GSM ja säteily

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nilsson
  • Aloitettu Aloitettu
Eräs tuttu väittää että tuntee puhelimen säteily just ennen puhelin soi........
Mitäs mieltä olette olisko pojalla käynti tohtorisedän luona ,ja en sitten tarkoita fyskiaalinen sellainen , tai voisko jutussa olla jotain perää ?

Itse ainakin käytän puhelinta paljon liiankin paljon 1 - 4 h /työpäivä enkä ole kyllä huomannut mitään haittoja vielä.
Ajatus tulee aina van joskus mieleen kun yhä useammat käyttää työeleämässä ainoastaan kännykkä ja puhuvat kuukaudessa enemmän kun yksityishenkilö vuodessa.
Mitäs mieltä olette kännyköistä ja mobiiliverkoista onko vaaratonta tai piilekö terveydelliset haitat nurkan takana tyyliin asbestia ja 50 lukua ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
nilsson sanoi:
Mitäs mieltä olette olisko pojalla käynti tohtorisedän luona ,ja en sitten tarkoita fyskiaalinen sellainen , tai voisko jutussa olla jotain perää ?

Itekki ainaki kuvittelen välillä tuntevani jotenki ihmeellisesti sen säteilyn. Siis ihan sillai et esim just ennen ku joku viesti tulee ni reagoin siihen jotenki. Tosin mä voisin ihan vapaaehtosesti mennä tohtorisedälle ku tuntuu et päässä on muuten vikaa :D

No nuohan on helposti todettu. Puhelimet äänettömälle ja kokeilemaan tuntuuko se aaltoliike.

Toi tais olla jotenki psykologista, eli tavallaan aivos reagoi siihen sillähetkellä kun kuulet soittoäänen, mutta jotenki tajuat itse sen, että ennalta-aavistit tjsp, jostain luin jotain ton suuntaista.

Vähän sama asia, kun monesti luulee heräävänsä just ennenku kello soi ja sit parin sekunnin päästä kello soikin. Todellisuudessa kello on soinut kokoajan, mut sä tajuat tilanteen vasta myöhemmin.

Psykologiaa varmaankin, alitajunta huijaa tajuntaa tms.
Vaikka olen kyllä kuullut ihmisistä, jotka ovat allergisia sähkölle (tuntevat sen jotenkin ja saavat oireita riippuen magneettikentän/sähkön voimakkuudesta), että periaattessa ei säteilyn tunteminen varmaan mahdottomuus ole. Aistimmehan sähkömagneettista säteilyä ainakin silmillä.

Mutta tuosta vaarallisuudesta sen verran, että itse pidän hyvinkin mahdollisena, että kännykän säteily on terveydelle haitallista. Tutkimuksiahan siitä on joitakin ollut, se lisäisi mm. syövän mahdollisuutta....jep, ainakin ruotsalainen sellainen.

Mikä lie ollu, itsellä aiheuttaa ainakin kutinaa. Esimerkiksi jos känny on vyökotelossa niin alkaa nivusia kutittamaan ja jos känny on takin povitaskussa, niin alkaa kutittamaan rintaa.

satakunnan kansassa oli viikko tai kaks sitten juttua sähköallergisista ihmisista jotka saavat jopa rytmihäiriöitä erilaisista sähkökentistä ja säteilyistä.

Mniska sanoi:
satakunnan kansassa oli viikko tai kaks sitten juttua sähköallergisista ihmisista jotka saavat jopa rytmihäiriöitä erilaisista sähkökentistä ja säteilyistä.

Onko nämä just niitä Pistoke toisinpäin pistorasiaan-juttuja :) ?

Yhdessä tv-ohjelmassa tutkittiin sähköallergisia ihmisiä.
En katsonut tarkkaan, mutta
ainakin sähkökenttä aiheutti lämpökameralla havaittavia lämpötilaeroja iholla.

Hän varmaan herää myös hetkeä ennen kuin herätyskello soi?

Pitäisiköhän tässä itse sitten aloittaa kampanja herätyskellojen säteilyn vaarallisuudesta, kun herään lähes aina minuttia-paria ennen.. :D

Paras kohta tuossa lehtiartikkelissa on se, kun parantajan sisko laittoi kännykän laturiin ja heti tuli paha olo, ja töpselin käännön jälkeen olo parani :) Sähkö kulkeekin siellä laturissa hurjan pitkälle (ainakin viisi cm) vaihtosähkönä ennen tasasuuntausta. Ja lopetus on kuin pahimmalta uskovaiselta: "Monet eivät näihin usko, mutta tämä ei ole mikään uskon asia. Se on heidän tappionsa ja heille tästä on turha puhua."

:D kaverisi on sitten ainutlaatuinen ;D ja jos se tosissaa vaikuttaaa siihen niin ihan helvetin epäonninen....

nilsson sanoi:

Sit se sun tuttus varmaa tuntee myöskin ku naapuri lämmittää ruokaa mikrossa :hyper: (mikrosta lähtevän säteilyn määrä on ~800-kertainen kännykkään verrattuna). Eli mun henkilökohtainen mielipide on, että :anssi: koko juttu

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom