Haaste kuntotestiin: sivaripenkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avilla
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
iivili sanoi:
Paljon järkevämpi yläkropan työntäviä lihaksia testaava (ja myös keskivartalon lihaksien kuntoa/pitoa) on etunojapunnerrukset.
Miksi etunojat olisi paljon järkevämpi testi?

Juzzi87 sanoi:
menee off topiciksi pahasti mutta tuli vaan mieleen semmonen kun meidän liikunnan opettaja on ollut nuorempana aika kova jannu.Ainaki puheittensa mukaan.On kuulemma kyykänny 100kg:lla 100kertaa.Onhan se nuorten euroopanmestari keihäässä mutta silti aika kovalta tuntuu toi kyykkysuoritus.vai?

miksiköhän keihäänheittäjät tekevät tuollaisia harjoitteita? no luultavasti ollaan oltu kokeilumielessä tuota suoritusta tehtäessä...

vaikkakin kyykyt olisivat pelkkiä niiauksia niin silti kova tulos.

gnut sanoi:
Miksi etunojat olisi paljon järkevämpi testi?
Miksi ei olisi ? Tangon kanssa heiluessa, siinä 200 toiston jälkeen tanko vaappuu ties mihin sattuu kun olkapäät ja ojentajat huutaa viimeisiään. Etunojissa joutuu jännittämään keskivartaloa koko ajan, koska oma kroppa toimii painona, eikä varmasti tee mieli vaan lässähtää lattialle ja se mitä pitäisin tärkeimpänä syynä olisi toistot; mieluummin 100 etunojaa kuin 300 punnerrusta penkissä. Tää nyt oli vaan mun mielipide mutten näe järjen häivää missään monen sadan toiston sarjoissa, oli laji sitten mikä vaan.

nelkku sanoi:
Miksi ei olisi ? Tangon kanssa heiluessa, siinä 200 toiston jälkeen tanko vaappuu ties mihin sattuu kun olkapäät ja ojentajat huutaa viimeisiään. Etunojissa joutuu jännittämään keskivartaloa koko ajan, koska oma kroppa toimii painona, eikä varmasti tee mieli vaan lässähtää lattialle ja se mitä pitäisin tärkeimpänä syynä olisi toistot; mieluummin 100 etunojaa kuin 300 punnerrusta penkissä. Tää nyt oli vaan mun mielipide mutten näe järjen häivää missään monen sadan toiston sarjoissa, oli laji sitten mikä vaan.

Samaa meiltä. Tai lataa siihen tankoon edes se 40 kg niin ei monen sadan toiston lukemiin enää päästä.

Onhan salilla niitä 10 kg tankojakin, miksette käytä niiitä... :david:

nelkku sanoi:
Näin. Kerkesit ennen mua perustella. :)

Juzzi87 sanoi:
On kuulemma kyykänny 100kg:lla 100kertaa.Onhan se nuorten euroopanmestari keihäässä mutta silti aika kovalta tuntuu toi kyykkysuoritus.vai?

Ei toi oikeastaan ole mikään ihmesuoritus tai kyllähän se on kova. Mutta... Tarvitsee vaan kestää maitohappokipua hyvin. Ainakin mulla, kun sarjan pituus menee reilusti yli 20 toiston, toistojen tekeminen ei lopu siihen, että ei enää jaksaisi, vaan siihen, että reisiin/pakaroihin sattuu niin perkeleesti... Jos se on varta vasten treenannu todella pitkiä sarjoja, niin ihan hyvin tuo on mahdollista.

Toihan ois loistava liike sillon kun penkkitulos alkais junnaamaan, shokeerataan vähän kroppaa tekemällä 100 toiston vemputussarjoja viikon tai kahden ajan. Pientä poikkeamista normitreeneistä.
Tolla on kanssa hyvä testata henkistä kestävyyttä, kuka todellakin jaksaa maata siinä vatkaamassa sitä tankoa sen muutama sata kertaa ja jatkaa kunnes se tanko todellakin jää siihen rinnalle, ei lopeteta ennen sitä.

Tullu joskus tota kokeiltua, tais semmonen hiukka päältä sata mennä ku kokeilin, tosin oon ulkomuodoltani vielä semmonen, että kun ulos meen tuulisella säällä niin kuuluu pitkä ujellus vaan.

Rookie87 sanoi:
Toihan ois loistava liike sillon kun penkkitulos alkais junnaamaan, shokeerataan vähän kroppaa tekemällä 100 toiston vemputussarjoja viikon tai kahden ajan. Pientä poikkeamista normitreeneistä..

Olihan tuossa sarkasmia, olihan? :eek:

alumiini sanoi:
Ei toi oikeastaan ole mikään ihmesuoritus tai kyllähän se on kova.Ainakin mulla, kun sarjan pituus menee reilusti yli 20 toiston, toistojen tekeminen ei lopu siihen, että ei enää jaksaisi, vaan siihen, että reisiin/pakaroihin sattuu niin perkeleesti...

Ts. sitä ei vain enää jaksa.. :jahas:

Olen itse nähnyt kun erittäin kestävä ja hyväkuntoinen yli 200kg:n ass to grass-kyykkääjä teki 50:n sarjan syviä kyykkyjä 100kg:lla ja oksensi. Väitän, että 100*100kg puhtaasti suoritettuna on vitun kova ihmesuoritus, johon todella harva pystyy..edes pitkän kestävyystreenijakson jälkeen..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu.No onhan silla opella muitakin kovia suorituksia:D Joita se ei tosin pysty varmaan millään todistamaan.Sen kyykky ennätys oli 240kg.siis sillon kun veti sen 100kg*100.Onhan samainen äijä hiihtäny vuorokaudessa 375km :D Sellanen 24 tunnin hiihto. On se äijä edelleen kovassa kunnossa mut en sit tiedä noista sen ennätyksistä :D

Kyllä siinä polton ainakin saa,

Kokeilin tota ja sain sen 217 toistoa, ymmärsin siinä 100 toiston kohdalla että kyse on suurimmilta osin päästä kiinni sietääkö polttoa.

Ihan kiva, uskon että tämä on jo keksitty jo aikoja sitten, mutta silti ihan kiva idea.

Tämä voi nyt olla bullshittiä, mutta eikö tuollaisessa kerry maitohappoa hirveet
määrät? Ja eikö maitohapon kertyminen buustannu jotenki kasvuhormonin eritystä? :)

Mantu sanoi:
No höh, eikö muka muut ole kokeilleet? Nimimerk. 236 toistoa

Jos todella oot noin pitkän sarjan ottanu, niin ihan uteliaisuuttani kysyn.

-mihin kohtaan nostoa se viim. toisto hyytyi?
-miltä se lihaksissa tuntuu tollasen sarjan jälkeen; onko tuntoa enää koko yläkropassa ollenkaan?
-tuliko sairaan kipeäski lihakset vai vieläkin kipeämmäksi? vois kuvitella että 2 vrk suorituksen jälkeen olisi aika jöllissä paikat?

Juzzi87 sanoi:
Juu.No onhan silla opella muitakin kovia suorituksia:D Joita se ei tosin pysty varmaan millään todistamaan.Sen kyykky ennätys oli 240kg.siis sillon kun veti sen 100kg*100.Onhan samainen äijä hiihtäny vuorokaudessa 375km :D Sellanen 24 tunnin hiihto. On se äijä edelleen kovassa kunnossa mut en sit tiedä noista sen ennätyksistä :D

Ja sitten jää usein mainitsematta, että ne olikin osakyykkyjä eikä syväkyykkyjä.

Palautuminen testistä.

jarre55 sanoi:

-miltä se lihaksissa tuntuu tollasen sarjan jälkeen; onko tuntoa enää koko yläkropassa ollenkaan?
-tuliko sairaan kipeäski lihakset vai vieläkin kipeämmäksi? vois kuvitella että 2 vrk suorituksen jälkeen olisi aika jöllissä paikat?

Päätin laittaa tähän ( vaikka kysymys olikin osoitettu toiselle hepulle )
omat kommentit moisesta treenistä viime sunnuntailta:

- mulla tanko jäi oikeastaan ylös, kädet vaan meni lukkoon, joten tanko telineeseen.
- tuntuu vaan lämpöseltä heti suorituksen jälkeen.
- 2pv. jälkeen vähän normaalia palautumiskipua, ei mitään "tukkosta" oloa.
Aikaisemmin tuli testin lopussa semmonen "joku repii rintakehää auki" tunne.

- 4pv:n jälkeen testistä aloitin uuden "pyramidin" penkissä, 20 toistoa 40kg meni 2 sarjaa ok että palautuu tuosta rääkistä jos on jotain heilutellut ensin.

- Avilla -

jarre55 sanoi:

En muista mihin hyytyi, taisi olla niin että tanko karkasi jalkojen suuntaan -> lattialle kun en oikein enää hallinnut sitä. Tuntui aika hurjalta, suht kovasti poltti yläkroppaa ja muistan etten oikeastaan pystynyt ajamaan autoa hetkeen, sillä punppia oli jokseenkin reilusti (kädet ei vaan taipuneet rattiin). Pari päivää oli kipua, mutta ei mitään hirveää tuskaa. Aika nopeasti palauduin, tai ainakin siis kipu kaikkosi.

Aika paljon se todellakin on päästä kiinni, sadan jälkeen teki kyllä mieli jo luovuttaa.

Hyvä ! Kerro max.penkki ja oma painosi.

ant sanoi:
Kokeilin tota ja sain sen 217 toistoa, ymmärsin siinä 100 toiston kohdalla että kyse on suurimmilta osin päästä kiinni sietääkö polttoa.

Ihan kiva, uskon että tämä on jo keksitty jo aikoja sitten, mutta silti ihan kiva idea.

Hyvä, hyvä. lisää hulluja ! Kerrohan vielä max.penkkisi ja oma paino niin
tilastot senkun kaunistuu.

- Avilla -

Jos treeni alkaa tökkiä tai elämä kyllästyttää muuten vain, teen aina muutaman päivän ajan tällaista vitutustreeniä, eli kyykkyä, mavea ja penkkiä siten, että tankoon pistetään tavaraa oman painon verran ja toistojen yhteismäärä lasketaan. Kaippa ne tekee tätä isossakin maailmassa. En tiedä. Itse vedän pari-kolme kierrosta, hyvin hitaat toistot ja muutenkin rauhallinen meininki. Sarjojen välillä heitän dartsia ja mietin sinisiä ajatuksia. Viimeistään viikon kuluttua voi jo palata normaaliin päiväjärjestykseen. Tätä voi kokeilla itse kukin, sotilasarvoon katsomatta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom