Golf

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Crocop
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Revontuligolf lienee edelleen halvin, 60€/vuosi eikä liittymismaksua.
meinasin juuri sanoa samaa. mukana tulee golf-lehti.

ja ainakin sippulassa pelioikeus on melkein eurolleen sama reg + vuokrapelioikeus vs jg + pelioikeus.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ehdotan että jätät takaraivoon hautumaan asian. Väitän että jossain vaiheessa hokaset ratkaisun ajankäyttöön niin että kerkeät kiertää vaikka etu- ja takaysin putkeen.

Vielä vois kolme kertaa kiertää ysin (kortissa 3 kierrosta jäljellä) tai kahdesti ja tarjota tyttöystävän kerran mukaan. Ois just mennyt sarjakortti passelisti niin kuin laskeskelin mutta prkl pari kertaa pelikaveri (eri joka kerta) tarjonnut kierroksen niin pari "ylimääräistä" kertaa nyt jäljellä. No näillä keleillä ei kyllä ole varaa valittaa, su tod näk ois seuraava pelipäivä.
Juu, eiköhän sitä aikaa löytyy viimeistään siinä vaiheessa kun ipana kasvaa caddyn ikään (tai no edes hiukan vauvasta isommaksi).
Tuo edellä mainitsemani Naantalin aurinkogolfin melko uusi kenttä on ainoastaan noin kilometrin päässä vanhempien omakotitalosta joten sikälikin sijainti ei voisi olla juuri parempi.

Hieno laji tosiaan kun käytiin viime sunnuntaina takomassa. Oma tulos oli 46 lyöntiä ja aloittelin keltaisilta kuten muutkin prot, luonnekysymys ;). Muutama lyönti tuli tuosta ekstraa kun onnistuin pari kertaa vetämään hybridillä ihan päin kuttua ja löysin itteni suunnilleen punaisen aloituspaikan tienoilta... :D Sitten pari ekstra lyöntiä tuli vesiesteistä kun kumautin niihin myös kahteen kertaan. Par tolla 9 reiän setillä on 30 ja mä taisin olla toinen meidän 8 jantterin porukasta.

Huomasin juuri että tuo 14 mailaan sääntö pätee myös kilpailun ulkopuolella. Ainakin mulle tuli rankkareita kun tulin himaan yli 14 mailan kanssa :D

Tarttui matkalta mukaan Clevelandin bleidit, CG1 eli vanhempaa mallia, mutta mulle ihan ok ja hyvään hintaan. Vaikeathan noi on, mutta eka kierros meni kuiten omaan surkeaan tasuriini (32). Eilen jo 9 reikää yhdellä tuplalla ja loput bogiin. Lisäksi uusi putteri ja 3-väyläpuu mallia HiBore XLS 15 astetta. Seuraavaksi kai pitäisi uusia wedge osasto, mutta jäänee ensivuoteen

Huomasin juuri että tuo 14 mailaan sääntö pätee myös kilpailun ulkopuolella. Ainakin mulle tuli rankkareita kun tulin himaan yli 14 mailan kanssa :D
haha :D kiitti vinkistä. tekis melkein mieli heittää hybridit vittuun kun oon kehittänyt esimerkillisen hybridikammon. harjoituslyönti on kuulema täydellinen ja sit oikeessa lyönnissä varoo sen verran että mailanpään nopeus hidastuu melkeen nolliin ennen palloa ja vituiksihan se menee.

pienestä on lyönti kiinni. sit jos onnistuu niin lentää kilo nurtsia pallon perään, en tiedä mikä vittu siinä on niiaanko vai mitä täh. toisaalta hyvä niin ei mene niin herkästi pitkäksi lyönnit ;)

oon tiputtanut bäckswingin alle puoleen. nyt kun siihen tottunut niin lentää pallot yhtä hyvin kuin ennenkin julmetulla bäckswingillä. ainut ero on se että onnistuneet lyönnit lentää huomattavasti kapeammalle sektorille.

vielä kertaalleen pitäis käydä pelaamassa ysi, sit ens kesänä ois melkeen pakko panostaa huomattavasti enemmän golffiin. pakko lopettaa punttitouhut kuin seinään niin kerkeää paremmin (toivottavasti!)

No niin, lauantaina oli viimeinen kierros ja nyt on ulkokausi paketissa. Tänään olis tarkoitus putsata mailat & kengät etc. valmiiksi hallikauteen. Alla tiivistelmä kaudesta ja mun koko peliurasta (lähes koko peliurasta, vuonna 2002 tai 2003 lätkin muutaman kerran rangella ja pelasin epävirallisen kierroksen)

Nyt aloitin siis heinäkuun puolessa välissä ja suoritin greencardin em. kuun lopussa. Täysiä kierroksia 12 tai 13 ja yksi 9. Lisäksi muutama kerta rangella ja 5-6 kertaa noilla par 3 kentillä. Tasoitukseksi jäi 28, johon olen ihan tyytyväinen.

Parannettavaa on paljon jokaisella osa-alueella, mutta tällä hetkellä suurimmat ongelmat ovat kakkoslyönneissä, joten rautapeliin tulen panostamaan hallissa. Rautapelissä probleema on älyttömän suuret erot saman mailan lyöntipituuksissa lyöntien välillä. Ajurilla avaaminen on ollut ihmeen hyvää, en oo tainnut heittää palloa outtiin, metsään enkä veteen kertaakaan viimeisten kierrosten aikana. Puttipeli on toinen probleema, mutta greenillä saa harvemmin aikaiseksi outteja tai muita rankkarin arvoisia löyntejä, niin nämä treenit saa jäädä kevääseen :D

edit: Niin tuohon rautapeliin vielä, että syy noihin ongelmiin on suhteellisen selvä (uskoisin ainakin näin). Ostin nuo uudet mailat kolmisen viikkoa sitten ja en oo kertaakaan päässyt niilla harjoittelemaan, vaan ainoastaan pelaamaan kierroksia. Stiff-varsi pistää kuitenkin vaatimuksia tuolle mailanpään nopeudelle ja enkä oo vielä löytänyt sitä omaa oikeaa rytmiä niille, vaan useimmat lyönnit menee vielä vanhalla rytmillä

morjensta teude. millä mailoilla pelailit ennen noita niken bladeja? ja mikä on händäri ? ite aattelin ens kaudella hommata kans noi vr bladet. nyt oon muutaman vuoden pelaillu wilsonin fi5 combo setillä missä on pw-8 bladeja ja loput kehäreitä. noilla bladeilla saa vaan niin pirun hyvän fiiliksen kun osuu palloon hyvin :D tasotus pyörii 7 ja 8 välissä.

morjensta teude. millä mailoilla pelailit ennen noita niken bladeja? ja mikä on händäri ? ite aattelin ens kaudella hommata kans noi vr bladet. nyt oon muutaman vuoden pelaillu wilsonin fi5 combo setillä missä on pw-8 bladeja ja loput kehäreitä. noilla bladeilla saa vaan niin pirun hyvän fiiliksen kun osuu palloon hyvin :D tasotus pyörii 7 ja 8 välissä.

Ömm, jotkut ukon vanhat Callawayt regun varsilla, oisko ollut jokin X-14(?) tai jokin semmonen. Noilla siis 5 vuotta sitten viimeksi pelailin, sitten ei enää huvittanut ja tuli taukoa. Sitten tänä kesänä innostuin uudelleen, noilla pelailin pari kierrosta, kun tajusin että voimaa on vähän turhan paljon noille varsille. Sitten kokeilin paria demo-mailaa ja VR Bladet tuntui parhailta. Joten ostin sitten ne ja uuden driverin samalla. Tasoitus 12, mutta eipä tullut tasoitukseen montaa kertaa loppukesänä pelattua. Ensi kesänä sitten jos saisi taas tippumaan :rock:

minkälaisia mailanpäännopeuksia porukka saa täällä draiverilla aikaan ?? ja onko kukaan osallistunut pituuslyöntikilpailuun ?

115-118 Mitattiin toissakesänä Vectorilla. Tiedä sitten onko muutunu suuntaan tai toiseen matkan varrella. Pituuslyöntikisoihin en ole osallistunut, kun ei oo kisat osunu tuonne kotikentälle. Ei varmaan edes palloon osuisi, jos menisin johonki kisaan oikeen yrittämällä yrittämään. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ite mittautin viimetalvena myös vectorilla nopeuden ja nopein sivallus oli 140 mph. normimittaisella stiffillä varrella. ja tarkoitus ois joskus käydä koittamassa kisoissa että kuinka pitkälle pallon saan.

ite mittautin viimetalvena myös vectorilla nopeuden ja nopein sivallus oli 140 mph. normimittaisella stiffillä varrella. ja tarkoitus ois joskus käydä koittamassa kisoissa että kuinka pitkälle pallon saan.

Jos tolla nopeudella saat vielä jonkinasteisen kontrollin niin ja on oikeet pelit ja vehkeet, niin kyllä näistä suomen kisoista loppukilpailupaikka tulee niin että heilahtaa!

Kuinka aktiivisesti käytte harjoittelemassa talvikaudella sisähalleissa?

Mulla on tarkoitus käydä tunti viikossa pron ohjaamassa ryhmässä tuonne maalis-huhtikuulle. Uskon, että mulle on ainakin hyötyä, kun kuitenkin oon vasta kesällä aloittanut.

Itseäni mietityttää minkälainen saliohjelma ja jaksotus tukisi parhaiten ensi vuoden golf-kautta. Tällä hetkellä plän on seuraava

Vuoden loppuun: kestävyys 2 krt vko koko kroppa
Tammi-Helmikuu: voima 2 jakoinen
Maalis-huhtikuu: nopeus/räjähtävä voima 2 krt vko

Lisäksi olis tarkoitus mahduttaa 1-2 lenkkiä/spinningiä tms viikkoon ja lisätavoitteena on tarkoitus tiputtaa noin 10 kiloa painoa ensi kesään mennessä

Noihin kestävyys ja voimajaksoihin on hyvät ohjelmat olemassa mutta tuo nopeus/räjähtävä jakso on hakusessa. En oo koskaan sen tyyppistä treeniä tehnyt aikaisemmin. Onko kellään kokemusta treenistä juuri golffin näkökulmasta? Vinkkejä liikkeisiin/sarjoihin jne. otetaan kiitollisuudella vastaan.

talvella käyn ehkä kerran kuussa lyömässä simulaattorissa. ja punttia nostelen 3 jakosella ohjelmalla läpi vuoden. talvella toki panostan punttitouhuihin enempi kuin kesällä.

Kuinka aktiivisesti käytte harjoittelemassa talvikaudella sisähalleissa?
Kerran viikossa on tullut käytyä. Kun ei lyöntien lentorataa tai pituutta näe, ei ole motivaatiota lätkiä enempää.

Ite oon sen koulukunnan porukkaa, et pelaan itseni kuntoon. Se siis meinaa, et alkukesänä lopetan golfin moneen kertaan ja heinäkuun lopulla, kun kaikki hyvät kisat ovat, oon tikissä :D

Muistaakseni Porissa ei ole muuta lyöntipaikkaa kuin Karhuhalli ja viikonloppuisin on vuorot luokkaa 0830, joten ei kiitos. Tietysti satunnaisia keikkkoja rangelle tulee tehtyä, kun lumet on sulanut/sulamassa.

Onko kukaan käynyt englannissa golf-matkalla?

Skotlannissa on tullut mailaa heiluteltua. (ei englantia, mutta liippaa läheltä)

St Andrewsissa tuli pelattua silloin Devlin, joka on nykyää nimeltää Kittocks tai vastaava, sekä Kingsbarns. Myös Old Coursea tuli tallustettua, mutta ilman pelivälineitä.

Back
Ylös Bottom