HÄ HÄÄ---sainpahan ostettua kotiteatterin tänävuonna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PacMan
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
setae sanoi:
Juu, nuo ovat aina yhtä hupaisia juttuja :) Sitten sen voisi _ehkä_ todella monella ja helvetin suurella varauksella ymmärtää, jos vahvistin olisi kytketty johonkin jännitetasaajaan tms. highend-pelleilylaitteeseen, mutta niin kauan kun mainoksissakin johto on seinän ja vahvistimen välillä, ei voi kuin haukotella.. se 10 kiljoonaa metriltä maksava jöötti onkin tosi hyödyllistä, kun seinässä menevä kaapeli on maksanut parhaillaan euron metriltä, usen paljon vähemmän :)

Onhan noita kaapeleita. En väitä itse, etteikö niitä eroja voisi olla (ja niitä kuulla), mutta aika turhaa on kaapelihifistellä ainakin jos ei muu laitteisto ole jo sillä tasolla. Joku totesi aikoinaan, että johtoihin sopisi käyttää 10% koko laitteiston hinnasta.. asettaisin itse määrät ehkä johonkin 2% tuntumaan. Tämähän toki riippuu laitteista itsestään jo, mutta jos kaiuttimista maksaa 1000e, niin ei se 20e ole paha hinta kaapeleista. Ja onhan nuo vähän arvokkaammat laitteet usein ihan hienon näköisiäkin :) Mutta jos lähtee kotiteatterinsa äänenlaatua parantamaan "normaalista" kohti "hifistyneempää" suuntaa kaapeleita vaihtamalla, niin silloin varmaan ternimaitoakin kannattaisi harkita apuna voimailuharjoitteissa.

Itselläni on yksi "hifistyneempi" kaapeli, audioquestin optinen digitaalikaapeli (ja minä voin lyödä vetoa sen 4000e heti siitä, ettei halvimman mahdollisen toimivan digikaapelin ja kalleimman superpuperhuper-highend-digikaapelin väliltä eroja kuule). Jouduin ostamaan moisen johdon, kun halvempia kaapeleita ei saanut tarpeeksi pitkänä (7m) kun tuota menin tietokoneeni ja vahvistimeni väliin hakemaan. Onnekseni Audiostarista moinen löytyi, vieläpä hirveästä umpisolmusta tuhannen muun johdonpätkän joukosta tiskin alta - ja hintakin oli päätähuimaavat 15e :)

Se on erittäin vanha juttu se 10% ja se on niin että kaapeleiden tulisi olla ainakin tuon 10% laitteiston hinnasta.

Ajatteleppa näin että hommaat isellesi stereo setin jossa kajarit maksaa 2500€ ja vahvari toisen mokoman, hommaat siihen sitten RCA:t ja Kaiutinkaapelit 100€urolla ja kehut hirveesti naapurin Jampalle kuinka soi.

Se on suoraan verrattavissa siihen että hommaat Ferrarin Ladan moottorilla ja vingutat pihalla kehuen naapureille että kyllä lähtee.

Hyvin soivassa setissä on tärkeintä se että se on tasapainossa kaikilla osa-alueila.

Eihän Bodarikaan pärjää jos on yläkroppa isompi ku Colemanilla mutta jalat on ku Britney Spearssilla. Mutta kun pidetään se yläkroppa samassa missä se on ja treenataan jalat suhteessa muuhun kroppaan sopiviks niin johan rokkaa.

Noi digi johdot ovatkin sitten se alue jossa erot ovat niin marginaalisia että ainoastaan huipputarkoilla mittalaitteilla niihin voi saada eroja aikaan.
Tai no poikkeuksiakin on mutta antaa sen nyt olla.

Itseltä löytyy myös reilun tonnin Coax johto DVD:n ja vahvarin väliltä, mutta sanotaanko että se on ainoastaan luontaisetujen takia noin järee.

make77 sanoi:
Se on suoraan verrattavissa siihen että hommaat Ferrarin Ladan moottorilla ja vingutat pihalla kehuen naapureille että kyllä lähtee.
.

Vertaisin asiaa mielummin niin että Ferrarissa olisi renkaissa Ladan pölykapselit. Ei juuri vaikuta mihinkään mutta tottakai yleisarvosana laskee. Ja teorissa ehkä ilmanvastus nousee :(

make77 sanoi:
Se on erittäin vanha juttu se 10% ja se on niin että kaapeleiden tulisi olla ainakin tuon 10% laitteiston hinnasta.

Ajatteleppa näin että hommaat isellesi stereo setin jossa kajarit maksaa 2500€ ja vahvari toisen mokoman, hommaat siihen sitten RCA:t ja Kaiutinkaapelit 100€urolla ja kehut hirveesti naapurin Jampalle kuinka soi.

Hyvin soivassa setissä on tärkeintä se että se on tasapainossa kaikilla osa-alueila.

Eihän Bodarikaan pärjää jos on yläkroppa isompi ku Colemanilla mutta jalat on ku Britney Spearssilla. Mutta kun pidetään se yläkroppa samassa missä se on ja treenataan jalat suhteessa muuhun kroppaan sopiviks niin johan rokkaa.

Noi digi johdot ovatkin sitten se alue jossa erot ovat niin marginaalisia että ainoastaan huipputarkoilla mittalaitteilla niihin voi saada eroja aikaan.

Itseltä löytyy myös reilun tonnin Coax johto DVD:n ja vahvarin väliltä, mutta sanotaanko että se on ainoastaan luontaisetujen takia noin järee.
ajattele itse jos sinulla on 7000€ kaapelit ja anttilan eltaxit niiden jatkeena.ne kaapeli jutut on ääneen vaikuttavana osana aivan olemattomat. hullua verrata ferraria ladan moottorilla.ennemminki vertaisin ferraria jossa on ladan taustapeili.kaapelien päivittäminen on hi-ent miesten/naisten kusettamista,mutta hi-ent pässit hommaa niitä kunhan hintalapussa on tarpeeksi suuri summa.luulen ettei missään avaruus aluksessakaan tarvita noin kalliita piuhoja ku ni-entti kotonaan.sen ymmärtää että kaapeli on häiriösuojattu mutta kaikki muut höpötykset on keksittyä potaskaa. mr hifillä oli kaiutinkaapeli 2.5m Hinta: 2695.00 EUR :) :) ei voi muuta ku sääliä sellasta joka rahansa noihin tukkii.

make72 sanoi:
ajattele itse jos sinulla on 7000€ kaapelit ja anttilan eltaxit niiden jatkeena.ne kaapeli jutut on ääneen vaikuttavana osana aivan olemattomat. hullua verrata ferraria ladan moottorilla.ennemminki vertaisin ferraria jossa on ladan taustapeili.kaapelien päivittäminen on hi-ent miesten/naisten kusettamista,mutta hi-ent pässit hommaa niitä kunhan hintalapussa on tarpeeksi suuri summa.luulen ettei missään avaruus aluksessakaan tarvita noin kalliita piuhoja ku ni-entti kotonaan.sen ymmärtää että kaapeli on häiriösuojattu mutta kaikki muut höpötykset on keksittyä potaskaa. mr hifillä oli kaiutinkaapeli 2.5m Hinta: 2695.00 EUR :) :) ei voi muuta ku sääliä sellasta joka rahansa noihin tukkii.

Miten te jaksatte mussuttaa noi typerää sontaa.

Ne halvatun johdot vaikuttaa.
Sille en voi mitään eikä kiinnosta että te ette edes koskaan ole kuunnellu noita eroja vaan vuodatatte täällä sontaa asioista joista teillä ei ole mitään käsitystä.

