- Ikä
- 49
Tämähän helpottaakin paljon jos sattuu kolari ja se pyöräilijä jopa kuolee tai vammautuu pahasti. Siinä sitten varmasti kiva fiilis että olinpa oikeassa, eipä ollut mun vika.
Hienoa. Lukeudut sitten vissiin niihin täydellisiin kuskeihin. Minä pystyn myöntämään vajavuuteni ja että ei yksinkertaisesti vilkkaassa liikenteessä pysty seuraamaan, että tuleeko sitä kevyenliikenteenväylää joku maantieohjus melkein viittäkymppiä. Vielä kun ainakin täällä Jyväskylässä on puita ja pensaita ajoradanja pyörätien välissä. Esim. tuossa Laukaantiellä vai onko jo Lohikoskentie tuosta Biltemalta kaupunkiin päin. Sitä tykitetään fillareillä välillä aika törkeen kovaa ja siitä käännytään esim. Rantaväylälle. Ei vain ole realistista että tuohon joka kerta PYSÄHTYY katsomaan että tuleeko sieltä joku miljoonaa vaikka hetki sitten ei ketään lähellä ollutkaan. Muutaman kerran vain säikäyttänyt tällainen sukkahousumies kun tullutkin vähän pirusti kovempaa kuin mihin on tottunut fillareiden kykenevän.
Eli todellakin sinne liikenteen sekaan kun ajetaan kovaa ja kevyen liikenteen väylällä ei poljeta sen minkä koiviltaan pääsee. Ei sitä kukaan muukaan saa oikeastaan missään toteuttaa itseään miten haluaa. Kaupunkiliikenne on liikenne eikä mikään maantiefillaristi harjoittelurata.
Nyt ollaan asian ytimessä. Juuri noiden mainitsemiesi puskien ja pensaiden takia ajan siellä ajoradalla enkä kelvillä. Ainakin täällä tampereella ne puskat ja pensaat on sitä luokkaa paikoitellen että se on ihan sama ajaako sitä kelviä kahta-vai viittäkymppiä, yhtä hankala autoilijan niitä fillaristeja on huomata.
Lisäksi se on taivaan tosi että osa ei edes katso. Ne on niin keskittyneitä jo siihen ajotiehen mihin ne on itsekin menossa että se välissä oleva kelvi jää huomioitta. Niinkun aiemmin sanoin kolme kertaa olen vajaaseen 100 tkm pyöräilyä kolaroinut ja aina kelvillä. Koskaan ajoradalla ajaessa en ole jäänyt autoilijalta huomaamatta. Eikä ole ollut vaaratilanteita pois lukien tahalliset perseilyt ym. Koulutustapahtumat.
Kyllä täällä kelveillä tapahtuu päivittäin noita pikku kolareita autoille ja fillareille ja suurin osa ihan tavallisille pyöräilijöille eikä "maantieohjuksille".
Ei mulla ole siitä kysymys että mun täytyis saada ajaa niin lujaa kun haluan, vaan siitä että saisin pitää solisluut yhtenä kappaleena ja ajaa rauhassa ilman jatkuvaa stressiä. Mä rikon liikennesääntöjä kun ajan maantien laitaa kun kelvikin on vieressä mutta siellä kelvillä niitä sääntöjä ei noudata eikä valvo kukaan.