Google Chrome

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja modified
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika ihmeellistä miten Chrome joskus päivittää ihan itse, ja joskus pitää tarkistaa tuolta valikosta.

Selaimien pitäisi ehdottomasti päivittää automaattisesti muutenkin. IE6 ongelma tietenkin sen takia että joidenkin yrityksien softat ei toimi muulla, mikä sekin on järjetöntä. Tuossa tapauksessa automaattinen päivitys voisi aiheuttaa hieman närää.

Netin kehitystä vaan jarruttaa helvetisti se että niin paljon vanhoja selaimia joukossa.

On kyllä kenkku muutenkin tämä Chrome pakkotoiston kanssa. Heti kun pakkotoisto uudistui on sivujen avautuminen ihan lottopeliä. Mikäköhän päivitys auttaisi?! Itse olen käytänyt nyt chromen kylkiäisenä tuota explorer pluginiä, niin toimii edes jotenkin..

Esimerkiksi pakkotoistoa selaillessa, kun hiirtä liikuttelee viestiketjujen päällä, esim. hakutuloksissa, näyttää selain miltei välittömästi esikatseluruudun kursorin vieressä. Saako tuon raivostuttavan ominaisuuden jotenkin kikkailtua pois? En pidä siitä. Yök.

Saisi kyllä näyttää esikatselun, jos jättäisi hiiren hetkeksi ketjun päälle (kuten mozilla), mutta ei välittömästi.

Galleriaan? Mulla toimii kyllä kaikki, uusin Chrome alla.

kai se jotenkin liittyy siihen että toi H.264 ei ole vapaa codekki
Siis joo mun kommentti ilman sen suurempia tutkimuksia. Näin yleisesti mietin että kun se oli jo, niin miksi tiputtaa... kallis se tosiaan kai on lisenssinä, mutta jos MS ja Apple suuntaa H.264 niin Google vois olla kuningas ja pitää ne kaikki.

http://www.techspot.com/news/41936-google-to-drop-support-for-h264-in-chrome.html

Plussana voisi nyt pitää sitä että ajavat open sourcea hieman väkisin, katsotaan toimiiko. Apple tosin tuskin on kiinnostunut sitten tippaakaan.

On muuten yhdellä tapaa tuo Chrome kivempi tätä foorumia selaillessa, vrt. Firefox. Saa venytellä noita vastausbokseja kuinka suureksi tahansa. Ainakaan tässä koneella en pysty, Firefox v3.6.8.

Tuli sitten aikaisemmasta vastustuksesta huolimatta hiljattain asennettu Chrome testimielessä kotikoneelle. No, nyt se on myös työkoneella. Ainakin lyhyen tuttavuuden perusteella vaikuttaa siltä, että FF:n ei enää palata, FF4 beta, kun ei ainakaan mua vakuuttanut, enkä usko lopullisen version paljon betasta poikkeavan.

Chrome on kyllä selvästi nopeampi ja itselle tärkeimmät lisäpalikat saa tähänkin, joten ei valittamista toistaiseksi.

Kyllä pitemmän Chrome käytön jälkeen FF:n käyttö on aika karua. Tosiaan jos kaikki tarvittavat lisärit itselle löytyy Chromen puolella, niin on se vaan parempi.

Etenkin jos vaivautuu opettelemaan ne Chromen omat featuret välilehtiin ym. liittyen.

Varmaan puhuu omaa tarinaansa Chromen aivan huikea kasvu selainmarkkinoilla. Sepittely Googlen vakoilusta on mun mielestä huvittavaa, ja jokainen tuosta valittava ei toivottavasti ole Facebookissa tai hypocrit -leima tärähtee heti.

Toimiiko muilla chromen käyttäjillä tämä sivu:
http://www.mol.fi/paikat/ ?

Mulla on ennen toiminut ja nyt toimii kyllä operalla, firefoxilla ja IE:llä, mutta ei chromella. En siis pysty kirjoittamaan yhteenkään kenttään mitään.
Toimii.

Onko lisäosia sulla siinä? Jos on niin kytke pois ja koklaa uudestaan.

Kyllä pitemmän Chrome käytön jälkeen FF:n käyttö on aika karua. Tosiaan jos kaikki tarvittavat lisärit itselle löytyy Chromen puolella, niin on se vaan parempi.

Ihan mielenkiinnosta: Saisko tarkempia perusteluita, miksi se on parempi ja mikä Firefoxissa on niin kankeaa? En ole kovin paljoa Chromea käyttänyt, koska en ole kokenut mitään ongelmaa FF:n käytössä, joten ihan oikeasti ei ole pahemmin tietoa siitä, miten käyttökokemus eroaa. Nyt kuitenkin innostuin tutkimaan asioita kun halusin maksimoida hyötypinta-alan läppärin pienellä näytöllä ja Chromeakin siinä haettiin ratkaisuksi. Päädyin kuitenkin säätämään Firefoxin tämän ohjeen mukaiseksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom