Halpa bodysafka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bug
  • Aloitettu Aloitettu
Moni varmaan tuntee Subwayn patongit. Mun juttu on 30 cm täysjyväpatonki, täytteenä grillattu kananrinta + muut rehut, juusto ja rypsiöljy. Hinta 6,90 €. Maku loistava. Rasvaa ilman öljyä ja juustoa < 7 g. Niin ja asiaan... Ihastuttuani Subin patonkeihin oon itekin ruvennu väsäämään patonkeja. Tässä rintafile's special:

- monivilja-/täysjyväpatonki (esikypsennetty tai ihan basic valmis)
- Kariniemen hunajamarinoidut filesuikaleet
- kurkkua
- Kevyt aamupalajuusto
- Kultakalkkunaa

Patonki on siitä hyvä, että sen täyttämisessä vain mielikuvitus on rajana, vähän niin kuin mun ja Tomin viikonlopun vietossa. Tomi, muistathan sen pakastetun kanadanhanhen ylvään Subwayn patongin pituisen kaulan *hykertelee*. Jotkut saattaa tykätä myös esim. fetasta, oreganosta ja erilaisista majoneeseista - siis siellä patongin välissä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Veteleekö kukaan mitään esim naudan ulkofile pihvejä tai paistijauhenlihaa (vähärasvaista)... 7% vissiin rasvaa ja 12 proteiinia tossa jauhelihassa..mitä mä syön..

Mitä mieltä muuten ootte verilätyistä? Eilen huomasin että aika mukavasti proteiinia. Muistaakseni jotain 16g/100g ja koko paketti on 400g. Puoli pakettiahan menee ihan huomaamatta, niin siinä on jo yli 30g proteiinia. En sit tiiä onko tuo etes iso määrä mutta onpahan kuitenkin... Yhessä paketissa ois suunnilleen 64g protskua.

Originally posted by Prof
Veteleekö kukaan mitään esim naudan ulkofile pihvejä tai paistijauhenlihaa (vähärasvaista)... 7% vissiin rasvaa ja 12 proteiinia tossa jauhelihassa..mitä mä syön..

Kylläpähän tossa jauhelihassa on enemmän proteiinia. Naiudanpaistijauhelihassa on 18.8 grammaa protskua sadassa grammassa.

Itse teen pari kertaa viikossa neljä isoa jauhelihapihviä ja kyytipojaksi lohkoperunaa. Kevyttä ja hyvää.

Originally posted by andor
Mitä mieltä muuten ootte verilätyistä? Eilen huomasin että aika mukavasti proteiinia. Muistaakseni jotain 16g/100g ja koko paketti on 400g. Puoli pakettiahan menee ihan huomaamatta, niin siinä on jo yli 30g proteiinia. En sit tiiä onko tuo etes iso määrä mutta onpahan kuitenkin... Yhessä paketissa ois suunnilleen 64g protskua.

Korjaanpa vähän. Eli protskua onkin "vain" 12,6g/100g, joka tekee pakettia kohti 50,4g.

Originally posted by -Stone Cold-
Munien syönti raakana? Ihan okei maultaan, lähes neutraali, mut eiks siinä mee valkuaista aika paljon hukkaan? Se keltuainen sitoo sitä limaa ympärilleen jonkin verran, eli sitä hukkuu väkisinkin kun monta munaa imee kitusiin päivässä. Ja sitten on muuten kaikki paikat väkisinkin siinä keltuais-liisterissä -> hellasäröä.

Ajattelin nyt vaan, että melko kätsyä erottaa kelt/valk toisistaan keitettynä, ite vetelen sellasta 6-8 kpl valkuaista päivässä. Entäs te? Kai tossa olis varaa lisätä vaikka kuinka...vai häh?

Ensinnäki kananmunia ei kannata raakana pistellä poskeensa, koska se häiritsee muistaakseni b-12 vit. imeytymistä (tämä oli Tomilta kuultua)

Toiseksi, jos niitä ei meinaa syödä sitä koko tusinaa päivässä niin ei niitä keltuaisia kannata pois heittää, vaikka niissä sitä kolesterolia onkin. Juttu on nimittäin vähän sama kananmunan kolestorolin kuin mm. oliiviöljyn ja pan suolan kanssa. Jos kolesterolia tulee syötyä tarpeeks keho ei pihtää sitä niin paljon ja verem kolesterolitasot voivat lähteä alaspäin.

Keltuaisessa on kuitenkin suhteessa enemmän protskua kuin valkuaisessa, ja jos heität niitä pois 5kpl/pvä niin se on kyllä suuremman luokan haaskausta.

:curs: Perkele!:curs:

En löydä mistään postausta,jossa neuvottiin munakkaan tekeminen uunissa. Kokeilin tänään 4 munaa, 1 1/2 purkkia raejuustoa ja purkki chili-tonnikalaa+mustapippuria ja ina suolaa. Vuoka voidellaan oliiviöljyllä. voi ristus,että on muuten hyvää. Menee kylmänä ja lämpimänä. Kiitos vinkin antajalle! Aamusyöminen ollut ongelma tuota vetää vaikka vuoallisen kerralla. Olet lähempänä taivaspaikkaasi!

eilen just söin ja mietin samaa..

Originally posted by andor

(sori vanha thread..)
olihan niissä lätyissä kyllä muistaakseni yli 4 g suolaakin.. täytyyhän joka jutussa jokin miinuspuoli olla.. täytyykin mennä huomenna kauppaan katselemaan, josko löytyisi vähäsuolaisia verilettuja..

Ehrmanin rahka

Tuo Ehrmanin valmistama rahka ei olekkaan varsinaisesti Maitorahkaa vaan rahkavalmiste eli aivan samasta tuotteesta ei ole kysymyskään josta johtuu siis sen erilainen koostumus.

Itse pidän Ehrmanista huomattavasti enemmän kuin valion tai pirkan rahkoista jo sen jogurttimaisen koostumuksen takia.

Ensinnäki kananmunia ei kannata raakana pistellä poskeensa, koska se häiritsee muistaakseni b-12 vit. imeytymistä (tämä oli Tomilta kuultua)

"Biotiini on vitamiini jota ihmisen on saatava ravinnosta. Sitä on monissa ruoissa ja myös suolistobakteerit syntetisoivat sitä. Biotiinin puute on harvinaista, mutta sen voi joskus aiheutta ruokavalio joka sisältää paljon raakoja munia. Munan valkuainen sisältää suuria määriä avidiini -proteiinia, joka sitoutuu biotiiniin tiukasti ja estää sen imeytymisen suolistossa."

David L. Nelson, Michael M. Cox: Lehninger principles of biochemistry

Mikähän sitten on turvallinen määrä valkuaisia päivässä, olisi kiva tietää. Ne on nimittäin törkeän hyviä makeutusjauheen ja kaakaojauheen kanssa vaahdoksi vatkattuna.

Mikähän sitten on turvallinen määrä valkuaisia päivässä, olisi kiva tietää.
Siis kananmunan valkuaisia? Tietääkseni niissä ei ole mitään rajoitusta, kun ne sisältävät ainoastaan proteiinia.

Fileesuikaleita mandariinimarinadissa

Kartanon broilerin ja kalkkunan Fileesuikaleita mandariinimarinadissa 450g paketeissa omasta mielestäni hyvää parirasiaa kypsentää pannulla, ja eikun syömään joskus vedän koko päivän kyseisellä ruualla aamiaikseksi, päivälliseksi, illalliseksi, ja kyytipoijaksi rasvatonta maitoa, ja mitään muuta ei tarvitsekkaan. Ja jos lihasmassaa haluaa hankkia niin voisi olla kokeilemisen arvoinen Ison-Arskan menetelmä hankkia lihasmassaa kaksi kokonaista kanaa, ja olutta päälle.

Erittäin helppo ja hyvänmakuinen bodysapuska on paistaa perusjauhelihaa puolisen kiloa ja pistää höysteeksi vaikka Dolmio-pastakastike ja vähän chiliä. Tuosta saa pari hyvää satsia ja rasvan tarpeeseen voi käyttää vaikka sikanautaa.

Oikein ihmetyttää miksi en aikasemmin tällaista mutustellut, päähän tuntuu olevan sisäänrakennettuna että lihaa ei voi pelkiltään syödä, pitää olla pastaa tai perunaa höysteenä.

Ettekste syö mitään hedelmiä tai kasviksia? Kuulostaa aika extremeltä syödä pelkkää lihaa... Mutta mitäpäs se mulle kuuluu. Ihmettelin vaa :)

Ettekste syö mitään hedelmiä tai kasviksia? Kuulostaa aika extremeltä syödä pelkkää lihaa... Mutta mitäpäs se mulle kuuluu. Ihmettelin vaa :)
Kyllähän sitäkin tulee syötyä. Sen verran laiska vaan olen, että tulee lähinnä noita pakaste vihakneksia syötyä ja wokkia.

Siis kananmunan valkuaisia? Tietääkseni niissä ei ole mitään rajoitusta, kun ne sisältävät ainoastaan proteiinia.
Vaivauduit ilmeisesti lukemaan vain tuon yhden lauseen?

Itellä ei ole aiheesta mitään tietoa, mutta Naaras voisi ainakin yrittää syödä päivän vitamiinit mahdollisimman eri aikaan kuin valkuaisvaahdot. Näin ainakin vähentäisit mahdollisia negatiivisia vaikutuksia vitamiinien imeytymiseen. Eikös valkuaisvaahtoa kypsentämällä synny marenkia, syö vaikka sitä:D.

Vähän offtopikiksi menee, mutta kyllä noissakin joku raja on hyvä olla. Valkuaisissa on natriumia (= suolaa) jonkin verran eli ei niidenkään nauttimisessa kannata äärimmäisyyksiin mennä tekemällä mitään hc-bodymunkin 40 munanvalkuaisen proteiinijuomia. Näitäkin on nimittäin joskus nähty :D

offtopic raporttia: Viime viikonloppuna hain matkaevästä kaupasta ja tottakai ehrmania etsin, koskan olin ostanut sitä samasta kaupasta ennenkin. Se olikin sitten hävinnyt ja tilalle tullut Juustoportin rahkaa, joten otin sitten sitä.

Ei mitään erikoista, sama maku kuin esim. millbonassa, prot pitoisuus siinä 12% ja hintakin vain 69 centtiä.
Muita ko. tuotteen kokeilleita?

Suositut

Back
Ylös Bottom