Golf

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Crocop
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
... enkä ees meinaa hommata mitään draiveria. kunhan oppii lyömään niin puu3 tai kolkin hybridi saa riittää. yks putti vähemmän tai lähestyminen varmemmin niin ollaan vähintään +-0 tilanteessa verrattuna johonkin hulluun sumoon.
Näinhän se on, mutta kun ajurilla oppii/oppisi lyömään väylälle, niin lisäpituudesta on/olisi kyllä iso apu. Itse olen ainakin niin lyhytlyöntinen, että avaamalla hybridillä ei ole mitään toivoa edes koittaa greenille kahdella lyönnillä useimmilla par-4:lla. Ajurin kanssa saa välillä kaivaa kakkoslyöntiin wedgeä bägistä.

Lisäksi golf on elämyspeli - onnistunut avaus driverilla vaan tuntuu, näyttää ja kuulostaa makealta.

Mitä pidemmälle lyö sitä suurempi riski vetää vituiks se pallo jonnekkin metsikköön :D
juurikin näin ainakin itellä. mieluummin 50m lyhempi lyönti ja tokalla ei pääse ihan griinille kuin ekalla vtunmoinen pommi johonkin metsään outin rajoille, sieltä väylän viereen raffiin, raffissa vituiks mennyt lyönti, ... ;)

tiedä sit muuttuuko mieli vielä joku päivä mutta mulla on ainakin valovuosien matka lyöntivarmuuden ja -tarkkuuden kanssa jne ennenkuin alkaa oikeasti olla hyötyä pidemmistä avauksista.

Mitä pidemmälle lyö sitä suurempi riski vetää vituiks se pallo jonnekkin metsikköön :D
Mä kyllä osaan vetää sinne sivumettään ihan yhtä hyvin jollain rautaseiskallakin kun swingi lähtee oikein kunnolla kainaloon :itku:. Jos avaus on ahtaasen paikkaan niin tietysti kannattaa miettiä pienempää mailaa käteen.

Kun lajia opettelee vielä, niin ei mielestäni ole kovin mielekästä tökkiä eteenpäin jollain wedgellä varman päälle vain siksi, että tasuri putoaisi eikä hukkais palloja. Ei niitä driveriavauksia pelkästään rangella hakkaamalla opi. Palloja hukkuu tietysti välillä, mutta kyllä sitten on toisaalta loistava fiilis kun sen avauksen saa keskelle väylää par-4:lla ja lyhyellä/keskiraudalla pääsee yrittämään viheriölle.

Lauantaina putos tasuri kahdella koska/vaikka avasin driverilla joka väylällä, missä mahtui. Yks avaus hukkui syvälle metsään, mutta parilla reiällä yletin yrittämään greeniosumaa pelkästään sen takia, että olin lyönyt avauksen tarpeeksi pitkälle.

Pakko tulla tännekin kertomaan mitä opin tänä kesänä golfista. Kolmas kesä menossa lajin harrastajana. Kesälomaa oli kolme viikkoa ja tuli kierrettyä noin 10 täyttä kierrosta ja peli parani koko ajan.

Itellä ollut sama ongelma kuten monilla muilla driverilla avatessa että monesti menee metsää ja jos ei mene, niin pituutta kyllä riittää. Niin tossa lomalla kokeilin että otan kokonaan lyönnistä voiman pois, niin pituus väheni vain sen 30 metriä, mutta olin joka lyönnillä väylällä. Siitä on tosiaan kivempi jatkaa kuin metsästä.

Niin oli kyllä nautinto pelata pari vikaa kierrosta, kun joka avaus oli väylällä ja sen ansiosta tuli kesän paras kierros :) Kauan siinä kyllä kesti että tajus miten pitäis lyödä.

Kun lajia opettelee vielä, niin ei mielestäni ole kovin mielekästä tökkiä eteenpäin jollain wedgellä varman päälle vain siksi, että tasuri putoaisi eikä hukkais palloja. Ei niitä driveriavauksia pelkästään rangella hakkaamalla opi.
Niin, kyllä mä vieläkin avaan puu3:lla aina kun vaan pystyy. Enkä tod millään wedgellä. Elä sotke asioita keskenään. Aloituslyönnit aloituslyönteinä, väylälyönnit .... Jne. Ja mitä veikkaat puhutaanko kymmenistä vai sadoista metreistä puu3 vs driveri lyöntipituuksista?

Kun lajia aloittelee niin ei imo ole mielekästä lähteä välineurheilemaan millään sumoilla tjsp koska vieläkin parempaan lopputulokseen pääsee eka sillä että saa väylälyönnit kuntoon. Niitä tulee kuitenkin todennäköisesti huomattavasti enemmän kuin avauslyöntejä... Vieläkään ei ollut kyse siitä että tahallaan lyödään rauta4:n sijasta putterilla varmistelun takia vaan siitä että tingitään parikyt metriä avauslyönnistä pois. Sit kun ei ole enää varaa parantaa muuta peliä ruetaan hakemaan pidempiää aloituksia. Ja mikä tärkeintä: aloitussetteihin tulee yleensä mukana puu3 muttei driveriä. Ja väitän että myös ilman driveriä voi pelata itselleen hyvän tasoituksen eli sen hommaaminen ei tod ole ainut saati ainut oikea tapa kehittää omaa peliään varsinkaan alkuvaiheessa.

Mä oon avannu aikaisemmin puulla, mutta nyt hankin Fybridin joka vastaa puu 5:sta.
Itse haen golfista elämyksiä ja niitä saan silloin kun onnistun jossain hyvin tai ylitän itseni.
Wedgellä näitä tulee todella harvoin, lähinnä ainoastaan jos saa raffilta lyötyä todella hienon lähestymislyönnin greenille.

Kuinka myöhään porukka on käynyt pelaamassa? Itse uskon, että kausi loppuu syyskuu - lokakuun vaihteeseen. Minua ei tulla näkemään enää marraskuussa värjöttelemässä tiiauspaikoilla :D

Oujee, täällä golfaajiakin :dance:
Meikällä neljäs vuosi menossa, kierroksia vuodessa tulee noin 100.
Ja kaikki matkat ulkomaille pitää taittaa bägi mukana.
Hullu mikä hullu :hyper:

Niin, kyllä mä vieläkin avaan puu3:lla aina kun vaan pystyy. Enkä tod millään wedgellä. Elä sotke asioita keskenään. Aloituslyönnit aloituslyönteinä, väylälyönnit .... Jne. Ja mitä veikkaat puhutaanko kymmenistä vai sadoista metreistä puu3 vs driveri lyöntipituuksista?
Vastasin lähinnä tyggiksen kommenttiin siitä, että mitä pitemmälle lyö niin sitä helpommin on skutassa. Sama kommentti koskee mielestäni kyllä puu-3:iakin, sillä olen ihan samaa mieltä, että pituuseroa ei aloittelijan mailanpäänopeuksilla juuri ole.

En siis todellakaan tarkoittanut sitä, että kaikilla väylillä pitää avata driverilla ja olen muutaman kierroksen koittanut tänäkin vuonna availla vain 21-asteen hybridillä. Yleensä nimittäin ainakin itsellä käy niin, että jos käy metsään lyömisen pelosta himmailemaan avausta keskiraudalla niin sitten vasta vituttaakin huitoa se pallo Ruotsiin tai Venäjälle. Olen ihan periaatteesta lyönyt kaikki väylälyönnit tänä kesänä niin isolla mailalla kuin vain pituuden puolesta mahtuu. Tämän seurauksena on luottoa tuohon samaiseen hybridiin enemmän kuin PW:hen.

Ja tosiaan komppaan Haba7:aa siinä, että driverilla ei tartte huitoa kuin halkoja hakkais. Samannäköinen rento swingi kuin raudoilla ja pallo lentää yllättävän suoraan ja yllättävän kauas.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä oon avannu aikaisemmin puulla, mutta nyt hankin Fybridin joka vastaa puu 5:sta.
Itse haen golfista elämyksiä ja niitä saan silloin kun onnistun jossain hyvin tai ylitän itseni.
Wedgellä näitä tulee todella harvoin, lähinnä ainoastaan jos saa raffilta lyötyä todella hienon lähestymislyönnin greenille.

Kuinka myöhään porukka on käynyt pelaamassa? Itse uskon, että kausi loppuu syyskuu - lokakuun vaihteeseen. Minua ei tulla näkemään enää marraskuussa värjöttelemässä tiiauspaikoilla :D

4.12 olisi viimeinen kisa ja ehkä kauden paras kisa.

Kyllä golfi on elämysmatkailua parhaimmillaan, aina sattuu ja tapahtuu. Viime vkl "matkailun" perusteella en voi kenellekään suositella lajin aloittamista, sen verran hermoraunioksi jäin. Oikeesti, kuka *piip* lyö kolme ekaa avausta mettään X reiällä ja lähtee lyömään 7. lyöntiä tiiltä :curs: V*ttu, mua huvita taas yhtään mikään.

Kyllä golfi on elämysmatkailua parhaimmillaan, aina sattuu ja tapahtuu. Viime vkl "matkailun" perusteella en voi kenellekään suositella lajin aloittamista, sen verran hermoraunioksi jäin. Oikeesti, kuka *piip* lyö kolme ekaa avausta mettään X reiällä ja lähtee lyömään 7. lyöntiä tiiltä :curs: V*ttu, mua huvita taas yhtään mikään.

Itse henk.koht ammuin Kulloon par-4 väylällä 3 palloa suoraan jokeen, jolloin loppu se kierros aika lyhyeen. Kun ei mitään tarvi maksaa, niin etuysin jälkeen samantien himaan! Golf kyllä ainakin herättää tunteita (pääosin vitutusta) mutta se on hyvä vaan :D

Ja sitten vielä, itse olen kyllä myös sitä mieltä että aina vaan draiveria käteen kun mahollista. Itsekkään en nyt vielä vähäisillä kokemuksillani sillä kovin hyvin lyö, mutta tuo ainakin vaihtelua peliin käydä välillä sieltä metsästäkin lyömässä :D

Ai ai ai... Tänään pitäisi mennä vähän treenaamaan rangelle fybridin avauksia. Onko porukalla kikkoja miten saa hiertymät hoidettua oikean käden peukalosta? Onko olemassa jotain salvaa tms. vai onko porukka käyttänyt siinä ihan vain laastaria? Itselläni ainakin kuluu nahka nimenomaan peukalosta, mikäli on enemmän tullut lätkittyä palloa peräkkäisinä päivinä.

Hybridiä varmaankin tarkoitat, vai onko fybrid jonkun tietyn merkin vastine hybridille? Sellainen urheiluteippi on hiton kätevä laittaa sormeen, tarkkaa nimikettä en osaa sanoa.

No nii, ja rangella driveri paskaks :( Itse olen ajatellut ostaa, uuden NIKE SQ Sumo Square 5900 driverin 70e, mielipiteitä?

Mitenkäs meni, varresta vain naps? Kaverilla on/oli tuollainen Sumo-raippa, väärä varsi minulle ja hänelle, joten hankala sanoa. Ruma se ainakin on. Itsellä on Ignite tällä hetkellä, väärällä varrella tosin sekin, mutta kivan näköinen ja hyvän tuntuinen.

Ei, kun se murkula lensi sieltä päästä n. 150m :) Noloa siinä sitten sanoa sille toiselle tyypille et voitko olla ampumatta hetken kun käyn hakemassa draiverin pään :) Niin, ei mitään tietoa siitä että miten sopii minulle, mutta kuulostaa aika hyvältä. Paljonkos kaverisi maksoi omastaan?

Zone-sarja -42%
Jotenkin en osanut ajatella löytäväni pakkikselta golfketjua, mutta ihmeiden aika ei näemmä ole ohi :hyper:

Millaisilla tasoituksilla täällä porukka pelaa? Itse pääsin edellispäivänä kauden ekan kerran omiin händärinä 4,7, tuloksena Ruissalossa 75. Ennen tätä kautta olikin jo 3 vuoden täystauko koko pelistä.

Ennen tuota taukoa tuli vedeltyä 120 kierroksen vuosia 6 kpl.

Draivi ei ole sitten voima- vaan lähinnä hienomekaniikkalaji, hennot naisetkin lyövät oikealla tekniikalla yli 250m keskiarvolla :D

Back
Ylös Bottom