sulattaa ja käyttää vaikka ruoanlaitossa.

Kanankoivet taitavat olla joka kaupassa halvinta liharuokaa. Jos siis ostaa niitä isoja koipia kilon pakkauksissa. Aika perkaaminen niissä on ja paljon luuta.

Kanankoivet taitavat olla joka kaupassa halvinta liharuokaa. Jos siis ostaa niitä isoja koipia kilon pakkauksissa. Aika perkaaminen niissä on ja paljon luuta.
Noita koipia voisi ostaa useamminkin, mutta siinä on aina vaan oma homma laskea noiden painoja ja kaloreita :LOL:

Kun lasket sen mitä loppujen lopuksi jää itse lihaa niin ei se niin halpaa ole.
Pakettihinta tai aina kilohintakaan ei kerro mikä itse tuotteen todellinen hinta on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom