Hack-kyykky tangolla, unohdettu liike(kö)?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cold_
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
En löytänyt oikeen mitään search:lla, josta olisi voinut lukea kokemuksia, mielipiteitä ym. ko. liikkeestä!

Eikö sitä enää tehdä, vai onko koskaan oikeen tehtykään? :D
No, mä treenaan kotona, joten liikkeitä tehdään mahdollisuuksien mukaan. Sen takia olenkin tehnyt hack-kyykkyä tangolla jo useammankin kerran tässä kesällä.

Mulla se tuntuu todella hyvin etureisissä ja yläselässä! Ylimmät osat epäkkäistä saa myös hyvin kyytiä tässä liikkeessä, ainakin mun tyylillä. :)

Ottaako tämä tanko hackki enemmän etureisiin mitä perinteinen takakyykky? En oikeen ole itse vielä osannut tuota havainnollistaa, kun olen tehnyt ensin takakyykyn ja sitten tämän hackin tangolla. Ainakin polte on helvetin kova sitten hack-kyykyn sarjoissa..

Hmm... oon ite tyhny perus kyykkyä. Nyt tuli vaan mieleen että toi hack-kyykky on paljon mukavempi kun ei tarvi sitä tankoo aina koittaa tonne niskojen päälle nostaa. Kotona kun joutuu matalalta penkistä nostaan sen vaikeassa asennossa niskoille.

Onko tästä jotain muitakin variaatioita...
http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBHackSquat.html

Jos korvais lähes kokonaan ton perus kyykyn tolla
:confused:

En tiedä muista variaatioista. Oon tehnyt sitä tuon exrx:n mukaan. Ei mun mielestä molempia välttämättä tarvitse tehdä joka kerralla, siis takakyykkyä ja tota tanko hackia. Etenkin jos tekee sitten muita liikkeitä lisäksi esim. ojennuksen.

Olen tehnyt, hyvä liike. On mulla niitä harvoja liikkeitä, missä vetoremmit tulevat tarpeeseen.

Huippu liike etureisille ehdottomasti. Nyt ei oo kyllä tullu kuukausiin tehtyä kun etureidet vähän turhan kovat verrattuna takareisiin...

Aivan törkeen hyvä liike, jalkatreenissä hack kyykkyä ekana liikkeena ja perään etukyykkyä, niin ai perkele oli jumissa etureidet. Tosin painot oli pienet kun tein eka takareidet, kun ne on niin perkeleen pienet:(, etukäteis väsytys tuntuu toimivan hyvin... reiden koukistus ja perään suorin jaloin maastavetoa, pieniä painoja käytin sj. mv. kun liiat isot painot vie rasituksen alaselälle :curs:, light weights works for me :kippis1:

En ole liikettä kokeillu mutta ei kuulosta kovin vakavasti otettavalta liikkeeltä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Originally posted by Jonksu
En ole liikettä kokeillu mutta ei kuulosta kovin vakavasti otettavalta liikkeeltä.

En tiedä mutta etureidet saa kyytiä niin perkeleesti... koti salilla kun ei ole kunnon hack kyykky laitetta, 45 asteen prässi ja varmaan itse tehdyt ojennus/koukistus laite, nämä koukistus ja ojennus on samalla laitteessa:eek:, painot on ite sorvattuja:), sivuttais väljään on varmaan laitteessa sentti tai pari:itku:, 45 asteen prässi käy taasen takareisiin ja perseeseen. Joten etukyykky, hack kyykky tangolla, takakyykky on ainoat vaihtoehdot ja kyllä niillä jalat kasvaa :). Siis siellä on kyllä Hack kyykky mutta kelkka painaa jo 70 kg ja se on kuulemma entinen jalkaprässi, kerran koitin sain 5 toistoa sillä :rolleyes:, eikä sillä kukaan tee muuta kuin pohkeita. Pohkeille oikea laite tosin :D

Hyvä liike varsinkin semmosille joilla ei ole jaloille laitteita, eli niille jotka nostelee kellarissa tai autotallissa.
Jos on hack käytössä, turha liike.
Mä itse nostan usein tämmösessä paikassa jossa ei ole juurikaan muuta kuin paljon rautaa, eli mä teen näitä.
Toisaalta jalka ja selkä päivänä menen välillä muualle, missä on tarvittavat vehkeet.

Juupelis... Tänään ekakertaa oli tuo kokeilussa ja...
Toimii pirun hyvin. :thumbs:
Itsekin treenailen kotona, joten tuo on oiva lisä jalkojen treenaukseen.

Tätä liikettä teen itsekin. Taloyhtiön salilla kun ei ole kyykkytelineitä eikä painavaa tankoa helpolla saa tonne niskan taakse. Remmit on MUST. Ja kantapäiden alle lauta/lankku/ohuet levyt. Kyllä on todellakin liike joka tuntuu ja kovaa.

Tänään kokeilin itse ekaa kertaa hack kyykkyä. Tekniikka kuitenkin kusi aika pahasti enkä päässyt tarpeeksi alas edes lankku kantapäiden alla. Tanko vaan kolisi aina pohkeisiin tai akillekseen, ja kyykky jäi vajaaksi. Korostui toki mitä isommat romut laittoi tankoon. Vika sarja jäi sitten kesken akilleskolhiintumisen takia. Onko mitään vinkkejä suoritukseen?

letalis sanoi:
Tänään kokeilin itse ekaa kertaa hack kyykkyä. Tekniikka kuitenkin kusi aika pahasti enkä päässyt tarpeeksi alas edes lankku kantapäiden alla. Tanko vaan kolisi aina pohkeisiin tai akillekseen, ja kyykky jäi vajaaksi. Korostui toki mitä isommat romut laittoi tankoon. Vika sarja jäi sitten kesken akilleskolhiintumisen takia. Onko mitään vinkkejä suoritukseen?

Itse pyrin pitämään tangon persuksissa/takareisien yläosassa (kumpi luontevammalta tuntuu) kiinni, siis koko liikkeen ajan eli tanko ei heilu irrallaan mihinkään. Voi olla vaikeata mutta tottuu. En tiedä kuuluuko se oppikirjan mukaan tehdä niin mutta itse teen sen niin. Joskus liikkeen alaosassa lasken painoa hivenen eteen päkijöillekin että pääsen alemmas. Sitten ylempänä taas korjaan kantapäille.

Tuota pitää kokeilla, voisi toimia. Ite yritin tehdä ton exrx:n kuvan mukaisesti eikä oikein futannut.

Toi tangon pitäminen reisissä kiinni varmaan vaatii jonkin verran epäkkäiltä ruutia ja/tai vetoremmit?

letalis sanoi:
Tuota pitää kokeilla, voisi toimia. Ite yritin tehdä ton exrx:n kuvan mukaisesti eikä oikein futannut.

Toi tangon pitäminen reisissä kiinni varmaan vaatii jonkin verran epäkkäiltä ruutia ja/tai vetoremmit?

Joo, itellä pitää olla käytössä remmit muute ei tuu mitään.

Ihan kunkku liike etureisi päivänä etukyykyn ja reisiojennuksien jälkeen :kuola:

Nostin tämän, kun on kanssa se (onneksi väliaikainen) tilanne ettei ole kunnon kyykkypaikkaa salilla...

Testailin tänään ja juu, treenin aikana otti ihan sinne minne pitikin, eli etureisiin.... kunnes nyt muutama tunti treenin päälle huomaan että menikin ilmeisesti alaselälle niin perkeleesti. Mikä meni vikaan? Jotenkin se oli hankalahkoa, kun tanko osuu nostovaiheessa takalistoon ja kai sieltä tuli sitten väistettyä alta alaselällä. Muuten kyllä kiinnostais hyödyntää hack-kyykyn potentiaali.

Suositut

Back
Ylös Bottom