Haittaako pieni nuha treeniä?

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Ikä
37
niin tässä mietin kun 3-4 kuukaut ollu pientä nuhaa..siis ei flunssa eikä sillee yskitä olleskaa mut räkää on jonki verra. Mut ei sitäkää ny sillee litrakaupal että ääniki menee:D en oo sillee mitää haittoja viel huomannu mutta voikoha tulla.. pitäs vissii pakastemarjoja ja c-vitamiini mehuu ruveta vetää tässä

tossahan voi olla (kun ei kerta muuta kun nokka vähän tuhisee?) vaikka esim. pölyallergia taijotainsellasta.

Noita c-vitamiineja ja muita kannatta vedellä säännöllisesti ja pyrkiä ennaltaehkäisemään flunssaa eikä vasta sitten kun on jo nuhaa päällä.

NatuSan sanoi:
Noita c-vitamiineja ja muita kannatta vedellä säännöllisesti ja pyrkiä ennaltaehkäisemään flunssaa eikä vasta sitten kun on jo nuhaa päällä.

Mulla ollu pikkunuhaa kohta 4kk. About saman ajan olen säännöllisesti ottanut c-vitamiinia ja monivitamiinia joka päivä. Eli, aika tyhjän kanssa ainakin tuon suhteen.

Alkanu miettii et onko noista kaiken maailman vitamiineista oikeesti mitään hyötyä. En ainakaan ole huomannut.

Yleensä pitkään (yli huomattavasti yli kuukauden) jatkuva nuha on oireilua jostain ihan muusta kuin itse taudista (kuten em allergiat)

Mutta voiko pikkunuhassa treenata? Väittäisin äkkiseltään että ei voi, tai ei ainakaan ole hyväksi, sillä nuha (ihan oikea nuha siis) on tulehdus, eikä rehkiminen ole koskaan hyväksi kun on tulehdus. Sen lisäksi se on vieläpä hengitystie tulehdus, joka vaikuttaa huomattavasti hapen saantiin treenatessa.

EDIT: Jos meinaa flunssa jatkua liian pitkään, kannattaa lisätä aerobisen harjoituksen määrää, sillä se parantaa huomattavasti vastustuskykyä

Allergioiden kanssakin kannattaa huomioida se että ilma kulkee ainakin treenatessa. Tokihan suun kauttakin voi hengittää, mutta kannattaa silti huuhtoa nenä sarvikuonolla ja mahdollisesti jotain tippaa laittaa että pysyy röörit auki ainakin riittävän kauan.

EDIT2: Kun googlasin juttua Sarvikuonosta tuohon linkitettäväksi (linkki ei ehkä paras mahdollinen ole) huomasin kuinka uskomattoman kurkoja kuvia sen käytöstä löytyy :-)

Ittella ollu tapana teha kunnon aerobiset ja pitka suihku paalle jos on ollu nuhaa ja nena ihan tukossa, lahtee meinaan tavara kiertoon ihan kiitettavasti.
En sitten tiia onko mitaan jarkea mutta ittella yleensa tuloksena parantuminen huomiseks/ylihuomiseks... Tuommoseen pitkaan nuhaan se tosin ei toimi, ittellaki oli tota joku 3-4kk ja sit yhtakkia loppu vuodenvaihteen jalkeen, mitaan hajua ei ole mihin se katos mutta eipa ainakaan mua haittaa. C-vitamiinia aloin ottamaan sitte joku kuukauden flunssan loppumisen jalkee ja sen jalkee ei oo mitaa ihmeempia tullu, myos aerobista tuli lisattya etta paha sanoo mista johtuu tuo flunssattomuus.

KKHS sanoi:
... kannattaa silti huuhtoa nenä sarvikuonolla ja mahdollisesti jotain tippaa laittaa että pysyy röörit auki.

hoho, eka luulin että oli hienovaraisesti tekstin sekaan ujutettu vinoilu (epäselväksi jäi kenelle) mutta :pettymys: :( .

Ei vaan, paras olis tietty käydä näyttään nokka lekurilla niin selviäisi. Voishan tota muuten arvailla vaikka mikskä. Allergiat nyt tuli vaan mieleen kun siskolla kans tiputteli useamman kk:n ja osottautu allergiaksi.

Meitsi pystyy treenaa vaikka ois kuinka tukkonen tahansa, eikä se tunnu vaikuttavan yhtään negatiivisesti paranemiseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
tokkopaisto sanoi:
Ei vaan, paras olis tietty käydä näyttään nokka lekurilla niin selviäisi.

Kannattaahan ne syyt selvittää tietenkin. itseasiassa oletin alkuun että näin tietenkin tapahtuu, mutta unohdinkin sen pakkotoistossa yleisen linjan, eli lääkariin vain paikattaaksi (jos silloinkaan).

Eilen treenasin pienessä nuhassa. Nousujohteisuuden jätin romukoppaan ja lähinnä vaan pumppailin. ;)

Ehkä ennenki maininnut täällä, mutta jos on pientä nuhaa ja siis pelkkää nuhaa, niin yleensä röörit vaan aukee kunnon treenillä ja loppuillan on paljon parempi olo.

juu itekin viime viikon vähä nuhasena treenailin ja hyvin kulki pitkästä aikaa. kyllähän sen ite huomaa haittaako se treeniä vai ei.

Ite olen käynyt kurkku täynnä paskaa ja nuhasena salilla, mutta ei se ole haitannut eikä aiheuttanut mitään jälkiseurauksia. Ainoastaan hengitys on ollut raskasta, kun kurkku on tukossa. Muuten treenin jälkeen fiilis on mitä parhain. Että salille vaan:thumbs:

Mulla on kohta ollut varmaan n. 15 vuotta allerginen nuha. Eli joka päivä niistelen enemmän tai vähemmän. Sinänsä v*tuttaa kun aina suun kautta joutuu hengittämään mutta ei tämä nuha ole sinällään kehitystäni haitannut. Röörit aukeilee vähäsen treenien jälkeen että hyvä vaan.

Flunssan yms aiheuttamassa nuhassa en kyllä menisi salille. Tuskin tarvitsee syytä selitellä.

Yanne sanoi:
Mulla on kohta ollut varmaan n. 15 vuotta allerginen nuha. Eli joka päivä niistelen enemmän tai vähemmän

Itselläni on tupakanpoltosta johtuen ollut jo useamman vuoden tuollaista pientä nuhaa, typerältähän se tuntuu aina niiskuttaa mutta kun vaan ei tajua röökaamista lopettaa.

Niin ja itseasiaan. Pikku flunssa mitään haittaa, kunnon kyykkytreenit vaan niin sillä se nuha katoaa :D

Mulla on ollut keskiviikosta jonkinmoinen nuha ja sen jälkeen parit reenit vedetty ihan moitteettomasti. Tänään tuntui jo nuha kaikonneen niin menin vetämään maasta ja nyt sitten tuntuu nousevan kuume.:curs:

Stailivirheen neuvojen kans samoil linjoil.

Ruhli, koita piruuttas vetaa kunnon aerobine ja siihe lammin suihku peraa ja hengittele niita hoyryja. Ittella tuo tykkaa auttaa. Ja pointteja tosta mita oon huomannu niin suihkuun on hyva menna melkee suoraan muute ei auta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom