Goa

Matka Goalle maaliskuussa tiedossa. (Pohjois-Goa)
Onko täältä ihmisiä käynyt mestoilla ?

Tietoa esim. yö-elämän pyörteistä, hinnoista (vaatteet yms.)tai muuta mitä Goassa ei kannata missata ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsekin olen lähdössä tänä vuonna Goalle, jos vain saadaan porukka kasaan, eikä lompakon kaulaa purista..

Hyvä kaveri on käynyt parikin kertaa tuolla ja kertoi muutaman jutun.

- Kaikki on sairaan halpaa. Esim. Breezeri 0,20e. Täydellinen illallinen 4 henkilölle (sis. viinit, alkusnapsit, 4 eri ruoan illallinen jne...) maksoi vähän reilu 20e.

Pitää kysellä lisää, kun näen tyypin. Itsekin mielenkiinnolla otan kaikki vinkit vastaan =)

Matkalaukkuun ei todellakaan kannata kauheasti vaatteita laittaa, sillä tuolla nekään ei maksa juuri mitään. Mutta ongelmia voi tulla kokojen kanssa, sillä paikalliset ovat hauskan pieniä...

Sen tiedän ainakin, että vaatteiden teettäminen on todella halpaa! esim. silkkipaitoja kannattaa teettää jos vain on tarvista...

edit. viitataan nyt tuohon L0b0n kommenttiin. Todellakin kannattaa teettää ne vaatteet niin saa juuri itselle sopivat. Ja ruoka todellakin on halpaa! Itse en osaa enempää sanoa, vanhemmat olivat ~puoli vuotta sitten siellä ja niiltä vain kuullut jotain.

goipalm1.jpg

Paljonko maksaa matkat Goaan? Mis on Goa :nolo:

vapaudenpatsas sanoi:
Matka Goalle maaliskuussa tiedossa. (Pohjois-Goa)
Onko täältä ihmisiä käynyt mestoilla ?

Tietoa esim. yö-elämän pyörteistä, hinnoista (vaatteet yms.)tai muuta mitä Goassa ei kannata missata ?

Hinnat on halvat: parilla eurolla saa hyvän aterian tai juo ravintolassa itsensä känniin (ainakin jos paikallinen viina kelpaa).

Anjunassa (Pohjois-Goassa) on keskiviikkosin markkinat. Sieltä saa hienoja käsityönä tehtyjä matkamuistoja yms. härpäkkeitä edullisesti. Edullisuus riippuu siitä, miten tinkii: Lähtöhinta on yleensä 5-10 kertainen siihen nähden, millä hinnalla kauppias on loppujenlopuksi halukas vielä myymään tuotteensa. :D

Kannattaa ostaa tai lainata kirjastosta vaikka Lonely Planetin matkaopas Intiaan tai Goalle ja lukea se ennen matkalle lähtöä (säästyy muuten monelta murheelta, kun osaa varautua).

Mä voin vastailla jos jotain kysyttävää tulee mieleen. Useampaankin otteeseen tullut käytyä tuolla.

Itse en tuosta pohjois-Goasta pidä yhtään koska se on niin ylikansoitettu ja kalliimpi. Taksilla pääsee sitten vaihtamaan maisemaa :) Tarkoitan tässä nyt pohjois-Goalla Arpora, Bagaa ja Calangutea. Siitä pohjoisempaan on myös kivoja ja rauhallisempia mestoja.

Vaatteet on lähinnä niitä perus feikki T-paitoja. Panjimissa ja Calangutessa on ainakin Leviksen, Benettonin, Addun ja parin muun merkin myymälät joissa myydään Intiassa tehtyjä noiden merkkien vaatteita. Leviksen vaatteissa ei riitä koot miehille. Pukuja voi teettää halvalla mutta kannattaa valita se räätäli huolella.
Puuesineitä tuolla kanssa myydään paljon ja muuta pientä krääsää.
Intialaiset on sitten erittäin taitavia kauppamiehiä :) Joten aina saa helvemmalla kun luulee ja tavaran laatu ja aitous kannattaa unohtaa.

Calagutessa on pari ns. 'yökerhoa' mutta aika rauhallista toi iltaelämä mun mielestä on kun vertaa länsimaalaisempiin kohteisiin. Ja valitisin muun kohteen jos bilettäminen kiinnostaa. Goa sopii paremmin chillailuun.

Rantoja tuolla on pirusti ja ne pohjois-goan rannat on aika kansoitettu, mutta eteläänpäin mentäessä rauhottuu. Viimeisen 5:n vuoden aikana tosin esim. Palolem on rakennettu aivan täyteen Beach Hutteja ja ravintoloita joten se siitä rauhasta.

Täysin rauhallista rantaa jos haluaa niin kannattaa suunnata Agondaan jos haluaa vaan chillata. Muutama muukin rauhallinen ranta löytyy etelästä ja vastaavasti aiva pohjoisesta.

Taksi maksaa pohjoisesta etelään (meno-paluu) joku 15-20€, aina tinkimis kysymys mutta mun periaate on ollut etten jaksa lomalla pihtailla muutaman euron takia. Hinta on siis sama vaikka taksi odottaisi koko päivän perillä paluumatkaa.

Vatsataudin todennäköisuus suuri ja heti vaan lääkäriin jos iskee niin taas jaksaa. Silloin menee ehkä vain joku 24 h lomasta hukkaan.

Ruoka on pirun hyvää ja halpaa. Kanaa ja kalaa pääasiassa eri lisukkein ja erilailla laitettuna. Kannattaa kokeilla rohkeasti kaikkea vaan sekaisin :D

Honey Bee Brandy on hyvää/halpaa ja oluesta King Fisher/Kings on kylmänä jopa erittäin hyvää.

Muutenhan Intiassa on köyhää, paskaista, infra on olematonta joten kannattaa jättää se kermaperseily vaan kotio niin lomasta nauttii varmasti. Ihmiset on mukavia ja iloisia, vaikkakin aika kieroja joskus ;)

Enfieldin vuokraus ja sillä kruisailu etelän hiljaisemmilla mutkateillä on ainakin itselle aina yhtä antoista kokemus. Anjunassakin kannatta käydä markkinoilla vaikka se niin rasittavaa onkin. Aina jotain krääsää lähtenyt mukaan. Ja niitä fukin puuhelmiä :D

Lonelyplanetin ja muista oppaista kannattaa tarkastaa se painos. On niissä ihan oikeaakin tietoa, mutta kannattaa vähän varauksellisesti lukea niitä. Plus osa tiedoista joskus hieman vanhentunutta.

Edit: se breezer taitaa maksaa lähemmäs joku 2 €.

Muutama foto:
1. Paikallinen taksi (huomaa eturenkaan muoto)
2. Palolem Beach
3. Agonda Beach
4. Auringon lasku
5. Varga Beach

Viimeksi muokattu:
L0b0 sanoi:
- Kaikki on sairaan halpaa. Esim. Breezeri 0,20e.
Tuontiviinat ovat kalliita paikoista riippumatta, en usko tuota hintaa.

Huppe sanoi:
Tuontiviinat ovat kalliita paikoista riippumatta, en usko tuota hintaa.

Toi oli ihan ravintoloissa tuo hinta. Ei oo export-viinasta kyse. Breezeri nyt on aika hyvä vertailukohde, koska suomessa sen hinta on ammuttu sikamaisen ylös. Veli venäläinen myy sitä tallinnan puolellakin alle eurolla pullon.

L0b0 sanoi:
Toi oli ihan ravintoloissa tuo hinta. Ei oo export-viinasta kyse. Breezeri nyt on aika hyvä vertailukohde, koska suomessa sen hinta on ammuttu sikamaisen ylös. Veli venäläinen myy sitä tallinnan puolellakin alle eurolla pullon.

Bullshit. Meinaatko oikeasti että olisi kannattavaa pullottaa tuota tavaraa jos sitä myytäisiin 0,2€ per pullo ja vielä myydä voitolla?
Muistikuvani mukaan kuitenkin pullotetaan Goalla nykyään, koska käsittääkseni kaikialla Intiassa keittoa ei saa myydä.
Ehkä sun kaveri vaan joi muutaman liikaa..

L0b0 sanoi:
L0b0 sanoi:
Hyvä kaveri on käynyt parikin kertaa tuolla ja kertoi muutaman jutun.

- Kaikki on sairaan halpaa. Esim. Breezeri 0,20e.

Kun herra maailmanmatkaaja on itse käynyt tuolla niin katsotaan sitten lisää :lol2:
Thaimaassa tuo Breezeri maksaa kaupassa noin 60 bahtia, eli hieman yli euron. Saman hintaista se siinä naapurissakin varmasti on.

Mutta vakavasti, tuo 20 euroa 4 hengen illallisesta tykötarpeineen on varmasti tottakin ja tuohon hintaan syödään jo hienosti eikä viinassa säästellä.

Huppe sanoi:
Kun herra maailmanmatkaaja on itse käynyt tuolla niin katsotaan sitten lisää :lol2:
Thaimaassa tuo Breezeri maksaa kaupassa noin 60 bahtia, eli hieman yli euron. Saman hintaista se siinä naapurissakin varmasti on.

Mutta vakavasti, tuo 20 euroa 4 hengen illallisesta tykötarpeineen on varmasti tottakin ja tuohon hintaan syödään jo hienosti eikä viinassa säästellä.

Heh, mä soitin äsken ko. jannulle ja varmistin. Käsi sydämmellä vannoi, että noin se vaan oli. En tiedä oliko sitten joku tempaus menossa, kun noin halvalla sai, mutta näin asia silloin oli.

Anyway, ei väännetä asiasta enempää, jokainen huomaa kyllä edullisuuden safkoissa/viinaksissa, kun paikalle menee.

Kertokaa lisää kokemuksianne paikasta!

Yep, eli nyt on viina halpuus jo selvillä :)

Jos joku tietää laadukkaan räätälin , tietoa otetaan vastaan.
Samoin jos on paikkoja/maisemia jotka pitää mielestäsi kokea niin kerropa niistä

Joo tuolla Goalla tuli melkein tasan tarkkaa vuosi sitten kävästyä. Olin etelä-goalla ja oli kyllä nii helkutan hyvä paikka lomailla. 2viikon aikana ei yhtään pilveä ja lämpöä riitti. Ranta missä tuli loikoiltua hipoi täydellisyyttä, vaaleaa hiekkaa ja uskomattoman näköinen meri, eikä kovinkaan paljoa muuta porukkaa. Tais rannan nimi olla Majorda beach, jos oikein muistan. Taksilla pääsee joka paikkaan vaan minne haluaa mennä ja hinta on/oli kohtuullinen. Intialainen ruoka on aivan törkeen hyvää, naan-leivät varsinki jumalaisia. Jos jostain paikasta satut saamaan "kashmiri/peshwari-naania" niin kannattaa tosiaan maistaa. Pelkästään noitten takii on käyny mielessä tehä uus reissu tonne. Anjunan hippimarkkinoil kans kandee käyä. Just tuol Panjimist tarttu noist vaatekaupoist muutama vaate matkaan, ja hinnat hyviä. Puku kandee ihmees teettää ku saa aika halvalla ja ainaki ite oon ollu tosi tyytyväinen omaani.

Herätellään tätäkin threedia.

Hulluilta päiviltä napattiin 3 kaverin kanssa liput Delhiin ja sieltä olis tarkotus suoraan jatkaa Goaan, 3 viikkoa siellä. Aluks oli tarkotus olla "vain" 2vko mutta ei herunu enää stokkalta halutuille päiville lippuja joten --> 3vko. Lähto 29.12.06 ja paluu 18.01.07. Itse olen puoliksi Intialainen ja tullut käytyä Intiassa melkein yhtä monta kertaa kuin on ikää kertynyt. Goassa olin 10v sitten kun saatin SASlta ilmaiset liput sinne, tosin en kyllä kauheesti muista siitä reissusta.

Etelä-Goaan mennään, Benaulim Beachille ja saadaan sieltä suomessa asuvien tuttujen oma, muutaman vuoden vanha, loma-asunto. Kaikki tosiaankin on erittäin edullista, tarkalleen en nyt muista mitä joku breezeri maksoi, 2€ kuulostaa kyllä realistiselta, ehkä jopa hieman kalliilta Intian tasolle.
Kuulin kyllä eräästä "klubista" jossain Pohjois-Goalla nimeltä "club cubana" tj.
Joinakin päivinä kuullemma n. 13-15€ sisäänpääsymaksulla saa loppuillaks juomat.
:kippis1:

Jos nyt jätetään noin alkoholijutut sikseen ja vaikka täältä on ihan hyvääkin tietoa saanut, niin kuulisin mielelläni lisää Goasta. Mulla itselläni noista kaukolomakohteista kokemusta ainoastaan Thaimaasta ja Brasiliasta. Jostain kumman syystä mä olen vähän ennakkoluuloinen Intian suhteen, vaikka haluankin nähdä sen paikan. Matka Intiaan kiinnostaisi kyllä hinnan puolesta.

*Mitä hyvää ja huonoa Goassa on?

*Onko mitään näkemisen tai kokemisen arvoista? Onko siellä ylipäätään mitään muuta tekemistä kuin rannalla makoilu?

*Minkälainen on hotellien taso? Hotelli- ja matkanjärjestäjäsuosituksia?

*Onko lentokenttä kuinka kaukana ja kauan sieltä kestää matka Goalle?

*Onko viikon reissu liian lyhyt?

Karttaa halajaville.
http://www.indiamike.com/photopost/showphoto.php/photo/6852/size/big

Aikasintaan vuoden päästä olisi oma tieni viemässä tuohon osavaltion suuntaan. Vähän pidempi reissu Intiassa on mielessä pyörinyt jo jonkin aikaa.
Äkkilähtöjä kyttäämässä pitäisi varmaan olla viisumi valmiiksi toisessa kädessä. Saa nähdä mitä lompakko sanoo Q4 2007. Päädyn vielä "vituttaa niin ankarasti" threadiin.

*Mitä hyvää ja huonoa Goassa on?

*Onko mitään näkemisen tai kokemisen arvoista? Onko siellä ylipäätään mitään muuta tekemistä kuin rannalla makoilu?

*Minkälainen on hotellien taso? Hotelli- ja matkanjärjestäjäsuosituksia?

*Onko lentokenttä kuinka kaukana ja kauan sieltä kestää matka Goalle?

*Onko viikon reissu liian lyhyt?

Hotellien taso nyt aika samaa luokkaa mitä muutenkin aasiassa. Kaksi tähteä saattaa olla suht vaatimaton, mutta löytyy sieltä niitä laadukkaampiakin hotelleita jos siitä haluaa maksaa. Tähdet kertoo aika hyvin sen luokituksen, mikä sinänsä ei ole yllättävää.

Flygga on keskellä osavaltiota, mutta liikenne on sen verran kaootista että hotellin sijainnista ja pysähdykistä riippuen matka kestää 1-1.5 h.
Kentällä ainakin kestää, sekä lähtö että saapuminen.

Viikko on omasta mielestäni liian kyllä lyhyt aika. Aika paljon itsestä kiinni mitä lomallaan kokee ja haluaa nähdä. Goasta kannattaa käydä parin päivän reissulla esim. Hampissa tai matkustaa junalla ylipäätänsä. Panjim, Anjunan markkinat, Bollywood leffa, Intialaisen keittiön kokkauskurssi, taksilla parin päivän aikana käy kaikki Goan Beachit läpi, Ei mulla ole kertaakaan tullut aika pitkäksi vaikka yksin olen käynyt.

Kuulin kyllä eräästä "klubista" jossain Pohjois-Goalla nimeltä "club cubana" tj.
Joinakin päivinä kuullemma n. 13-15€ sisäänpääsymaksulla saa loppuillaks juomat.
:kippis1:

Club Cubana oli tosiaan sellainen, että maksoit sisäänpääsymaksun ~15€ ja me esim. miehen kanssa käytiin keskiviikkona, jolloin naiset pääsi ilmaiseksi. Ton pääsymaksun jälkeen kaikki oli ilmaista ja paukut oli vahvoja. Siisti paikka kallion rinteellä taivas vaan kattona. Musaakin löytyi hyvin erilaista clubin eri tiloista, eli moneen makuun. Eritasoissa tilat sohvia riitti, uima-altaita jne. siistein clubi missä itse ainakin olen käynyt. Britit oli kuten yleensä, hyvin sekaisin :)

Muuten Goasta Inska nyt on jo kertonut sen mitä itsekkin ajattelin. Luksusta on paikasta turha lähteä hakemaan, mutta ihmiset on ystävällisiä, ruoka on halpaa ja elämänmeno hyvin chilliä :)

Me oltiin Pohjois-Goalla ja rannat oli vähän turhankin yliahdettuja ihmisistä, mutta me vuokrattiin skootteri ja ajeltiin sillä ympäriinsä, mm. niille vähän rauhallisemmille rannoille. Mies teetti puvun Panjimissa räätälillä ja vaikka se maksoikin enemmän kuin monessa muussa paikassa, niin puku ei ole valittamista laadusta vaan se on ollut todella hyvä.

1. Pääkadulta
2. Rauhallisempi biitsi pohjoisessa
3. Paikallinen työmiesten kuljetustapa ja takseja
4. Populaa biitsillä, tää oli siis pohjoisen yleinen turisti biitsi
Mulla on kyllä nyt nimet ihan hukassa...

Liitteet

• IMG_1010.jpg
    IMG_1010.jpg
    211,7 KB · Katsottu: 361
  • IMG_1057.jpg
    IMG_1057.jpg
    88,1 KB · Katsottu: 340
  • IMG_0940.jpg
    IMG_0940.jpg
    169 KB · Katsottu: 353
  • IMG_0927.jpg
    IMG_0927.jpg
    88,2 KB · Katsottu: 433
Jonnekin reissuun kaukomatkalle olisi siis tarkoitus lähteä viikoksi tai pariksi viikoilla 4 tai 5. Kohteella ei sinällää ole väliä, kunhan aurinko paistaa ja edullisesti pääsee.

Yhtenä vaihtoehtona olen ajatellut noita First Stop Goa -reissuja, joissa hinta sisältää lennot ja ensimmäisen yön hotellissa. Nyt kysyisinkin hyviä hotelleja esim. Pohjoisa-Goan alueelta, joita voisi itse varata netin kautta lopun matkan ajaksi. Vaatimuksena perussiistille hotellihuoneelle (kahdelle hengelle) on ilmastointi, suihku ja minibaari/jääkaappi.

Eli osaisiko joku suositella?

P.S. Mikä sen lentokentän nimi on, mihin lentokone Goalla laskeutuu ja entä kuinka paljon välimatkaa on Etelä- ja Pohjois-Goan välillä?

Suositut

Back
Ylös Bottom