Haittoja lisäravinteista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^Fury^
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
abine sanoi:
No nyt on ostettu ensimmäinen jauhopaketti :hyper: . Ja merkki on : FAST WHEY 3 ja maku suklaa, onko hyvää. :kuola:
No niin siitä se lähtee :thumbs:

neutraali sanoi:
No se on sama sitte jättää syömättä eihän siitä sillain huomaa mitään tehoja.On testattu ja kuuri luontosesti toimii parhaiten.4*5-7g ensimmäiset 5päivää ja ylläpito 2-3g 2*päivässä(noin kuukauden).ennen treeniä ja treenin jälkeen.välipäivinä aamulla ja illalla.Tää toimii mulla ja muutamalla kaverilla parhaiten ennen en oo hyötyny kreatiinista juuri mitään, mutta nyt ku oon ottanut tällä tyylillä niin on ollu yllättävän paljon hyötyä.Itellä tulee kreatiinista huono/paska olo, mutta aivan sama ku treeni kulkee.

No kaisse on pakko koittaa tota kuuritusta kun tuntuu siltä ettei toi krea vaikuta mitenkään. Väkisin vaan kurkusta alas... toivottavasti myös pysyy alhaalla.

tämä ei nyt kai varsinainen haittavaikutus ole mutta itselläni aineenvaihdunta kävi ensimmäisen kuukauden pahasti ylikierroksilla tai jotain kun aloin syödä jauhoja, taisipa olla fastin pulvereita. Finnien ilmaantuminen ei ollut niinkään ongelma vaan se hirveä rasvan pukkaaminen. Päivällä sai pyyhkiä kasvoja paperilla moneen kertaan kun ei pesemäänkään pässyt.. valkeaan paperiin jäi aina inhat keltaiset ihratahrat. Töissä oli pakko olla vaihtopaitoja kun selkäänkin tuli rasvatahrat! hyi helevetti! Öisin ei saanut unta kun hikoilutti ja oli niin rasvainen ja ällö olo :D Lakanoita sai vaihtaa jatkuvalla syötöllä ja lähinnä keittää niitä että sai puhtaaksi.

*hehkeä neito*

Ratu sanoi:
No kaisse on pakko koittaa tota kuuritusta kun tuntuu siltä ettei toi krea vaikuta mitenkään. Väkisin vaan kurkusta alas... toivottavasti myös pysyy alhaalla.
Kyllä se siitä.Toivotaan että pysyy sisässä :thumbs:

neutraali sanoi:
On herassa tuhkaa kaikki valmistajat eivät vaan ilmoita sitä.

Ei siinä tuhkaa ole, ellet polta sitä :D

"Tuhkaa eivät proteiinijauheet sisällä. Kun tuoteselosteessa on mainittu "tuhka", se tarkoittaa sitä määrää, mikä jää jäljelle (tuhkana), kun tuote poltetaan. Tämä määrä kuvastaa tuotteen kivennäisainepitoisuutta, sillä tässä tuhkassa on jäljellä esimerkiksi fosfori, kalsium, kalium, magnesium jne."

http://forum.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=19409&highlight=tuhka+kalsium%2A

tai

http://www.incatsuomi.fi/valmistusainelista.asp?st=251&lkm=265

Näistä kivennäisaineista ei ole suurempaa haittaa, ellet ole kissa. Kissat voivat saada niistä virtsakiviä :)

cuscus sanoi:
Ei siinä tuhkaa ole, ellet polta sitä :D

"Tuhkaa eivät proteiinijauheet sisällä. Kun tuoteselosteessa on mainittu "tuhka", se tarkoittaa sitä määrää, mikä jää jäljelle (tuhkana), kun tuote poltetaan. Tämä määrä kuvastaa tuotteen kivennäisainepitoisuutta, sillä tässä tuhkassa on jäljellä esimerkiksi fosfori, kalsium, kalium, magnesium jne."

http://forum.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=19409&highlight=tuhka+kalsium%2A

tai

http://www.incatsuomi.fi/valmistusainelista.asp?st=251&lkm=265

Näistä kivennäisaineista ei ole suurempaa haittaa, ellet ole kissa. Kissat voivat saada niistä virtsakiviä :)
Jepa jee :rolleyes:

gotto sanoi:
Mannisen tutkimus aiheesta selkeästi osoittaa, että korkealla proteiinimäärällä ruokavaliossa ei ole terveelle ihmiselle mitään haittavaikutuksia munuaisten suhteen. :jahas:

Täälläkin on perheessä lääkäri, ja uskoi vieläpä laakista. :)

Näin varmasti onkin, tuskin on haittaa ainakaan munuaisille niillä annoksilla joilla lisäproteiinia käytetään. Ja mitä tulee luuston heikkenemiseen, kannattaa muistaa että voimaharjoittelu vahvistaa luustoa ja eiköhän tämä vaikutus ole suurempi kuin kalsiumin imeytymishäiriön aiheuttama luuston heikkeneminen, oli se sitten totta tai ei. Usein kaiken lisäksi salihirmut käyttää paljon maitoa, rahkaa ym. maitopohjaisia tuotteita ja kalsiumin saanti on riittävää, jos näin ei ole niin kannattaa harkita kalsiumtabujen ottamista päivittäiskäyttöön. Kalsium puolestaan häiritsee raudan imeytymistä ja esim. liharuokien kanssa kannattaa maidon sijasta juoda c-vitamiinipitoisia mehuja koska C-vit. parantaa raudan imeytymistä. :thumbs:

HaRaXz sanoi:
Legenda kertoo : Että jos syö liikaa ja kauan proteiinia niin sydän lihas käy kasvamaan. Tälläsen jutun heitti yks lääkäri, kun silt tätä asiaa kysäsin...

Iik, äiti oli jutellut tutun sairaanhoitajan tms kanssa niitä näitä, ja oli tullut mun salitouhut ja proteiinit puheeksi. No sitten tämä henkilö oli varoitellut äitiäni että proteiinin syönti kasvattaa myös sydänlihasta muiden lihaksien lisäksi, ja siitä voi tulla sitten vaikeuksia kun sydän ei enää "mahdu" paikkaansa.

Itse en ole myöskään taipuvainen uskomaan että se sydänlihas niin paljoa kasvaisi, onhan proteiinia syöty yli normaalitarpeen vaikka kuinka ja kauan. Mutta jos jollain olisi jotain perusteluja tähän asiaan (suuntaan tai toiseen) niin mielelläni niistä kuulisin, vois sitten äiteellekin esitellä mustaa valkoisella että hieman rauhoittuisi.

Minua kyllä jo rauhoitti tuo Anssin "paskapuhetta" -kommentti, mutta äitiäni se ei varmaan vakuuttaisi sellaisenaan. :)

Itse kävin tuossa vuosi takaperin hammaslääkrillä ja saldo oli aikamoinen.... Kysäsin hammaslääkäriltä sitten, mistä moinen voi johtua sillä en syö kovinkaan paljoa makeaa, niin hän valisti minua lisäravinteiden haitoista kiilteelle. Lähes kaikki lisäjuomat pitää sisällään sitruunahappoa, jolla säädellään juoman happamuutta. Erittäin haitallista se on varsinki urheilusuorituksen jälkeen jolloin suu on kuiva eikä sylki ole suojaamassa kiillettä. Neuvo oli että vain vettä kehiin, joo joo... Nykyään otan purkkaa palautusdrinksun jälkeen jos se vähän jeesais hampaita.

Itse en usko lisäravinteiden olevan vaarallisia, mutta tapa jolla niitä markkinoidaan, on joskus hieman kyseenalainen. Kyllä meikäläisellä ja joillain kavereilla on tullut joskus aika huono vastinetta rahoille, kun on kauppiasta/mainostekstejä uskonut.

"Jotkut gainerit sisältävät vain 1/5 proteiinia, kun tässä tuotteessa sitä on jopa 1/3. Lisäämällä päivittäiseen ruokavalioosi tätä tuotetta 1dl 3*vrk kasvatat runsaasti lihasmassaa, pysyen samalla timminä".

No eihän pieni määrä ylimääräistä fläsää tapa. Mut kyl sitä on kantapään kautta saanut oppia, että tärkeintä (ja omasta mielestäni ainuttu järkevää hifistelyä) on pitää ruokavalion kokonaisuus kunnossa. Lisäravinteilla sitä voidaan tukea.

Paha kyl sanoa haitoista. Olen aina ostanut ns. budjettilisäravinteita eli kaikkein halvimpia ja ei mulla ole mitää ongelmia ole ollu. Tosin nyt selässä on jonkun verran finnejä ja olkapäissä kans. Tosin otin just tiiviimmän treenisession ni finnit väheni ja luulen et johtu tosta lisäravinteiden vähentämisestä. Ennen vedin mega mass 4000 annostuksen ohjeen mukaan ja nyt juon palkkarina maltoa, heraa, ja kaurahiutaleita ja siihen 5g kreatiinia.

MegaReRRe sanoi:
Nykyään otan purkkaa palautusdrinksun jälkeen jos se vähän jeesais hampaita.
Minulle hammaslääkäri antoi juuri tuon neuvon, että pari palaa xylitolia drinkkien jälkeen.

ressukka sanoi:
Iik, äiti oli jutellut tutun sairaanhoitajan tms kanssa niitä näitä, ja oli tullut mun salitouhut ja proteiinit puheeksi. No sitten tämä henkilö oli varoitellut äitiäni että proteiinin syönti kasvattaa myös sydänlihasta muiden lihaksien lisäksi, ja siitä voi tulla sitten vaikeuksia kun sydän ei enää "mahdu" paikkaansa.

Itse en ole myöskään taipuvainen uskomaan että se sydänlihas niin paljoa kasvaisi, onhan proteiinia syöty yli normaalitarpeen vaikka kuinka ja kauan. Mutta jos jollain olisi jotain perusteluja tähän asiaan (suuntaan tai toiseen) niin mielelläni niistä kuulisin, vois sitten äiteellekin esitellä mustaa valkoisella että hieman rauhoittuisi.

Äkkiseltään sanottuna teet äidillesi sen pienen eron, että kerrot syöväsi proteiinia, et hormoneja. Tässä taas joku perkeleen vatipää on mennyt sekoittamaan proteiinit hormoneihin, ne eivät todellakaan ole sama asia. Senhän pitäisi olla lähes kiistaton tosiseikka, että anaboliset steroidit, androgeenit, mitä ikinä sitten ovatkaan, kasvattavat mm. sydänlihasta. Jos proteiini kasvattaa sydänlihasta, se on niin marginaalinen kasvu, että sillä ei varmasti ole mitään väliä.

Tätä se nyt sitten on, kun asiasta mitään tietämättömät kertovat toisilleen urbaanilegendoja. Yritä siinä sitten korjailla asiaa... [/mutu]

Joo meidänki äitee taas paasas ku oli jostain lehdestä lukenu että runsas proteiinin syönti heikentää luustoa ja että olis suositeltavaa jos ihminen söis 0,4g/paino kg. Että silleen.

Mä olen käynyt taistelua mun äidin kanssa näistä jutuista jotain vuoden, mutta nyt näyttää, että alkaa äiti uskomaan. Nykyään syö jo raejuustoa iltapalaksi, eikä sitä ainaista leipää. Tämä on ollut kyllä mun elämän pahin haaste, enkä taatusti olisi puoli vuotta sitten uskonut, että olisin sen voinut voittaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom