Golf

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Crocop
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kiinnittikö kukaan muu huomiota siihen, että vuokrapelioikeudet ja peliliput olivat kalliimpia kuin viime kesänä?

Itse ostin viime kesänä vuokrapelioikeuden Keimolaan 300€ juhannuksen jälkeisellä viikolla. Tänä kesänä ei yhtään kertaa ollut myynnissä alle 700€. Peliliputkin on Keimolaan yli 35€ kun viime kesänä ostin kavereille 25€. Eniten juuri tuosta Keimolasta kokemusta, kun on pääkaupunkiseudulla mun suosikki kenttä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kalafornia

Hävytön oman seuran puffaus :D Vilahdan videossa pariin otteeseen valkoisissa housuissa.

Mites muuten muilla paikkakunnilla nämä maksujen laita on? Millä lähtee? Itse maksan Kalaforniaan jäsen- ja kenttämaksun, joka on noin 450-500€ kuolema.

Viipurin Golf \o/
Maksuista en osaa sanoa, tälle kaudelle ei ole tullut maksettua mitään, ensi kaudelle sitten. Kaverin yhtiövastikkeella tullut pelattua.

Kävin viikonloppuna kokeilemassa kaverin setillä ja niinhän se kipinä iski.. Nyt on oma setti ja keväällä olisi tarkoitus suorittaa greencard. Puijolla käyn nyt syksyn pelailemassa par kolmosia ja rangella paukuttelee.

Oon nyt pelannut parisen kuukautta ja tasuri on 32. Nyt on pikkuhiljaa löytynyt tasaisuutta (tasaisen huono) ja 0-reikiä ei enää juurikaan tuu, triploja kyllä valitettavasti turhankin paljon ja ne tasoittaa muutaman parin per kierros :D

Kaipaisin kokeneempien mielipidettä/pohdintaa seuraavaan kysymykseen. Mua himottaisi suunnattomasti ostaa uudet kunnon bleidit. Pelitaito ei todellakaan ole sitä luokkaa, mutta järkeilen sen itselleni niin, että vaikeilla mailoilla on pakko oppia osumaan hyvin. Eli ideana olisi kasvaa vaikeampiin mailoihin sisään. Tällä hetkellä pelaan 70-luvun bleideillä ja uudet bleidit olis varmasti helpommat kuin nuo mun nykyiset kepit. Mitäs mieltä kokeneemmat on tästä ajatuksesta?

Lisäykseksi vielä, että mulla ei siis oo mikään kiire tiputtaa tasuria alas ja näin ollen en kaipaa helpompia mailoja sitä varten. Mä voin hyvin opetella pitkäänkin noilla bleideillä, jos niihin päädyn.

Sellaiset mailat kannattaa ostaa, millä itse tykkää pelata, ja joihin löytyy luottoa.
nike-victory-red-update.jpg

Itse ostin nuo VR-sarjan bladet muutama viikko sitten ja onhan noissa aivan erilainen fiilis, kun noilla lyö hyvin. Virheistä tietenkin rokottavat todella herkästi, verrattuna kehäpainotteisiin. Mutta on noilla vain kiva pelata.

Sellaiset mailat kannattaa ostaa, millä itse tykkää pelata, ja joihin löytyy luottoa.
Itse ostin nuo VR-sarjan bladet muutama viikko sitten ja onhan noissa aivan erilainen fiilis, kun noilla lyö hyvin. Virheistä tietenkin rokottavat todella herkästi, verrattuna kehäpainotteisiin. Mutta on noilla vain kiva pelata.

Noita VR:iä katselin itsekin. Toinen vaihtoehto olis Clevelandin CG Tour Bladet, kun omaan Hibore XLS 10,5 driverin ja oon siitä digannu. Saanko udella, oliko pahan hintaiset nuo sun mailat?

Ostin paikallisesta pro shopista nuo raudat (3-PW) ja samalla Titleistin D3 909 driverin hintaan 1100€. Olisihan netistä saanut halvemmalla, mutta ajattelin ihan paikallista shoppia tukea. Ja sai mailat heti. OVH noille raudoille on 910€.

Ostin paikallisesta pro shopista nuo raudat (3-PW) ja samalla Titleistin D3 909 driverin hintaan 1100€. Olisihan netistä saanut halvemmalla, mutta ajattelin ihan paikallista shoppia tukea. Ja sai mailat heti. OVH noille raudoille on 910€.

Joo, netistä olis tullu halvemmaksi, mutta ymmärrän kyllä tuon, että saa mailat heti :D Ja ei toi pakettihinta kuitenkaan kauheen pahalta kuulosta. Tilaamisessa kuitenkin on aina pieni riski saada rikkinäistä kamaa. Itse tilasin sellanen "harjoitusmailan", eli about puolikkaan pituisen mailan jossa on paino päässä, ja se tuli vääntyneenä perille. Hinta oli jotain 10 € nurkkaan, niin en jaksanut alkaa palauttaman, varsinkin kun tuli paketti avattua vasta himassa.

Itse oon menossa lahden toiselle puolelle Viroon parin viikon päästä ja aattelin katsoa, josko siellä olisi lama vaikuttanut pro shoppien hintoihin. Jos ei, niin saattaa kyllä jäädä talveen/kevääseen noi hankinnat. Kausi on kuitenkin jo sen verran lopuillaan, kun illat pimenee, niin ei varmaan tuu paria kierrosta enempää pelattua. Onko kellään tietoa mailojen hintatasosti Viron puolella?

Oon nyt pelannut parisen kuukautta ja tasuri on 32. Nyt on pikkuhiljaa löytynyt tasaisuutta (tasaisen huono) ja 0-reikiä ei enää juurikaan tuu, triploja kyllä valitettavasti turhankin paljon ja ne tasoittaa muutaman parin per kierros :D

Kaipaisin kokeneempien mielipidettä/pohdintaa seuraavaan kysymykseen. Mua himottaisi suunnattomasti ostaa uudet kunnon bleidit. Pelitaito ei todellakaan ole sitä luokkaa, mutta järkeilen sen itselleni niin, että vaikeilla mailoilla on pakko oppia osumaan hyvin. Eli ideana olisi kasvaa vaikeampiin mailoihin sisään. Tällä hetkellä pelaan 70-luvun bleideillä ja uudet bleidit olis varmasti helpommat kuin nuo mun nykyiset kepit. Mitäs mieltä kokeneemmat on tästä ajatuksesta?

Lisäykseksi vielä, että mulla ei siis oo mikään kiire tiputtaa tasuria alas ja näin ollen en kaipaa helpompia mailoja sitä varten. Mä voin hyvin opetella pitkäänkin noilla bleideillä, jos niihin päädyn.

Pysyisin bleideistä erossa niin kauan kunnes tuntee tarvitsevansa lyönteihin sitä kuuluisaa työstöä. Mielestäni pelitaidot kehittyvät niin henkisesti ja fyysisesti paremmin "helpommilla" mailoilla, kuin bleideillä. Bleidit rokottavat niin paljon huonoista osumista että pelistä häviää kokonaisuus metsissä huitomiseen. Tasuri alle kymppiin ja lyöntiin tiettyä varmuutta ja pelitaitoa, sen jälkeen testailemaan bleidejä jos siltä tuntuu. Itsellä Titleistin 735cm raudat, joissa pw, 9 ja kasi bleidejä ja muut kehäpainotteisia. Olen tyytyväinen tuohon settiin, enkä vaihtaisi pidempiä rautoja vastaaviin bleideihin. :piis:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pysyisin bleideistä erossa niin kauan kunnes tuntee tarvitsevansa lyönteihin sitä kuuluisaa työstöä. Mielestäni pelitaidot kehittyvät niin henkisesti ja fyysisesti paremmin "helpommilla" mailoilla, kuin bleideillä. Bleidit rokottavat niin paljon huonoista osumista että pelistä häviää kokonaisuus metsissä huitomiseen. Tasuri alle kymppiin ja lyöntiin tiettyä varmuutta ja pelitaitoa, sen jälkeen testailemaan bleidejä jos siltä tuntuu. Itsellä Titleistin 735cm raudat, joissa pw, 9 ja kasi bleidejä ja muut kehäpainotteisia. Olen tyytyväinen tuohon settiin, enkä vaihtaisi pidempiä rautoja vastaaviin bleideihin. :piis:

Hyviä pointteja. Tuosta fyysisen puolen kehittymisestä en osaa sanoa, mutta en usko että henkisellä puolella olis probleemia vaikka metsässä vähän huitookin (ainakaan ei vielä oo ollut :D ) Täytyypi vielä miettiä asiaa

Perjantaina pelaamaan ensimmäinen täysi kierros, kaikki par3:sia. Saa nähdä miten menee!

Good luck :D

Mä aloitin itse kanssa par 3 kentällä, mutta hermot ei riittänyt kuin 3-4 kertaan, ennen kuin oli pakko päästä pidemmille kentille pelaamaan. Kultarannassa tosin ongelmana oli se, että pisin käytettävä maila oli mulle rauta 9 (riippuuu tietty pelaajasta, pisin reikä n. 120m) mutta pääasiassa avaukset siis wedgeillä. Olis ollut kiva päästä myös pidemmillä raudoilla avaamaan, koska ainakin mulle rauta 7:sta pidemmillä mailoilla alkaa osumasektori leviämään huomattavasti, ja jokainen lyönti ei enää tipu greenille/reunoille

Löfkulla Espoossa on par-3 kenttä, jossa on muutama yli 200-metrinen väylä. Tosin noi on sitten merkattu tuloskorttiin par-4:ksi, mutta joka tapauksessa ajurin voi kaivaa bägistä ainakin yhdellä noista, jossa lyödään lisäksi ylämäkeen. 15€ yhdeksästä reiästä ei olis paha hintakaan, mutta tuolla tuppaa vaan olemaan aivan tolkuttomasti jengiä jos on vähänkään parempi ilma.

Eli nyt tuli käytyä pelaa toi ensimmäinen täysi kierros. Kentän ihanne tulos 54 ja itsellä meni 99 lyöntiä. Etuysillä 57 ja takaysillä 42. Molemmilla yseillä samat reijät. Takaysillä rupesi lähestymiset menemään mallikaasti ja sainkin yhden parin ja 4 bogieta, eikun vaan tästä parantamaan kierros kierrokselta! :rock:

Huomenna menossa takomaan muutaman työkaverin kanssa Naantalin Aurinko-golffiin, ainoastaan harjoituskentälle tosin. Reikiä löytyy 9 kappaletta ja muutama vesiestekin joten hauskaa tulee varmasti olemaan. Jollain wedgellä ja putterilla varmaan mennään taas aika pitkälti...

Alkukesästä käväistiin Paraisten harjoituskentällä takomassa 5 kierrosta (reikiä 5 kappaletta) ja silloinkin "fore"-huuto (etuliitteellä "voi vittu...") tuli karjaistua ainakin kerran.

Itselleni Golfin harrastus taitaa jäädä valitettavasti tälle harjoittelija-tasolle kun aikataulu ei vaan millään anna myöden usean tunnin pelisetteihin (hiukan kateellinen olen niille joiden aikatauluun kyseinen harrastus mahtuu, varsinkin perheelliset ;)).

Mutta joo, hieno laji kyseessä! :thumbs:

Joo tänä kesänä oli tässä toistamiseen putkeen vuosipelioikeus Hattula Golfissa, sen takia koska on "kesämökki" lähistöllä Iittalassa. Sielä tulee pelailtua melkeinpä joka viikko kesäisin. Tänä talvena olisi aikomus mennä talvella lyömäänkin. Ihan kivaa vastapainoa treenaamiselle, vaikkakin salipäivän jälkeisenä päivänä vaikea lähteä paikat jäykkänä swingailemaan. Tasoitus tällä hetkellä 24.4. Green Card on ollut vissiinkin nyt sen 7 vuotta, mutta ensimmäisinä vuosina tuli se 4 kierrosta kesässä pelattua, joten ei händäri oikein laskeutunut.

Raudat on Tour Edgen Bazookat, Putteri joku random ProStaffi ja Draiveri 2008 vuosimallia oleva King Cobra. Sitten vielä kaikenlisäksi Dunlop The Flame spooni.

Zone-sarja -42%
Itselleni Golfin harrastus taitaa jäädä valitettavasti tälle harjoittelija-tasolle kun aikataulu ei vaan millään anna myöden usean tunnin pelisetteihin (hiukan kateellinen olen niille joiden aikatauluun kyseinen harrastus mahtuu, varsinkin perheelliset ;)).
Ehdotan että jätät takaraivoon hautumaan asian. Väitän että jossain vaiheessa hokaset ratkaisun ajankäyttöön niin että kerkeät kiertää vaikka etu- ja takaysin putkeen.

Vielä vois kolme kertaa kiertää ysin (kortissa 3 kierrosta jäljellä) tai kahdesti ja tarjota tyttöystävän kerran mukaan. Ois just mennyt sarjakortti passelisti niin kuin laskeskelin mutta prkl pari kertaa pelikaveri (eri joka kerta) tarjonnut kierroksen niin pari "ylimääräistä" kertaa nyt jäljellä. No näillä keleillä ei kyllä ole varaa valittaa, su tod näk ois seuraava pelipäivä.

Itse samoilla linjoilla Ossipenan kanssa, eli kannattaa jättää hautumaan toi ajatus kuitenkin. Green cardin suoritus maksoi 50 € Kultarannassa (en käynyt kurssia,2 viikon omatoimisella pelailulla tuli riittävästi osaamista) Niin ja Kultarannassahan saa pelata täysmittaisella kentällä ilman seuran jäsenyyttä ts. pelkällä kortilla. Jos asian vie astetta pidemmälle, niin etäjäsenyydetkään ei hirveesti maksa ja silloin seura pitää huolta tasurista ja pääset suunnilleen kaikille kentille green fee:llä.

Elikkä seuraavilla sijoituksilla olisit green cardin omaava golf-seuran jäsen:
Green card = 50 €
Liittyminen ja vuosimaksu = 119 (Hirvihaaran golf, tsekkasin nopeesti verkosta, muitakin varmasti on)

Tän jälkeen about 60 € vuosi ja aina olis mahdollisuus pelata, periaatteessa missä vaan.

Liittyminen ja vuosimaksu = 119 (Hirvihaaran golf, tsekkasin nopeesti verkosta, muitakin varmasti on)
Revontuligolf lienee edelleen halvin, 60€/vuosi eikä liittymismaksua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom