Hajoilua duunissa? - työpäivän avautumisthreadi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu

mxm

Paloiko käämit pomon kanssa? Vituttaako sermin takana istuva urpo? Menitkö lounaalle ja siellä olikin pelkkiä kasvisvaihtoehtoja? Nou hätä, nyt voi tilittää duunivitutuksen tänne!

Pakkohan se oli tällainen ketju lykätä pystyyn koska duunivitutushan on kaikille tuttua! Tällä hetkellä lähinnä vituttaa se, että joku oli roudannut mun työhuoneeseen jouluvalot, joita nyt ei välttämättä olisi tähän sisustukseen kaivannut. Ei tämä nyt saatana ole mikään vanhainkoti vaan duunipaikka, ei niitä jouluvaloja tarvi joka paikkaan asennella!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä istun respassa. Pitäis tehdä vierailijoille nimelliset kortit, kun ne pyörii tuolla. Asiasta on sovittu niin, että vieraat vastaanottava isäntä tai hänen assistenttinsa ilmoittaa minulle vieraiden nimet puhelimitse tai sähköpostilla viimeistään edellisenä päivänä, jotta iltavuorolainen voisi tehdä valmiiksi seuraavan päivän vierailukortit.
Mutta tämähän ei käytännössä näin mene!

Kukaan ei ilmoita vieraitaan. Sitten kun vierasta viimein raahaudutaan vastaan, tivataan multa, että "Etkö sä nyt olekaan tehnyt sitä nimikylttiä valmiiksi?" Siinä vaiheessa meinaan a) räjähtää b) alkaa itkeä c) piikitellä. "Miten mä voin tehdä sen valmiiksi, jos en tiedä, kuka tänne on tulossa, koska ja kenen vieraaksi???" Eikä viittis aina alkaa kyselemään siinä vieraan läsnäollessa, niin ilmeisesti kaikille vieraille jää sitten se kuva, että olin vaan liian laiska tekemään sitä korttia ja hän siitä varmaan pahottaa mielensä ikiajoiksi.

Onneksi turvallisuuspäällikkö lupasi pitää "koulutuksen" asiasta tammikuussa.
Tämä asia on saatana jokapäiväinen. Tällä viikolla täällä on käynyt listan mukaan 56 vierasta/vierasryhmää. Kaksi korttia on iltavuoro tehnyt valmiiksi (eli tasan kaksi vierasta on ilmoitettu)... Hommahan toimii :thumbs:

Yhtälailla vituttaa opiskelija- yms ryhmät, jotka tulevat tänne tutustumiskierrokselle, mutta siitäkään ei voida ilmoittaa meille. Eilenkin tuli 40 hlö porukka, joka ei edes tiennyt, kuka heitä tulee kierrättämään. siinä sitten soittelen ympäri kyliä, että kuka ottaa tämmösen porukan vastaan?

Lisäksi eläkeläiset täällä!!! Täältä eläkkeellejääneillä on kuukausittain kokous, joka näköjään sattuu aina mun aamuvuorolle. Eläkeläiset marssivat ovesta sisään yksitellen kahden tunnin ajan ja jokaisen avausspiikki alkaa "mä oon ollu täällä kauan!" Hieno juttu.
Toi vitsi alkaa vähän kyllästyttää näin kolmen vuoden jälkeen...
Sitten on ne happamat paapat, jotka marssii tästä tiskin ohi heitä sanomatta suoraan tonne ovelle (joka on lukittu) ja jäävät nykimään sitä ovea ja koputtamaan siihen. Ei herra, tällä kertaa se ovi ei ole lukossa, vaikka se on joka kerta kokoukseen tullessanne ollut....

Sitten ihmiset, jotka eivät osaa tervehtiä. Mun pitää tässä valvoa vieraspaikoituksen pysäköintiä ja siihen saa pysäköidä vaan lupalapulla, jonka saa multa.
Jengi tulee ovesta sisään ja eka (ja ainoa!) sana on "Parkkilappu." Olenkin kehittänyt uuden tekniikan ja vastaan siihen "Hei!" ja jään odottamaan tyypin asiaa. Jos he haluavat tervehtiä mua sanomalla parkkilappu, niin olkoon hyvä vaan.

Tänään vituttaa lisäksi se, että iltavuoro oli unohtanut lämmittimen puhaltamaan +24 asteista ilmaa tänne koko yöksi ja kun aamulla tulin, niin täällä oli lämpöä +28, eikä se ollut kauhean mukavaa.

Kiitos tästä topikista.

Ihme firma kun eläkeläisetkin vielä ravailee siellä jaloissa pyörimässä...ei sattumalta ole fortum tai joku muu näitä valtion (entisiä) hommeleita kyseessä?

Ihme firma kun eläkeläisetkin vielä ravailee siellä jaloissa pyörimässä...ei sattumalta ole fortum tai joku muu näitä valtion (entisiä) hommeleita kyseessä?

Täällä on kaikki ihmeellistä. Nyt tuli vielä maalari hyppimään tähän pöydälle ja hyvä kun ei seiso näppiksen päällä...

Tää on entinen telakkateollisuuden firma, nykyään konepajatsydeemi...

Nyt tuli päivän paras!!! "voinko jättää auton tohon?" (keskelle pihaa) "Öööö et?" "No entä jos tuon sulle D-vitamiinia?" Minä: :hyper:

edit. Sain sen d-vitamiinipurkin ja auto jäi keskelle pihaa..... :jahas:

Itseäni ärsyttää olla vuokrafirmojen kautta töissä, onneksi soppari loppuu vuoden lopussa. Aina on sellainen ns. toisen luokan kansalainen. Ruokailu maksaa enemmän, työpaikan kaikki luontaisedut jää saamatta ja edes pikkujouluihin ei saanut kutsua. Nämä riippuvat aina firmoista ja siitä minkälainen kusipää noista päättää.

Täällä on kaikki ihmeellistä. Nyt tuli vielä maalari hyppimään tähän pöydälle ja hyvä kun ei seiso näppiksen päällä...

Nyt tuli päivän paras!!! "voinko jättää auton tohon?" (keskelle pihaa) "Öööö et?" "No entä jos tuon sulle D-vitamiinia?" Minä: :hyper:

edit. Sain sen d-vitamiinipurkin ja auto jäi keskelle pihaa..... :jahas:
Ai hitto kun repesin. Tämä kuulostaa ihan joltain mitä mä tekisin :jahas: Tosin ehkä tarjoaisin 25 grammaa hyvää karmaa tai tikkunekkua.

Mä oon vapaapäivällä tänään, mutta tällä viikolla on hajottanut eräs työkaveri aika lailla koko muuta porukkaa. Se on ihan paranoidi, luulee, että pimitetään siltä tietoa ja toimintatapoja, vaikka kaikki muut on pyytänyt että meidän sh näyttää kyseessä olevat asiat ja kertoo miten tehdään.

Noi käy tietty porukka aina ruokalassa syömässä yhdessä ja se vainoharhainen on ihan varma, että niillä on aina salapalavereja siellä. Se kyselee multakin harva se päivä, että eikö mua yhtään harmita. (Mä käyn aina meidän keittiössä vetäsee tonnikalat naamaan)

Sit se oli mennyt vielä meidän asiakkaalle sanoo, että se meidän sh ei sitten pura vastaajaansa ollenkaan, sille ei kannata soittaa. Oikeen näki savun nousevan korvista sillä sairaanhoitajalla kun se kuuli asiasta. Toi väittämä ei siis missän nimessä pidä paikkaansa..

Sitten se vielä valittaa, että meidän tiimissä on pari "pikkupomoa", olis saatana tyytyväinen että edes joku tekee jotain kun henkilö itse parin muun ohella on niin saamattomia eivätkä omaa minkäännäköistä aloitekykyä. Asennekin on vielä sellainen että "en tee kun en osaa", opettelu ei tietenkään tule kysymykseenkään.. :jahas:

Tietojärjestelmtä saatana alkaa oikeasti vituttaa. Niin lapsellisia bugeja kuin olla ja voi. Jos teen työaikailmoituksen kahdelta kuulta (loka ja marras) niin erehdyin kuittaamaan tuon marraskuun ennenkuin kuittasin lokakuun. Nyt en voi enää palauttaa lokakuun työaikailmoitusta, koska siellä on uudempi sisällä. Nyt pitää soittaa järjestelmän hoitajalle ja pyytää että deletoi sen marraskuun, jotta voin ensin palauttaa lokakuun ja sitten marraskuun.

Muutenkin vituttaa nämä meidän järjestelmät, joka saatanan hommaan on oma järjestelmä, matkakustannuksiin, työaikoihin, laskujen hyväksyntään, sairasloman hakemisiin sun muihin. Sitten nämä perkeleet ei voi toimia sillä samalla salasanalla jolla kirjaudutaan työpaikan verkkoon vaan jokaiseen pitää olla oma salasana, koska osa haluaa että salasanassa on numeroita ja osaan niitä ei tarvitse. Lisäksi salasanat vanhenee tietyin väliajoin ja parhaassa tilanteessa niitä saa olla vaihtelemassa viikon välein eri järjestelmiin, eikä samaa salasanaa voi käyttää mitä ennen on käyttänyt. Eli nyt minun pitää muistaa viisi eri salasanaa eri vitun paikkoihin.

Lisäksi vituttaa nuo aivottomat runkkarit jotka marisevat siitä, että on niin raskasta kun on kaamos. Niillähän tuo vitun työmatka kestää kymmenen minuuttia, itsellä menee pari kertaa viikossa työmatkaan 1,5 tuntia/suunta kun herään tyttöystävän luota.

Ja onko se takaisinsoittaminen niin pirun haasteellista. Niissä helvetin kännyköissä on se soittajan nimen näyttö ja jos olen soittanut useamman kerran, niin voisi varmaan tajuta, että on ollut jotain tärkeää asiaa ja soittaa takaisin kun pääsee sieltä palaverista.

Ja nyt kun noihin puhelimiin päästiin, niin mikä saatanan ongelma sitä työpuhelinta on kantaa mukana. Ei ole kerta eikä ensimmäinen kun tulee tilanne että henkilöä ei saa puhelimella kiinni. Sitten kun sitä näkee jossain käytävällä ja mainitsee että on yrittänyt soittaa niin saa vastaukseksi "En mä sitä työpuhelinta juuri kanna mukana, yleensä vain siviilikännykkää". No mistä vitusta työnantaja sulle oikein maksaa jos sua ei saa edes perkele kiinni siitä työantajan maksamasta luurista silloin kun on tärkeää asiaa.

Ja mikä vitun ihme siinä sähköpostissa on, että jos minulta halutaan jotain sähköpostin välityksellä niin se saatanan sama sähköposti pitää lähettää noin kymmenelle muulle ihmiselle joille asia ei edes kuulu, kuten työkavereille ja pomoille. Yleensä helpoin tapa saada jotain olisi vain soittaa ja kysyä, mutta eihän se soittaminen onnistu kun se perkeleen puhelin on kotona.

Ja onko se takaisinsoittaminen niin pirun haasteellista. Niissä helvetin kännyköissä on se soittajan nimen näyttö ja jos olen soittanut useamman kerran, niin voisi varmaan tajuta, että on ollut jotain tärkeää asiaa ja soittaa takaisin kun pääsee sieltä palaverista.

Tästä olikin jo jossain ketjussa keskustelua ja vaikutti siltä, että tässä on joku sukupolvien välinen ero. Ainakin itselle: yksi vastaamaton puhelu == ei tärkeä ("se soittaa myöhemmin"), mutta jos on viesti puhelimessa tai useampi soittoyritys, niin sitten asia tärkeä ja voi yrittää soitella itsekin. Asiointi sähköpostitse on muutenkin mukavampaa, kun saa rauhassa koota ajatukset siihen viestiin.

Mua ärsyttää se kun oon ite ollut tässä firmassa n. 3v, ja siirtynyt pari kuukautta sitten talon sisällä toisiin tehtäviin (siirtynyt erikoistiimiin, teknisen asiantuntijan tehtäviä), niin nyt kun työni on sellainen "viimeinen tukikohta" minne asiat laitetaan tutkittavaksi niin joidenkin työntekijöiden tyhmyys ihmetyttää ja toisinaan vituttaakin.

Musta on käsittämätöntä miten firmassa esim 7-8v olleet (eli pitäisi olla minua huomattavasti kokeneempia) eivät ole selvillä edes peruasioista joita erilaisissa ongelmissa tulisi selvittää ennen kuin niitä minulle ohjaavat käsiteltäväksi. Täällä joutuu sitten usein tekemään omien töiden lisäksi heidänkin hommansa kun eivät vaan osaa. Oman toimipaikkani työntekijöille täytyy pääosin antaa kiitosta, mutta kun kaikkien asiakkaiden ongelmat ympäri Suomea ohjataan meille (ja minun käsiteltäväkseni) niin huomaa että joidenkin paikkakuntien työntekijöiden tietämyksessä on aivan järkyttäviä aukkoja.

Ei pysty käsittämään.

Onks teillä siellä moniakselinen CNC-työstökeskus?
Jos on, niin sähän voisit kahvitauolla tehdä sillä cad-kuvista vaikka mitä:rolleyes:

Itseäni ei ärsytä töissä juuri mikään.
Tosin se johtuu varmaan siitä, että siellä ei ole ketään muita kuin minä. Sopii siis todella hyvin, kun ottaa huomioon äärimmäisen epäsosiaalisen luonteeni ja orastavat mielenterveysongelmat.

:D

Tästä olikin jo jossain ketjussa keskustelua ja vaikutti siltä, että tässä on joku sukupolvien välinen ero. Ainakin itselle: yksi vastaamaton puhelu == ei tärkeä ("se soittaa myöhemmin"), mutta jos on viesti puhelimessa tai useampi soittoyritys, niin sitten asia tärkeä ja voi yrittää soitella itsekin. Asiointi sähköpostitse on muutenkin mukavampaa, kun saa rauhassa koota ajatukset siihen viestiin.

Taitaa olla ihan totta, itse otan vastaamattoman puhelun jo selkeästi sellaisena että soittajalla jotain tärkeämpää asiaa on ollut. Sähköpostiin taas tulee reagoitua, kuten tekstiviestiin melkein.

Vitutti, kun turhaan joutui menemään "töihin"(lue kouluun). Kakkoset ja abit ovat jollain messuilla, eikä mulle oltu kerrottu mitään. Ihan kiva kylläkin, että ei tarvitse hajoilla koulussa, mutta meni tunti siihen aikaan, että käy pyörähtämässä ja toteamassa, että ei ole tunteja.

Onks teillä siellä moniakselinen CNC-työstökeskus?
Jos on, niin sähän voisit kahvitauolla tehdä sillä cad-kuvista vaikka mitä:rolleyes:
En kyllä tiedä... Luulen, et on montaki CNC-työstökeskusta, koska täällä on paljon koneistajia töissä. (Eikö se oo ees vähän sama asia :nolo:) Tääl on kyl joku tosi siisti kokoojarobotti :D
Tota ööh miks mulla respassa ois niitä cad-kuvia? :eek:
Mulla ei oo ees kahvitaukoo :(

Tietojärjestelmtä saatana alkaa oikeasti vituttaa. Niin lapsellisia bugeja kuin olla ja voi. Jos teen työaikailmoituksen kahdelta kuulta (loka ja marras) niin erehdyin kuittaamaan tuon marraskuun ennenkuin kuittasin lokakuun. Nyt en voi enää palauttaa lokakuun työaikailmoitusta, koska siellä on uudempi sisällä. Nyt pitää soittaa järjestelmän hoitajalle ja pyytää että deletoi sen marraskuun, jotta voin ensin palauttaa lokakuun ja sitten marraskuun.

Muutenkin vituttaa nämä meidän järjestelmät, joka saatanan hommaan on oma järjestelmä, matkakustannuksiin, työaikoihin, laskujen hyväksyntään, sairasloman hakemisiin sun muihin. Sitten nämä perkeleet ei voi toimia sillä samalla salasanalla jolla kirjaudutaan työpaikan verkkoon vaan jokaiseen pitää olla oma salasana, koska osa haluaa että salasanassa on numeroita ja osaan niitä ei tarvitse. Lisäksi salasanat vanhenee tietyin väliajoin ja parhaassa tilanteessa niitä saa olla vaihtelemassa viikon välein eri järjestelmiin, eikä samaa salasanaa voi käyttää mitä ennen on käyttänyt. Eli nyt minun pitää muistaa viisi eri salasanaa eri vitun paikkoihin.

http://www.youtube.com/watch?v=9yl4Wmy8oRc :D

Olen ulkomaantyömatkalla, josta piti päästä kotiin jo sunnuntaina, mutta kun kaikki menee vituksi niin tietysti poistulokin siirtyy viikolla. Lentoyhtiö hävitti jo yhden matkalaukkuni jossa oli omien vehkeiden lisäksi yli 10te arvosta työvälineitä. Sain uudet tilalle vitunmoisen odotuksen jälkeen. Nyt olen taas menossa koneeseen, yritin ottaa kamat matkustamoon mutta ei käynyt ei. Nyt ne on taas menossa ruumaan ja noinkohan niitäkään enää nähdään. Äskein maksoin omalta luottokortilta 650e hotellilaskun kun ei perseaukinen työnantaja voi laittaa firman korttia matkaan. Lisäksi työmatkan seuraava etappi on Iran, joka on ihan perseestä. Että tämmönen työpäivä mulla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom