Haaste: 200kg maastaveto (toistot)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jn71
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tein aikanaan 14x200 ja 10x220 ja 2x250. 260 nousi 5 cm. Toistot oli maahan hipasuja ja koko taakka roikku käsissä kokoajan. Natuna ja remmeillä!

Hienosti liikku Ihmistunkilla! Jto varmaan tarkotti et toi 320-340 VOIS olla ihan mahollista, mut vaikeetahan tota on noin pitkistä sarjoista päätellä.

Maastavedossa toistot/ykkönen on aivan toiselta planeetalta kun muissa liikkeissä kuten näkyy viestistänikin! (Mulla lantion ympärys 109 cm)

Hienosti pakotit...eikun nostit.

Arvostan tällaisia sarjoja joissa uusi toisto lähtee heti, eikä toistojen välillä puuskuteta puoltaminuuttia, joka helpottaa suoritusta aivan sikana.

Komeeta tekemistä.

- - - Updated - - -

olis jääny yli puolet tekemättä sääntöjen mukaan

Ei pompottelua lattiasta

jättäkää toisto sentin vajaaksi lattiasta ennen uutta vetoa

Höpö höpö.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä taas en aivan ymmärrä miksi jto sanoo että 14x200kg sarjalla pitäisi nousta 320-340kg. Nuo suorituksethan on aivan eri planeetalta. Onko joku kaapannut jto:n koneen? :D

Jep. Tuolla sarjalla ei ole mitään tekemistä tuollaisen maksimiykkösen kanssa.

Taisi olla jto:lla "se huonompi päivä" tai muuten vaan ajatuspieru.

Heitetään omakin panos tähän ketjuun.

Vähän vaisu oli suoritus, mutta välttää.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Miksi remmit? Menee tämän haasteen sääntöjen mukaan hylkyyn ;)

Puristusvoimaa sulla varmasti riittävästi ristiotteella tuo sarja nypätä :)

joo mulle on ihan sama vetääkö myötä otteella, ristiotteella vai remmeillä, tuona päivänä sattu vaan olemaan remmit käytös kovan otevoima setin jäljiltä :) ennätyskin on vedetty myötäotteella ;)

Mullahan esimerkiksi oli 12x200 tuolla ja ykkönen 290, että kyllähän tuo mahdollinen on 14x200 sarjalla.

Mutta äärimmäisen epätodennäköinen.

Voi jopa olla, että 14x 200 -typillä maksimiykkönen on huonompi kuin 12x200 -tyypillä. Ei tollasilla pitkillä sarjoilla ole mitään todistusarvoa maksimiykköstä mitattaessa. Jonain päivänä sama tyyppi voi ottaa 10x200, toisena päivänä tulee 15x200. Riippuen esim. milloin oli viimeinen kova veto, kirraako paikat niin, ettei pääsekään normaaliin optimaaliseen vetoasentoon ja joutuu enemmän kiskomaan selällä kuin jaloilla, paljonko on aikaa viimeisestä kovasta kyykkytreenistä joka aina syö vetoa, onko alla puolivuotta treeniä vedossa toistovälein 1-5 vai onko tullut viime kuukauden aikana vedettyä edes pari kympin sarjaa ja kroppa on tottuneempi pitkiin sarjoihin...

Luetteloa voisi jatkaa loputtomiin. Itse kun treenasin maksimiykköseni oli välillä 310- 320, mutta toistoja tehdessä maksiini olisi pitänyt olla 360 sanoi eräs SVM-hopeamitalisti aikoinaan. Samoin kun otin vinopenkkiä käsipainoilla raudat olivat sellaiset, että kukaan salilla, ei edes vahvimmat bodarit, kyenneet sellaisiin nostoihin, mutta penkkini oli silti vaan säälittävät +200 .

Spekulointi maksimeista jossain 10-sarjan ja yli vetosarjoissa on ihan turhaa ja hyödytöntä. Vitosista voi saada jotain osviittaa, muttei aina niistäkään. Pitkissä sarjoissa ratkaisee nopeiden/hitaiden lihassolujen suhde, voimakestävyystaso sekä päivän kunto.

Mullahan esimerkiksi oli 12x200 tuolla ja ykkönen 290, että kyllähän tuo mahdollinen on 14x200 sarjalla.

Mä vedin 10*275kg (pari jäi varaa) ja nyt vedin kahdeksan päivän kuluttua 342,5kg. Totta puhuakseni selkä ei kerennyt palautumaan edellisestä kilpailusta kunnolla...

Mut jos pitäis pommittaa sarjaa 200kg:lla, niin sanoisin että +20kpl tulis varmasti...(ehkä)

Laitoin yhellä omaa viimestä paremmaksi... En kyllä tiedä hyväksyykö raati kun puhelin kaatu nelosen jälkeen ja viimesestä kuuluu vaan kun painot tippu lattiaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Suositut

Back
Ylös Bottom