Haaste kuntotestiin: sivaripenkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avilla
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
masantti sanoi:
En kyllä minäkään ymmärrä mitä spedeä tossa on?????

Enkä minä ymmärrä miksi "spede" -ilmaisua käytetään yleensä negatiivisessa mielessä... Spedehän oli loistava :)

J.C.D sanoi:
Enkä minä ymmärrä miksi "spede" -ilmaisua käytetään yleensä negatiivisessa mielessä... Spedehän oli loistava :)
Sehän tässä ihmetyttääkin, kun eihän toi eis oolut negatiivinen juttu, vaan ihan positiivinen, kun ihmiset jaksaa väsätä kaikkea tuommoista.

J.C.D sanoi:
Heh, jep... lienee sama tarkoitus mitä me käytettiin usein jenkeissä yhden hiukan suomea puhuvan kaverin kanssa. Saatettiin sanoa jostain kemposta: "He´s a bit jekku" tms. Eli kaveri on vitsi jos se on spede. ;) En tosin tiedä sanonnan alkuperää...

Onpa se ainakin loppumetreillä perkeleen hauskan ku hiki päässä yrittää nostaa tankoa ilmaan eikä nouse enää :)

Hmm... Tuli tästä mieleen että montako kertaa jengi mahtaa nostaa oman painonsa verran rautaa kyykystä (reidet vaakatasoon)? Varmaan enemmän treenanneilla ns. liian monta, mulla jäänee alle kymmeneen :nolo:

Rin Tin Tin sanoi:
Hmm... Tuli tästä mieleen että montako kertaa jengi mahtaa nostaa oman painonsa verran rautaa kyykystä (reidet vaakatasoon)? Varmaan enemmän treenanneilla ns. liian monta, mulla jäänee alle kymmeneen :nolo:
Noin viisi tai kuusi. :nolo:

Replay sanoi:
sivariprässi
Ei toimi. Tuota voi tehdä yhdellä jalalla kerrallaan toisen levätessä, jolloin loppua ei näy ennen kuin sali suljetaan. Joskus vuosikymmeniä sitten yläasteella skabasin yhden kaverin kanssa tuossa ja juuri mainitsemastani syystä se ei oikein toiminut.

Tuloksia, hyvä !

Mantu sanoi:
No höh, eikö muka muut ole kokeilleet? Nimimerk. 236 toistoa

No hyvä että joku vihdoinkin laitta jotain tuloksia.
Kerrohan vielä

- oma paino
- penkki max.

niin pistän ylös "tilastoihin". Tällä hetkellä en tiedä ketään
joka olisi tuon lukeman rikkonut, 100-150 pumppaajia
on jo muutama.

- Avilla -

Aikanaan oli salilla skaba vähän sotilas- ja sivaripenkin välistä, eli 40 kilolla.
Tulos noin 110.
Nykyään 60 kilolla noin 50 toistoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joskus oon meinannu koettaa, mutta en oo uskaltanu. Saattaa olla vähän miseryä siinä vaiheessa kun ei enää tankokaan nouse. Kyykyssä ei menis tangolla 100 toistoa.

miten toi hauiskääntö esim. pelkällä kädellä hauiskääntöjä niin montako menee ? saa toki levätä välissä, vaiko... ?

Spot the sarcasm.

Mä nään jo silmissäni kisahallissa sata penkkiä vierekkäin ja jengiä ähkimässä kolmen tunnin suoritusta. Vieressä käydään tiukkaa taistoa maastavedon ja tempauksen SM-mitaleista. Perkeleet kaikuu ja paska haisee, mutta yhtään painoa tai edes tankoa ei näy missään. Aika hc-laji toi paljaalla kädellä pumppaaminen...

No joo. Mulla ei kyllä taitais hermot riittää tohon suoritukseen tai sitten joku tulis ajamaan mut pois penkistä tunnin jälkeen :lol2: Eiks joskus ennenkin ollu joku pumppausthreadi? Mitäs se käsitteli ku ei muista...

jänkäkoira sanoi:
En oo ite kokeillu kyseistä lajia, mutta luulen että siinä tarvitaan hermoja jonkun verran, nimittäin toisilta salilla olijoilta. Ei paljo naurata ku rintapäivänä ois penkin vuoro ja joku hinkkaa siinä salin ainoassa penassa yli sadan toiston sarjoja...tangolla :rolleyes:
Vinopenkki vain vaateriin ja tekemään, ei tarvitse olla telineitä.
Tai vääntämään lattiapenkkiä...vois ähinät koveta, jo huomattavasti aiemmassa vaiheessa kuin tavallisessa penkissä. :curs: eikä voisi ainakaan huijata pompauttamalla.

Avilla sanoi:
Mutta kertoo jotain lihaksiston kunnosta.
Kertoo kestävyyskunnosta, se on totta. Mutta se ei tarkoita että olisit vahva, vain että olet kestävä siinä liikkeessä.
"Kunto" on nimittäin harmillisen liike- ja toimintaspesifistä.
Tarkoittaa sitä, että vaikka teetkin 500 toistoa tangolla penkissä, et luultavasti saa lähellekään samaa tulosta esimerkiksi punnertaessa. Et edes vaikka tangossa olisi oman painon verran painoa. Ne ovat kaksi eri liikettä, vaikka samaa lihasta/lihaksia harjoittavatkin. Hermotus on erilainen, kunto on erilainen. Pyöräilijä ei jaksa juosta pitkälle, eikä juoksija jaksa pyöräillä kovin kauaa.
Tästä syystä esimerkiksi ranskalainen punnerrus ja pään yli ojennus taljassa ei tunnu samalle, vaikka liikerata on lähes identtinen, eikä satavarmana liiku samat kilot. Tästä syystä myöskään et vahvistu liikeradalla, jota et harjoita. Monet tuntuvat silti luulevan, että penkkitulos on joku überihmeellinen yleiskunnon mittari.

Tätä minä hain: minkälaista kuntoa sinä haet sillä 500 toistolla?
Voimaako? Ei tule tuollaisella treenillä.
Kestävyyttä? Taatusti tulee tuollaisella treenillä! :whip:

maxmussel sanoi:

Eikös tässä haeta vain kovaa sivaripenkkitulosta. :lol2:

Jaa niin juu. Mutta; armeijan käyneille tämä laji on kielletty. Emme ole sivareita. Vai tarkoitettiinkohan tässä sivuvaikutuspenkkiä..? :D :D

Mikä idea testata tangolla ?

maxmussel sanoi:
Kertoo kestävyyskunnosta, se on totta.

Idea lähti työpaikan kisoista, joissa KAIKKI osaanottajat pumppasi 60Kg:lla, joka on kyllä tavalliselle tahvolle ihan liikaa kestävyystreeniin. Ajattelin että aloittelija voisi paremmin testata itseään tuon tangon kanssa.

No ei tässä nyt olla "niin vakavissaan" sen tietyn tavoitteen kanssa. mutta entisenä rekka-autojen lastaajana tehtaalla, 15kg:n selluvillasäkkejä tuli päivässä heitettyä muutama tuhat ( 300 kipaletta nuppivaunuun, yhdistelmä ottikin jo vissin 500-600 kpl , ja lastauksia 4-6 päivässä, joskus paljon enemmän) joten päätinpähän vähän rääkätä yläkroppaa jollakin tavalla jolla näkisi että mitä kestävyydestä on jäljellä.

Tuo lastaustouhu oli mielenkiintoista "testiä", tämmöset 60kg nyljetyt oravat jaksoi painaa koko päivän, siis muutama tuhat säkkiä parhaina päivinä, ihan normaalisapuskoilla/määrillä ja veden voimalla. Isommat ja vahvemmat yleensä tippui kuvioista ja hakeutuivat parempiin hommiin..... #:/)

Sitten kun kokeeksi säkin paino nostettiin 17,5 kiloon, tuli heti raja vastaan lähes kaikilla koosta ja voimista riippumatta kun se ratkaiseva "kynnyspaino" ylittyi. Kädet alkoi kipeytyä, ja väsymys iski.

Että mielenkiintoisesti tuo ihmiskeho alkaa piiputtaa.

- Avilla -

Avilla sanoi:
No hyvä että joku vihdoinkin laitta jotain tuloksia.
Kerrohan vielä

- oma paino
- penkki max.

niin pistän ylös "tilastoihin". Tällä hetkellä en tiedä ketään
joka olisi tuon lukeman rikkonut, 100-150 pumppaajia
on jo muutama.

- Avilla -

Selitystä,

tädin miestä vastaan joskus otin tuollasen kokeen, hävisin muistaakseni muutamalla toistolla...

Asiaa,

- oma paino oli n. 76-77kg
- penkki max muistaakseni 120kg, taisi olla tuota luokkaa silloin

menee off topiciksi pahasti mutta tuli vaan mieleen semmonen kun meidän liikunnan opettaja on ollut nuorempana aika kova jannu.Ainaki puheittensa mukaan.On kuulemma kyykänny 100kg:lla 100kertaa.Onhan se nuorten euroopanmestari keihäässä mutta silti aika kovalta tuntuu toi kyykkysuoritus.vai?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom