HÄ HÄÄ---sainpahan ostettua kotiteatterin tänävuonna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PacMan
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by RiQ

Totta, kaksi kunnollista töllöä, vaikkapa Sonyn Vegat vierekkäin ja digitaalista materiaalia kuvanlähteeksi niin sokeakin huomaa eron. Kumpikaan tekniikka ei ole täydellistä, mutta vähemmän häiritsevää on mielestäni 50 Hz vapina...
100 Hz:n Sonysta pitää laittaa se digitaalinen värinänesto päälle. Ilman sitä kuva värisee DVD-leffoja katsellessa ihan selvästi, mutta digitaalikorjaus poistaa värinän.

kotiteatteri on eräs elämän perusasioista - ilman sitä ei tule toimeen, niin kuin ei ilman... no, kahta en vaihda.

52" 100 Hz tollo - takaa katselun laadun kun ei aina teatteriin tule lähdettyä.
sony str-db 840 vahvari - joskus testivoittaja viime vuosilta
yamaha keski & takakaiuttimet
sonab pääpuhisimet (alk. 35 hz taajuusvaste)
ps2 hoitaa virkaa dvd sekä pelipuolella
yamaha enmuistamikäliemalli 5 cd:n soitin
rel quake 50 w aktiivisubutin

ja ilman muuta loistava lepotuoli mallia frendit. muuten ok, mut naapuri soitti kerran ja pyysi ´hieman´ hiljentämään, kun oli kuulemma taulut lähdössä seinästä kiitelemään...

kyllä näillä iloa saa synkkään syysiltaan. :rolleyes:

Jees, itellänikin on tuo harrastus ollut päällänsä muutaman vuoden. Ihan mukava katsella kotona huippuleffoja, kun kunnon elokuvateatterikin on niin pirun kaukana!

Töllö on tällä hetkellä "HEIKOIN LENKKI", mutta hamassa tulevaisuudessa projektori olisi hankintalistalla!

TV: Panasonic 24"
DVD: Philips dvd-712
Hifi-Videot Grundig
Viritín-vahvistin: Kenwood KRF-V6030D
Kaiutinsarja: Infinity ALPHA. Pääkaiuttimet alpha 30
Subbarit: Lanzar MAX12D- tosin eilen myin toisen,eli jäljellä vielä yksi zipale. Suunnitelmissa uusia subit Pioneer TS-W1201C:hen (2 kpl)

Vahvistin subeille: Simex BA-480

:D

Nyt kun ollaan aiheessa, niin mikä leffa teillä on sellainen ns. benchmark-leffa, jolla saatte ystävienne sylkirauhaset auki, tärykalvot puhki ja mykiöt suihkuamaan verta?

Mun all time favourite on ehdottomasti Terminator 2: The Ultimate Edition DVD. DTS-äänet, mieletön kuvan- ja äänenlaatu, sikahienot THX-alotustrailerit (arska ampuaa suloisella haulikolla ja metalliromusta sulaa THX-logo). Lisäksi tässä levyssä on THX-kalibrointivalikko, jossa saa säädettyä kuvan ja äänen optimaaliseksi. Tukee myös 7.1-järjestelmää!

hyvä threadi... :D

oma laitteisto
Finlux 25"
Yamaha RXV-730 vahvistin
DVD Sony DVP-NS400
CD Sony 300CD

etukaiuttimet OR-260Hi
keski OR-C200Hi
taka OR-160Hi
subi Audio Pro B1.35

ostoslistalla uudet etukaiuttimet ja takakeskikaiutin..
:kippis1:

Originally posted by Tomi
Nyt kun ollaan aiheessa, niin mikä leffa teillä on sellainen ns. benchmark-leffa, jolla saatte ystävienne sylkirauhaset auki, tärykalvot puhki ja mykiöt suihkuamaan verta?

Mun all time favourite on ehdottomasti Terminator 2: The Ultimate Edition DVD. DTS-äänet, mieletön kuvan- ja äänenlaatu, sikahienot THX-alotustrailerit (arska ampuaa suloisella haulikolla ja metalliromusta sulaa THX-logo). Lisäksi tässä levyssä on THX-kalibrointivalikko, jossa saa säädettyä kuvan ja äänen optimaaliseksi. Tukee myös 7.1-järjestelmää!

tämä kunhan ilmestyy:
Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring - Director's Cut (4DVD), 3 h 20 min * 16/9 WS 2.35:1 * DD EX 5.1 & DTS ES 6.1

Originally posted by SnakeVee
tämä kunhan ilmestyy:
Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring - Director's Cut (4DVD), 3 h 20 min * 16/9 WS 2.35:1 * DD EX 5.1 & DTS ES 6.1

Ilmestyy huomenna. (15.11.)

Ilmestyy huomenna. (15.11.)

btw melkein revin pelihousuni tuon takia...mikäli tahtoo sen +30 min ennennäkemättömän pätkän niin pitää ostaa tuo 4 DVD setti. Niitäkin on joku 4-5 kappaletta erilaisia. On kirjatuella tai ilman, örkin taljalla ja milloin milläkin collector's itemillä varustettuna.

Originally posted by Ripe
btw melkein revin pelihousuni tuon takia...
Tätä ei moni halua kuulla, mutta revin melkein pelihousuni koko Lord of the Ringsin takia. Katsoin 25 minuuttia, laitoin pelin takaisin koteloon ja vein leffan juoksujalkaa takaisin kaverille. Ärsyttävät nimisuomennokset ja ilotulituskohtaus oli jotain niin ärsyttävää. Puhumattakaan sen yhden ääliön talosta, josta puuttui enää astianpesukone ja mikroaaltouuni. :rolleyes:

Originally posted by Ripe
btw melkein revin pelihousuni tuon takia...mikäli tahtoo sen +30 min ennennäkemättömän pätkän niin pitää ostaa tuo 4 DVD setti. Niitäkin on joku 4-5 kappaletta erilaisia. On kirjatuella tai ilman, örkin taljalla ja milloin milläkin collector's itemillä varustettuna.

totta, melkoista rahastusta tuo on, mutta pakko ostaa että saa tuon 3h 20 min version. Peter Jackson halusi tuon elokuvan alunperin noin pitkäksi mutta tuottaja sanoi ettei jengi jaksa istua persettään verille ja näin he päätyivät yhteisymmärryksessä tuohon 2h 51min leffateatteriversioon!!!

Mukana muuten miekka joka hohtaa sinisenä kun örkkejä on lähitienoilla, kyllä kannattaa ostaa!!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tätä ei moni halua kuulla, mutta revin melkein pelihousuni koko Lord of the Ringsin takia. Katsoin 25 minuuttia, laitoin pelin takaisin koteloon ja vein leffan juoksujalkaa takaisin kaverille. Ärsyttävät nimisuomennokset ja ilotulituskohtaus oli jotain niin ärsyttävää. Puhumattakaan sen yhden ääliön talosta, josta puuttui enää astianpesukone ja mikroaaltouuni. :rolleyes:

*usuttaa lauman Uruk-hai sotureita Tomin perään*

;)

juu, tieto ja uudet elektroniikka-kamppeet lisäävät tuskaa. Kohta laitteiden hankittua huomaa kuinka huonot ne itse asiassa ovat. Olenko tullut huijatuksi? Myyjä sahasi minua linssiin? Itte kattelen leffoja ei-modatulla Pioneerin DV-444 soittimella ja Sonyn 50hz 28 laajalla lähinnä johtuen olkkarin pienuudesta. Vahvistimena vanhempi 5.1 Technics (menossa vaihtoon) ja ainoina kajareina Pikkuset 2-tiet. Pitäs alkaa roudaamaan lisää pönttöjä kämppään, vaan roudataan ensin vuosi testissä kajareita ja sitten ostetaan.

DTS ES 6.1

Mä taas revin pelihousuni kun huomasin että noita 6.1 sourceja on kuin onkin markkinoilla :mad: Tuli ostettua alkusyksystä Sonyn STR-DB780 5.1 vahvistin. Vähän myöhemmin huomasin että samalla rahalla ois saanu Yammun 6.1 vahvarin. Tyynnyttelin itteäni että eihän 6.1 sourceja ei oo näkyny vielä missään... byääää! No säästyipä yhden kajarin ostolta. Ja sisustuksellisilta (hieno sana) päänsäryiltä....

6.1 & 7.2

Mä olen kyllä sitä mieltä, että 6.1:ssä se keskitakakanava on kohtuullisen turha peli! Hieman apua siitä saa, jos takakanavat ovat hirveän suuntaavat. Itse olen kokeillut suuntaavia ja ympärisäteileviä JA ehdottomasti paremmin toimivat kaiuttimet jotka tuottavat ääntä ympärisäteilevästi, eli elementti kohti kattoa.

Omat perustelut ympärisäteileville takakaiuttimille: Kuulostaa paremmalta :D Ääni ei ole kriittinen istumapaikalle huoneessa. Takakanavasta saatava ääni tulee takaa, siis miksi pitäisi tarkasti hahmottaa sen paikka? Eihän sitä näe ruudulta, vaan sillä saadaan aikaa tilavaikutelma, että takana myös tapahtuu jotain.

Kaikista naurettavinta on järjestelmä (7.2) jossa on kaksi bassoa. Toimii ehkä tilassa, jonne basso sopii aallonpituudeltaan huoneeseen. Mutta esim 70Hz:n bassotaajuus on aallonpituudeltaan melkein 5 metriä! Jos aalto ei mahdu huoneeseen on mahdoton erottaa mistä suunnasta se tulee.

Aamen

Itellä on kämpillä tällainen systeemi:
Luxor 28" laajakuva, 50 Hz
Etukajarit on AudioProt, tarkempia tietoja en muista,
Vahvarina on Technics, DTS ja DD löytyy, tarkempaa tyyppimerkintää en nyt satu muistaan...
Subbari, keskikajari ja takakaiuttimet ovat taattua Simex- laatua.
Elokuva -sekä pelinautinnot tarjoaa modattu XBox.
XBoxihan osaa purkaa reaaliajassa Dolby Digital- äänet, jotenka peleissä on melko mellevät äänimaailmat. :D
Pleikkari2:nenkin löytyy (modattu), on vain tällä hetkellä lainassa velipojalla...

Edit: Kirotusvirhe...

Niin mikäköhän tossa muuten sitten on ideana tossa 7.2 systeemissä... siis eihän ihminen tosiaan pysty erottamaan matalien äänien lähdettä tai siis suuntaa... tai sii mistä se niinku tulee... Mikäs toi seitsemäs kanava sitten on? Yläkanavako? Vai istutaanko sen päällä?

Mukana muuten miekka joka hohtaa sinisenä kun örkkejä on lähitienoilla, kyllä kannattaa ostaa!!
Sittenhän sä et sitä muun värisenä tule näkemäänkään :lol2:

Re: 6.1 & 7.2

Originally posted by Danger
Mä olen kyllä sitä mieltä, että 6.1:ssä se keskitakakanava on kohtuullisen turha peli! Hieman apua siitä saa, jos takakanavat ovat hirveän suuntaavat. Itse olen kokeillut suuntaavia ja ympärisäteileviä JA ehdottomasti paremmin toimivat kaiuttimet jotka tuottavat ääntä ympärisäteilevästi, eli elementti kohti kattoa.
Kaikista naurettavinta on järjestelmä (7.2) jossa on kaksi bassoa. Toimii ehkä tilassa, jonne basso sopii aallonpituudeltaan huoneeseen. Mutta esim 70Hz:n bassotaajuus on aallonpituudeltaan melkein 5 metriä! Jos aalto ei mahdu huoneeseen on mahdoton erottaa mistä suunnasta se tulee.

Aamen

Ite havaiksin parhaimmaksi ns. välimuodon. Takakajarit ovat n. 2 metrin korkeudella hiukan kuuntelupaikan takapuolella sivuseinillä, ja ne on sijoitettu toisiaan kohti (toivottavasti selviää)

Pro logic toimi paremmin kun käänsi vaikka kajarit kohti kattoa, mutta DD äänet kuulosti silloin huonolta. Taasen jos käänsin elementit suoraan kohti kuuntelupaikkaa, Pro logic sucks ja DD oli oli jo parempi.

Ainakin hifitoistossa on faktaa se, että 2 bassoa on paljon paremman kuuloinen kuin yksi. Bassot sulautuu paljon paremmin pääkajareihin. Tosin bassot oli vielä silloin mulla monona. Olishan se luksusta, jos banjotkin olis stereona. Ainakin minulla siitä olis varmaan hyötyä sijoitus ongelmien takia, sekä Lfe kanavassahan on max 120hz taajuuksia jotka kyllä paikallistuvat yhdellä bassolla liian selvästi.

Tuosta 100Hz optiosta sen verran että itse en 50Hz tv:tä enää ostaisi. Niin mukavasti silmä lepää 100Hz teeveen kuvassa.
Häntiminen ei ole nykytelsuissa juurikaan ongelma, mulla oli aikaisemmin sama kuin Tomilla, siinä huomasin pienen häntimisefektin, nykyisessä en. Tosin Sonyn kuva oli kauttaaltaan parempi ja sen ottaisin jos se ei olis hajonnut mulla 3 kertaa.

Re: Re: 6.1 & 7.2

Originally posted by Ban
Ainakin hifitoistossa on faktaa se, että 2 bassoa on paljon paremman kuuloinen kuin yksi. Bassot sulautuu paljon paremmin pääkajareihin. Tosin bassot oli vielä silloin mulla monona. Olishan se luksusta, jos banjotkin olis stereona. Ainakin minulla siitä olis varmaan hyötyä sijoitus ongelmien takia, sekä Lfe kanavassahan on max 120hz taajuuksia jotka kyllä paikallistuvat yhdellä bassolla liian selvästi.

Minulle 120Hz on yläbasso joka pääkaiuttimen tulee toistaa. Omassa subbasessa jakotaajuus on n. 70Hz ja sen suuntaa on mahdoton paikallistaa.

Itse en ole koskaan kuullut että kaksi bassoa olisi parempi kuin yksi, mutta en olekkaan hifisti. Luotan siihen mitä itse kuulen.

Niin ja tosta 7.2:sta en osaa sanoa enempää. Joskus luin artikkelin moisesta järjestelmästä.. liekö kehitysasteella vielä?

Suositut

Back
Ylös Bottom