Grillikausi alkaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DoDo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Toi on hyvä hinta. Kannattaa vaan katsoa, että on todella se one touch -malli, eikä compact. Tuhkankeräys-tuloilmansäätöhässäkkä tossa one touchissa on todella kätevä.

Nyt on kyllä pakko korjata omia lausuntoja sen verran, että en osaa erottaa one touchia ja compactia keskenään. Suosittelen soittamaan Bauhausiin ja K-Rautaan... Sori.

Kyllä se isompi kannattaa ottaa, ei niitä brikettejä/hiiliä ole sitten pakko levittää koko alalle, jos ei ole tarvetta. Lisätila saattaa kuitenkin tulla joskus tarpeeseen.

Isompaan Weberiin saa kyllä myös sen hiilijaottimen jolla voi pitää hiilet kahdella "kyljellä" tai sitten keskellä. Voisi auttaa vähäisen hiilimäärän kanssa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Isompaan Weberiin saa kyllä myös sen hiilijaottimen jolla voi pitää hiilet kahdella "kyljellä" tai sitten keskellä. Voisi auttaa vähäisen hiilimäärän kanssa.

Jep, noi brikettipidikkeet ovat vakiona. Niiden tarkoitus on pitää hiilet nimenomaan siellä sivuilla, jolloin voidaan grillata epäsuoralla lämmöllä vaikkapa kokonainen broisku ilman että se palaa pinnalta.

Itse olen useasti käyttänyt melko vähäistä brikettimäärää, kun on ollut vain vähän grillattavaa ja kyllä ne hyvin pysyvät keossa siinä keskellä.

Tänä kesänä ajattelin tuunata weberiä vielä sen verran, että hankin sen piippusytyttimen. Sillä saa briketit nopeammin grillauskuntoon, jos ei ehdi fiilistellä sitä 45-60min, jonka isomman brikettimäärän hiillostuminen normaalisti kestää. Wok voisi myös olla melkoisen näpsäkkä, kuten myös parilla, pizzakivi, sivupöytä...

Ehdoton lisävaruste on kansipidike, se kannattaa ostaa heti.

Toi on hyvä hinta. Kannattaa vaan katsoa, että on todella se one touch -malli, eikä compact. Tuhkankeräys-tuloilmansäätöhässäkkä tossa one touchissa on todella kätevä.

Kyllä se isompi kannattaa ottaa, ei niitä brikettejä/hiiliä ole sitten pakko levittää koko alalle, jos ei ole tarvetta. Lisätila saattaa kuitenkin tulla joskus tarpeeseen.
One Touch Silverissä ei ole tuota tuhkankeräyshässäkkää siinä grillin alla, ainoastaan One Touch Goldissa on sellainen. Paljon muuta eroa noissa kahdessa ei sitten olekaan.

Jep, noi brikettipidikkeet ovat vakiona. Niiden tarkoitus on pitää hiilet nimenomaan siellä sivuilla, jolloin voidaan grillata epäsuoralla lämmöllä vaikkapa kokonainen broisku ilman että se palaa pinnalta.

Itse olen useasti käyttänyt melko vähäistä brikettimäärää, kun on ollut vain vähän grillattavaa ja kyllä ne hyvin pysyvät keossa siinä keskellä.

Tänä kesänä ajattelin tuunata weberiä vielä sen verran, että hankin sen piippusytyttimen. Sillä saa briketit nopeammin grillauskuntoon, jos ei ehdi fiilistellä sitä 45-60min, jonka isomman brikettimäärän hiillostuminen normaalisti kestää. Wok voisi myös olla melkoisen näpsäkkä, kuten myös parilla, pizzakivi, sivupöytä...

Ehdoton lisävaruste on kansipidike, se kannattaa ostaa heti.
Mitenkäs tuo kansipidike, olen sitä myös katsellut... Mutta siinä kannessa näyttäisi olevan ihan vakionakin se koukku, jolla sen saa siihen grillin kylkeen roikkumaan. Onko tuo pidike sitten paljonkin kätevämpi käyttää?

