Originally posted by vitvall
totuus on se ettei millään olevalla ole mitään tarkoitusta tai päämäärää. elämä on sattumaa. koko maailmankaikkeus on vain epätodennäköinen tapahtuma joka tuli toteen. ihmisen kirous on se että pystymme käsittämään tämän asian, mutta silti kiellämme sen.
Jos uskot todella noin niin tottahan se on, koska itse me määrittelemme oman tarkoituksen ja päämäärän. Heikentääkö sattuma tarkoitusta vai mitä hä? Eikö sattuma juuri tee kaikesta niin arvokasta. Ei sitä ole mitään syytä kieltää.
koko ihmisrodun historian ajan ihminen on keksinyt tekosyitä elämäntarkoitukseksi. uskonnon avulla ihmiset ovat huijanneet itseään. nyt viimeistään olisi aika myöntää ettei Jumalaa ole olemassa. ei ole olemassa taivasta, helvettiä eikä reinkarnaatiota. kun kuolet oleminen loppuu.
Ei ne ole mitään tekosyitä. On paljon hyviä syitä elää. Ei me eletä kuolemanjälkeiselle elämälle vaan tässä hetkessä. On ihan hyväksyttävää että oleminen loppuu kuoltaessa, mutta ihmiset jäävät elämään tekojensa kautta. Kuolemisen takia onkin järkevää ottaa elämästä kaikki irti ja elää hyvä elämä.
kaikessa synkkyydessään elämäntarkoitus on siis kuolema - ainoa varma asia.
Kuka jaksaa uhrata elämänsä miettien millon ja miten se päättyy? Elämän tarkoitus on elämä ja kuoleman tarkoitus on elämän päättyminen. Jätätkö ruoan syömättä sen takia että se kuitenkin loppuu?
kyse on vain siitä ajankohdasta milloin olemisesi loppuu.
Juuri tämän vuoksi elämä on niin arvokasta. Siis elämän rajallisuus tekee siitä arvokkaan.
maailmankaikkeus on ikuinen ja ihmisen osa maailmankaikkeudessa on mitätön. mitättömillä ajatuksillaan ihminen pakenee totuutta jonka jokainen syvällä sisimmässään tajuaa, mutta jonka harva vain myöntää.
Onko sinivalaan elämä arvokkaampi kuin ihmisen, sen takia että se on niin paljon suurempi? Ihmisen ei tarvitse olla kaikkivaltias jonka teot ovat maailmankaikkeuden mittakaavassa. Mittasuhteet eivät kumoa tekojemme merkityksellisyyttä.
kun ajatellaan asioita maailmankaikkeuden kannalta ei ole oikeaa tai väärää. ihmiset ovat kehittäneet omat moraaliset sääntönsä joilla ihmiset hallitsevat toisiaan. ihminen vääristää luontoa. ihmisten auttaessa toisiaan evoluutio vääristyy. heikot jäävät eloon ja vahvat kuolevat sodissa. toisaalta voidaan ajatella että kaikki mitä maapallolla tapahtuu on evoluutiota jolloin ihminen ja jokainen ihmisen teko on osa evoluutiota.
Onko joku perusteltu syy miksi asiat pitäisi ajatella maailmankaikkeuden kannalta? Jos haluat osoittaa oman elämäsi merkitsemättömyyden niin se onnistuu myös paljon paljon pienemmässä mittakaavassa. Miksi pitäisi paeta vastuuta omasta elämästä toteamalla ettei millään ole mitään merkitystä? Evoluutio on muutosta ja muutosta voit muuttaa mutta se on edelleen muutosta eli evoluutio on evoluutiota.
vaikka 99.99999999999% väestöstä pitää tappamista vääränä se ei tee tästä mielipiteestä mitenkään parempaa kuin siitä 0.00000000001% väestön mielipiteestä jonka mukaan tappaminen ei ole väärin. et voi perustella sitä että tappaminen olisi väärin jos tappaja kokee mielihyvää tappaessaan.
Jokainen näkee asian omasta näkökulmastaan. Ei ole olemassa parempaa mielipidettä, koska sillä ei ole arvoa. Tappaminen on väärin minun arvomaailmassa ja on siten perusteltu. Muiden arvomaailmassa ajatellaan päinvastoin mutta vitun sama.. Mä oon kato yksilö.
kaikessa nerokkaassa monimutkaisuudessaan ihminen on lopulta se tyhmin eläin. mikään muu laji ei näin systemaattisesti tuhoa omaa lajiaan ja tätä planeettaa. lopulta silläkään ei tosin ole väliä.
Tyhmin eläin tässä suhteessa, mutta ei se kumoa kaikkea ihmisten saavutuksia. Ja miten niin silläkään ei ole mitään väliä?Eiköhän se kosketa meidän kaikkien elämää ja tulevien sukupolvien elämää.
jokaisella lajilla, ihminen mukaan lukien, on vain yksi tarkoitus - suvun jatkaminen. kaikki muu on tekopyhää itselleen valehtelua.
Hehehheeehee
Vaikka se "suvun jatkaminen" päässä koko ajan pyöriikin, niin se on ei ole mikään ainoa elämäntarkoitus. Elämäntarkoituksia on tasan niin paljon kuin keksit.
Tuommoset ajatukset ei edes masenna... Mulle on ihan hevonvitun sama pystynkö pelastaan maailman ja toteuttamaan täten kohtaloni.. Mun elämällä on tarkotusta sen verran ku se vaikuttaa muiden ja mun elämään. Se riittää.
Voisit katsoa vaikka bumtsibumia nauhalta ja keksiä jonkun naminami-lauseen. Katso halinalleja. Aloita heppaharrastus. Osta vaaleanpunaiset sydänlakanat. Ajattele positiivisesti. :piis: :haart: :thumbs: :kippis1: :D