Golf

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Crocop
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Perkele kun ei ehdi pelata koko kierrosta, vaan pelkän etuysin, 54 tasotuksella pelasin etuysin yhtä hyvin kuin 18,7 tasotuksella pelaava, joten jos olisin koko kierroksen pelannu nii ois varmaan tippunu aika mukavasti....

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos tasoitus on yli 18, voi tasoitusta tiputtaa, vaikka pelaisi pelkän etu- tai takaysin. Eli ei muuta kuin lappua kädärille. Itselläni tasoitus 12,0 ja tänään tuli taas Tuosassa pelattua etuysi. Draivit alkaa olla kohdillaan ja muutkin lyönnit, vielä kun muistaisi yksinkertaiset asiat, kuten palloon katsomiset yms.

Mitä lihaksia golf kehittää / vahvistaa? Eihän golf ole muskelien kasvatusta varten, mutta itse olen huomannut sen olevan ihan ok treeniä keskikeholle, käsivarsille ja selälle. Itselläni on kantobägi ja raahaan sitä mukanani aina. Kärryt ja autot on vanhuksille :D

Eiköhän kohta joku huuda, että mene kick boxinkiin tai salille, niin saat parempia tuloksia :D

Mitä lihaksia golf kehittää / vahvistaa? Eihän golf ole muskelien kasvatusta varten, mutta itse olen huomannut sen olevan ihan ok treeniä keskikeholle, käsivarsille ja selälle. Itselläni on kantobägi ja raahaan sitä mukanani aina. Kärryt ja autot on vanhuksille :D

Eiköhän kohta joku huuda, että mene kick boxinkiin tai salille, niin saat parempia tuloksia :D

Mutuna keskivartaloa, näin itse näen asian. Enemmän voimaa keskivartalossa-->pidempi draivi-->parempi mieli.

Nii, mutta tasotus olis tippunu enemmän jos ois ehtiny pelaamaa koko kierroksen.
Hah, susta tulee vielä oikein hyvä golfari, asenne on ainakin kovin tutunoloinen... :D

Omalla kohdallani voisi sanoa, että saliharjoittelu syrjäytti golfinpelaamisen, no ainakin melkein. Muutama vuosi sitten onnistuin käväisemään 1. tasoitusryhmässä eli hcp oli tuolloin 4,4. Sen jälkeen on nousu ollut tasaisesti ylöspäin. Tuosta eteenpäin pääsy olisi vaatinut paljon harjoittelua, mihin taas ei löytynyt motivaatiota. Pari vuotta olen nyt pelaillut ilman hammastenkiristystä ja mukavaahan se on näinkin kun peliseura on kohdallaan.

mun mies pelaa golfia ja mä vihaan sitä kun siihen menee niin paljon aikaa. ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin aloittaa taas pitkästä aikaa itsekin jos meinaa että ei jää ensi kesänä ihan golfleskeksi. ainoa ongelma vaan on se, että vaikka mulla on gc suoritettuna niin olen armottoman paska. noh, katotaan nyt.

mut miks aina pitää pelata se 18 reikää ja vetää ne välibisset ja loppubisset ja olla siellä helvatan pellolla sen 6 h päivässä...

Mitäs mieltä muuten golfasiantuntijat, kannattasko ostaa Taylor Made R7 draiveri, käytettynä mut loistavassa kunnossa + uus grippi 50e?

Mitäs mieltä muuten golfasiantuntijat, kannattasko ostaa Taylor Made R7 draiveri, käytettynä mut loistavassa kunnossa + uus grippi 50e?

Miltä se susta tuntuu? Onko "oikea" varsi? Tarkoittaen, millasseet mailanpään nopeudet ovat?

Oikein messevä maila on tuo Taylori, ottaisin itsekin, jos oma käytettynä ostettu Titu 983K stiffillä ei olisi rakkaani.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mun mies pelaa golfia ja mä vihaan sitä kun siihen menee niin paljon aikaa. ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin aloittaa taas pitkästä aikaa itsekin jos meinaa että ei jää ensi kesänä ihan golfleskeksi. ainoa ongelma vaan on se, että vaikka mulla on gc suoritettuna niin olen armottoman paska. noh, katotaan nyt.

mut miks aina pitää pelata se 18 reikää ja vetää ne välibisset ja loppubisset ja olla siellä helvatan pellolla sen 6 h päivässä...

Se on osa golf- ja klubikoodia. Golf on elämäntyyli toisin sanoen. Golf on vaan sellanen peli, ettei sitä osaa selittää. Antaa ja ottaa, enimmäkseen ottaa. Mutta aina klubilta löytyy joku saman kohtalon kokenut, joku ihminen joka ymmärtää vituiksi menneen kierroksen, aina on korvat jotka kuuntelevat ja suu joka tsemppaa tulemaan uudestaan ja miettimään kannattaako ne mailat myydä huuto.netissä. Romantisointi sikseen...

n. 10 km kävelyä x 1-4hlöä + bisset, pallon haut, odotukset, harjoittelut = 6h

En tiiä, en ole vielä koittanut mailaa. Ja aloittelijana niin ei mitään tietoa mistään helvetin mailanpään nopeuksista :P

sain palkkioksi vaivannäöstä golf-kengät. Ero on huomattava kun lenkkareihin vertaa, varsinkin märällä kentällä.

Karpo, voishan sen 6h sijasta istua 18h terassilla juomassa kaljaa...

Pitäis saada vaan korvien väli kuntoon. Viimeksi tuli unelma-alku eli 2 bogia (=6 pojoo mun tasotuksella) ja sit alkoi mennä ihan päin v... Se on se yliyrittäminen ja mailanvarren puristaminen... Ja senkin huomaa vasta liian myöhään ja sen korjaamisessa kestää... Lopulta vikalla par5-reiällä oli niiin lähellä par ettei mitään rajaa. Meni vielä lyönnit tiiaus -> raffi -> raffi -> melkein viheriön kylkeen. Ja unelmachippi just ja just edessä olevan vesilätäkön yli, pallo kävi reiän puolella neljäsosakierroksen mutta jos ei mene niin ei mene :D taitaa olla melko vaikea kenttä toi sippula. Tyttöystävä pelas ok kierroksen eli bout tasoitukseensa tuolloin ja seuraavana päivänä kävi voittamassa työpaikkansa 6 muuta (tasoituksella mitattuna parempaa) golffaria sekä pisteissä että lyönneissä ja tasuri tippui huomattavasti. Pelasivat peltokentillä eli ihan sama minne ruiskaisee niin jää tod näk se yks ranu tulematta lyöntimäärää lisäämään.

EIlen meni hybridi rikki vajaan kahden viikon jälkeen. Eiköhän mene takuuseen muitta mutkitta. Aika huonosti meni, vaikka par 5:llä tein parin...

Pitihän se käydä pienessä rapulassa rangella, kun muuten ei koko viikonloppuna tullut mailoihin koskettua. Ensi viikolla sitten voikin pelata reilusti kun ei ole töitä.

Luin taas tämän yhden vituiksi menneen kierroksen jälkeen ja vaihdoin viikonloppuna swingin kokonaan. Totesin tosin, että lyön paremmin hitaalla backswingillä tällä tekniikalla kuin aloittamalla paikaltaan. Vanha tekniikka oli sellainen pitkä vartalonkierto vähäisellä ranteiden käytöllä, nyt teen lyhyen swingin ja mailanpään nopeus tulee pesäpallomaisesta lyönnistä ranteiden kiertyessä. Swingi lyheni melkein puoleen, mutta lyöntipituus on sama ellei pidempi (rauta-5:llä vähän +/- 150 metriä). Kiva fiilis lisäksi kun palloa saa / pitää hakata ihan täysiä.

Pelasin 9 reikää lauantaina Kurkissa näillä opeilla eikä hävinnyt yhtään palloa. Pitkillä par-5:lla olin likellä greeniosumaa joka kerralla. Tulos oli umpisurkea kun puttasin päin helvettiä, mutta nyt on taas intoa kentälle kiertämään enemmän kuin lääkäri määrää.

Toinen juttu kokonaan: Tuli tilattua Golf Digest kun Golfpisteen kautta tarjosivat edukkaasti. Siellä oli juttua ruuvattavista drivereista, joissa voi säätää sekä loftia että mailanpäätä fade/draw kulmiin. Onko kellään näistä kepeistä kokemusta? Swingin edelleen kehittyessä tuntuu, että melkein joka kuukausi tarttis eri mailan ja tällaisella vois aina muutoksen jälkeen sovittaa driverin swingiin eikä päinvastoin.

Toinen juttu kokonaan: Tuli tilattua Golf Digest kun Golfpisteen kautta tarjosivat edukkaasti. Siellä oli juttua ruuvattavista drivereista, joissa voi säätää sekä loftia että mailanpäätä fade/draw kulmiin. Onko kellään näistä kepeistä kokemusta? Swingin edelleen kehittyessä tuntuu, että melkein joka kuukausi tarttis eri mailan ja tällaisella vois aina muutoksen jälkeen sovittaa driverin swingiin eikä päinvastoin.

Humpuuki noituutta sanon minä.

Mutta onhan tuossa omat vahvuutensa. Saa räätälöityä mailat omaan mieltymykseen lyönnin suhteen, jos tietää mitä tekee.

Zone-sarja -42%
En kyllä noista mailanpään nopeuksista yms. tajunnut mitään, mutta en kyllä yleinsäkkään tajua puoliakaan golffin ihmeellisestä maailmasta. Tänään sain Taylor Made R7:n, ja näyttää ja tuntuu käteen ainakin ihan hyvältä. Nuo fade ja draw säädöt ovat varmaan aika hifistelyä, mutta katsellaan nyt että miltä tuntuu...

Back
Ylös Bottom