Google Chrome

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja modified
  • Aloitettu Aloitettu
Itse koitan ottaa aktiivisemmin käyttöön näitä googlen palveluja. Täytyykin testata mitä tuo navigaattori ehottelee. ;)

Jännä juttu muuten oli kun yksi tämän palstan käyttäjistä antoi pyynnöstäni meiliosoitteen joka oli joku tut.fi päätteinen ja kaverin nimellä. Tämä siis siksi että jaon hänelle yhden googledokkarin. No kun laitoin tuon osoitteen siihen mihin jaetaan se niin google jostain taikoi tän tyypin gmailin siihen tilalle. Se vaan vaihtui siihen. Takuuvarmasti en ole koskaan mitään meiliä ylipäätään hänelle lähettänyt gmailista tai mistään muualtakaan googleen liittyvästä. Että mistähä se tuon tempaisi?
Itse myös käytän mahdollisimman paljon noita Googlen palveluja nykyään.

Tuosta mailista, niin tarkoittaa että kyseinen henkilö on linkittänyt muita sähköposteja Google tiliinsä. Itsekin sitonut jo 4 muuta mailia siihen, kätevää, koska jos sulle pistetään Google Docs kutsu muuhun kuin Gmail osoitteeseen ja se ei ole linkitetty niin sun pitää siinä mailissa pistää pyyntö takaisin että jaa tähänkin mailiin. Jos ne on linkattu, niin ei tarvi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite kanssa inhoan yli kaiken noita automaatti synkkauksia. Ja ei se asia ole kuitenkaan ihan sama kuin facebook tai pakkotoisto. Niille laitat tietoisesti jotain, mutta jos esimerkiksi huomaisin että pakkotoiston jutut menee fb:hen tai toisinpäin niin vituttaispa ankarasti.

Yksi todella ärsyttävä synkkaus on että whatsupin liitekuvat menee automaattisesti kuvagalleriaan. Siis joku lähettää mulle kuvan, heilahtaa se mun kännykän galleriaan ja synkkauksen jälkeen pilven kuvagalleriaan. Ompa hienoa. Kaveri kun ottaa kuvan perseestä ja pistää mulle whatsupissa niin saan seuraavaksi olla emännälle selvittämässä miksi mä kuvailen perseitä. Kai tuon ominaisuuden saa jostain poiskin päältä mutta eniten vituttaa että nuo synkkaukset on automaatti oletuksena päällä.

Osaako joku sanoa missä vika kun laitan vaikka facebookissa että muistaa sisäänkirjautumisen mutta selaisemen sulkemisen jälkeen ei chrome muistakkaan sisäänkirjautumista. Kysyy myös joka kerta tallennetaanko salasana mutta ei tallenna vaikka laittaa että tallenna. Mm. pakkiksen kanssa ei ole samaa ongelmaa mutta joillakin muillakin sivuilla sama ongelma.
0ee04a273c15e417aa8a5512faf7f6d0

564330a99fda62a63f2c94c6bdc04f15

Googlen Chromecastilla pystyy kuulemma jakamaan Chrome selaimen televisioon. HBO Nordicilla ei ole Chromecast tukea, mutta jos aukaisen HBO Nordicin sivut Chrome selaimella, niin pystynkö tällä tavoin katselemaan sitä televisiosta?

Googlen Chromecastilla pystyy kuulemma jakamaan Chrome selaimen televisioon. HBO Nordicilla ei ole Chromecast tukea, mutta jos aukaisen HBO Nordicin sivut Chrome selaimella, niin pystynkö tällä tavoin katselemaan sitä televisiosta?

Google cast
https://chrome.google.com/webstore/detail/google-cast/boadgeojelhgndaghljhdicfkmllpafd?hl=fi

Voit kai peilata näytön tuolla. Eli ei tarvitse vain chromea peilata. Varma en tuosta ole, koska Chromecastia ei ole käytössä. Tuli vain vastaan, koska joku kertoi Google castilla peilanneensa Popcorn timea telkkariin.

Tuli viimein hommattua Chromecast ja ensivaikutelma on erittäin positiivinen. Tämä on se uudempi versio, en tiedä miten poikkeaa vanhasta. Ainakin tässä on ulkoinen virtalähde mukana, gen 1:ssä ei vissiin ollut.
Olen testannut vasta HBO Nordicin ja Youtuben, mutta molemmat toimii todella hyvin tuon Google Castin kautta. Jopa laitenirso HBO Nordic tukee tuota ihan oikeasti, nyt ei tarvitse enää kikkailla pitkän HDMI-piuhan kanssa, jos haluaa PC:ltä HBO Nordicin telkkariin :)

Tänään tuli testailtua HBO Nordicia, Netflixiä ja Youtubea kännykän kautta Chromecastiin. Lyhyen testin perusteella toimii täydellisesti.
Lyhyen käyttökokemuksen perusteella Chromecast on loistava. Ainakin omasta mielestäni toimii jopa paremmin kuin Applen Airplay, jossa siinäkään ei isommin ollut valittamista.

Pitäs kyl varmaan nappaa toi Chromecast. Käytännössä vois heivaa HTPC:n pois, ehkä Chromecastia varten vaan joku halpa tabletti joka on dedicated olohuoneen vekotin.
Oma HTPC on niin vanhaa rautaa, että esim. HBO Nordic selaimesta on niin raskas että ei se jaksa HD:tä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom