Halme - Persona non grata

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gunner
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by metal
Tästä verojen maksusta...
Niin kauan kun tämä suomen maa on täynnä erinlaisia valtion virkamiehiä niin verojen maksamatta jättäminen on synneistä pienin! Kun puolet virkamiehistä on pistetty aidosti tuottamaan verorahaa eikä kuluttamaan niitä niin voin harkita uudelleen kantaani.:rolleyes:

Niinpä niin, tarhat, koulut, sairaalat, tiestöt, sillat, kunnalistekniikka, armeija ja monet monet muut palvelut ja rakenteet ovat ilmaisia ja tyhjästä syntyneet eikä niiden ylläpito hyödytä ketään...

Jokainen joka jättää veronsa maksamatta varastaa itseasiassa kaikilta muilta...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Samppo
Hmm... vaikka miten lueskelin niitä mainitsemiasi "aiempia postauksia" en kyllä pystynyt kohtuudella löytämään viittauksia siihen että pelkästään ulkomaalaisten tekemät rikokset sietäisivät kovempia rangaistuksia. Mä sain ainakin sellaisen kuvan että pääasia oli iljettävien ja raakojen, jonkun loppuelämän mahdollisesti pilaavien, rikosten heiveröiset rangaistukset. Tietty jonkun piti taas takertua siihen että esimerkissä puhuttiin ulkomaalaisista, sillä "aina niitä poloisia ulkomaalaisia vaan haukutaan"!

Aiemmissa postauksissa mainittiin esimerkeissä ainoastaan värillisiä tai ulkomaalaisia, kun olisi voitu käyttää yleisesti sanaa mies. Rikoksentekijä, samoin kuin uhri, on ihminen väristä riippumatta.

Voisiko joku tilastotaikuri laskea miten paljon JOUKKO-raiskauksia on suomessa tehty? Ulkomaalaiset vastaan suomalaiset tässä valossa. Minusta ainakin tuntuu että useammin sitä törmää tekstiin "...ulkomaalaiset miehet raiskasivat..." kuin "...suomalaiset miehet raiskasivat...". Olisko perää?

Jälleen kerran olettama jos et tuota faktatiedon pohjalta todennut. Musta tuntuu/luulisin/ehkä/jos/vissiin on ihan haistapaska-kommentteja ja ne eivät joda mihinkään.

Jos lehmässä olisi pyörät, se olisi maitoauto.

Alatalon Miksu tais mainita, et sen keikat menee täysistuntojen edelle...

Voi vaan kysyä, mitä tollanen äijä tekee Eduskunnassa!!??

...siniset rillit ja mitäänsanomattomuus...

Originally posted by AKV
Juu, typeräähän se on noudattaa lakia. Heti vaan kaikki perimään saataviaan rikollisin ottein ... :rolleyes:

AKV on varmaan elänyt koko ikänsä pää perseessä kun luulee että kaikilta saa velat vaan kiltisti pyytämällä. :) Mä voin sanoa ihan kokemuksesta että joltain ihmisiltä niitä on mahdoton saada. Mä oon yrittänyt saada muutamalta kaverilta ( nykyään entisiltä kavereilta) velkoja kiltisti pyytämällä jo vuosia, mutta turhaan. Pitäisköhän vaihtaa taktiikkaa...

Originally posted by Paukkurauta
AKV on varmaan elänyt koko ikänsä pää perseessä kun luulee että kaikilta saa velat vaan kiltisti pyytämällä. :) Mä voin sanoa ihan kokemuksesta että joltain ihmisiltä niitä on mahdoton saada. Mä oon yrittänyt saada muutamalta kaverilta ( nykyään entisiltä kavereilta) velkoja kiltisti pyytämällä jo vuosia, mutta turhaan. Pitäisköhän vaihtaa taktiikkaa...

Ja fiksuna kaverina sinulla lienee velkakirja, jonka voit siirtää perintään ihan laillisia keinoja pitkin.

Velkojalla on todistustaakka ja hämärät suulliset velat ovat ongelmallisia... Siksi vähänkään merkittävämpi asia olisi luonnollisesti tehtävä määrämuotoisesti paperille.

----------------------------------------------------------------
Eikä se taktiikan vaihtokaan kaikille auta been there done that.

Hmm... vaikka miten lueskelin niitä mainitsemiasi "aiempia postauksia" en kyllä pystynyt kohtuudella löytämään viittauksia siihen että pelkästään ulkomaalaisten tekemät rikokset sietäisivät kovempia rangaistuksia. Mä sain ainakin sellaisen kuvan että pääasia oli iljettävien ja raakojen, jonkun loppuelämän mahdollisesti pilaavien, rikosten heiveröiset rangaistukset. Tietty jonkun piti taas takertua siihen että esimerkissä puhuttiin ulkomaalaisista, sillä "aina niitä poloisia ulkomaalaisia vaan haukutaan"!

Voisiko joku tilastotaikuri laskea miten paljon JOUKKO-raiskauksia on suomessa tehty? Ulkomaalaiset vastaan suomalaiset tässä valossa. Minusta ainakin tuntuu että useammin sitä törmää tekstiin "...ulkomaalaiset miehet raiskasivat..." kuin "...suomalaiset miehet raiskasivat...". Olisko perää?

Tää on just tätä kun mistään ei saa rehellisiä tilastoja. Paras ase ennakkoluuloja vastaan on totuus. Ulkomaalaisten(jaettuna maittain, somalialaiset, venäläiset) sekä suomalaisten tekemät rikokset RIKOKSITTAIN samassa taulukossa. Esim. raiskauksia vuonna xxxx niin-ja-niin-monta, näistä sen-ja-sen etnisen ryhmän tai suomalaisten tekemiä niin-ja-niin-monta. Tälläista taulukkoa ei vain mistään löydy, vaikka tilastot ovat varmasti olemassa.

Originally posted by kilkkinen
Tää on just tätä kun mistään ei saa rehellisiä tilastoja. Paras ase ennakkoluuloja vastaan on totuus. Ulkomaalaisten(jaettuna maittain, somalialaiset, venäläiset) sekä suomalaisten tekemät rikokset RIKOKSITTAIN samassa taulukossa. Esim. raiskauksia vuonna xxxx niin-ja-niin-monta, näistä sen-ja-sen etnisen ryhmän tai suomalaisten tekemiä niin-ja-niin-monta. Tälläista taulukkoa ei vain mistään löydy, vaikka tilastot ovat varmasti olemassa.

Ei sellaisia taulukoita mielellään julkaista koska ne lisäisivät ulkomaalaisvihaa. Lisäisivät siitä syystä että ulkomaalaiset tekee määräänsä suhteutettuna ihan sikana enemmän rikoksia.

Kymmenen Uutisissa sanottiin pari vuotta sitten, että pääkaupunkiseudulla ulkomaalaisjengit tekevät 75% varkauksista ja näpistyksistä. Jokainen voi suhteuttaa mielessään ulkomaalaisten määrän tohon prosenttilukuun. Ihanaa monikulttuurisuutta.

En nyt ihan koko elämääni. :) Mutta oli miten oli, tajuan asioista kuitenkin sen verran etten lainaa isoja summia rahaa kenellekään ilman varmasti lain edessä pitäviä asiakirjoja. En turvautuisi myöskään rikollisiin keinoihin velanperinnässä enkä suosittele sitä sinullekaan. Voi tulla tuomio velkarahojen tilalle. ;)

Originally posted by SirVili
Kymmenen Uutisissa sanottiin pari vuotta sitten, että pääkaupunkiseudulla ulkomaalaisjengit tekevät 75% varkauksista ja näpistyksistä. Jokainen voi suhteuttaa mielessään ulkomaalaisten määrän tohon prosenttilukuun. Ihanaa monikulttuurisuutta.

Sanottiinko niissä kahden vuoden takaisissa uutisissa mitään siitä, kuinka suuri osuus tästä on Suomessa asuvien ulkomaalaisten ja/tai Suomen kansalaisten käsialaa ja kuinka suuri osa Suomessa vain käymässä olevien ulkomaalaisten käsialaa?

Sumulle...

No faktatieto on se että MINÄ olen törmännyt useammin mediassa ulkomaalaisten tekemiin joukkoraiskauksiin kuin suomalaisten tekemiin!

Arvaan jo seuraavan postauksesi: "...mutta ulkomaalaisten tekemiä rikoksia uutisoidaan herkemmin..."

Joo, ulkomaalaisten tekemiä näpistyksiä, varkauksia, yms. "tusinarikoksia" ehkä tosiaankin uutisoidaan herkemmin koska ne poikkeavat siinä että tekijä oli ulkomaalainen.

Mutta saat kyllä paiskia kovasti töitä jos meinaat saada minut uskomaan että joukkoraiskaukset eivät normaalisti ylitä uutiskynnystä, oli sitten tekijä kuka hyvänsä!

Miksi muuten luulit että pyysin lopussa jotakuta esittämään tilastoja kyseisestä aiheesta?

a) Siksi että halusin vaikuttaa tyhmältä? ...eeei...
b) Siksi että halusin tietää pitikö käsitykseni paikkansa? ...jooo...

Eli esitin oman näkemykseni asiasta, ja kovien faktojen puuttuessa kysäisin josko jollain olisi niitä esittää. Tarviiko vielä selventää?

...ja sitten muuta asiaa:

Aiemmin puhuttiin siitä että ulkomaalaisten, tuntemattomien tekemiä raiskauksia ilmoitetaan poliisille herkemmin kun tutun suomalaisen tekemiä. Ja Kilkkinen ehdotti just että rikokset on jaettava väestöryhmittäin ja rikoksittain jotta voidaan saada luotettavia tilastoja!

Tähän kohtaan lisäisin vielä sen että jos halutaan oikein luotettavia tilastoja tulisi myös raiskaukset jakaa perheen sisäisiin-, tuttujen tekemiin- ja tuntemattomien/baarissa äsken tavattujen miesten tekemiin raiskauksiin.

Jos vanhoissa tilastoissa oli se ongelma että varsinkin perheen sisäiset ja tuttujen tekemät raiskaukset jäävät monasti ilmoittamatta, niin tällä tilastojaotuksella päästään siitä!

Ja tarkastellaan sitten sitä ennestään tuntemattoman miehen tekemää raiskausta:
-uhri ilmoittaa sen poliisille melko lailla tasapuolisesti oli sitten tekijä suomalainen tai ei
-"sovittelua" tai anteeksiantoa jälkeenpäin ei todennäköisesti tapahdu ja uhri ei todennäköisesti peru syytteitä, eli raiskaus on todella tapahtunut myös juridisesti. (tietty prosenttihan kuitenkin jättää ilmoittamatta häpeän ja pelon takia, sehän tiedetään)
-asiaa uutisoidaan melko tasavertaisesti (esim. "tuntematon mies hyökkäsi naisen kimppuun nönnönnöökadulla klo 23 keskiviikkoiltana. Miehen tuntomerkit: ..." vasta tässä kohtaa kerrotaan oliko tekijä suomalainen vai ei)

Eli tämäntyylinen tilasto kun saataisiin niin voisimme melko luottavaisin mielin tehdä prosenttilaskuja ja saada asia pois päiväjärjestyksestä!

Minun oma, henk. koht., itse muodostamani, ei faktoihin perustuva, jonkun mielestä rasistinen, omaan kokemukseeni perustamani mielipiteeni on se että ulkomaalaiset tekevät ainakin suhteessa enemmän tuntemattoman henkilön raiskauksia kuin suomalaiset. Näin kunnes toisin todistetaan!

...Voisiko joku tilastotaikuri laskea miten paljon JOUKKO-raiskauksia on suomessa tehty? Ulkomaalaiset vastaan suomalaiset tässä valossa. Minusta ainakin tuntuu että useammin sitä törmää tekstiin "...ulkomaalaiset miehet raiskasivat..." kuin "...suomalaiset miehet raiskasivat...". Olisko perää?

Niin, ei taida olla samppoolla hieman vihamielis hakunen teksti?

:thumbsDown:

KRP:n rikostutkimus 2002:

"...enemmän kun joka viidennestä tutustumistilanteeksi tai tuntemattoman tekemäksi luetusta raiskauksesta epäilty oli vuonna 1998 ulkomaalainen..."

Erittäin kiinnostavaa luettavaa! Tuo artikkeli nyt lähinnä vahvisti käsityksiäni esim. siitä että tuntemattoman tekemät raiskaukset ilmoitetaan herkemmin eikä siinä ole suurta eroa etnisyydellä.

Kiitos Stranger!

Ja HooEee,

Kutsutaan sitä vaikka roturealismiksi! :D No ei vaan, johdatteleva kysymyshän tuo on, sitä ei käy kieltäminen. Mutta edelleen muistutan että esitin samassa kappaleessa kysymyksen ja oman käsitykseni. Jos välttämättä haluat tulkita sen vihamielishakuiseksi niin go ahead!

Olen kuitenkin mielestäni säilyttänyt objektiivisuuteni melko hyvin tähän asiaan liittyen ja mikäli haluat vielä tarkemmat perustelut väitteelleni kuin "must tuntuu" niin yritän sellaisen antaa. Koska alkaa näyttämään myös faktojen valossa melko selvältä että ulkomaalaiset tekevät väkimääräänsä suhteutettuna enemmän raiskauksia kuin suomalaiset niin voimme vatää johtopäätöksen että myös ryhmässä suoritetut raiskaukset ovat yleisempiä. Kun tähän vielä liitetään se että yleensä suomeen muuttaneet ulkomaalaiset hakeutuvat omiensa pariin ja muodostavat omia pieniä, todella tiiviitä, ryhmiään, niin sanoisin että kakku on valmis. (suomalaiset miehethän ovat tunnetusti yksinäistä, itse tekevää ja itse pärjäävää porukkaa) Eiköhän ole niin että jotta uskaltaa kavereiden kanssa rikoksen toteuttaa se vaatii tosi läheistä luottamusta, ymmärrystä ja varmuuttaa omaa jengiään kohden? Sellaista jota harvemmin kohtaa suomalaisten miesten keskuudessa?

Koska alkaa näyttämään myös faktojen valossa melko selvältä että ulkomaalaiset tekevät väkimääräänsä suhteutettuna enemmän raiskauksia kuin suomalaiset ...

Yritin jo tossa aikasemmin sanoa, että eräiden arvioiden mukaan suomessa tapahtuisi n. 10.000 raiskausta vuosittain. Poliisin tietoon näistä tulee vain hyvin pieni osa joten kannattaako tollasta johtopäätöstä tehdä?

Originally posted by Puterco
Ja fiksuna kaverina sinulla lienee velkakirja, jonka voit siirtää perintään ihan laillisia keinoja pitkin.

Velkojalla on todistustaakka ja hämärät suulliset velat ovat ongelmallisia... Siksi vähänkään merkittävämpi asia olisi luonnollisesti tehtävä määrämuotoisesti paperille.

Mä en oo fiksu enkä koskaan tule olemaankaan.
Tää tilanne oli nyt sellainen että se oli mun yks parhaita kavereita ja mä luotin siihen, ettei siinä tullut velkakirja mieleen. Ja tää velka vielä koostuu monista pienistä lainoista, mutta ei se niin iso ole että se mun talouteen vaikuttais. Joo, mut ei enempää enää tästä.

Originally posted by JohnnyB
Niinpä niin, tarhat, koulut, sairaalat, tiestöt, sillat, kunnalistekniikka, armeija ja monet monet muut palvelut ja rakenteet ovat ilmaisia ja tyhjästä syntyneet eikä niiden ylläpito hyödytä ketään...

Jokainen joka jättää veronsa maksamatta varastaa itseasiassa kaikilta muilta...

Hmm mutta näitten mainitsemiesi kuten sairaalat kunnalistekniikka ym ym niissä on valtavat byrokratien rattaat ja rahaa palaa...suojatyöpaikkoja on tuhansia ja taas tuhansia....en ole lakkauttamassa kouluja ja sairaaloita mutta enemmän käytännön tekijöitä(kuten sairaanhoitajia) ja vähemmän päättäjiä ja byrokratiaa.
Esimerkki vielä lopuksi aivan uskomattomasta tahosta...TE-Keskus...opastaa ja auttaa yksityisyrittäjiä...se on SUURI vitsi koko TE-Keskus...YKSIKÄÄN turun keskuksen päätäjästä ei edes tiedä mitä yritäjyys on!!!! Ja voin kertoa että RAHAA palaa ja paljon ja siitä ei hyödy KUKAAN paitsi tietenkin ne sadat virkamiehet jotka istuvat tyhmänä puhelimen edessä ja ovat saada sydärin jos joku yrittäjä sinne vahingossa eksyy jotain kysymään!

Eiköhän ole niin että jotta uskaltaa kavereiden kanssa rikoksen toteuttaa se vaatii tosi läheistä luottamusta, ymmärrystä ja varmuuttaa omaa jengiään kohden? Sellaista jota harvemmin kohtaa suomalaisten miesten keskuudessa?

Muuten oon samaa mieltä kanssasi mutta toi on ihan potaskaa. Kyllä se on ihan toisin päin. Kyllä suomalainen miehet/nuoret on kautta aikojen liikkunut porukoissa, ei ehkä "jengeissä" ja kaveriin on voinut luottaa. Mun ainoat pitempiaikaiset kokemukset ulkomaalaisista rajoittuu saharan pohjoispuolelta tulleisiin tampereella asuviin (mustiin) afrikkalaisiin ja voin sanoa että niissä porukoissa ei kukaan luota kehenkään. Ainoat kelle ollaan täysin avoimia on omat veljet, siskot ja vanhemmat...jos niillekkään.

Toi rikosten suuri määrä, joukkoraiskaukset mukana luettuna, johtuu yksinkertaisesti siitä että nämä rikolliset on lähtösin sen verran enemmän barbaarisesta kulttuurista/oloista että kynnys tehä rikos on matalampi. Varsinkin kun rangaistuksena on pari kuukautta täyshoitoa ja sosiaalitantta silittämässä päätä sen sijaan että sut valellaan bensalla ja sytytetään palamaan niinkuin kotomaassa.

Sanottakoon, että en ole rasisti rotuoppimielessä. Ihonvärillä ei ole väliä, mutta muutamien rotujen/tietystä kulttuurista olevien elämäntapa ja yleensäkin tapa toimia saa kyllä välillä mun sappeni kiehumaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom