Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by hjjtt
Ja mitä KM:ään tulee niin en ole itse koskaan kuullut, että vapaaottelijahuippu treenaisi Krav Magaa. [/B]
Originally posted by Taika-Jim
Anteeksi pilkunnussiminen,mutta toi pisti niin hirveästi silmään,että se melkein puhkesi. Ei meinaan todellakaan ole mistään karatesta noi potkut otettu,ihan ovat thaimaalaisten itsekehittämät. Ainakaan koskaan en ole kuullut moista....
...mutta toissalta onko sillä vittujakaan väliä,kovin on tehokkaat meinaan ne potkut ja sillä päästään pitkälle. :kippis1:
Aah kun on taas maailma paljon parempi paikkaaaaah....
Originally posted by Trainer
Suosittelen lajia kaikille, jotka haluavat itseään puolustaa uhkatilanteessa. Itsellä kokemusta jujutsusta ja nyt siirtynyt KM:aan. Huomattavasti helpompi oppia ja karsittu pois ne tekniikat jotka eivät tositilanteessa toimi (esim. veitsitorjunnat yms.) Suoraviivaiset tekniikat jotka toimivat, vaikka ei tekisikään hätätilanteessa aivan puhtaasti. Kuitenkaan en halua haukkua mitään pyjamalajeja, arvo niillekin. Mutta tosielämässä..
Miksiköhän KM on juuri niin suosittu monen järjestön ja organisaation koulutuksessa? (Mossad, FBi, CIA jne..)
Taitaapa olla laji, joka on monessa tositilanteessa muotoutunut käyttökelpoiseksi.
Originally posted by XXL
Vöitä ei KM:ssa ole. Tasot menee Practiser 1-5, Graduate 1-5, Expert 1-5 jne. Olen talven harrastanut ja taso on P1, eli tasot ei tule nopeasti.
Originally posted by LAUMAT
Aropupu: UFC:tä ei voi käyttää taistelujärjestelmänä sen paremmin kun veikkausliigaakaan koska se on liitto!
UFC ssä sai ennen potkia ja lyödä munille mutta silti siellä lukotettiin ja kuristettiin. pureminen ei usen ole hyvä tekniikka koska silloin usein jää pään sivut paikalleen avoimeksi jolloin nyrkillä ja kyynerpäällä on helppo sammuttaa valot.
Tilaappa vaikka UFC vanhoja videoita joissa vielä sai vedellä munille niin eipä vaan paljon vedelty. Se on tietysti kadulla eri kun ei oo metallisia munareita aina matkassa.
Tilaappa vaikka UFC vanhoja videoita joissa vielä sai vedellä munille niin eipä vaan paljon vedelty. Se on tietysti kadulla eri kun ei oo metallisia munareita aina matkassa.
Katutilanteista: Onhan se niin ettei Krav Maga varmasti ole paras laji nakkikiskalla jotain vapaaottelijaa vastaa, mutta tuskin sitä on sen takia kehitettykkään.
Miksi armeijassa ei opeteta vapaaottelu tekniikoita: Mun mielipide. Ei ole kauheasti järkeä alkaa viemään niissä lähikamppailutilanteissa kaveria maahan. Tai no oishan se aika mukavan näköstä ku toinen takoo mountista ja tuulettelee siinä voittoaan kun tämän "hävinneen" osapuolen taistelutoveri tulee paikalle ja tökkäsee muutaman kerran pistimellä selkään.
Jjuuurri näin. Oon pyörinyt kamppailulajipiireissä tuollaisen 13 vuotta ja kaikkein kovin jätkä, jonka olen nähnyt tositilanteessa oli 55 vuotias poliisi, joka oli vaan tottunut toimimaan väkivaltatilanteissa. Se on nyt loppujen lopuksi aivan sama, mitä lajia on harrastanut (kyseinen poliisi sanoi "nahistelleensa sitä sun tätä"), kamppailutilanteessa on aina vastakkain kaksi ihmistä, ei kaksi lajia. Oon nähnyt vaikka minkä lajin harrastajia matsaamassa snagarijonossa, mutta sellaista tyyneyttä ja ajoitusta ei ole toistaiseksi näkynyt vaikka harrastajalla olisi ollut mustista mustin vyö.Originally posted by aropupu
Toisaalta mikäli laitettaisiin nakkikiskalla vastakkain vapaaottelija ja joku Sayeret Matkalin tai vaikka Navy SEALien veteraani, itse veikkaisin jälkimmäisen voittoa.
Nyrkkeilymatsi, vapaaottelu tms. ei kuitenkaan riitä valmistamaan ketään tositilannetta varten.
Mikä sitten valmistaa paremmin tositilannetta varten kuin vapaaottelu?