Mä istun respassa. Pitäis tehdä vierailijoille nimelliset kortit, kun ne pyörii tuolla. Asiasta on sovittu niin, että vieraat vastaanottava isäntä tai hänen assistenttinsa ilmoittaa minulle vieraiden nimet puhelimitse tai sähköpostilla viimeistään edellisenä päivänä, jotta iltavuorolainen voisi tehdä valmiiksi seuraavan päivän vierailukortit.
Mutta tämähän ei käytännössä näin mene!
Kukaan ei ilmoita vieraitaan. Sitten kun vierasta viimein raahaudutaan vastaan, tivataan multa, että "Etkö sä nyt olekaan tehnyt sitä nimikylttiä valmiiksi?" Siinä vaiheessa meinaan a) räjähtää b) alkaa itkeä c) piikitellä. "Miten mä voin tehdä sen valmiiksi, jos en tiedä, kuka tänne on tulossa, koska ja kenen vieraaksi???" Eikä viittis aina alkaa kyselemään siinä vieraan läsnäollessa, niin ilmeisesti kaikille vieraille jää sitten se kuva, että olin vaan liian laiska tekemään sitä korttia ja hän siitä varmaan pahottaa mielensä ikiajoiksi.
Onneksi turvallisuuspäällikkö lupasi pitää "koulutuksen" asiasta tammikuussa.
Tämä asia on saatana jokapäiväinen. Tällä viikolla täällä on käynyt listan mukaan 56 vierasta/vierasryhmää. Kaksi korttia on iltavuoro tehnyt valmiiksi (eli tasan kaksi vierasta on ilmoitettu)... Hommahan toimii :thumbs:
Yhtälailla vituttaa opiskelija- yms ryhmät, jotka tulevat tänne tutustumiskierrokselle, mutta siitäkään ei voida ilmoittaa meille. Eilenkin tuli 40 hlö porukka, joka ei edes tiennyt, kuka heitä tulee kierrättämään. siinä sitten soittelen ympäri kyliä, että kuka ottaa tämmösen porukan vastaan?
Lisäksi eläkeläiset täällä!!! Täältä eläkkeellejääneillä on kuukausittain kokous, joka näköjään sattuu aina mun aamuvuorolle. Eläkeläiset marssivat ovesta sisään yksitellen kahden tunnin ajan ja jokaisen avausspiikki alkaa "mä oon ollu täällä kauan!" Hieno juttu.
Toi vitsi alkaa vähän kyllästyttää näin kolmen vuoden jälkeen...
Sitten on ne happamat paapat, jotka marssii tästä tiskin ohi heitä sanomatta suoraan tonne ovelle (joka on lukittu) ja jäävät nykimään sitä ovea ja koputtamaan siihen. Ei herra, tällä kertaa se ovi ei ole lukossa, vaikka se on joka kerta kokoukseen tullessanne ollut....
Sitten ihmiset, jotka eivät osaa tervehtiä. Mun pitää tässä valvoa vieraspaikoituksen pysäköintiä ja siihen saa pysäköidä vaan lupalapulla, jonka saa multa.
Jengi tulee ovesta sisään ja eka (ja ainoa!) sana on "Parkkilappu." Olenkin kehittänyt uuden tekniikan ja vastaan siihen "Hei!" ja jään odottamaan tyypin asiaa. Jos he haluavat tervehtiä mua sanomalla parkkilappu, niin olkoon hyvä vaan.
Tänään vituttaa lisäksi se, että iltavuoro oli unohtanut lämmittimen puhaltamaan +24 asteista ilmaa tänne koko yöksi ja kun aamulla tulin, niin täällä oli lämpöä +28, eikä se ollut kauhean mukavaa.
Kiitos tästä topikista.