Hävettää

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon iha alottelija näis kuntoilujutuissa eikä lihaksia oikeestaan oo ollenkaan, mitä nyt jaloissa jonku verran urheiluvuosilta.
Kyselisin että kehtaako sinne salille ollenkaan mennä kun on tällänen tikku.. tosi vähillä painoilla varmaan pitää alotella.. Saako paljon hölmistyneitä katseita kun vetelee siellä ihan pienimmillä painoilla?
Mulla on himassa jonku verran noita käsipainoja joita nostelen välillä ja oon miettiny että jos rupeis iha säännöllisesti niitäki, niin että kaua menis suurinpiirtein jos että tulis jotai tulosta esim hauiksiin kun nostelee päivittäin?
kiitos :kippis1:

Mitä sitä häpeämään. Jokaisen sitä on jostain aloitettava ja tuossa iässä kun alkaa jonkun viisaamman opastuksessa veivaamaan niin vuoden päästä ei tunnista enää oma äitikään. älä siis tosiaan mene itseksesi sinne salille kikkailemaan, menee vain aikaa hukkaan, kuten esimerkiksi allekirjoittaneella. 59-kiloisesta sitä aloitettiin ja menestystarinani mitättömästä keskinkertaiseksi tulee jatkumaan vielä pitkään.

Ehdottomasti kehtaat mennä salille. Saleilla saatetaan katsoa pitkään huonosti käyttäytyviä (eivät laita painoja takaisin telineisiin, eivät huolehdi henkilökohtaisesta hygieniastaan, varaavat harjoitteluvälineet itselleen), oleilijoita (käyttävät salilla enemmän aikaa lehden lukemiseen kuin harjoitteluun) sekä huonolla tekniikalla treenaavia (omat välilevytkin pullistuvat pelkästä katsomisesta), mutta pienet harjoituspainot eivät kiinnitä kenenkään huomiota. Kunhan vain olet huomaavainen muita kävijöitä kohtaan, treenaat tosissasi ja olet valmis oppimaan kehittyäksesi, niin saat muilta kävijöiltä vain positiivista palautetta.
Kukaan ei voi etukäteen tietää miten tulet kehittymään, mutta vuodessa pystyy saavuttamaan jo silminnähtäviä muutoksia. Kehittyminen ei kuitenkaan riipu yksinomaa salilla harjoittelemisesta, vaan suuressa määrin myös ruokavaliosta ja riittävästä levosta.

Ei sitä kannata pelätä,että olisi liian pieni tai huonokuntoinen mennäkseen salille, sillä jostain jokainen aloittaa. Itsekin muistan sisältäneeni lähes pelkästään läskiä kun salille menin, penkkikin huimat 40kg. Kuten Willie sanoi niin on aivan muut asiat joiden takia ihmisiä katsotaan pitkään.
Onnea treeneihin :thumbs:

kannattaa ehdottamasti alkaa käydä salilla, jos kiinnostaa. Kannattaa tosiaan pyytää aluksi ainakin apua kuntosalin henkilökunnalta tai tutulta jolla on hyvä kokemus tekniikoista eri liikkeissä, näin ei mene paikat pas* ja opit heti alussa tekee liikkeet oikein.+++Oikein Syöminen on todella tärkeää

Jos aloittaa tikkuna, niin siinä on paljonkin hyviä puolia. Esimerkiksi kehittyminen (suhteessa entiseen minään siis) on huiman nopeaa ja voimakasta, niin voiman kuin lihasmassankin suhteen. Tuo siis ihan vain keinoja reeni, ruoka ja lepo käyttämällä. Kehitys voi myös jatkua pitempään, kuin valmiiksi järeämpirakenteisella ja vahvemmalla, koska kehittymisen varaa on enemmän.

Eli tottakai kehtaa rimpulakin lähteä voimailemaan! Pistät vain suuret linjat syömisen, reenin ja levon suhteen kuntoon, niin tulet olemaan jo vuoden sisällä ihmeissäsi kehityksen nopeudesta.

Tuossapa motivaation tuojaksi erään jannun kehityskuvia 188cm/50kg (siis 188cm/50kg!!! :eek: ) rimpulasta lihaksikkaaksi ja vahvaksi mieheksi: http://members.tiscali.fi/hulkki/index.html

Lopuksi: jos joku katsoo pahasti, niin se on ihan oma asenneongelmansa, ei sinun vikasi. Välitä moisista vähät ja jatka reeniäsi normaalisti, hyvää salietikettiä noudattaen ja ankarasti hikoillen ja puuskuttaen. :whip: :thumbs:

No siis toki vaan salille treenimään. Kehitystä voi todellakin saada nopeasti jos syöt kunnolla (lue Pakkista ;) ) ja treenaat kuin hullu. Muistan tässä itekkin kun ekaa kertaa menin ja penkkiä sitten väänsin ja siihen tuli sitten joku prkl ego fläsä ukkeli, joka tuli sitten siihen väliin melkeen väkisin, kun katsoi että onpas pojalla pienet painot tangossa. Mutta entäs sitten? Tokihan minä kohteliaana annoin herran tehdä välissä ja sitten taas sen jälkeen vaihdettiin mun painot takasin. Joutu sekin herra siinä auttaan niiden painojen laittamisessa, kun sille vähän siitä sanoo. Elikkänsä tällä pienellä tarinalla tahdon vain sanoa, että kaikki ovat salilla samassa arvossa, eikä kenelläkään ole oikeutta katsoa toista paheksuvasti. Ärsyttää itseä sellaiset egoilijat, joilla on tarve nostella aina isommilla painoilla kuin itse tekee, mutta ei semmosiin kannata ees vilkasta. Keskittyy vain omaan treeniin ja tekee parhaansa, niin sitten vuoden päästä on varmasti joo siinä kunnossa, että saa melkein itsekin egoilla jo salilla, pikkuisen :D .

Meitsikin vetelee penaa sillä 50kg:lla vaikka painoa on 100kg lasissa. Ei ole tullut yhtään mitään katseita tai mitään. Kerran kävi joku mamma hieman nillittämään kun jätin epähuomiossa vähän painoja jalkaprässiin ja oletin ettei kukaan pelkällä kelkalla tee. :rolleyes:

Ei tod. pidä hävetä. Jostain se on aina alotettava, nimim. sun ikäisenä 188/70, nyt
188/94. Ja eipä se koko muutenkaan mitään merkkaa :D, v-uako se kellekään kuuluu miltä näytät, tai millä painoilla teet.

Salille vaan! Jokainen on joskus aloittelija. Mäki ajattelin joskus ettei voi olla punttaaja jos ei mee yli 120 penkistä ja ovesta mahtuu kävelemän normaalisti :D Ja uskalsithan sä liittyä pakkiksellekin..se on jo aika iso askel liittyä curly-miken heimoon (sori, oli ihan pakko :evil: ). Niin että reeniä reeniä niin kyllä se siitä lähtee ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
todellakin kehtaat mennä salille!mä kysyuin just samaa 2kuukautta sitten kun mietein että uskallanko mennä ekaa kertaa treenaamaan jalkoja ja painot oli tosi pienet. nyt voin sanoa että kyllä kannatti, sarjapainot ovat nousseet kivasti ja jalat ja perse on kasvaneet. ruokavalio ja lepo kuntoon ja kiinnitä homiota siihen treeniliikkeen puhtauteen tekemällä ne tarpeeksi kevyillä painoilla aluksi jotta opit tekniikan. itekkin olen saanut nyt paljon paremman tuntuman lihaksiin kun olen treenannut sellasilla painoilla joilla ei tarvitse riuhtoa. nii ja lue pakkista.

Niinkun tossa onkin jo sanottu niin ei siellä kukaan sua katso kuinka pienillä painiolla teet. Enemmän keräät katseita kun laitat liikaa rautaa ja sitten huonolla tekniikalla yrität väkisin niitä pusertaa.

Ja kannattaa rohkeasti kysyä neuvoa liikkeitten tekemisestä jos jokin liike askarruttaa, ettet vahingossakaan rupea sitä heti alussa tekemään väärin.
Kyllä ne karjut mielellään neuvoo ja antaa vinkkejä. Ei siellä kukaan tietojansa panttaa. Kunhan et nyt mene suoraan sillon kysyy kun kaverilla on joku sarja kesken :)

Mutta sekaan vaan vaikkei seisokkaan :hyper:

melko yleistä näköjään jännittää salille menemistä. kaikista paras tilanne olisi, jos saisit jonkun kaverin kiinnostumaan treenistä, tai tunnet jonkun kaverin joka treenaa. porukalla sinne on paljon helpompi mennä ja toinen pystyy varmistelemaan liikettä ja kattelemaan vähän tekniikkaa että meneekö yhtään sinnepäinkään.

oon itse painanut alta 50kg kun alotin treenauksen. kukaan ei oo katsonut pahasti tai naureskellut salilla. ei kertaakaan. yleensä näyttää vielä menevän niin päin että mitä kovemmassa kunnossa kanssatreenaajat on, sen varmemmin antavat treenivinkkejä ja kannustavat eteenpäin.

jokatapauksessa. ota selvää asioista. ruokavaliosta nyt lähinnä. samoin liikkeistä joita kannattaa tehdä ja missä tärkeysjärjestyksessä. kun ruokavalio on kunnossa ja treenaat oikein, tulee tuloksia aivan uskomattoman nopeasti. 15-20kg painoa lisää ensimmäisenä treenivuotena ei ole mahdottomuus pelkällä rehellisellä treenillä ja ruualla.

Willie sanoi:
Ehdottomasti kehtaat mennä salille. Saleilla saatetaan katsoa pitkään huonosti käyttäytyviä (eivät laita painoja takaisin telineisiin, eivät huolehdi henkilökohtaisesta hygieniastaan, varaavat harjoitteluvälineet itselleen), oleilijoita (käyttävät salilla enemmän aikaa lehden lukemiseen kuin harjoitteluun) sekä huonolla tekniikalla treenaavia (omat välilevytkin pullistuvat pelkästä katsomisesta), mutta pienet harjoituspainot eivät kiinnitä kenenkään huomiota. Kunhan vain olet huomaavainen muita kävijöitä kohtaan, treenaat tosissasi ja olet valmis oppimaan kehittyäksesi, niin saat muilta kävijöiltä vain positiivista palautetta.
Kukaan ei voi etukäteen tietää miten tulet kehittymään, mutta vuodessa pystyy saavuttamaan jo silminnähtäviä muutoksia. Kehittyminen ei kuitenkaan riipu yksinomaa salilla harjoittelemisesta, vaan suuressa määrin myös ruokavaliosta ja riittävästä levosta.

Aamen! Itsekään en enää ihan rimpula ole, tosin lihaksikkaaksikin on vielä pitkä matka. Mutta todellakin aina autan jos joku apua kysyy, oli se sitten treenivinkkiä tai varmistamista ja pieniä painoja ei koskaan katota kieroon. Mutta ne öykkärit, painojen paiskojat, laitteiden turhaa varaajat sun muut kusipäät on niitä joita salilla katotaan vinoon.

Joten sinne salille vaan, sillä ei ole mitään väliä mitenpaljon sitä pattia on pohjilla. Treenaat kovaa ja syöt hyvin, niin kohta ne kynisajat on muisto vain. ;)

Joo ei muuta kun salille vaan! Kaikkia se on jänskättäny,mutta ei mee kauaa,kun tuut melkein kipeeksi,jos et sinne jostain syystä satu joku kerta pääsemään. :D
Ja mitä noihin kieroon katsojiin tulee,niin eipä ne yleensä oo ees niitä salin isoimpia äijiä... :hyper:

narukaesi sanoi:
Oon iha alottelija näis kuntoilujutuissa eikä lihaksia oikeestaan oo ollenkaan, mitä nyt jaloissa jonku verran urheiluvuosilta.
Kyselisin että kehtaako sinne salille ollenkaan mennä kun on tällänen tikku.. tosi vähillä painoilla varmaan pitää alotella.. Saako paljon hölmistyneitä katseita kun vetelee siellä ihan pienimmillä painoilla?
Mulla on himassa jonku verran noita käsipainoja joita nostelen välillä ja oon miettiny että jos rupeis iha säännöllisesti niitäki, niin että kaua menis suurinpiirtein jos että tulis jotai tulosta esim hauiksiin kun nostelee päivittäin?
kiitos :kippis1:
He joilta tulee ihme katseita tms. on niitä säälittäviä, joita loput jengistäkin halveksuu ja toisekseen, niin kauan kun tuntuu että ei kehtaa tms. on turha haaveilla mistään kehityksestä.
Salille vaan ja kysyt rohkeasti neuvoa ja apua suorituksiin. :rock:

Ei sinne kyllä oikein kannata mennä, jos ei ole jo valmiiksi iso. Mä ite synnyin melkein nelikiloisena, joten aina olen iso ollut. Sen vuoksi aloin sitten salilla käydä. Me ollaan kavereiden kanssa ruvettu, ihan vaan että estetään meitä pienempien ihmisten kehittyminen, ahdistamaan kakkia aloittelijoita salilla että saadaan ne lähtemään kotiin. Sillä tavalla kaikki meidän kokoiset saa sitten rauhassa tuijotella toisiaan eikä tarvitse pieniä katsella.

no on syytäkin hävettää!!vittu alle 60 kilosia ei pitäs päästää ees pukkariin saati sitten salin puolelle!!!

;)

Back
Ylös Bottom