Saako niitä Weberin brikettejä syttymään mitenkään ilman sytytyspaloja? Koitin ihan perinteisellä sytytysnesteellä, mutta se ei imeytynyt oikein ollenkaan briketteihin, vaan valui pohjalle. Ja kannattaako niitä Weberin brikettejä ylipäätänsä käyttää? Minkälaisia kokemuksia, onko ne paljon tavallisia parempia, kannattaako maksaa?

Mitenkäs tuo kansipidike, olen sitä myös katsellut... Mutta siinä kannessa näyttäisi olevan ihan vakionakin se koukku, jolla sen saa siihen grillin kylkeen roikkumaan. Onko tuo pidike sitten paljonkin kätevämpi käyttää?

Saako niitä Weberin brikettejä syttymään mitenkään ilman sytytyspaloja? Koitin ihan perinteisellä sytytysnesteellä, mutta se ei imeytynyt oikein ollenkaan briketteihin, vaan valui pohjalle. Ja kannattaako niitä Weberin brikettejä ylipäätänsä käyttää? Minkälaisia kokemuksia, onko ne paljon tavallisia parempia, kannattaako maksaa?

Pidike on mielestäni ehdottoman kätevä, esim. tuulisella säällä kansi jää pihvejä käännettäessä tuulensuojaksi. Tolkuttoman hintainen se pidike on, osaava kaveri varmaan vääntää sellaisen hetkessä itse.

Weberin omia brikettejä en ole käyttänyt ja Weberin sytyspalat ovat itse saatanasta. Haju on kuvottava ja savuaakin melko rankasti. Rypsiöljypohjainen sytytysneste on toiminut brikettien kanssa ihan hyvin. Roiskii sitä vähän kerrallaan useamman kerran ja ilman imeyttämistä vaan tulta alle. Sytyspaloina toimii ne normi kaupasta saatavat puusta tms tehdyt palat.

Ensimmäinen brikettipussi oli stokkalta ostettu ja laadukkaaksi kehuttu satsi jotain australialaisia brikettejä. Perkele niihin meinannut saada tulta mitenkään. Kytivätkin sitten loppupäivän. Sen jälkeen olen käyttänyt S-marketissa myytäviä ties minkä merkkisiä brikettejä.

Briketithän näyttävät välillä siltä, että mitään ei tapahdu, vaikka siellä kyteekin kunnolla. Savu yleensä paljastaa, että ovat syttyneet.

Weberin pussin kyljessä lukee, että ne ovat mineraalibrikettejä. Mitähän tuo mahtaa käytännössä tarkoittaa, mistä nuo on tehty? Ainakin ne painavat aika monta kertaa enemmän kuin tavalliset puuhiilet, tuntuvat olevan aika täyttä tavaraa.

Saakohan mistään ostettua kunnollisia puuhiiliä? Nuo markettien ja huoltoasemien lehtipuuhiilet on sellaista höttöä ja pieniä murusiä, että juuri ja juuri saa yhdellä täytöllä makkaran grillattua ennen kuin hyytyy. Siitä syystä nuo Weberin briketit kyllä kiinnostavat, niillä pitäisi yhdellä setillä pystyä grillaamaan useamman kerran. Toki olen joskus käyttänyt jotain paikallisen urheiluseuran itsetekemiä puuhiiliä, se olivat kyllä ihan eri tavaraa kuin markettihiilet. Niilläkin pystyi grillaamaan jonkun 3 kertaa samoilla hiilillä.

Rypsiöljypohjainen sytytysneste on kyllä hyvä. Ei haise pahalle, eikä tarvitse odotella imeytymistä. Ei vaan toiminut Weberin brikettien kanssa.

Suosittelen ihan jostain marketista löytyviä brikettejä. Kyllä nekin pari grillauskertaa kestävät, kun lisää vähän uusia sekaan. Hiilet eivät toimineet weberin kanssa, ilmeisesti ilma kiertää sen verran hyvin, että tuhkaa nousi vähän liian innokkaasti ruoan päälle.

Ne mainitsemani stokkan briketit painoivat myös aika paljon enemmän kuin S-market hiilet ja olivat tosiaan riittoisampia. Ei vaan jaksa tapella sen sytyttämisen kanssa.

Weber on varmaan tehnyt briketit vaikeasti syttyviksi, niin on pakko hankkia se piippusytytin. :rolleyes:

Tuo Weberin piippusytyin on kyllä loistava kampe. 1-2 sytytyspalaa vaan piipun alle ja 20 minuutin päästä briketit ovat valmiit grillaukseen.

Ihan perus Lihamakkaraa, wilhelmiä ja kabanossia ja niistä vielä niitä eri variaatioita menee jonkun verran, mutta erilaiset pihvit on kyllä nam <3 Kassleria, nautaa ja lähes kaikki maistuu kyllä.. Nälkähän tätä topiccia selatessa tulee

Tuo Weberin piippusytyin on kyllä loistava kampe. 1-2 sytytyspalaa vaan piipun alle ja 20 minuutin päästä briketit ovat valmiit grillaukseen.

Weberin paloja? Oletko kokeillut ilman sytytyspaloja, syttyykö hyvin? Noita weberin paloja en vaan pysty käyttämään, siinä hajussa on jotain etovaa.

Weberin paloja? Oletko kokeillut ilman sytytyspaloja, syttyykö hyvin? Noita weberin paloja en vaan pysty käyttämään, siinä hajussa on jotain etovaa.
Ei ole tullut ilman sytytyspaloja sytytettyä. Jossain ohjeistettiin, että myös paperilla voisi syttyä. Noiden sytytyspalojen pitäisi olla hajuttomia (ja mauttomia). Uskoisin, että se haju tulee aluksi noista briketeistä. En ole kyllä tosin varm tästä.

Käsittääkseni nuo kaikki sytytyspalat ovat samaa materiaalia. Olen käyttänyt pääasiassa weberin omia ja joskus Luciferin. En ole käytössä huomannut eroa toisin kuin briketeissä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tän viikon lauantaihin mennessä pitäis olla kaasugrilli ostettu ja kasattu. Tosi paljon eri vaihtoehtoja tuntuu löytyvän, vaikeaa valinta. Weberin grillejä monet mainostaa mutta tiedä sitten mikä olis hyvä jos puhutaan alle 500€ hintaluokasta.
Kannattaa tsekata myös grandhallin 323:nen, kaikinpuolin laadukas 4 polttimoine, jossa sellane sivukeitin jolla jo tekeekin jotain. rautakeskon liikkeistä ~499e. jos tämän hintaluokan grilliä ostasin niin ite valihtisin tämän, on muuten paljon tyylikkäämpikin(ja kalliimman näkönen -> naapurit kateellisiksi ;) ) kuin weberin Q-sarja. ei muuta kuin lähimpään k-rautaan zoomailemaan :thumbs:

E: jahas, tais tulla vähän myöhässä tämä viesti..

No nyt on grillikausi korkattu tältä vuodelta. Pekonilla päällystetty wilhelmi maistuu. :kuola:

Siis mitä? Makkara käärittynä pekoniin? :hyper:

Onko kyseessä joku wilhelmin uutuus vai ihan kirjaimellisesti pekoniin kääritty makkara :eek: Pakko kokeilla

Edit:
Kukaan testannut niitä Liidelin makkaroita joissa on se pekoni ympärillä? Aika suolaista nimittäin, mutta hyvää.
ilmeisesti liiteristä ainakin löytyy ihan valmistavaraa... noh, tosiäijjähän silti kietasee itse sen makkaran ihan kunnon pekonihaalariin :D

Just äskön kasasin 20e pallogrillin ja löin tulille, ai että sitä fiilistä... Kohta kilo ulkofilettä tirisemään.

Saako tuollaisella pikku pallogrillillä isommat lihat kypsiksi kun ei siihen kovin paljoa hiiliä mahdu?

Itse arvon eri grillien välillä. Ilmeisesti sähkögrillillä ei mitenkään saa "grillatun" makuista lihaa? Hiiligrillit on taas hieman hankalampia lämmitettäviä ja pienet saattavat jäähtyä ennen kuin pidempään kypsennettävät lihan on valmiita. Kaiketi päädyn kaasugrilliin, mutta niissä taas on huollettavia/vaihdettavia osia ja sellaisten vaihdossa olen ihan surkea. Osaako joku suositella idioottihelppoa (ja turvallista) kaasugrilliä, joka on suht. pieni. Sivukeitintä en halua. Enkä värkätä kivien kanssa.

Saako tuollaisella pikku pallogrillillä isommat lihat kypsiksi kun ei siihen kovin paljoa hiiliä mahdu?

Itse arvon eri grillien välillä. Ilmeisesti sähkögrillillä ei mitenkään saa "grillatun" makuista lihaa? Hiiligrillit on taas hieman hankalampia lämmitettäviä ja pienet saattavat jäähtyä ennen kuin pidempään kypsennettävät lihan on valmiita.

Käytä hiilien sijasta brikettejä, niin ei lopu lämpö kesken. Weberiin kun lataa 20 brikettiä, niin niillä kokkaa vaikka kaksi tuntia. Tottahan toki kaasuvempain on helpompi käyttää.

Suosittelen muuten vihannespuoleksi kauppojen kylmälaareista löytyvää pussia nimeltä "parillajuurekset", on nimittäin nannaa, jollakin grillimausteella maustettua sekoitusta missä on lohkopottua, sipulia ja muita juureksia reiluina palasina. Valmistajaa en kyllä tähän hätään muista.

Muistaako kukaan mitään reseptiä persikoiden grillaukseen? Vaimoke kyseli tuollaista. Netistä en löytänyt. Eli millainen marinadi olisi hyvä persikoille. Vai ihan el naturel grilliin.

Muistaako kukaan mitään reseptiä persikoiden grillaukseen? Vaimoke kyseli tuollaista. Netistä en löytänyt. Eli millainen marinadi olisi hyvä persikoille. Vai ihan el naturel grilliin.

persikoita, brandyä, ruskeaa sokeria ja voita (sulatettua)

Kuori ja puolita persikat. Laita grillille leikkuupinta alaspäin. Kaada päälle hieman brandyä (varo leimahdusta), sirottele päälle sokeria ja kaada voita. Grillaa 3-4 minuuttia, käännä ja toista maustaminen. Tarjoile vaniljajäätelön kera.

Tuoreet persikat, ananakset ja nektariinit sopivat suolaisenakin grilliin. Ei välttämättä tarvitse muuta kuin suolaa ja vaikka chilijauhetta pintaan ja grillin kautta lautaselle.

Zone-sarja -42%
Tampereen kauppahallista (Laatuliha) ostettu "Kuningaspihvi" oli hemmetin hyvää, kuten heidän tekemänsä makkarakin:kuola:
Täytyy tsekata, mitä ne on keksinyt ens viikon lopuksi...

Edit: "Korkeasaarivarras" oli aika erikoisen makuinen.

Itse arvon eri grillien välillä.

Jos vielä arvot, niin pojot kaasugrillille.

En ole koskaan tykännyt grillaamisesta, vaikka sunnuntai kokki olenkin, lähinnä pari kertaa kesässä grillannu kansalaisvelvollisuuden takia. Ja antigrillismi on aiheutunut nimenomaan hiiligrillistä. Nyt kun sattuma raahasi kaasugrillin pihaani ja olen muutamat kerrat nauttinut homejuusto-pekoni-herkkusienistä, kanasta eri muodoissa ja jopa makkarasta, niin en hevillä kapineesta luovu. Tämähän on jo ihan oikea ruoanlaitto kapine.

On niin älyttömän helppo ja mukava tuohon hiiliperkeleeseen verrattuna. Ei tarvitsee jännittää että milloin palokunta tulee paikalle valtavan savun takia tms. Ja nyt tutkimaan reseptejä illan grillailuja varten. :kuola:

Latest posts

Back
Ylös Bottom