HÄ HÄÄ---sainpahan ostettua kotiteatterin tänävuonna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PacMan
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itellä myös Sonystä huonoja kokemuksia :mad2:

-Sonyn Dvd olikohan se joku 335 malli, hajosi 1kk ennen takuun umpeutumista, 2 viikkoa toimi taas ja takuuseen (ei tunnistanut mitään levyjä), sen jälkeen vaihtoon se ja Yammu tilalle.

-Sonyn hifivideot, ajastuksessa ongelmia ja koneisto äänsi kuin jokkis kupla :D , vaihtoon ja Pana tilalle.

Nyt poikotoin kaikkia laitteita joissa lukee: Sony :cool:

Re: Re: Re: 6.1 & 7.2

Originally posted by Danger
Minulle 120Hz on yläbasso joka pääkaiuttimen tulee toistaa. Omassa subbasessa jakotaajuus on n. 70Hz ja sen suuntaa on mahdoton paikallistaa.

Itse en ole koskaan kuullut että kaksi bassoa olisi parempi kuin yksi, mutta en olekkaan hifisti. Luotan siihen mitä itse kuulen.

Niin ja tosta 7.2:sta en osaa sanoa enempää. Joskus luin artikkelin moisesta järjestelmästä.. liekö kehitysasteella vielä?

Kokeilin jaon tiputusta omassa kokoonpanossa, mutta silloin puuttui "se jokin". Johtuu varmaan suht pienistä pääkajareista.

Itse luotan myöskin omiin korviini ja totesin kahden basson paremmuuden.
Pitäis alkaa kattelee toista 15" betaa :kippis1:
Kaapissa olis käyttämätön beta 12" mutta en sekoita kahta erilaista elementtiä keskenään, silloin se vasta menee reisille :p

Kertokaapas hifistit, että millaiset ovat hyvät ja laadukkaat kuulokkeet, joissa on kunnon bassotoisto. Saako n. 150 eurolla mitään? Tänne opiskelikämppään ei kehtaa ruveta mitään kaiutinsysteemejä rakentelemaan ja sitäpaitsi kuulokkeet tulisivat varmaan huomattavasti halvemmaksi.

Voipi se olla mahdollistakin. Liikuteltava ilmamäärä on mitättömän pieni: korvakäytävä ja kuulokkeen tilavuus ja matalilla taajuuksilla suljetussa tilassa äänenpaine on muistaakseni suoraan verrannollinen elementin liikkeesseen. Vertaa tavallinen kaiutin joka puskee käytännössä äärettömään tilavuuteen, jolloin energiantarve on kuutiollisesti (?) verrannollinen (säteilee joka suuntaan)

Mutta onko tosta mitään hyötyä, koska kuulualue loppuu yleensä noin 20 Hz:iin ja alemmat matalat "tunnetaan" keholla, joka vaikutus kuulokkeilla jää pois...

Oma kokoonpano:
Pioneer VSA-E06 THX
JVC super-VHS
SONY dvp-s715
Philips 32" 50Hz
OR modattu subi
5 x Pen Audio 7.6
ja se tykki minunkin haavelistalla...jokohan muuten saa järkevän hintaisia tykkejä, jotka ei melua suunnattomasti ja joissa lamppua ei tarvii joka vuosi vaihtaa?

panasonic 50 hz 28" laaja
jvc xv-522 dvd
panasonic 621 videot
sony str-de 445 vahvari
audio pro 8" 100wRMS subi
etukajarit halvat yamahat
takan ite tehdyt kajarit bilteman elementeist 5" 50wRMS( vähä metallinen ääni mut leffoissa sitä ei huomaa )
musta robo sohva

Ja kyl toi Pearl harbor taloo aika hyvin heiluttelee, tai sit se o naapuri:lol1:

Ja jos joku kehtaa sanoo töllöö liian pieneks niin mun mielest toi 2 metrin katsoma etäisyys on tohon kokoon aika passeli..:mad:

Oon tässä itsekkin haaveillu jo pitemmän aikaa jonkinlaisesta kotiteatteri paketista. Minkähän laista pakettia kannattais alkaa katteleen jos haluais mahdollisimman paljo vastinetta rahalle? Pitäiskö siis lähtä selaileen anttilan esitettä ja valita joku valmispaketti vai olisko esim jossain lehdessä arvosteluja? ei oikein huvittais ostaa ihan sikaa säkissä.

Köyhällähän ei tunnetusti oo varaa ostaa halpaa joten oon ajatellu sijoittaa siihen n 600-800. Riittävän hyvä tv löytyy jo hyllystä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by paddington
Mikä liike ja paljonko tulee postikuluja?

Tässä läppärissä ei oo bookmarkeissa sitä (omasta koneesta gf4 laukes), mutta se on joku technicdirek.com tai jotain ja pk:t on 17eur riippumatta paketin koosta. Ainakin 25 kilon laatikko tuli noilla postikuluilla.

Oma kotiteatterin tynkä:

- Finlux 32" 50hz laajakuva
- LG DVD
- Pioneerin vahvistin ja kaiuttimet (600 001 vuotta vanhat)

Hankinta listalla sit kun Ässä-arvalla voitan; vahvistin, kaiuttimet, kiekkokassillinen Buttman-elokuvia...

Originally posted by Silvermalard
Oon tässä itsekkin haaveillu jo pitemmän aikaa jonkinlaisesta kotiteatteri paketista. Minkähän laista pakettia kannattais alkaa katteleen jos haluais mahdollisimman paljo vastinetta rahalle? Pitäiskö siis lähtä selaileen anttilan esitettä ja valita joku valmispaketti vai olisko esim jossain lehdessä arvosteluja? ei oikein huvittais ostaa ihan sikaa säkissä.

Köyhällähän ei tunnetusti oo varaa ostaa halpaa joten oon ajatellu sijoittaa siihen n 600-800. Riittävän hyvä tv löytyy jo hyllystä.

no juu...kannaattaa sijoittaa niin paljon kuin pystyy kaiuttimiin, sillä sieltä se ääni kuitenkin tulee. Kaikki mikä sitten jää vielä siitä yli niin laitteistoon. Itse ehdottomasti sijoittaisin pääosan kaiuttimiin ja tinkisin vaikka sitten laitteistosta. Hyvän kaiutinpatteriston voi kuvitella saavansa nippanappa sillä 700-800 eurolla.

Olisi muuten myynissä Infinity Beta 15" elementin ympärille kasattu subutin. Päätteenä NAD 214. Soi hienosti ja kovaa...
Ilmotelkaa jos kiinnostaa... Hintaa yhdistelmällä jotain 630€ paikkeilla.

Originally posted by Tomi
Nyt kun ollaan aiheessa, niin mikä leffa teillä on sellainen ns. benchmark-leffa, jolla saatte ystävienne sylkirauhaset auki, tärykalvot puhki ja mykiöt suihkuamaan verta?

Kannattaa lainata/ ostaa Isku Mogadishuun.
Voittanut äänistä Oscarin, käyttää DTS- ääniä melko upeasti.
En yhtään ihmettele tuota Oscaria...
:hmmm:

Originally posted by TMP80
Kannattaa lainata/ ostaa Isku Mogadishuun.
Voittanut äänistä Oscarin, käyttää DTS- ääniä melko upeasti.
En yhtään ihmettele tuota Oscaria...
:hmmm:

Kiitos vinkistä! Taidankin huomenna iskeä itseäni suoraan Mogadishuun ja kuunnella dts:n suloja! :)

Onko tuon DD:n ja DTS:n välillä jotain laadullista eroa? Kun just tossa Isku Mogadishuun -leffassa oli nuo molemmat niin siinä tuli mieleen tämmönen... Mut loistoleffa kyllä juu. Välistä amerikkalainen sotaleffa mistä ei puske niiden yltiöisänmaallisuus niin räikeesti läpi...

Originally posted by Mike
Eikä toista, tommosilla elementeillä ei saa ikinä ilmaa liikkuman niin että saatais 5hz alas menevää ääntä. Tuossa vaimennus on aika helvetillinen jos on mitattu mukamas 5hz. Olikos se normaali -6db mihin asti tuo kaiuttimen bassotoisto lasketaan.

Kuulokkeilla päästään erittäin mataliin taajuuksiin, koska liikutettavat ilmamassat ovat erittäin pieniä. Kuulokkeissa elementin oma massa on pieni ja paine työnnetään suoraan korvakäytävään, jolloin ilman ei juurikaan tarvitse liikkua.

Edit: Ja RiQ olikin selvittänyt saman jutun jo kertalleen..

Onko kenellekään muulle tullut eteen ongelmaa ettei saa DTS-ääniä kuulumaan? Itselläni on Jammun rdx420 vahvari ja samaisen merkkinen s510 dvd-soitin, joiden pitäisi toistaa myös DTS, vaan eipä ole onnistunut. Huoltoon?

Oma pieni kotiteatteri:

-Phillips 28 Laajakuva
-Pioneer Modattu DVD
-Yamaha Dolby Digital vaffari
-5 Kaiutinta (3 oma rakenteista, 2 jamoa)
-1 neliön kokoinen subi (uutta rakennuksessa kun tuo liian suuri)
-Peleihin Xbox
-Musaan oma MP3 tietokone joka yhdistetty olohuoneen vahvariin.

Kyllä se tykki mullekin kelpais :)

Suositut

Back
Ylös Bottom