Grillikausi alkaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DoDo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Weberissä savun saa laittamalla sammutetun takapolttimen päälle alumiinivuoan ja siihen lastuja, ei se tietty mitään savustamista ole.

- - - Updated - - -

Aika pätevän näköinen, veditkö fiiliksellä vai papereista?

Ihan fiiliksellä vedin. Kyllä tietysti päässäni vähän hahmottelin ensin miten palat sopivat yhteen. Piirustuksien tekeminen tommosista simppeleistä vehkeistä on vähän ajanhaaskausta ellei aio teettää laitetta konepajassa. Itseäni varten ei oikein jaksa alkaa kuvia tekemään.

Savustimen jalat ovat tehty 96-saabin pakoputkistosta ja tulipesä on heliumilmapallojen täyttöön tarkoitettu kaasusäiliö, näin muutaman mielenkiintoisen yksityiskohdan mainitakseni.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
6v töissä puljussa...Tässä minusta ainoa onnistunut marinoitu tuote työssäoloaikanani :) Aika monenlaista tullut testattua ja maistettua..

Samaa mieltä. Kaikkia tuotteita pyrin kuitenkin aina maistelemaan, eli aivan perusteettomasti en hauku oranssia paskaksi.

Aikoinaan, vuosia vuosia sitten oli sellainen 700gr painoinen "kinkkupihvi", possusta, marinoituna. Muistelen että se olisi ollut hyvä myös. Valmistajaa en todellakaan muista.

K
Atrian Texas XXL-possupihvi Weberöitynä. 3 poltinta täysillä ensin vartin, sitten pihvi siihen ja pihviin ei kosketa paiston aikana. Kun pinta "pisaroi" niin kääntö ja sama toisinpäin mielellään hieman eri kohdassa grilliä niin saadaan hyödynnettyä kuuma ritilä.

atria-oranssia.jpg

Pakko kyllä täysin varauksetta antaa kehut loistavasta valmismarinoidusta tuotteesta: Atria 900g XXXL Texas Grillipihvi

http://www.atria.fi/Tuotteet/Sivut/Tuote.aspx?tuoteid=2382

Tosta jos tahtoo paremmaksi, niin vaatii oikeasti yritystä ja taitoa.

Ei vaadi kyllä kovinkaan paljoa, harvemmin noin huonoa tullut syötyä. Pitäs Hupen nyt savuttelijana tietää että nuo on täyttä skeidaa, valuritiläkin meni melkein tukkoon marinaadista saakeli.

Eihän niitä liejuja nyt hyvänen aika sinne grilliin kaadeta.

En tietystikkään marinaadia kaatanut grilliin, mutta kyllä siitä pihvistä sitä irtoaa vaikka enimmät otin pois ennen paistamista. Haju on aika karmee tuossa soosissa.

En tietystikkään marinaadia kaatanut grilliin, mutta kyllä siitä pihvistä sitä irtoaa vaikka enimmät otin pois ennen paistamista. Haju on aika karmee tuossa soosissa.
Mä olen kanssa varmaan pilannut itseni Sellon Citymarketin irtotiskin loistavilla tuotteilla, kun eihän noita tyhjiöpakattuja marinaadissa lilluvia paskoja pysty syömään enää mitenkään. Mieluummin grillaan jotain makkaraa kuin revin tyhjiöpakettia auki. Irtomyyntitiskin valmiit öljy + yrtti + valkosipuli seokset vielä menee, etenkin kanan ja lampaan/karitsan kanssa, mutta lehmä on pakko maustaa itse. Sormisuolaa + tuorettaa mustapippua tai jotain chilipippuriseosta hiukan, sisäfile pekonikääreeseen ja samat mausteet. Nykyisin tuntuu menevän pääosin grillaus akselilla entreco, marmori/ulkofile, ribsit, halloumi, maissi/parsa ja satunnaisemmin Beer Can Chicken, broilerin rintafile, naudan sisäfile ja karitsan paahtopaisti.

Ostitko oranssilla hintalapulla sen? Kyllä noista jokainen paketti on vienyt kielen mennessään mitä olen grillaillut. Ethän pitänyt liian pitkään grillissä? Täydellä lämmöllä aivan hetken, niin että juuri ja juuri kypsyy sisältä, kuten kuvasta näkyy.

Sellasta grilliä ei oo millä tuon paksuinen pihvi kypsyy hetkessä. Ihan normihintanen oli, mutta eihän tuo pääse edes lähelle normaalia pihviä joka on maustettu suolalla ja pippurilla hyvästä marinadista nyt puhumattakaan. Tuntuu että Hupen kokkailut on ottanu takapakkia viimeaikoina, kun muistan vielä aikoja millon savusteli lihaa pitkään jne. Olisko helppo elämä alkanut maistuun liian hyvältä ? Valmiit marinadi lihat äkkiä mukaan ja nopeesti naaman.

Odottelen Hupelta paluuta juurille ja kuva reportaasia viimeistään sunnuntaina! Löytyykö sulta se helvetin hieno savustin vielä ?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Suolaa ja pippuria ei kyllä takuulla riitä possun filepihviin. Sarvipäähän kyllä riittää.

Vähän vähemmän on tullut kokattua kyllä joo muiden kiireiden vuoksi ja/tai sitten samoja tuttuja sapuskoja mitä olen mainostanut jo 100 kertaa, ei jaksa niitäkään enää aina uusiks ja uusiks postailla. Pitkälti nopean itse tehdyn thaikkusafkan kanssa on menty usein.

Thaikkulainen on kyllä hyvää ja nopeeta tehdä. Ostin sun kehumana joskus sitä Healthy boyn hot basil kastiketta ja on muuten pirun hyvää! Koitappas joskus tehdä Thaimaalaista ilman niitä sooseja ei tuu muuten mitään, isot määrät suolaa, glutamaattia jne no nehän kuuluu noihin ruokiin ei niitä ilman varmaan kukaan jäisi koukkuun.

Oliko se sun savustin mökillä vai missä ? Voisit laittaa jonku sauhuttelu herutuksen jossain välissä:dance:

Jaahas, tuli savustettua 7 kg porsaan kassleria juhlia varten.

savedpicture-2013523221322.jpg
savedpicture-2013523221316.jpg
savedpicture-201352322147.jpg

Kuivamaustoa.

wp_20130524_008.jpg

Lihat vehkeessä.

wp_20130524_019.jpg
wp_20130524_017.jpg

wp_20130524_016.jpg

wp_20130524_021.jpg

Valmiit lihat. Savustukseen meni köntistä riippuen 6-9 h.

Lisää ja isompia kuvia, sekä stooria episodista löytyy blogista. Linkki löytyy pari sivua taaksepäin ketjua selaamalla.

^ Kuola herahti kuvista. Pahus vaan, kun ei ihan parvekkeella kehtaa savustaa... :D

Oisko suosituksia metallisista vartaista? Onko perinteinen malli vai kahdella puikolla olevat parempia? Luulisi kääntelyn onnistuvan helpommin kahdella puikolla. Niin ja millainen teline näille olisi passeli? Ei tarvitsisi laittaa ritilälle, niin jäisi pahimmat karstat syömättä...

Mutkatonta, hifistelemätöntä ja ennenkaikkea terveellistä perussettiä: 1/2 kiloa Sellon Cittarin loistavan irtolihatiskin ulkofilettä sormisuolalla ja 3:lla pippurilla, halloumia, pakolliset rehut ja pullo low carb ruokajuomaa. Ei marinadia :hyper:

biffi.jpg

Ei nautaa tietenkään marinoida oranssiksi.

- - - Updated - - -

Oliko se sun savustin mökillä vai missä ? Voisit laittaa jonku sauhuttelu herutuksen jossain välissä:dance:

Mökillä vielä talvisäilytyksessä. Eiköhän toi viikon päästä korkata. Pulledia ja moink ballseja vois tehdä.

Mökillä vielä talvisäilytyksessä. Eiköhän toi viikon päästä korkata. Pulledia ja moink ballseja vois tehdä.
Mä ajattelin kokeilla ensi lauantaina miten kaksi kiloa naudan lapaa suhtautuu savustukseen. Noi moink ballsitkin vaikuttaa hyviltä. Ajattelitko veivata lihapullat itse vai mahtaako täältä suomen maasta saada kohtuullisia valmislihapullia? Noissa ohjeissa puhutaan pakastelihapullista ja olishan se helpompaa ja pysyis paremmin koossakin. Toisaalta itse tehty on mulle melkein itsestäänselvyys.

Tekisi mieli tuollainen Weberin brikettigrilli ostaa takapihalle.

Kumpi savuttaa ja käryttää vähemmän, Weberin brikettigrilli vai kaasugrilli?

Naapurit pitävät ikkunaansa kokoajan auki, joten en kehtaa vedellä mitään savuhirviöitä iltaan harvase ilta.

Savuttaako kaasugrilli ollenkaan? Eikö hiili-/brikettigrilli savuta ainakin sytytettäessä?

En tiedä onko oikea paikka tämä kysyä, mutta oisko kenelläkään ohjetta miten kannattaisi tehdä rosvopaistipaikka?
Eli kuinka syvä kuoppa jne? Varmaan tiilillä kannattaisi vuorata? Ja ehkä joku hitsattu kehikko pitämään tiilet paikoillaan? Ja mistä kansi?

Back
Ylös Bottom