Sumulle...
No faktatieto on se että MINÄ olen törmännyt useammin mediassa ulkomaalaisten tekemiin joukkoraiskauksiin kuin suomalaisten tekemiin!
Arvaan jo seuraavan postauksesi: "...mutta ulkomaalaisten tekemiä rikoksia uutisoidaan herkemmin..."
Joo, ulkomaalaisten tekemiä näpistyksiä, varkauksia, yms. "tusinarikoksia" ehkä tosiaankin uutisoidaan herkemmin koska ne poikkeavat siinä että tekijä oli ulkomaalainen.
Mutta saat kyllä paiskia kovasti töitä jos meinaat saada minut uskomaan että joukkoraiskaukset eivät normaalisti ylitä uutiskynnystä, oli sitten tekijä kuka hyvänsä!
Miksi muuten luulit että pyysin lopussa jotakuta esittämään tilastoja kyseisestä aiheesta?
a) Siksi että halusin vaikuttaa tyhmältä? ...eeei...
b) Siksi että halusin tietää pitikö käsitykseni paikkansa? ...jooo...
Eli esitin oman näkemykseni asiasta, ja kovien faktojen puuttuessa kysäisin josko jollain olisi niitä esittää. Tarviiko vielä selventää?
...ja sitten muuta asiaa:
Aiemmin puhuttiin siitä että ulkomaalaisten, tuntemattomien tekemiä raiskauksia ilmoitetaan poliisille herkemmin kun tutun suomalaisen tekemiä. Ja Kilkkinen ehdotti just että rikokset on jaettava väestöryhmittäin ja rikoksittain jotta voidaan saada luotettavia tilastoja!
Tähän kohtaan lisäisin vielä sen että jos halutaan oikein luotettavia tilastoja tulisi myös raiskaukset jakaa perheen sisäisiin-, tuttujen tekemiin- ja tuntemattomien/baarissa äsken tavattujen miesten tekemiin raiskauksiin.
Jos vanhoissa tilastoissa oli se ongelma että varsinkin perheen sisäiset ja tuttujen tekemät raiskaukset jäävät monasti ilmoittamatta, niin tällä tilastojaotuksella päästään siitä!
Ja tarkastellaan sitten sitä ennestään tuntemattoman miehen tekemää raiskausta:
-uhri ilmoittaa sen poliisille melko lailla tasapuolisesti oli sitten tekijä suomalainen tai ei
-"sovittelua" tai anteeksiantoa jälkeenpäin ei todennäköisesti tapahdu ja uhri ei todennäköisesti peru syytteitä, eli raiskaus on todella tapahtunut myös juridisesti. (tietty prosenttihan kuitenkin jättää ilmoittamatta häpeän ja pelon takia, sehän tiedetään)
-asiaa uutisoidaan melko tasavertaisesti (esim. "tuntematon mies hyökkäsi naisen kimppuun nönnönnöökadulla klo 23 keskiviikkoiltana. Miehen tuntomerkit: ..." vasta tässä kohtaa kerrotaan oliko tekijä suomalainen vai ei)
Eli tämäntyylinen tilasto kun saataisiin niin voisimme melko luottavaisin mielin tehdä prosenttilaskuja ja saada asia pois päiväjärjestyksestä!
Minun oma, henk. koht., itse muodostamani, ei faktoihin perustuva, jonkun mielestä rasistinen, omaan kokemukseeni perustamani mielipiteeni on se että ulkomaalaiset tekevät ainakin suhteessa enemmän tuntemattoman henkilön raiskauksia kuin suomalaiset. Näin kunnes toisin todistetaan!