Joku roti sentään.

keijo s sanoi:
Vertaisin asiaa mielummin niin että Ferrarissa olisi renkaissa Ladan pölykapselit. Ei juuri vaikuta mihinkään mutta tottakai yleisarvosana laskee. Ja teorissa ehkä ilmanvastus nousee :(

Kyllä vaikuttaisi jo ihan kaikkeen.
Jotta Ferrarissa pystyisi olemaan Ladan pölykapselit, olisi siinä myös oltava pikkuisen erilaiset vanteet ja sitäkautta myös kumit.
Kohta varmaan joku sanoo että ei sillä oo paskankaan väliä onko siinä 17"matalaprofiili renkaat vai 13"pallorenkaat.

Ja teoriassa ilman vastus nousee vähän mutta enemmän tulee ongelmia jarrujen tuuletuksen kanssa. Käytännössä.

make77 sanoi:
Miten te jaksatte mussuttaa noi typerää sontaa.

Ne halvatun johdot vaikuttaa.
Sille en voi mitään eikä kiinnosta että te ette edes koskaan ole kuunnellu noita eroja vaan vuodatatte täällä sontaa asioista joista teillä ei ole mitään käsitystä.

Eikö? Tuttuni luona koitimme kuunnella eroja (vahvistin oli muistaakseni copland, cd-soitinta en muista, kaiuttimet gradient revolution) eroja lamppujohtojen, jonkun paremman johdon (en muista merkkiä) ja biltemajohtojen välillä. Eroja ei oikein havaittu - ainakaan kuuntelijaraadin (3 henkilöä) korvilla, ko. laitteiden omistaja yksi näistä.

Olet ilmeisesti kovin ylpeä tarkasta kuulostasi, ei siinä mitään, mutta yleistyksesi asian suhteen ovat aika itsepintaisia. Vertauksesi kaiuttimista "palikkajohdoilla" ja Ferrarista Ladan moottorilla ovat kaukaa haettuja - eivätkä edes ihan vähää. Jos nimittäin olet oikeasti sitä mieltä, että ero huippujohdon ja "perushyvän" johdon välillä on samaa luokkaa kuin Ferrari omallaan ja Ladan moottorilla, niin kyseenalaistan kovasti hifistyneen kuuloaistisi ja vihjailen jotain siihen suuntaan, että korviesi erottelukyky taitaa olla suoraan verrannollinen laitteiden hintalapun lukemaan.

Joku roti sentään.

Sinäpä sen sanoit.

Jos niitä eroja on, on toinen johto viallinen.
Digitaalitekniikka kun on siitä vittumainen alue, että siinä ei ole niitä välimuotoja - se signaali on joko 1 tai 0. Se ei voi olla 0.8, tai edes 0.95, se on joko 1 tai 0. Totta helkutissa siellä johdossa voi kulkea 0.8 tai jopa 0.7, mutta ei se vastaanottopää siitä piittaa; jos se on 0.5 tai enemmän, merkitään se ykköseksi.

Tässä vaiheessa odotan saarnaa siitä, miten niitä hienoja eroja on jossain vitun laboratoriossa todisteltu, kummasti muuten aina siellä highend-firman laboratoriossa. Mutta oletan, että saarna joka seuraisi, olisi vain sen halvan parikaapelin, mikä pakkotoisto.com serverin runkoverkkoon kytkee kiinni, syytä, sillä muutama 1 ei ollutkaan 1 vaan 0.8, jonka johdosta.. jne.
Jos tuollaisessa surkeassa parikaapelissa, missä johtojen paksuus on olematon ja suojaukset muutenkin mitättömät, kulkee gigabitti sekunnissa, niin miten helvetissä se cd-soittimen lähettämä "järjetön" bittivirta ei selviytyisi sen halvan digikaapelin lävitse?

Jos digijohdoissa on äänenlaadullista eroa, on joku vertailujohto rikki. Tai sitten minä olen väärällä alalla, kaikki tietämäni digitaalitekniikasta ja biteistä on ollut pelkkää harhaa, koska ollessani pieni äitini salaa syötti minulle kärpässieniä ja jäin ikitripille.

Jos on liikaa rahaa niin siitä vaan sijoittamaan kalliisiin kauitinkaapeleihin.
Hyvää ääntä voi saada myös edullisesti tai sijoittamalla rahansa järkevämmin.
Tärkeinpänä tekijänä hyässä äänentoistossa on mun mielestä itse äänite, sen jälkeen kaiuttimet, sen jälkeen akustiikka, sen jälkeen äänilähde ja vahvistin/vahvistimet.
Jos äänite on perseestä ei se parane siitä vaikka olisi miten hyvät laitteet. Itse asiassa se kuulostaa vielä huonommalta.
Mutta jos äänite on kunnossa, niin huonoilla kaiuttimilla se kuulostaa siedettävältä, ja paremmilla kaiuttimilla edelleen paremmalta.

Perusjohdoilla pärjää. Jos nuo edellä mainitut asiat on kunnossa niin on mun mielestä aivan turhaa sijoittaa yli 100 € sign. ja kaiutin kaapaleihin.
Syy: ero 'kalliimissa/paremmissa' johdoissa tavallisiin on niin pieni, ellei jopa huomaamaton, että on aivan turha investoida rahojaan niihin.
Mihin perustan väitteeni: siihen että jos kaikki muuten lenkit äänentoistossa on kunnossa, ei kaapeleiden äänellistä eroa pysty selvästi todistamaan joten miksi maksaa turhaa siitä äänentoistoketjun vähiten merkitsevästä lenkistä.

Totta kai placebo vaikutusta tulee kun on hienot ja kalliit kaapelit. Totta kai ne soi paremmin kun tietää ettei ole yhtään heikkoa lenkkiä laitteissa, ja tietenkin ne näyttää myös hyviltä.
Eri asia on sitten onko niiden soinnissa huomattavaa eroa soundissa verrattuna halvempiin..

edit: Itsellä on Supra Plyn 3.4 perus kaiutinjohdot ja rauhoittaa mieltä kun tietää että ne on ok laatua. Paremmilta ne kuulostaa kun tavalliset kuparijohdot.
En vaan itse pysty sokkona niitä erottamaan varmasti :D

setae sanoi:
Olet ilmeisesti kovin ylpeä tarkasta kuulostasi, ei siinä mitään, mutta yleistyksesi asian suhteen ovat aika itsepintaisia. Vertauksesi kaiuttimista "palikkajohdoilla" ja Ferrarista Ladan moottorilla ovat kaukaa haettuja - eivätkä edes ihan vähää. Jos nimittäin olet oikeasti sitä mieltä, että ero huippujohdon ja "perushyvän" johdon välillä on samaa luokkaa kuin Ferrari omallaan ja Ladan moottorilla, niin kyseenalaistan kovasti hifistyneen kuuloaistisi...

Voi Ziisuksen Ziisus! :wall:

Nussitaan pilkkua mutta ei ymmärretä pointtia.

Äläkä rupee kyseenalaistamaan tuntematta pätkääkään.

Ja tyrha vääntää sitä digitaali sontaa kun en ole väittänyt siitä mitään enkä väitä.

Njooh ehkä tässä loppukaneettina voisi todeta että kaikki teoreettisetkin parannukset ovat parannuksia. Käytännössä kuitenkin lienee järkevää (niinkuin muussakin elämässä) on se miten pelimerkit sijoittaa. Jos rahaa olisi rajattomasti niin toki ostaisin yläluokan johtoa. Nyt tyydyn erittäin paksuun pinnasta hopeoituun DIY johtoon taralabsin haarukoilla, saa luvan kelvata. Toimii paitsi teoriassa myös käytännössä :jahas:

Legopalikoista olen jo toki rakentanut johtosillat siltä varalta että joku joskus todistaa niiden olevan oikeasti hyödyllisiä niin voin elvistellä aiheesta :)

screwdriver sanoi:
Perusjohdoilla pärjää. Jos nuo edellä mainitut asiat on kunnossa niin on mun mielestä aivan turhaa sijoittaa yli 100 € sign. ja kaiutin kaapaleihin.
Syy: ero 'kalliimissa/paremmissa' johdoissa tavallisiin on niin pieni, ellei jopa huomaamaton, että on aivan turha investoida rahojaan niihin.
Mihin perustan väitteeni: siihen että jos kaikki muuten lenkit äänentoistossa on kunnossa, ei kaapeleiden äänellistä eroa pysty selvästi todistamaan joten miksi maksaa turhaa siitä äänentoistoketjun vähiten merkitsevästä lenkistä.

Nimen omaan jos muu laitteisto on heikkoa tasoa on erojen havaitseminen lähes mahdotonta jolloin loppujenlopuksi johdolla ei ole niin isoa roolia.
Mutta kun laitteisto alkaa olemaan erittäin korkeaa tasoa niin eron yksinkertaisesti huomaa ja silloin sillä on merkitystä mikä lapamato siellä on signaalia siirtämässä.

Ja kun ei ole vielä esille tullut niin en todellakaan ole väittämässä että pitäisi olla yyber kalliit johdot joka setissä vaan tasapainoista settiä peräänkuulutan.

Eli jos stereo setti muuten maksaa vaikka 4000€ niin kapelit siihen apaut 300€ ylöspäin ja jos setti on 1000€ niin apaut 80€ ylös.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
make77 sanoi:
Nimen omaan jos muu laitteisto on heikkoa tasoa on erojen havaitseminen lähes mahdotonta jolloin loppujenlopuksi johdolla ei ole niin isoa roolia.
Mutta kun laitteisto alkaa olemaan erittäin korkeaa tasoa niin eron yksinkertaisesti huomaa ja silloin sillä on merkitystä mikä lapamato siellä on signaalia siirtämässä.

Ja kun ei ole vielä esille tullut niin en todellakaan ole väittämässä että pitäisi olla yyber kalliit johdot joka setissä vaan tasapainoista settiä peräänkuulutan.

Eli jos stereo setti muuten maksaa vaikka 4000€ niin kapelit siihen apaut 300€ ylöspäin ja jos setti on 1000€ niin apaut 80€ ylös.
no minun mielestä nuo 805:set B&W ei ole kyllä mitkään korkea tasoiset.haluat vaan HI-ENTTI MIES elvistellä kalliilla kaapeleilla. näkeehän sen sinun ensimmäisestä postauksesta,jossa piti laitteiden hinnalla alkaa voimisteleen. ps.muut laitteet sinulla on kyllä ihan ok.

make72 sanoi:
no minun mielestä nuo 805:set B&W ei ole kyllä mitkään korkea tasoiset.haluat vaan HI-ENTTI MIES elvistellä kalliilla kaapeleilla. näkeehän sen sinun ensimmäisestä postauksesta,jossa piti laitteiden hinnalla alkaa voimisteleen. ps.muut laitteet sinulla on kyllä ihan ok.

Dork.

En ole elvistelly pätkääkään, enkä voimistellu.
Se hinta oli ainoastaan täydennystä kun en jaksanu yksityiskohtaisesti kaikkia laitteita ja settiin liittyvää luetella.

Ja koska tämä on kotiteatteri osio niin en sen enempää lähteny "elvistelemään" sillä HighEnd setillä mistä en edes maininnut, enkä mainitse.
Ja pistäppäs perusteluita Siihen että 805 ei ole korkea tasoinen.
Mikä on se korkea taso?
Jos noin sanot niin sinulla ei ole edes käsitystä kaiuttimista.
Vaikka mistä sitä luokitusta katsottaisiin niin ne ovat ylemmästä luokasta ja yhdet tunnetuimmista/menestyneimmistä jalustakaiuttimista maailmassa.

Sinäänsä myös mielenkiintoinen tuo kommenttisi koska kaiuttimissa potentiaali riittäisi kyllä reilusti pidemmälle mutta vahvari pistää "hanttiin".

make77 sanoi:
Dork.

En ole elvistelly pätkääkään, enkä voimistellu.
Se hinta oli ainoastaan täydennystä kun en jaksanu yksityiskohtaisesti kaikkia laitteita ja settiin liittyvää luetella.

Ja koska tämä on kotiteatteri osio niin en sen enempää lähteny "elvistelemään" sillä HighEnd setillä mistä en edes maininnut, enkä mainitse.
Ja pistäppäs perusteluita Siihen että 805 ei ole korkea tasoinen.
Mikä on se korkea taso?
Jos noin sanot niin sinulla ei ole edes käsitystä kaiuttimista.
Vaikka mistä sitä luokitusta katsottaisiin niin ne ovat ylemmästä luokasta ja yhdet tunnetuimmista/menestyneimmistä jalustakaiuttimista maailmassa.

Sinäänsä myös mielenkiintoinen tuo kommenttisi koska kaiuttimissa potentiaali riittäisi kyllä reilusti pidemmälle mutta vahvari pistää "hanttiin".
jaa mitähän potentiaalia luulet niistä vielä enempi saavan? minun mielestä 800 sarjan kaiuttimista hyviä on 803,802,801 ja parhaana 800.en muutenkaan välitä noista jalusta kajareista,niistä loppuu "hönkä" ennen aikojaan.se voi olla että meidän käsitykset poikkeaa,sinä kuuntelutat piuhoja kavereilles ja minä kuuntelen itse musiikkia kaiuttimista.........aika turhaa lässytystä. sen sinun kaapeli sokkotestin tahtoisin kyllä minäkin nähdä

willow sanoi:
Jos kaapelit ja liittimet parantaa äänen laatua, ni miks kaikki vehkeet ei oo sillon integroituja vehkeitä...

Jeh noin sen pitäs teoriassa ollakin, teoriassa aktiivivahvistus joka elementille erikseen. Helpottas kummasti aika monta asiaa. Siinä vaan menis kombomahdollisuudet heikommaksi :rolleyes: valmistajat ei tykkää pakettiratkaisuista

make72 sanoi:
jaa mitähän potentiaalia luulet niistä vielä enempi saavan? minun mielestä 800 sarjan kaiuttimista hyviä on 803,802,801 ja parhaana 800.en muutenkaan välitä noista jalusta kajareista,niistä loppuu "hönkä" ennen aikojaan.se voi olla että meidän käsitykset poikkeaa,sinä kuuntelutat piuhoja kavereilles ja minä kuuntelen itse musiikkia kaiuttimista.........aika turhaa lässytystä. sen sinun kaapeli sokkotestin tahtoisin kyllä minäkin nähdä

:wall: :wall: :wall:
Minä kuuntelen kylläkin musiikkia enkä piuhoja.

Ootkos ihan päässy kuuntelemaan tota 800 sarjaa jossain?
Missä?
Ja jos paremmuus järjestykseen pitäis laittaa niin 803, 805, 804, 802, 805 Signature, 800 ois järjestys johon erittäin moni kaiuttimet laittaisi.
Tuohon vaikuttaa kyllä hyvin monet tekijät.

Tuo AV vahvistin johon minulla on nuo 805:set kytkettynä ei ole äänenlaadulliselta tasoltaan sitä mihin kaiuttimet pystyy, eli parempi vahvari vaikuttaisi äänen parantavasti mutta paremmat kaiuttimet eivät parannusta enää vastaavassa määrin toisi.

Ja mitä hönkään tulee niin se vahvistin on tuossa asiassa eniten vaikuttava.

willow sanoi:
Jos kaapelit ja liittimet parantaa äänen laatua, ni miks kaikki vehkeet ei oo sillon integroituja vehkeitä...

Kaapelit ja liittimet eivät paranna äänenlaatua vaan heikentävät sitä.
Siis mitä huonompi johto(huomatkaa, kyse ei ole halvempi=huonompi), sitä enemmän se vaikuttaa ääneen huonontavasti.

Siitä syystä jokainen laitteisto on juuri niin hyvä kun on sen heikoin lenkki.
Eikä niin päin että yhtä hyvä kuin sen paras lenkki.

Tuota ei näytä kukaan ymmärtävän.

Tässä menee varmaan ny puurot ja vellit sekaisin noiden numeroiden kanssa. Matrix SEKÄ Nautilus sarjoissa on useita sukupolvia samoilla 8xx numeroilla aina 80-luvulta asti. Uusin (ja varmaan "paras") taitaa olla tuo Make72n kertoilema N800 josta siitäkin olemassa vielä hinnakkaampi S versio. Kyllä se mulle kelpaisi. btw: sound&cinemassa taisi olla N801 potkimassa ainakin jonkin aikaa sitten ellen väärin muista.

Make77: Ei yksi lakunaru hyvässä setissä ihan kokonaan vie pohjaa pois soundilta :)

keijo s sanoi:
Tässä menee varmaan ny puurot ja vellit sekaisin noiden numeroiden kanssa. Matrix SEKÄ Nautilus sarjoissa on useita sukupolvia samoilla 8xx numeroilla aina 80-luvulta asti. Uusin (ja varmaan "paras") taitaa olla tuo Make72n kertoilema N800 josta siitäkin olemassa vielä hinnakkaampi S versio. Kyllä se mulle kelpaisi. btw: sound&cinemassa taisi olla N801 potkimassa ainakin jonkin aikaa sitten ellen väärin muista.

Make77: Ei yksi lakunaru hyvässä setissä ihan kokonaan vie pohjaa pois soundilta :)

Unohdin näpytellä ton 801 siihen 805 Signature ja 800 väliin.
800 Signature eroaa normaalista vain viimeistelyltään mutta 805Signature on sitten täysin eri kajari verrattuna norm. 805.

Ei ollu 801 vaan 800 tai 802.

Ja puhe on ollut Nautilus sarjasta.

Kokeileppas mitä soundille tapahtuu jos laitat Nautilus settiin vaikka soittimelta vahvarille lakun ja vaihdat sen erittäin laadukkaaseen piuhaan.
Jos sitä eroa ei kuule niin ihan oikeesti on mentävä korvalääkäriin.

Nyt äkkiä jokainen joka ei usko menee jä pyytää Helsinki Sound+Cineman Markusta tekemään tuollaisen pienimuotoisen demon. Muistakaa mainita että testataan niillä mitä siinä on sillähetkellä ja ihan sillä perus RCA lakupiuhalla joita laitteiden mukana tulee.
Menkää ja hämmästykää.
Ja se ahdasmielinen asenne ensinmäisenä pois päältä niin voitte äkkiä hämmästyä että teilläkin oikeesti kuulo pelaa kun vaan käyttää sitä.
Tai jos haluatte niin järkätkää kaikki pakkislaiset jotka eivät usko tuon vaikuttavan pätkääkään yhteen listaan ja paras ajankohta, ilmoittakaa minulle niin soitan ja järjestän pienelle porukalle pienimuotoisen demon.

Se varmasti onnistuu alakerrassa olevassa huoneessa ihan omassa rauhassa kohtuu järeellä setillä.
Pystyn järjestämään tuon suhteillani hyvinkin helposti.

make77 sanoi:
Unohdin näpytellä ton 801 siihen väliin.
Ei ollu 801 vaan 800 tai 802.

Ja puhe on ollut Nautilus sarjasta.

Kokeileppas mitä soundille tapahtuu jos laitat Nautilus settiin vaikka soittimelta vahvarille lakun ja vaihdat sen erittäin laadukkaaseen piuhaan.
Jos sitä eroa ei kuule niin ihan oikeesti on mentävä korvalääkäriin.

Nyt äkkiä jokainen joka ei usko menee jä pyytää Helsinki Sound+Cineman Markusta tekemään tuollaisen pienimuotoisen demon. Muistakaa mainita että testataan niillä mitä siinä on sillähetkellä ja ihan sillä perus RCA lakupiuhalla joita laitteiden mukana tulee.
Menkää ja hämmästykää.
Ja se ahdasmielinen asenne ensinmäisenä pois päältä niin voitte äkkiä hämmästyä että teilläkin oikeesti kuulo pelaa kun vaan käyttää sitä.
Tai jos haluatte niin järkätkää kaikki pakkislaiset jotka eivät usko tuon vaikuttavan pätkääkään yhteen listaan ja paras ajankohta, ilmoittakaa minulle niin soitan ja järjestän pienelle porukalle pienimuotoisen demon.

Se varmasti onnistuu alakerrassa olevassa huoneessa ihan omassa rauhassa kohtuu järeellä setillä.
Pystyn järjestämään tuon suhteillani hyvinkin helposti.
Muista sitten tehdä kuten se yksi sälli Hifi lehdessä. Nosti kaiutinpiuhat leegopalikoilla ilmaan lattiasta, väitti kuulevansa selkeän eron ilmavuudessa. Perustui siihen, ettei elementtitalon betoniraudoitus päässyt häiritsemään soundia.

Nämä jutut siis ovat make77 juttujen ohella näitä High-end (haistapaska)juttuja, ollaan niin kultakorvia että oikein seisoon alkaa. Yksinkertaisesti, se sähkö kulkee normaaleilla voimakkuuksilla ja virroilla ihan samallalailla siellä piuhassa kuin kalliimmassakin. Eli siellä piuhassa ei mene ääntä, vaan ihan perinteistä sähköä etkä sä make77 nyt vain yksinkertaisesti kuule siinä mitään eroa, LUULET vain kuulevasi. Sähkö tulee kilometri tolkulla helvetillisien vastuksien kautta sun pikku pistorasiaan keräten matkalla hurinoita sun muuta paskaa. Sieltä se menee paskaa tavallista verkkopiuhaa pitkin sinun esivahvistimeen. Siellä se sähkö sitten menee pikkuriikkisiä signaaliteitä pitkin vahvistimillesi, missä se taas menee pikkuriikkisiä signaaliteitä pitkin vahvistettuna banaaniliittimille. Tässä vaiheessa Make77 heittääkin kortin hihastaan, hähää, 2,5 metriä silkkaa soundia suoraan Hifi-Studio 17 hyllyltä, ala 2000€/m. Tällä 2,5 metrin piuhalla Make77 taikoo järjettömän eron sähköön niin, että kaiuttimen elementti liikuttaa ilmaa selkeesti erilailla, jopa niin erilailla, että tämän kuulee ihmiskorvalla, mutta mitä ei kuitenkaan kyetä mittaamaan. Tämä jos mikä onkin varsin merkillistä, mutta tähänkin on syy ----> ihmismielen subjektiivisuus!

Suosittelen Make nostamaan ne piuhat leegopalikoilla ilmaan ja muuttamaan mahdollisimman lähelle muuntajaa, mistä saatkin sitten vähemmän kulkenutta ja putipuhdasta sähköä pistorasiaasi. Muista myös hoonata koko talon sähköverkko läpi, sillä heikoin lenkki tässä tapauksessa on aivan muualla kuin siinä kaiutinpiuhassa.

Over and out!

Ps. suosittelen kaikkia lukemaan Hifi-lehden vahvistin ja cd kuunteluarvioita. Jumalauta että siellä on hupaisia kommentteja. "Äänessä havaittavissa hieman pahvisuutta, mutta orkesteri jäsentyy kuitenkin hedelmäisellä tavalla takavasemmalle. Lievä keskialueen kulminaisuus ja särmikkyys häiritsee osalta, honotusta tosin ei ole laisinkaan. Kevyen yläbasson ja sihisevän diskantin kombinaatio yhdistettynä voimattomaan ja tunkkaiseen keskialueeseen, tekee Martin Strausbrachelin kuutamosonaatin vasemmasta kiveksestä hieman liian karvaan makuisen joskaan ei yhtä tulisen Kuin Eräpuun vaimon kaulimen sivallus helläsärön rikkoessa kuuntelutuokion."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom