Haaste mimmeille: Vaa'alla hyppääminen loppuu NYT!

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Gillyanne

Vaa'at kaatikselle ry
Tässä viime aikoina on vähän yhdessä jos toisessakin ketjussa ollut taas paljon puhetta ja porua painosta ja vaa'alla käymisestä, ja joku jossain kyselikin, miten siitä vaa'an orjuudesta sitten oikein pääsee eroon. Joten pitemmittä puheitta: haastan Pakkismimmit ryhtymään vaakalakkoon, sopivaksi määrittelemäksenne ajaksi (koska jokin tietty määräaika voi alkuun tuntua helpommalta, kuin koko loppuelämä). Itse avaan pelin ja lupaan olla vaakalakossa 17.11.2007 asti, koska silloin on kisat, joihin sisältyy myös punnitus.

Tämä ketju voisi samalla toimia myös vertaistukiketjuna vaakaongelmaisille kuten myös hehkutuspaikkana hyville fiiliksille, ja yleensäkin foorumina kaikelle asiaanliittyvälle keskustelulle. Hyvässä ja kannustavassa hengessä tietenkin! :)

Who's with me? :whip:

Hieno idea! Toivottavasti mimmit osallistuvat sankoin joukoin vaakalakkoon. :thumbs:

Itse heitin vaa'an menemään pari vuotta sitten ja nyt astelen puntarille silloin tällöin salilla (kuukauden tai kahden välein). Koskaan en ole ollut mitenkään vaaka-addiktoitunut, mutta nykyään kun tulee tavattua vaa'an kanssa vain satunnaisesti, niin ei siitä lukemasta edes osaa stressata. Ei mikään luku meitä määrittele tai ainakaan masenna, eihän? Kuunnellaan siis kiltisti Gillyannen neuvoa ja ehkä samalla jopa saadaan parempi mieli. :)

Vaakalakossa on tullut oltua jo puolisen vuotta, mutta jatketaan samaa rataa. Aikaa en osaa nyt määritellä, koska lakkoa ei ole tarkoitus lopettaa. :)

joo kannatetaan :5:, itse en kyllä oo käyny vaa-alla ku joskus viime talvena :D Ihan totta. Eikä oo mitään tarvetta mennäkään, jos vaikka ennen joulua kävis kerran.

No höh.

Minusta vaaka on hyvä renki mutta huono isäntä. Jos tämä suhde on vääristynyt niin toki sille pitää jotain tehdä, vaikka vaakaboikotilla.

Mielestäni olisi parempi opetella käyttämään sitä vaakaa ja ymmärtämään mitä tulos kertoo ja mitä ei. Yksittäinen punnitus antaa vain painon sillä hetkellä - tarpeellisuus vaihtelee. Muutokset pitemmällä ajalla kertoo jo enemmän.

Onnea haasteeseen osallistuville!

Mä oon mukana :rock: Samalla viskaan ruokaohjelman nurkkaan ja opettelen kuuntelemaan kroppaani ja syömään sen mukaan miten on hyvä olla. Tässä kuussa on kahdet ylppärit, joten en lukemiseltani juuri ennätä salillekaan - tän myötä alan tottuneesti tuijottamaan vaakaa ja nirsoilemaan ruuasta, mutta nyt haluun katkaista tän oravanpyörän! Oon huomannut, etten osaa syödä fiksusti tai ilman huonoa omaa tuntoa ilman treenaamista, joten päätin että seuraavan kerran meen rehkimään vasta sitten kun tilanne on vähän normalisoitunut ja alan löytää yhteistä säveltä tän kroppani kanssa. Vaa'alla mä en tee mitään tässä prosessissa! Meni vähän :offtopic: mutta anyway, otan haasteen vastaan! Mahtavaa kannustusta sulta Gillyanne :)

Gillyanne, respect! :worship: Olet kirjottanut tästä aiheesta monia hyviä ja tärkeitä juttuja, toivottavasti mahdollisimman moni vaakariippuvuudesta kärsivä ottaa tästä onkeensa!

Kyllä vaa'an lukuja voi varmasti seurailla terveelläkin tavalla, mutta tuntuu niin monella itsetunto ja arvostus olevan siitä vaa'an näyttämästä luvusta kiinni. Paljon parempi olisi tosiaan kuunnella omaa kehoaan ja tehdä sitä (ravinto, liikunta, puntti), mikä tuntuu hyvältä! Se paino on vaan numero. Sillä numerolla ei paljoa elämässä tee, mutta hyvällä ololla ja terveellä itsetunnolla sitäkin enemmän!

Eipä oo vaaka ollut käytössä enää pitkään aikaan. Mittanauha ja vaatteet kertovat suuremman totuuden kuin vaaka. Mutta Gillyanne, olen messissä. :rock:

joo, en omista vaakaa ja salilla satunaisesti käytän noin kerta kuukaudessa... koska arvioin muutokset peilissä sitten toi vaakalukema ei tule yllätyksenä- kun tuntuu siltä että turvottaa sit kyllä kai se vaan lukemakin sen näyttää, mut hyvin iloinen onkin mieli kun peilista katsoo vastaan suht litteä vatsa ja olo on hyvä mut vaaka näyttääkin enemmän, vaikka sit se 500gramma tai kilo, ja se pysyy! Sitten voi toivoa, että lisäntyneestä lihaksesta on kysymys.

No ihan vaakalakkoon en lähde (lihasta täällä pikkuhiljaa kasvatetään ja keväästä on pysyvää lisausta 1,5 kg, rasvaprosentin pysyessä samana- siinä tavalla vaaka on aika hyvä työväline) mutta olen Gillyanne sun kanssa samaa mieltä siitä että kotioloissa vaka ei ole hyvä kalusta- se voi huomaamatta tulla rengista isännäksi.

OK, vaakalakko sopii, vaikka se tapauksessani saattaneekin vaikuttaa totuuden välttelyltä. Seuraava punnitus siis minullakin 17.11 - ja sitten joulupaniikki :D ?

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Täällä yksi vaakanarkki! :(
Olen rampannut vaa'alla monta kertaa päivässä, nyt olin pari päivää käymättä ja eilen illalla pomppasin siihen tukevan aterian jälkeen - paska fiilishän siitä tuli.
Nyt olisi ehkä syytä ottaa rennommin ja keskittyä siihen hyvään oloon terveellisellä ruoalla ja treenilla eikä kytätä painoa niin neuroottisesti. Olen muuallakin aiheesta avautunut, mutta stressaaminen ei ainakaan ahmimishäiriöön auta.

Vastaan siis haasteeseen, seuraavan kerran käyn vaa'alla 1.10.2007.

Kiitos Gillyanne, kirjoittelet fiksuja ja tämä haaste osui hyvään saumaan!
:hyper:

Hohhoo, mulla se kapistus on pölyttynyt kissanhiekkalaatikon takana jo huhtikuusta. Nyt dieettailen mittanauhan ja peilin avulla - jestas miten paljon stressittömämpää voi elämä olla näin!

Inbodyyn oon menossa viikonloppuna ja se näyttää aina painonkin, mutta se numero kiinnostaa mua paljon vähemmän kuin lean body mass:n ja fat mass:n muutos. Jotain seurantavälineitä on hyvä olla, mutta ehkäpä järkevintä käyttää juurikin niitä mistä stressiä ei synny. :)

Ai niin, mihin asti olen lakossa... siihen päivään, kunnes vaakalukema ei enää voi vaikuttaa siihen tuleeko päivästä hyvä vai huono!

Mä olen myös opetellut siihen, että päivittäisen vaa´alla käymisen sijaan käyn vain kerran viikossa, ja samalla kalorilaskurin käyttö sai jäädä lopullisesti! Olen nyt n. kuukauden syönyt sitä, mitä kulloinkin tekee mieli ja kun on nälkä. Ja yllätys: vaa´an lukema on koko ajan pienentynyt, niinkuin stressitasokin! Joten vaa´alla käydään tästä lähtienkin KORKEINTAAN kerran viikossa.

Sopii mulle :) Vaa`alla hyppään muutenkin todella harvoin (tyyliin kerran kahdessa, kolmessa kuukaudessa, joten mistään pakkomielteestä on turha puhua), mutta itse voisin ponkaista vaa`alle seuraavan kerran vasta marraskuun alussa. Tällöin alkaa jo pieni valmistelu kisadieettiin ja pitää tietää edes vähän, että missä kilomäärissä mennään.

Hohhoo, mulla se kapistus on pölyttynyt kissanhiekkalaatikon takana jo huhtikuusta. Nyt dieettailen mittanauhan ja peilin avulla - jestas miten paljon stressittömämpää voi elämä olla näin!

Inbodyyn oon menossa viikonloppuna ja se näyttää aina painonkin, mutta se numero kiinnostaa mua paljon vähemmän kuin lean body mass:n ja fat mass:n muutos. Jotain seurantavälineitä on hyvä olla, mutta ehkäpä järkevintä käyttää juurikin niitä mistä stressiä ei synny. :)

Ai niin, mihin asti olen lakossa... siihen päivään, kunnes vaakalukema ei enää voi vaikuttaa siihen tuleeko päivästä hyvä vai huono!

Pakko kysyä mikä tämä Inbody on ja missä se tehään, joo heti tän kyssän jälkeen vaakalakkoon.

Itse en käy vaa'alla kuin satunnaisesti ja olen koko elämäni ollut normaalipainoinen, mutta pakko kommentoida tätä boikottia vähän:

Punnitseminen on painonhallintaa. Se, että käy vaikka kerran päivässä vaa'alla ei tee terveen pään omistavasta ihmisestä orjaa. ;)
Se voi olla samanlainen rutiini kuin vaikka hampaiden harjaus.

Eli vähän turhaa mörön nostattamista minun mielestäni. Mutta tämäpä vain minun vaatimaton mielipiteeni.:rolleyes:

mukana ollaan

Mä olen käynyt vaa'alla kerran viikossa. Tosin yritän pakoilla sillä käymistä, kun näyttää vain ylöspäin lukemat. Ja tosiaan sen myötä päivä menee pilalle:jahas:
Tänään itseasiassa päätin, että nyt loppuu tämä kropan ja syömisen liika tarkkailu. Olen tuhlannut elämästäni lähes 10 vuotta:eek: tähän turhan päiväiseen tarkkailuun. Olen ottanut vuosittain valokuvia itsestäni ja tänään aamulla otin uusimmat ja niitä vertailin. Tuli vain todettua, että en mä nyt niin kauhealta näytä, itseasiassa hyvältä näytän. Jotenkin valokuvissa näytän paremmalta kuin itse peilistä tuijotettuna. en tiedä miksi. no meni :offtopic:
Juups, eli mukana ollaan yritetään joulukuuhun asti olla menemättä vaa'alle:thumbs:

Tiedän suunnilleen painoni, mikä riittää. Vaa'alla hyppiminen saa vaan entistä pahemman mielen. Siitä addiktiosta olen päässyt eroon. Vielä kun pääsisin eroon jatkuvasta peilistä katsomisesta. Aina kun tulee peili niin pitää katsoa sitä vatsamakkaraa ja lantiokahvoja. Argh. Peililakkoon voisin ryhtyä, mutta se on hieman hankalaa... :( Peilejä on jokapuolella.

Tsemppiä kaikille haasteeseen ryhtyville. :thumbs:

Muistakaa, että lihas painaa enemmän kuin rasva.

Gillyannelle suuri kiitos nerokkaasta haasteesta! Juuri tällaista perseelle potkimista me vaa'an orjat kaivataan. Itse tein äsken radikaalin tempun ja kävin tunkemassa vaa'an vaatekaapin perälle, ettei tulisi kiusausta punnita itseään. Aion nimittäin pitää vaa'attoman syyskuun tämän threadin innoittamana. Saa nähdä miten onnistuu. Olo on tällä hetkellä sekä helpottunut että ahdistunut.

Täällä on saatu jo keskustelu käyntiin, hienoa! :)

Tuossa muutamat ottivat esille sen, että vaaka on renkinä ihan pätevä vaikkei isännäksi kelpaakaan, ja yhtäältä olette siinä ihan oikeassa. Mutta toisaalta, peppiinan sanoin:

peppiina sanoi:
Kyllä vaa'an lukuja voi varmasti seurailla terveelläkin tavalla, mutta tuntuu niin monella itsetunto ja arvostus olevan siitä vaa'an näyttämästä luvusta kiinni. Paljon parempi olisi tosiaan kuunnella omaa kehoaan ja tehdä sitä (ravinto, liikunta, puntti), mikä tuntuu hyvältä! Se paino on vaan numero. Sillä numerolla ei paljoa elämässä tee, mutta hyvällä ololla ja terveellä itsetunnolla sitäkin enemmän!

Eli jos suhde vaakaan ja sen ilmoittamaan numeroon on ongelmaton, niin asiahan on suorastaan kunnossa silloin :) Enemmän suuntasinkin tämän haasteen ja ketjun niille, joilla asia ei aivan noin hyvin ole, ja jo tässä vaiheessa tämä ketju on osoittanut, että meitä on tälläkin palstalla ties kuinka monta. (Toki kaikki mimmit ovat silti tervetulleita kommentoimaan ja osallistumaan.) Eli kyse ei ole mistään "mörön manaamisesta", vaan yksinkertaisesti siitä, että jos jokin asia - tässä tapauksessa vaa'alla ravaaminen - aiheuttaa ahdistusta, olisi siitä syytä mahdollisuuksien mukaan luopua. Painonhallintaa - tai itse puhuisin mieluiten rasvaprosentin hallinnasta - kun voi harjoittaa loistavasti ilmankin, kuten mm. Faidra tuolla aikaisemmin jo kertoi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom