HÄ HÄÄ---sainpahan ostettua kotiteatterin tänävuonna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PacMan
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Re: Update

Originally posted by RiQ
Rakentelin ajankuluksi vanhasta PC raudasta stereotason laatikkoon DixX playerin.

CLICLIP...

Ja käyttis lienee Windows eli kaatuuko usein? ;)

Omat romut:
Beko 28-tuumainen pystykuvatv
Minax DVD, koodivapaa
AKG 240 kuulokkeet
Budjetti= 2000 + 1000+ 600 = 3600 mk heräteostoksena.

Tuosta kuulokehommasta, kuulokkeista saa kyllä hyvää ja tarkkaa bassontoistoa, kun huone ei sotke toistoa resonansseillaan. Tuntoelämyksiä ne ei kyllä tarjoa, siihen tarvittaan sohvantäristin
:rolleyes: tai n. sadan dB:n äänenpaine subbarista. Jonkun vanhan hifilehden mukaan löysät vaatteet päällä paineen tuntee paremmin, koska vaatteet "värähtelevät" ihoa vasten.

Kotiteatteri

TV Philips 28" 50Hz
JVC Hifi videot
Sony 300 dvd-soitin
Onkyo 595 viritin vahvistin
pääkaiuttimet : Heco spirit 300
keskikaiuttin : Or 140 (En ole varma)
Takakaiuttimet : Or 5.1

Ostin noi kaikki kerralla tossa huhtikuussa 2002.. mukana oli vielä telineet noille takakaiuttimelle. hinta oli 2150€. Oli Myyjä kummissaan... Noita Hecoja en kyllä ostanut.. ne on vanhat...

Re: Re: Update

Originally posted by kekexx
Ja käyttis lienee Windows eli kaatuuko usein? ;)

Ei ole vielä kertakaan kaatunut (koputtaa kalloa)

XP SP1 ja celeron 333 + 196Mb ja nätisti pelittää, en olis uskonut, jos olis joku väittänyt. Kaikki turhat kikkatehosteet pois päältä ja ei muuta softaa kuin playerit asennettuna niin toimii...

Nyt tekis mieli hieman uusia tuota kaiutin systeemiä eli
jos joku olis valmis luopumaan AW-35 kaitsareista niin kiinnostusta löytyis. Itse luopuisin 3 vuotta vanhoista AW-10 Hqi
malleista.

Star Warsin Phantom Mecace Japani.Ld,aivan järkyttävät äänet.
Originally posted by Tomi
Nyt kun ollaan aiheessa, niin mikä leffa teillä on sellainen ns. benchmark-leffa, jolla saatte ystävienne sylkirauhaset auki, tärykalvot puhki ja mykiöt suihkuamaan verta?

Mun all time favourite on ehdottomasti Terminator 2: The Ultimate Edition DVD. DTS-äänet, mieletön kuvan- ja äänenlaatu, sikahienot THX-alotustrailerit (arska ampuaa suloisella haulikolla ja metalliromusta sulaa THX-logo). Lisäksi tässä levyssä on THX-kalibrointivalikko, jossa saa säädettyä kuvan ja äänen optimaaliseksi. Tukee myös 7.1-järjestelmää!

Tällä kokoonpanolla on saatu paljon kavereita :)

Sony CX1 -projektori
Denon AVR-1801 vahvari
Dali 606 -etukajarit
Dali C1000 keskellä
NAD 805 RC takana
Yamakawa DVD-780
Denon DCD-485

Hifiklubi on rikastunu jälleen vähän

Originally posted by Onepack
Nyt tekis mieli hieman uusia tuota kaiutin systeemiä eli
jos joku olis valmis luopumaan AW-35 kaitsareista niin kiinnostusta löytyis. Itse luopuisin 3 vuotta vanhoista AW-10 Hqi
malleista.

Meinasitko löytää valmiina noi AW-35:t vai? Koteloiden väsääminen noille onkin kuulemma aika tautinen homma, kun siinä on kokoa ja lokeroa. Itsellä olisi ehkä suunnitelmissa AW-25:t, jos ja kun keksii fiksun keinon tehdä tai teettää kotelot. Rakentelitko noi AW-10:t itse?

Sony 32LS60
Sony DVP-NS405
Sonyn hifivideot
Sonyn vanha vaffari
Jamon kaiutinsarja

Ostosuunnitelmissa on Yamahan rx-v630:n vahvistin ja uudet kaiuttimet. TV:n investoin tossa ihan vasta ja täytyy sanoa että kyllä se 100Hz on kiva juttu.

-Philips 28" 50Hz laajakuva
-Marantz PM7000 stereopääte
-Jamo d590 pääkajarit
-pleikkarilla leffat

toistaiseksi sitä mieltä, että laadukas stereoääni päihittää
paskan surroundin anyday, joten ollut enemmän kukn tyytyväinen...

itellä sonyn tykki,technicsin sa -tx50 thx vahvistin(sellanen viisari näyttö malli).simexin 12" subi ,sonyn dvd ja kaikki kajarit or:n pääkajarit 260hi ja keskari c100, takakanavia en nyt muista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Äijä
Meinasitko löytää valmiina noi AW-35:t vai? Koteloiden väsääminen noille onkin kuulemma aika tautinen homma, kun siinä on kokoa ja lokeroa. Itsellä olisi ehkä suunnitelmissa AW-25:t, jos ja kun keksii fiksun keinon tehdä tai teettää kotelot. Rakentelitko noi AW-10:t itse?

Kyllä pitäis nuo valmiina löytää. Näyttää vaan olevan aika hankalaa. Nois mun AW-10 HQi:ssä on tehdasvalmisteiset
kotelot. Itselläni ei ole oikein mahiksia lähtee rakentelemaan
koteloita.

Originally posted by Onepack
Kyllä pitäis nuo valmiina löytää. Näyttää vaan olevan aika hankalaa. Nois mun AW-10 HQi:ssä on tehdasvalmisteiset
kotelot. Itselläni ei ole oikein mahiksia lähtee rakentelemaan
koteloita.

Jaahas jaahas. Juu voihan tuo tosiaan olla melkoinen homma. Itse järkeilin sen niin, että jos teettäisi tuon hankalan etulevyn (aukot, upotukset, reunojen pyöristykset) ja ottaisi muut sivut määrämittaan sahattuna, niin liimaamisessa ja osien asentelussa ei olisi ihmeempi homma. Ja sitten tietty vielä pakkelit, hionnat ja maalit päälle Mutta täytyy nyt vielä miettiä ja suunnitella. Olisihan siinä ainakin mukavaa askartelemista.

Ainakin AW-25 saa tehdastekoisinakin ja pistin hifitalolle kyselyä asiasta.

Originally posted by Äijä
Jaahas jaahas. Juu voihan tuo tosiaan olla melkoinen homma. Itse järkeilin sen niin, että jos teettäisi tuon hankalan etulevyn (aukot, upotukset, reunojen pyöristykset) ja ottaisi muut sivut määrämittaan sahattuna, niin liimaamisessa ja osien asentelussa ei olisi ihmeempi homma. Ja sitten tietty vielä pakkelit, hionnat ja maalit päälle Mutta täytyy nyt vielä miettiä ja suunnitella. Olisihan siinä ainakin mukavaa askartelemista.

Ainakin AW-25 saa tehdastekoisinakin ja pistin hifitalolle kyselyä asiasta.

Noita AW-35:a sai kans ennen tehdastekoisina,malli tais
olla CX-35. Kaverillani on AW-10 HQi:t itse tehtyinä.
Hän kävi sahauttamassa levyt paikallisessa Puukeskuksessa.
Ja itse vain liimaili ja asetteli osat paikoilleen.
Niistä tuli paremmat kuin hyvät.

Oma settini on seuraavanlainen;
JVC 32" Wide 100Hz
Sony STR-DB870
Sony DVP-NS400D
Edessä Sonab 980GX, keskellä Jamo 100i, takana jotkut Missionin kaiuttimet ja Subbarina toimii Jamo SW505E 200W.

Kaiuttimet on selvästi heikoin lenkki, mutta kyllähän noilla leffoja kattelee.

Omat vermeet:

Finlux 28"
LG DVD + Mp3
Sony Hifivideot
Sony MD
Yamaha RXV-5xx pääte; dts, dolby digital
Edessä: Dali909
Takana: Cervin Wega DC10
(ei subbaria, kaiuttimissa yht 6 x 10")
+ UV valot ja värilliset spotit ;)

Vähä offtopicia, enkä tiedä onks sallittua, jos ei ni poistakaa tää älkääkä valvojat pahoittako pahast mieltänne. :) Mut sattuisko kellää olemaa myynnissä Telkkaria, oma kärähti ja jostaa ois jonkuulainen laatikko saatava. Jos on, ni tarjotakaa vaikka mun mailii, kiitti.

Kaivetaan aihe esiin.

Panasonic 28' laajakuva
Sony db 1070 DTS/DD-vahvari
JPW minimonitor 5kpl
Chorus Vertigo-subbari
Sony dvp 725 dvd

Kunhan saan oman kämpän niin kyllä ostan varmasti tykin. Luultavasti Panasonic AE300.

Mie en näistä mittään tajua, ja uuteen kämppään pitäis jotain korviketta löytää, kun nettiä ei enää sitten ole. Ostan halvinta mitä löytyy:

Philips 28PW5407, Varmaan just sellainen paska 50 hz mitä ootte haukkunu täällä (Mustapörssin tarjous nyt 419 €, huono ostos matti meikäläiselle?

Baier DVD, Citymarket myynyt joulusta lähtien 99 €, TM:n testin mukaan ihan ok perushalpissoittimeksi.

Ei varmaan tartte erikseen mainita, että en ole kotiteatterihifistelijä...

Sanokaa, olenko ihan palikka, jos ostan nuo? Mielestäni kohdallani tapahtuisi paaaljon edistystä, jos jo nuokin hankkisin --> tällä hetkellä 21" tv ja ikivanhat videot (jos leffas on yö/pimeää, ei kuvasta saa mitään selvää, ärsyttävää). Jos jolla kulla on jotain kokemusta noista, kertokaa. Minulle riittää, että tv:ssä on ok kuva ja dvd toimii...

Btw, miks musta tuntuu, että 28 laajakuva näyttää helvetin paljon pienemmältä kuin normaali 28"? Kaupas ku katoin niin suunnilleen saman kokoinen kuin nykyinen 21 tuumainen töllöni, liekö vain illuusiota...

Laitteet

46" Philips 100Hz (46pp9501)
Sherwood DD5.1/DTS Etuaste AVP-9080/Pääteaste AM-9080
AudioPro Avantek9 (puoliaktiivi) pääkaiuttimet, AudioPro
Avantek2 keskikaiutin,Tannoy (en muista mallia) takakaiuttimet
Sonyn DVP-NS400D DVD soitin
Panasonic NV-J630 Hifi videot
Finluxin Digiboxi

........Tv on myynnissä
:D

Suositut

Back